Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir skvettlapper her å, det er et minimum. Usikker på om jeg skal ha på noe tectyl e.l. Har vaskeanlegg på jobben, så den blir nok værtfall brukt flittig :p.

 

@Complexity: Må være digg å bo på en plass å slippe dette veisaltet.

Har du en garasje med lift eller kjenner noen med det kan du sprøyte sauefett litt rundt der det trengs mest. Det er ikke spesielt vanskelig.

Om du går for å bruke en bedrift som holder på med slikt anbefaler jeg lanolin, og ikke tektylgriset. Du kan jo be om at de ikke åpner og sprøyter der det er kabler og koblinger.

 

Rustgarantien til Tesla er null verdt, så det å bryte den ser ikke jeg som et problem. Med rustbeskyttelse vil bilen og komponentene under bilen garantert holde mye lengre.

Kjører du i mye salt vil du nok se allerede etter to snøsesonger en del rust.

Lenke til kommentar

Er vel ikke bare rustgarantien Tesla frakskriver seg, men man kan vist få trøbbel med andre feil og.

 

De liker som sakt ikke at man sprayer kabler og plugger der under men tror det er vanskelig å unngå. Firma som gjør jobben virker å bare spraye ned ledningsnettet under der iallefall. Da kan vel i Tesla skylde nesten alle problemer man skulle få på rustbehandlingen.

 

Synd om en motor skulle ryke og Tesla nekter å dekke det siden den er nedspayet av tektyl..

 

Angående Salting så er det kjekt ja. Det saltes her og men har skjønt at det er barnemat i forhold til sørpå.

 

Å kjøre innom Finland på vintern hvor de ikke salter veiene er helt hærlig. Cruise på finpakket sne med god sikt og ingen dekkstøy. I knappe svinger strør de bare litt.

 

Dog lite trafikk nord i Finland så det går kansje ikke over alt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Er vel ikke bare rustgarantien Tesla frakskriver seg, men man kan vist få trøbbel med andre feil og.

 

De liker som sakt ikke at man sprayer kabler og plugger der under men tror det er vanskelig å unngå. Firma som gjør jobben virker å bare spraye ned ledningsnettet under der iallefall. Da kan vel i Tesla skylde nesten alle problemer man skulle få på rustbehandlingen.

 

Synd om en motor skulle ryke og Tesla nekter å dekke det siden den er nedspayet av tektyl..

 

Angående Salting så er det kjekt ja. Det saltes her og men har skjønt at det er barnemat i forhold til sørpå.

 

Å kjøre innom Finland på vintern hvor de ikke salter veiene er helt hærlig. Cruise på finpakket sne med god sikt og ingen dekkstøy. I knappe svinger strør de bare litt.

 

Dog lite trafikk nord i Finland så det går kansje ikke over alt.

Det hjelper ikke at de bare kan mene noe.. Bare å stå på sitt isåfall å be de legge fram bevis for eventuell feil det. Rettighetene her i Norge står sterkt, så Tesla får mene hva de vil. Hadde uansett fått bilen rustbehandlet.

Lenke til kommentar

Jeg vet også Audi ikke liker at det rustbehandles på sin e-tron bl.a pga de er redd for at batteripakka under skal sprayes ned og det kan isolere batteriet og skape kondens.

 

Hadde antirust på den gamle accorden min og den var helt strøken under.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Så hvilken måte er den beste måten å teste på? Og hvor stor forskjell er det fra Dyno til Mustang?

I et skikkelig laberatiorium hvor motoren tas ut og man setter denne i en dynobenk i et rom hvor alle parametre som slår ut på effekt overvåkes og om nødvendig justeres.

 

Forskjellene på rullende landeveier kan ligge på opp mot 12-15% om disse er forholdsvis greit kalibrert.

Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli kaldt. Vasket bilen på søndag og glemte å tørke rundt døråpnerne, det var noe som var frossent der inne i dag tidlig. Hadde det holdt å bruke et håndkle i kriker og kroker i/rundt døråpneren?

 

Hva med pakningene? Bør de smøres med silikon? Litt skeptisk til å kjøre på med det første og beste jeg har liggende, før jeg vet ordet av har jeg valgt noe som tar knekken på pakningsgummi.

Lenke til kommentar

Jeg vet også Audi ikke liker at det rustbehandles på sin e-tron bl.a pga de er redd for at batteripakka under skal sprayes ned og det kan isolere batteriet og skape kondens.

 

Hadde antirust på den gamle accorden min og den var helt strøken under.

Jeg har bestillt etron men ikke fått enda.

Jeg har skriftlig fra selgeren min i Møller bil at det er ok å bruke mercasol(tectyl-aktig stoff) på etron, uten at det går utover garantien :) 

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt etron men ikke fått enda.

Jeg har skriftlig fra selgeren min i Møller bil at det er ok å bruke mercasol(tectyl-aktig stoff) på etron, uten at det går utover garantien :)

Ok. Dette med kondens og batteripakke var noe jeg leste i en kommentar på facebook, og det var Audi som hadde sagt dette. Jeg tror uansett det er greit å ikke spraye ned elektronikk, batteripakke og motorer under der. Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Ok. Dette med kondens og batteripakke var noe jeg leste i en kommentar på facebook, og det var Audi som hadde sagt dette. Jeg tror uansett det er greit å ikke spraye ned elektronikk, batteripakke og motorer under der.

Det stemmer nok. Og det er nok forskjellig fra verksted til verksted hvor proffe/nøye de er. Men det skal visst finnes egne sprøyteskjemaer fra Audi, til etron(og andre individuelle modeller) som sier hvor det skal sprøytes

Lenke til kommentar

Fikk nettopp Møller bil til å behandle bilen før overtakelse. Ingen innvendinger, annet enn at den vil få marginalt mindre rekkevidde pga 2-7kg ekstra tyngde.

 

En eks-møller mekaniker jeg kjenner anbefalte også å antirust behandle bilen på generelt grunnlag om jeg planlegger å ha bilen utover garantiperioden på 5år. Møller er som kjent Audi merkeverksted :)

 

Men jeg tipper nok de fleste vil dysse ned nødvendigheten av dette, da bilen uansett ikke ruster istykker mens det er importør/Audis problem og kun ytterligere risiko og jobb for dem. Jeg tipper det er samme årsak til at tesla ikke vil eller anbefaler antirust

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...