Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, bshagen said:

Får du tak i en fin holder som gjør montereringen av mobilen bak rattet til å se sånn noenlunde clean ut, tror du? :)

Lager den selv i Fusion 360 og printer den - så kommer ann på hvor clean jeg lager den ?

Men tror det blir ganske bra. Trenger bare en liten brakett å klipse over treplanken også har jeg en liten arm med magnetfeste til mobilen.

 

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Kahuna said:

Sant, båndbredden på de dingsene river ikke akkurat skinnet av pølsa.. ;)

Sant, og man burde ha en som kan filtrere data før det sendes for å få bedre respons.

Er vel noen få elm327 dongler som fungerer, men annbefales ikke av Scan My Tesla siden de bare sender all data som da må filtreres av software istede for å bare sende det som er ønskelig.

Var faktisk firmware update på den dongelen. Aldri vært borti slikt på sånt utstyr.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Morro å titte gjennom logger etter kjøreturer også. 

Motoren fremme er omtrent aldri i bruk. Kun ved full gass eller kraftig bremsing.

UXuGfYt.png

Forvarming av batteri starter når man slår på varmeapparatet, og så kan man se at motoremperaturene synker gradvis når man kjører og varmen overføres til batteriet.

XL08FTO.png

Ikke mye temperaturforsjell på motor bak (som er aktiv hele tiden) og motor fremme (som er avslått)
Sier vel litt om hvor effektiv motoren bak er.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Complexity skrev (12 minutter siden):

Noen som har testa Dyno Mode?

Regner med det går en del dekk hos folk i disse dager ? håper ikke Tesla tar det bort igjen i neste update.

Hva er dyno mode? La inn 2020.4 i går men ikke vært i bilen enda.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Fleskefjeset said:

Hva er dyno mode? La inn 2020.4 i går men ikke vært i bilen enda.

Model 3 trives ikke på dynotester da den blir forvirret av at den står i ro, så folk har bedt om å få en bedre måte å dynoteste disse.

Så Tesla har lakt til Dyno mode som deaktiverer antispinn og antiskrens og tillattet full hjulspinn om ønskelig.

Så man kan sladde med andre ord.

 

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Complexity skrev (1 minutt siden):

Model 3 trives ikke på dynotester da den blir forvirret av at den står i ro, så folk har bedt om å få en bedre måte å dynoteste disse.

Så Tesla har lakt til Dyno mode som deaktiverer antispinn og antiskrens og tillattet full hjulspinn om ønskelig.

Så man kan sladde med andre ord.

 

Aha. Trodde det var det track mode var til jeg, men har ikke fulgt med så mye. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Fleskefjeset said:

Aha. Trodde det var det track mode var til jeg, men har ikke fulgt med så mye. 

Track mode er kun på performance  modellene, og det tillater ikke speiselt mye sladding før antiskrens slår inn.

Track mode er bedre enn ingenting, men nå kan alle ha det morro (såfremst de ikke tar det bort igjen)

Lenke til kommentar

Det er nok ikke for alle. Eide en Ford Sierra 4x4 for en del år siden og det var sabla mye morro med den på vintern.
Deretter har jeg eid en frahjulstrekker i mange år, og nå endelig 4x4 igjen - men uten mulighet for leking.

Så jeg gleder meg til å teste iallefall. Har enda litt snø her i nord så.

kEn42jS.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endelig kom telefonen fra kina. Faktisk utrolig imponert over denne saken til prisen. Kunne fint brukt den som en daily driver.

Megastort batteri så trenger ikke ha noe ledning til den under bruk og en knallbra skjerm.

Telefonen heter Umidigi Power 3.

TgIe3D2.jpg

nFF4lTU.jpg

Full av fingermerker på siste bildet da. 

Må justere litt på festet for å få telefonen til å stå høyere opp, så bare å fyre opp printeriet igjen. En hobby jeg har alt for lite tid til om dagen. Men det kommer nok flere mods til bilen herifra etterhvert.

yJmbrna.jpg

 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...