Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Zeph skrev (Akkurat nå):

Spørs kva type dashkameraoppsett du har. Det finnes utstyr som tar opp heile tida og overskriv når det er fullt. Om dei ikkje kjører så veldig langt kvar dag kan det godt ligge fleire veker gamle opptak på lagringsmediet.

Jeg tolker det som at det var en generell forespørsel, og ikke spesiellt rettet til Teslaeiere. Mange starter jo feks MC-sesongen nå i mars, og jeg ser stadig oftere MC-førere med GoPro på hjelmen, og regner vel med at de filmer kjøreturen, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tesla-tråden dette ja.

Sitat

Fredag etterlyste politiet fører av en Tesla model Y, som passerte Skarnes rundt 23.30 torsdag 14. mars. Årsaken var at mange Tesla-modeller har kamera installert.

Då skal dei ha ekstremt flaks for å finne noko der, men dei er kanskje ikkje så kjent med korleis det fungerer i ein Tesla, der du må utføre ein handling eller kome i ei ulykke for at den skal lagre noko.

Det er vel interessant å få kontakt med føraren uansett om bilen lagra opptak eller ei.

Finnes det system du kan koble til ein Tesla for å bruke bilens kamera og lagre kontinuerleg som med eit BlackVue f.eks?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Zeph skrev (3 minutter siden):

men dei er kanskje ikkje så kjent med korleis det fungerer i ein Tesla, der du må utføre ein handling eller kome i ei ulykke for at den skal lagre noko.

Det er vel interessant å få kontakt med føraren uansett om bilen lagra opptak eller ei.

 

Som nevnt ifølge et annet sted, Facebook tror eg at eg leste det så lagres det kontinuerlig men om man ikke trykker lagre så blir det overskrevet etter en stund 

Så det er ikke usannsynlig at det ligger video hvis dette var en bil som ikke har kjørt timesvis i etterkant 

Men dette vet eg ikke selv,bare noen som skrev det på internettet så kildekritikk må forekomme 🫣

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Jotun skrev (4 minutter siden):

Den siste var etterlysning av en eier av en Tesla Model y så nei den var ikke så veldig generell.

"Politiet ønsket også at andre bilister med kamera skulle ta kontakt om de hadde kjørt på strekningen E16 fra Vormsund til Kongsvinger mellom klokka 22.30 og 00.30 14. mars og natt til 15. mars."

Lenke til kommentar

Ja men en spesifikk model y som trigget spm om hvordan det funker i teslaene.

De har nok sett på et eller annet kamera langs veien at en model y har kjørt forbi i de tider og vet at de har innebygd kamera.

Tipper de også er interessert i folk som bare tilfeldig har filmet biler langs veien 🤷

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (35 minutter siden):

Tesla bruker M14 1,5 og bruker vel som de fleste OEM-bolter styrkeklasse 10.9 mao samme som den typiske gjennomsnittsbilen.

Ok. Rart at gjennomsnittsbilen bruker M14 x 1.5, men la gå. Så da er diskusjonen ferdig :)

Lenke til kommentar
bshagen skrev (11 minutter siden):

Ok. Rart at gjennomsnittsbilen bruker M14 x 1.5, men la gå. Så da er diskusjonen ferdig :)

M12 1,5 og M14 1,5 dekker nok det aller meste som finnes på det norske markedet. Når det er sagt bruker Tersla muttere, mens europeiske biler oftere bruker bolter, uten at det betyr så veldig mye for denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 time siden):

Nå går nok det begge veier. Er nok en del som er lettet over at det blir færre av spam-trådene dine også. Det er greit å være entusiast, de er det mange av her inne, men når det bare blir fanboy-innlegg uten rot i virkeligheten, og linker fra obskure you-tubekanaler, så kan det bli litt mye. 

De siste månedene har det blitt stadig flere innlegg her inne fra Teslaentusiaster/eiere som ytrer seg kritisk om både Tesla, Musk og sider ved Teslaproduktene, hvilket var totalt fraværende tidligere. Det ser jeg på som et sunnhetstegn, så får de som er faktaresistente heller boltre seg i forumet til Teslaklubben.

Godt du minner meg på hvorfor du er ignorert😂 rett på personangrep, håpløst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (21 minutter siden):

Godt du minner meg på hvorfor du er ignorert😂 rett på personangrep, håpløst.

Ikke noe som engang minner om personangrep her. Bare en beskrivelse av hvordan mange oppfatter dine innlegg her inne.

Endret av AL123
  • Liker 5
Lenke til kommentar
AL123 skrev (58 minutter siden):

M12 1,5 og M14 1,5 dekker nok det aller meste som finnes på det norske markedet. Når det er sagt bruker Tersla muttere, mens europeiske biler oftere bruker bolter, uten at det betyr så veldig mye for denne diskusjonen.

Nei det har ingenting å si. Muttere er forresten genialt :) 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (4 minutter siden):

 Muttere er forresten genialt :) 

Enig, i allefall helt til man evt må bytte pinboltene. Sannsynligvis eneste området der jeg syns asiatiske biler har en bedre løsning enn europeiske.

Lenke til kommentar

Opplevde en merkelig ting her i forrige uke da jeg skulle hente bilen min etter den hadde stått ute en dag ca i kulda. Skulle bare flytte bilen litt nærmere basen jeg skulle til, da jeg merke a  rattet var plutselig utrolig tungt å bevege og det kom en ulydig hver gang jeg bevega rattet. Akkurat som det hadde skjedd noe med servostyringa. Rakk ikke se mer på det den dagen da jeg hadde dårlig tid. Men dagen etter når jeg skulle hjem igjen, var heldigvis problemet borte. Forvarma heller ikke bilen skikkelig den dagen, men fortsatt. Trodde det var noe alvorlig gærent men har heldigvis ikke merke noe til det etter det.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Jotun said:

Har faktisk aldri hatt bil med bolter. Like greit 

Det har ikke jeg heller. Har forøvrig aldri byttet hjul på en bil som har bolter heller og har byttet på en del biler.
Vet Audi har brukt bolter og det ser ganske knotete ut å måtte holde hjulet rett mens man putter en bolt inn og treffer gjengene.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (10 minutter siden):

Det har ikke jeg heller. Har forøvrig aldri byttet hjul på en bil som har bolter heller og har byttet på en del biler.
Vet Audi har brukt bolter og det ser ganske knotete ut å måtte holde hjulet rett mens man putter en bolt inn og treffer gjengene.

Er selvsagt mye lettere å få hjulene på om det allerede er "pinner" å tre hjulene på, enn å prøve å treffe mot hullene, og putte inn bolter. Jeg har hatt biler med begge deler.

På kompisens Audi A3 e-Tron fulgte det med en "styrepinne" i plast som man skrudde inn i ett av hullene (fortrinnsvis det som kom høyest), og så kunne man lettere få på en av boltene. Deretter en på motsatt ende av sirkelen, før man fikk på resten.

Styrepinnen kunne man ta ut etter første bolten, men lettere med to bolter på plass, og så kunne en ev. buddy begynne med med det andre hjulet om man hadde hevet bil slik at man skiftet to og to hjul før man jekket ned bilen og jekket opp andre siden/enden.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...