Gå til innhold

Butikkjeden Soundgarden er konkurs


Anbefalte innlegg

Jepp det er den spillavdelingen jeg snakker om også. Spaceworld i Drammen var ikke like spennende, de hadde mye spill, men Gamestop og Elkjøp tok jo over det meste av spillkjøp-markedet så de fjerna mesteparten etter hvert der også. Jeg tror spillavdelingen på Elkjøp i storgata var influert av noen ildsjeler som hadde jobbet på Spiderman tidligere, derfor hadde de så mye rart der.

 

I Drammen var det bare en Xbox360, PS3, Wii avdeling ikke noe spesiellt utover det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd hvis de forsvinner i Bergen. De eneste her med bra utvalg av gode hodetelefoner. God peiling og svært god kundeservice også som ikke virker falsk.

Hva enn som skjer ønsker jeg de lykke til videre :)

 

Hifi klubben er tragisk når det gjelder hodetelefon utvalg. føler ikke de har like god peiling heller. De har en og annen god medarbeider..

 

Hva med Duet audio i Bergen?

Ser de har en god del bedre hodetelefoner.

 

Eller blir det vel Oslo hifi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha lagt igjen 100 000,- på stereo hos Soundgarden, men jeg tør ikke å handle der. De butikkene jeg har vært i har ekstremt dårlig utvalg av demo-produkter. Første bud for å kjøpe stereo er å lytte. Det får man ikke hos Soundgarden. La oss si at de har ca. 50 forskjellige høyttaler modeller, men når jeg kommer i butikken er det tre modeller jeg kan lytte til (Jessheim). Flere modeller finnes ikke som demo noe sted i landet. Jeg har sjekket. Hifi-klubben derimot har store deler av produktspekteret som demo i butikk. Hver gang jeg har vært der har jeg blitt tilbudt å ta med meg demo hjem. Og du kan kjøpe et produkt, pakke det opp, prøve det, for så og få igjen alle pengene hvis du ikke er fornøyd. Ikke noe av dette får du hos Soundgarden. Soundgarden "reklamerer" med 30 dagers åpent kjøp, men de burde ha kalt det lukket kjøp. For du får bare igjen pengene hvis pakningen er uåpnet. Veldig synd, for Soundgarden har tilsynelatende mange bra produkter som ikke selges av noen andre i Norge. Men de bommer totalt på kundeservice. De viser jo at de ikke stoler på kundene sine. Resultatet er at jeg ikke stoler på Soundgarden. Nå vurderer jeg å reise til Sverige for å kjøpe de samme produktene som selges av Soundgarden.

 

dette kan du faktisk på Soundgarden i Sandnes, de har også et par lytterom.

Lenke til kommentar

Tja ... en elendig butikk, spør du meg. Arrogant og lite hjelpsom betjening samt overprisede varer. Ingen overraskelser at dem har gått konk igjen.

Da har du vært på en dårlig avdeling. Soundgarden har alltid vært enormt hjelpsomme, hatt gode priser (bra Hifi koster mer enn ting som Sonos skvip) og var null problem å låne med seg utstyr hjem en helg å prøve ut før man kjøpte noe.

Lenke til kommentar

Fikk kjempeservice av Soundgarden Sørlandssenteret for en stund tilbake. Trengte ett nytt SIM kort på en avtale jeg hadde med ICE, da jeg rett og slett ikke fant det gamle. Dette har egentlig en kostnad jeg var klar over at jeg måtte betale. Men den behjelpelige butikkmedarbeideren sa at jeg ikke trengte å betale noe, og at de ønsket å gjøre det lille ekstra for kundene sine. Og at da var det mer sannsynlig at man ville komme til denne butikken når man trengte noe de selger. God innstilling som du slettes ikke finner i alle butikker. Og han hadde rett også, vært der flere ganger etterpå.

 

På grunn av jobben har jeg vært flere andre steder for å få nytt simkort. Men aldri har jeg sluppet å betale gebyr før eller etter.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Spaceworld kunne Amiga! Fra 1988 til 1994 solgte de Amiga 500, Amiga 1200, Amiga 4000 osv. De solgte AtariST!.. De var på Grønlands Torg. Sammen med Elkjøp, Lefdal og Dixon + mange andre bidro dem til at Amiga markedet i Norge var et av de sunneste i verden.

 

SCALA sitt sammarbeid med Commodore gjorde Amiga også mer enn bare en underholdningsmaskin. De fikk Amiga inn i samtlige kjøpesentre, flyplasser osv .

 

Selv så ble jeg interessert i Amiga pga Spaceworld! I Grønlands Torg butikken som lå der den store frukt og grønt butikken ligger i dag. De hadde et stort bord med flere Amiga 1200 maskiner og AtariST. Husker at jeg så AtariTOS også for første gang der.

 

Har fortsatt Spaceworld Amiga reklamer tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Spaceworld kunne Amiga! Fra 1988 til 1994 solgte de Amiga 500, Amiga 1200, Amiga 4000 osv. De solgte AtariST!.. De var på Grønlands Torg. Sammen med Elkjøp, Lefdal og Dixon + mange andre bidro dem til at Amiga markedet i Norge var et av de sunneste i verden.

 

SCALA sitt sammarbeid med Commodore gjorde Amiga også mer enn bare en underholdningsmaskin. De fikk Amiga inn i samtlige kjøpesentre, flyplasser osv .

 

Selv så ble jeg interessert i Amiga pga Spaceworld! I Grønlands Torg butikken som lå der den store frukt og grønt butikken ligger i dag. De hadde et stort bord med flere Amiga 1200 maskiner og AtariST. Husker at jeg så AtariTOS også for første gang der.

 

Har fortsatt Spaceworld Amiga reklamer tilgjengelig.

Dette er snakk om SOUNDGARDEN...?

Spaceworld var bare en allerede døende kjede Soundgarden kjøpte opp.

Var lenge før den tid Spaceworld var på vei nedover..

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

 

Tja ... en elendig butikk, spør du meg. Arrogant og lite hjelpsom betjening samt overprisede varer. Ingen overraskelser at dem har gått konk igjen.

Da har du vært på en dårlig avdeling. Soundgarden har alltid vært enormt hjelpsomme, hatt gode priser (bra Hifi koster mer enn ting som Sonos skvip) og var null problem å låne med seg utstyr hjem en helg å prøve ut før man kjøpte noe.

Vi har (eller hadde) bare en ekte "soundagarden" i Trondheim. Jeg har vært innom tre-fire ganger, har aldri fått hverken hjelp eller råd. Jeg spurte en gang om høyttalere vil kunne passe til Sony-reciever 1060. Selgeren så på meg nesten med forakt: "Huh? Sony er liksom for losers …" Det var den siste gangen jeg var innom sjappen. Hi-Fi klubben ligger bare 500 m unna, og der har jeg handlet flere ganger.

Lenke til kommentar

Vi har (eller hadde) bare en ekte "soundagarden" i Trondheim. Jeg har vært innom tre-fire ganger, har aldri fått hverken hjelp eller råd. Jeg spurte en gang om høyttalere vil kunne passe til Sony-reciever 1060. Selgeren så på meg nesten med forakt: "Huh? Sony er liksom for losers …" Det var den siste gangen jeg var innom sjappen. Hi-Fi klubben ligger bare 500 m unna, og der har jeg handlet flere ganger.

Alltid fått god hjelp hos Soundgarden. Jeg og ekstremt mange andre.

Men jeg også hadde sett rart på deg om du sa du hadde en sånn liten pinglete Sony reciver med oppskrytte watt altså.. Den driver ikke mye gode høytalere på en bra måte. Det GÅR men sorry asså.. Det er ingen spesielt god reciver. Ville fortsatt gitt deg hjelp altså men ville anbefalt deg sterkt å skifte til noe bedre.

Rundt 50 watt på en seriøst målt forsterker tilsvarer vel rundt 150 falske Sony (og andre merker) watt og lyden er ikke noe spesielt å rope hurra for. Virker så "slapp i fisken" iforhold til mye annet.

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

Men jeg også hadde sett rart på deg om du sa du hadde en sånn liten pinglete Sony reciver med oppskrytte watt altså.. Den driver ikke mye gode høytalere på en bra måte. Det GÅR men sorry asså.. Det er ingen spesielt god reciver.

At det er en dårlig reciever får være din mening og jeg skjønner stor_og_slem som opplevde det som dårlig kundebehandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At det er en dårlig reciever får være din mening og jeg skjønner stor_og_slem som opplevde det som dårlig kundebehandling.

Strengt tatt ikke bare min mening. Er en stund siden Sony har kommet med noe nevneverdig bra på lyd fronten.. Er snakk om de skal ta seg sammen og lage seriøs Hifi igjenn så håper det stemmer. For de VAR gode på lyd før.

 

Stor og slem?

Lenke til kommentar

Alltid fått god hjelp hos Soundgarden. Jeg og ekstremt mange andre.

Men jeg også hadde sett rart på deg om du sa du hadde en sånn liten pinglete Sony reciver med oppskrytte watt altså.. Den driver ikke mye gode høytalere på en bra måte. Det GÅR men sorry asså.. Det er ingen spesielt god reciver. Ville fortsatt gitt deg hjelp altså men ville anbefalt deg sterkt å skifte til noe bedre.

Rundt 50 watt på en seriøst målt forsterker tilsvarer vel rundt 150 falske Sony (og andre merker) watt og lyden er ikke noe spesielt å rope hurra for. Virker så "slapp i fisken" iforhold til mye annet.

 

Denne rimelige Sony receiveren yter glatt 2x100W i 8 Ohm med lav forvrenging:

 

https://www.soundandvision.com/content/sony-str-dn1060-av-receiver-review-test-bench

 

Prisen på denne var under 4k til tider og var et godt kjøp - selv sammenlignet med ren 2-kanal alternativ.

 

Utsagnene du kommer med slutten har ingenting med virkeligheten å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne rimelige Sony receiveren yter glatt 2x100W i 8 Ohm med lav forvrenging:

 

https://www.soundandvision.com/content/sony-str-dn1060-av-receiver-review-test-bench

 

Prisen på denne var under 4k til tider og var et godt kjøp - selv sammenlignet med ren 2-kanal alternativ.

 

Utsagnene du kommer med slutten har ingenting med virkeligheten å gjøre.

0,1% THD er mye? 0,005-0,007 er kravet for ekte watt målt med begge kanaler og 20-20.000Hz signal.. Så denne yter ikke 100w i stereo nei.

 

Utsagnene på slutten er fakta

Lenke til kommentar

0,1% THD er mye 0,005-0,007 er kravet for ekte watt målt med begge kanaler og 20-20.000Hz signal.. Så denne yter ikke 100w i stereo nei.

 

Utsagnene på slutten er fakta

 

Hehe, da blir det ikke mye utstyr som holder mål  :D

 

Men kom med noen eksempler som yter overlegent over Sonyen til under 4k.

 

Edit: Mulig du synes slike tulleutsagn er fakta - men det blir bare useriøs synsing fra din side.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...