Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

MrMarbles skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker som så, kan man ikke like gjerne bare spille podcasten fra telefonen? Ja, det går over blåtann, men lydkvaliteten på podcasts er jo virkelig ikke sånn du vil høre forskjell på om det først og fremst er tale.

Det går fint, det er litt småpirk, men det er mer smidig å ikke måtte velge podcasten på mobilen først.

Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Kan en ikke bare bruke browseren da om selve appen ikke er støttet i bilen? Da bør jo alt gå ganske smud.

Hvordan da browseren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Nimrad said:

Det skjønte jeg, men hvordan skal det hjelpe? 

Tenker vel på om det finnes en webversjon av appen du bruker for podcaster

 

F.eks så mangler mange av strømmetjenestene sine apper i Tesla. men dette ordnes med å gå inn via en nettside som. F.eks denne på browseren i bilen

https://t3sla.no

 

975D4253-FFF7-498B-BD53-9361B4358498.jpeg

Endret av bzzlink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 minutt siden):

Absolutt, kan jeg spørre hvilken app du bruker som ikke har webgrensesnitt, trodde alle hadde det. 

Det er mulig jeg burde/kunne byttet, men jeg har hørt på podcast via Apple sine løsningen de siste 12-13 årene. Og så har jeg PodMe i tillegg, mulig PodMe har web-app.

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 time siden):

Kan skrive under på dette. Vi er en familie på 4 og har rundt 7mill i lån. Renteutgifter alene har gitt en økning på ca. 14000 i mnd. (Før skattefradrag) siste året. Legg på strøm og mat itillegg, så er det rundt 16000,- kr i mnd i reelle økte utgifter. Blir ikke ny Y på oss i år, selv om den gikk ned med 100000,- 

Nå hadde vi det veldig romslig når renta var så lav, så klager ikke,  vi klarer oss, men at vi må kutte ned på endel ting gir seg selv. Norsk økonomi har bråstoppet, og nedskjæringer, oppsigelser og konkurser kommer til å rase på dette kvartalet.

Ja det sier seg selv at dette gjør enorme utslag. Mer eller mindre ALT har steget med 30-40% og ser man på styringsrenten så var den på 0,0 19.08.2021. Ved årsets start var den på 0.5 og siste endring ved utgangen var 2.75% så når renta stiger 550% (!) på et år så merkes det på renteutgifter på større lån både når det gjelder bil og hus.

Det er også det jeg mener med at selv om mange hadde det romslig før har det gjerne blitt mye trangere nå. Da prioriteres ikke ny bil til 4-500k lenger og enkelte velger kanskje også å selge den nyinnkjøpte bilen. Da blir det "trangt i døra" og kjøpers marked.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Nope stille om det, men tesla pleier å være tidlig ute med hardware så kommer software dinglende etter. Tipper det er tilfellet.

Skjønner. Ikke aktuelt å stole på at det kommer hvertfall. De kan jo finne på å lansere det bak betalingsmur eller at det kun snakker med egne produkter.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, minim said:

Det er også det jeg mener med at selv om mange hadde det romslig før har det gjerne blitt mye trangere nå. Da prioriteres ikke ny bil til 4-500k lenger og enkelte velger kanskje også å selge den nyinnkjøpte bilen. Da blir det "trangt i døra" og kjøpers marked.

Det er bare helt nydelig å se på syns jeg. Flipperne blir brent levende nå, ikke bare tesla flipperne men alle som kjøpte rett før momsen kom på slutten av året for å tjene 100-150 tusen på ett par uker. Mye overprisede biler ute hvertfall, hvem skal overta alle disse.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Skal ikke forundre meg om prisene på bilene går mere ned nå, ihvertfall på bruktsiden. Med rente oppgangen og inflasjonen som er har kjøpekraften gått kraftig ned. Vi ser allerede at flere hus blir billigere, og mange vegrer seg for å kjøpe pga usikre tider. BIl er ofte den 2. største innkjøpet en person eller familie gjør, og mange vil her også vegre seg fra å kjøpe. Bilforhandlere er avhengige av å selge biler og når pengene sitter dypere i pengeboken vil de slite. For å opprettholde kjøpekraften til forbrukerne kommer flere bilpriser til å gå ned.

Og de som flipper biler bør virkelig selge bilene sine billig nå, eller å selge enda billigere om et halvt år. Har fulgt med på bruktbilmarkedet for Tesla en god stund nå og til de som vil kjøpe brukt er det bare og sitte stille i båten. De som selger bruker ofte argumenter som at denne Teslaen kommer med parkeringsensorer, dette har ikke nyere Tesla. Kjøper du av denne grunnen fortjener du å bruke mere penger. Har full tiltro til at det nye parkeringsvarslene deres kommer til å virke som forventet og mest sannsynlig bedre. Forskjellige kamerasystemer har allerede vært i drift i flere år når det kommer til å finne posisjon til et objekt på samlebånd som en robot skal plukke opp f. eks. 

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...