Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kult prosjekt! Hvilke andre visninger kan du ha på telefonen? Selv ville jeg hatt hastighet som første prioritering, og så kanskje forbruk og/eller gjenværende batteriprosent sekundært. Jeg ble ikke helt vant til speedometeret på 3-eren - men jeg kjørte den bare i tre dager ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Opsettet velger man selv.

Du kan ha kun speedometer, eller f.eks batteritemperatur og speedometer, eller alt mulig rart som jeg har valgt.

Appen er og fortsatt tidlig i utvikling så det kommer nok flere og flere funksjoner etterhvert.

Speedometeret blir forøvrig riktig kontra det på skjermen som viser 1km\t for mye hos meg, og det vises med desimal så blir mere nøyaktig også. Men orginalt speedometer går helt fint for min del. Det jeg var hovedsakelig er interessert i å se er når batterivarmingen er aktiv og temperaturen på batteriet.

 

Her er en gratis version som bare spiller av en logg fra en tilfeldig bil - men du får sett hvordan appen da fungerer:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.emon.canbus.teslademo&hl=no

Endret av Complexity
Skrevet (endret)
Complexity skrev (4 timer siden):

Her er en gratis version som bare spiller av en logg fra en tilfeldig bil - men du får sett hvordan appen da fungerer:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.emon.canbus.teslademo&hl=no

Spennende. Hvordan får den data fra den dongle-greia? Kan hvem som helst lage en app som leser av dataen som Teslaen gir? Informasjonen er jo nyttig, selv om designet ikke er det sprekeste.

Endret av Comma Chameleon
Skrevet (endret)
4 hours ago, Comma Chameleon said:

Spennende. Hvordan får den data fra den dongle-greia? Kan hvem som helst lage en app som leser av dataen som Teslaen gir? Informasjonen er jo nyttig, selv om designet ikke er det sprekeste.

Bluetooth.

Ja det antar jeg.

Scan My Tesla er norskutviklet faktisk, og vil nok bli bedre etterhvert. Samt det kommer sikkert flere apper med samme funksjon.

IMG_20200213_162219.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 1
Skrevet

Vil «ikke langkjørt» bli en greie i bilannonser fra nå av? :)

Ser at TeslaBjørn begynner å bli bekymret for at han hurtiglader for mye og at han kommer til å få restriksjoner i ladehastighet på TM3’en sin.

I gamledager var jo langkjørt noe man skrev i bilannonser for å understreke at bilen hadde gått langt, men var ikke så slitt som en som var kjørt mye på korte avstander. Er dette argumentet nå snudd, slik at man bør lete etter en bil som har gått mye korte avstander og bare blitt AC ladet?

  • Liker 1
Skrevet

Er mye feller å gå i her. Noen lader veldig mye til 100%, noen lar bilen bli helt tom til tider og kansje la den stå sånn i flere dager.

Og noen lader kun sakte mellom 40% og 60%.

Så blir litt gamble i fremtiden med bruktbiler.

(Her er og Scan My Tesla litt smart som viser hvor mye bilen har vært hurtigladet og AC ladet og kWh tilgjengelig. Synd man må tukle med ledningsnettet i bilene for å få denne informasjonen da)

Skrevet
Complexity skrev (På 22.2.2020 den 11.12):

(Her er og Scan My Tesla litt smart som viser hvor mye bilen har vært hurtigladet og AC ladet og kWh tilgjengelig. Synd man må tukle med ledningsnettet i bilene for å få denne informasjonen da)

Ikke mange som har kompetanse til å "tukle med ledningsnettet" i bilen. Noen forslag til de?

Skrevet (endret)

Fikk igjen bilen fra en garantirep på Torsdag, som nevnt hadde jeg en raklelyd på høyre side foran, og det ble bytta demper og fjær og lyden er nå borte.

Etter å ha kjørt S P90D loaner noen dager, forsåvidt en god komfortabel bil å kjøre (luftfjæring) så var det godt å få tilbake 3'ern. :)

Endret av Simkin
Skrevet
On 2/24/2020 at 7:47 AM, Hanhijnn said:

Ikke mange som har kompetanse til å "tukle med ledningsnettet" i bilen. Noen forslag til de?

Tesla kan hente denne informasjonen via internett, men spørs jo i praksis om de orker å hjelpe alle som ringer å lurer.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Har hatt no billig kinawrap liggende i evigheter nå og bestemte meg endelig for å gidde å sette det på. Å legge wrap på planken var jo en drøm for fyrer man varmeapparatet på 30 grader blåser den varm luft rett på folien og den blir myk og god å jobbe med.

Litt værre med midtkonsollen, og jeg fucka opp den biten rundt koppholderen. Tror jeg prøver å legge den med såpe neste gang og ikke tørt.

Men en vakker dag skal alt wrappes blått som i bilens farge, må bare vente til det blir vettige priser på blå wrap.

IMG_20200228_162548.jpg

Viste dere forøvrig at Model 3 har hatt to generasjoner med seter? Er mere polstring på V2 av setene vistnok.

Endret av Complexity
Skrevet (endret)

For meg var folien rundt koppholderen bare å legge rett på, mulig det bare var flaks :p ,den fremste derimot slet jeg litt med.

Var ikke klar over at Model 3 hadde fått bedre seter, men etter å ha kjørt S P90D 2017, så foretrekker jeg Model 3 setene, S setene var breiere og ga mer sidestøtte, men 3 setene er mye mykere å komfortable.

Endret av Simkin
Skrevet

Har 19" Monaco gp6 på min Model 3. Nesten identisk med Tsportline til mye lavere pris, jeg kan selv  ikke se noen forskjell på Monaco og Tsportline.

  • Liker 1
Skrevet

Kjenner litt angring på at jeg ikke gikk for performance når jeg ser hvor bra Trackmode har blitt..
Morro å se om de får bilen mye raskere rundt banene nå (og vi får nok se mye mere drifting)

TrackMode-1.png

Skrevet (endret)
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Ser bra ut! Hvor mye kostet det?

Det kostet 32 000,- for folie, chrome delete og toning av rutene fra B stolpe.

Endret av archongamer
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...