Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, selv om Tesla har blitt folkebilen i Norge så er det fortsatt ikke en billig bil. Totalprisen for meg ble faktisk over årslønna mi før skatt, så det hadde vært mindre enn optimalt om noen kjørte bilen i grøfta. Jeg har tenkt å skrive ned km-stand, men hva hjelper det? "Vi måtte kjøre bort til en annen bilvask for å skylle av bilen, så det ble noen km" er jo en legitim forklaring, enda man egentlig skulle se om Performance faktisk går 0-100 på under 3,5sek.

Du kan jo ta i bruk TeslaFI. Da får du full kontroll på hvilke turer som er gjennomført, makshastighet, maks akselerasjon osv. 

Lenke til kommentar

Da leverte jeg inn nøkkelen og slappet heeeelt av. Tok bare 2 timer før jeg fikk en telefon og kunne finne bilen i den tilstanden her. Hvordan man får til noe sånt med ryggekamera, parkeringssensorer og en godkjent synsattest for førerkort er for meg et mysterium. Tror ikke at jeg vil slappe noe mer av neste gang jeg gir bilen fra meg.

 

post-141363-0-46188300-1573146830_thumb.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rimelig irrelevant hva bilen koster i grunn, sånt skal ikke skje uansett. Dette syns jeg burde bli en sak mellom Tesla og dette karosseri-verkstedet, siden det er Tesla som har bestilt av de. Videre så skal du selvsagt kompenseres for dette uten at du blir skadelidende (forsikring, egenandel osv). Så burde Tesla gi deg en leiebil (gratis) mens du venter på løsning du er fornøyd med

Lenke til kommentar

Skal ikke betale noe fra min forsikring, det er nå sikkert. Jeg får høre hva de foreslår angående reparasjon. Jeg tenker at her må det sveises inn en ny bakskjerm og at fanger bør nok byttes i samme slengen. 

 

En bil til en halv million er ikke noe uvanlig i dag. Er det Hassans frukt & biloppretting du har levert bilen til?

 

Teslas godkjente body shop. Greit, biler til en halv million er nokså vanlige og du er ikke imponert over prisen. Det er fint for deg om din økonomi tillater deg å bagatellisere eventuelle skader på en såpass "billig bil". For meg og mulig flere andre her, er det kanskje litt urovekkende at noen på et verksted gir såpass faen at de tenker at det er akseptabelt å rygge ut i blinde når de kjører en 2 måneder gammel bil som tross alt ikke er gratis. Spesielt tatt i betraktning at bilen er stappa med sensorer som hjelper deg å rygge, samt en kamera bak. Bilen hadde sikkert greid å kjøre ut skadefritt ved bruk av Summon. Kan jeg nå få lov til å være litt grinete når noen tilsynelatende har vært på grensen til uaktsomme i det de har smasha min dyreste bilinvestering gjennom tidene i en portåpning?

Lenke til kommentar

Skal ikke betale noe fra min forsikring, det er nå sikkert. Jeg får høre hva de foreslår angående reparasjon. Jeg tenker at her må det sveises inn en ny bakskjerm og at fanger bør nok byttes i samme slengen. 

 

Jeg hadde ikke godtatt at de sveiset/lakkert (med mindre skjermen er sveiset og ikke boltet da) noe på den nye bilen i alle fall. Bedre om de får byttet ut hele skjermen som én hel del. 

Lenke til kommentar

Her ville jeg krevd at Tesla ordnet opp og tok reperasjonen hos seg, eller et annet godkjent verksted enn de som krasjet bilen. Det kan være strukturelle skader som ansvarlig verksted vil "lappe" over for å spare penger. Og at dette er noe Tesla og aktuelt verksted skal betale for er jo helt åpenbart. Du skal ikke bonustap på dette.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Her ville jeg krevd at Tesla ordnet opp og tok reperasjonen hos seg, eller et annet godkjent verksted enn de som krasjet bilen. Det kan være strukturelle skader som ansvarlig verksted vil "lappe" over for å spare penger. Og at dette er noe Tesla og aktuelt verksted skal betale for er jo helt åpenbart. Du skal ikke bonustap på dette.

Det er derfor man har forsikring og takstmenn..

 

Her må nok eieren belage seg på at eiers forsikring må til pers, jeg har vært gjennom et lignende tilfelle med skadeverksted tidligere og det ble en svært langdryg sak..

Lenke til kommentar

Det er derfor man har forsikring og takstmenn..

 

Her må nok eieren belage seg på at eiers forsikring må til pers, jeg har vært gjennom et lignende tilfelle med skadeverksted tidligere og det ble en svært langdryg sak..

 

Det er i så fall Tesla som må rette dette til verkstedet, da det er Tesla som benytter de - ikke eieren av bilen. Så kan ikke se hvordan eier skal belastes for det i det heletatt 

Lenke til kommentar

Det er i så fall Tesla som må rette dette til verkstedet, da det er Tesla som benytter de - ikke eieren av bilen. Så kan ikke se hvordan eier skal belastes for det i det heletatt

Så lenge eier har forsikring blir nok denne benyttet, ser du noen grunn til at ikke forsikringen skal komme til anvendelse?

Det står neppe noe som helst i vilkårene om at forsikringen ikke dekker skader under verkstedopphold..

Lenke til kommentar

Så lenge eier har forsikring blir nok denne benyttet, ser du noen grunn til at ikke forsikringen skal komme til anvendelse?

Det står neppe noe som helst i vilkårene om at forsikringen ikke dekker skader under verkstedopphold..

Normalen, ihvertfall på de verkstedene jeg har vært innom, har vært egen skadeforsikring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Teslas godkjente body shop. Greit, biler til en halv million er nokså vanlige og du er ikke imponert over prisen. Det er fint for deg om din økonomi tillater deg å bagatellisere eventuelle skader på en såpass "billig bil". For meg og mulig flere andre her, er det kanskje litt urovekkende at noen på et verksted gir såpass faen at de tenker at det er akseptabelt å rygge ut i blinde når de kjører en 2 måneder gammel bil som tross alt ikke er gratis. Spesielt tatt i betraktning at bilen er stappa med sensorer som hjelper deg å rygge, samt en kamera bak. Bilen hadde sikkert greid å kjøre ut skadefritt ved bruk av Summon. Kan jeg nå få lov til å være litt grinete når noen tilsynelatende har vært på grensen til uaktsomme i det de har smasha min dyreste bilinvestering gjennom tidene i en portåpning?

 

Poenget mitt er at en "Tesla til over en halv million" er en helt vanlig bil, du legger det frem som at det er en gullbelagt Bugatti du skal levere fra deg, at verkstedet skal dra ut og teste 0-100 på denne superspesielle bilen (som det er registrert over 1200 stk av i Norge) - det var jo det den opprinnelige frykten din var, ikke sant?

 

Stedet du har levert bilen til har garantert forsikring som dekker slike hendelser, det er ikke noe å være bekymret for. Uhell skjer, bilen din har jo tydeligvis allerede skader siden den er hos en oppretter / lakkerer så det er da ikke noe å være så stresset over?

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Var innom verkstedet i dag. De bytter bakskjerm og bakfanger. Alt dokumenteres etter Teslas standard. Fått en låne-Tesla også. Selvfølgelig kan feil skje, men det føltes ekstra surt for meg i går. Nå som det ser ut som at de skal ordne opp skikkelig så føles det bedre igjen. Krysser fingrene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...