Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På elbiler står det bare tøv i vognkortet på effekten uansett så trenger vel ikke bry seg (dagens system er ikke laget for måling av elbilytelse)

Nei, det står ikke bare tøv der. Det er oppgitt korrekt ut fra de reglene som gjelder, disse reglene er pussig nok endret siden den gang noen bilprodusenter hadde en overboost i noen sekunder på enkelte modeller (eksempelvis Volvo 940 Turbo+ ble levert med dette)

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, det står ikke bare tøv der. Det er oppgitt korrekt ut fra de reglene som gjelder, disse reglene er pussig nok endret siden den gang noen bilprodusenter hadde en overboost i noen sekunder på enkelte modeller (eksempelvis Volvo 940 Turbo+ ble levert med dette)

 

Ja har du sett, nå har vegvesenet endelig oppdatert opplysninger på elbiler.

Var omtrent daglig folk på Tesla sine facebookgrupper som ikke skjønnte bæra av at det sto at bilen deres bare hadde 90 hestekrefter i vognkortet når den egentlig har 500.

 

Men nå er det faktisk oppgitt effekt per motor i tillegg til maks effekt per halvtime.

Var på tide.

Endret av Complexity
Skrevet

Det er jo bra at man legger til rette for fremtidig avgiftsberegning :)

Effekt inngår jo ikke i avgiftsberegning enda? Og trodde ikke du brydde deg om avgifter jeg, siden du ikke betaler de? Ref biltråden?

  • Liker 2
Skrevet

Tanker? Jeg er også en som bare lader til 70% :hmm:

 

http://youtu.be/G5t1YOHQhlc

Hun der har sagt mye rart om lading før så ikke ta alt for god fisk. I fra overskriften virker det som om det er ønsket at man lader til 100% hver dag? Er jo helt absurd da en vet dette er en dårlig ide i og med max spenning i celler.

Skrevet (endret)

Om man ikke trenger all rekkevidden så er nok maks 80% eller lavere det beste.

 

Men Model 3 batteriet ser ut til å være gode greier så det varer nok ut bilens levetid uansett.

 

Ang det med vegvesenet så betaler man vel bare avgift basert på utslipp og ikke hestekrefter?

Endret av Complexity
Skrevet

Ang det med vegvesenet så betaler man vel bare avgift basert på utslipp og ikke hestekrefter?

 

Akkurat nå ja.

Avgiftslandet Norge er ikke mye forutsigbart med tanke på skatter og avgifter, og disse kan endre seg «over natta». Noe alle som har levd en stund vet altfor godt. ;)

  • Liker 1
Skrevet

Det norske avgiftssystemet er reine godtebutikken for politikere med hjertesaker å finansiere. Det blir mye bra stand-up materiale av slikt. Sukkeravgift på lettbrus lizm?

Skrevet

Effekt inngår jo ikke i avgiftsberegning enda? Og trodde ikke du brydde deg om avgifter jeg, siden du ikke betaler de? Ref biltråden?

Effekt kan utmerket godt bli en del av avgiftsgrunnlaget i fremtiden.

Det er viktig for meg at dere betaler avgifter så dere fortsatt kan overføre noen hundre millioner i året til oss.

  • Liker 1
Skrevet

Effekt kan utmerket godt bli en del av avgiftsgrunnlaget i fremtiden.

Det er viktig for meg at dere betaler avgifter så dere fortsatt kan overføre noen hundre millioner i året til oss.

Ja såklart. Der har vi det ja, godt du er ærlig:) Glad for at jeg kan støtte deg i ditt liv.

  • Liker 2
Skrevet (endret)

Om 5% stemmer da. Blir spennende å se, håper noen benker de forskjellige modellene :)

 

Du så sikkert posten min, men her er benkeresultater på LR og P, dette var før den første 5% boosten kom

 

LR: 367.17hk/534nm

P: 463.71hk//672nm

 

Begge modellene hadde 205.65hk/317nm i Chill Mode

 

Endret av Simkin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...