Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Snowleopard skrev (13 timer siden):

Dette er nok Ultra Red, altså den nyesste. Den rødfargen der er helt nydelig, og den kunne helt klart fått meg til å velge rødt om jeg skulle hoppa på rentekampanjen...

Ah, trodde det var foliering da den ser bedre ut i videoen en på de få jeg har sett i det virkelige liv. 😅 Fin farge ja! 👍

Edit* Hadde egentlig bestemt meg for Quicksilver, dersom det blir Tesla, mere usikker nå..

Endret av Duriello
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Complexity skrev (5 timer siden):

Har brukt Scan My Tesla, og nå S3XY appen som "hud" i 6 år. Skulle tro Tesla hadde blokkert det for lenge siden om det var ett problem for dem..

De har vel faktisk gitt tilgang til mere data der i årenes løp

Jeg ser du skriver "HUD" i gåsøyne, men der er ingen gjennomsiktig skjerm som er mer eller mindre midt i synsfeltet, så det du har brukt mobilen som, er som erstatning for skjerm bak rattet.

Det er altså noe helt annet enn HUD. Jeg vil gjerne ha HUD i Tesla, men trenger ikke gammeldags display der andre biler inkludert TMS/TMX har speedometer og turteller.

Jeg vil altså ha det opp på frontruta. Tenk taktil hjelm for jagerfly og kamp-helikopter, selv om du nok ikke får siktepunkt og "Target Lock"... ;) der vesentlig informasjon dukker opp der du uansett ser når du kjører bil. Altså ingen behov for å titte ned og i en skjerm...

Skrevet
9 hours ago, Snowleopard said:

Jeg ser du skriver "HUD" i gåsøyne, men der er ingen gjennomsiktig skjerm som er mer eller mindre midt i synsfeltet, så det du har brukt mobilen som, er som erstatning for skjerm bak rattet.

Det er altså noe helt annet enn HUD. Jeg vil gjerne ha HUD i Tesla, men trenger ikke gammeldags display der andre biler inkludert TMS/TMX har speedometer og turteller.

Jeg vil altså ha det opp på frontruta. Tenk taktil hjelm for jagerfly og kamp-helikopter, selv om du nok ikke får siktepunkt og "Target Lock"... ;) der vesentlig informasjon dukker opp der du uansett ser når du kjører bil. Altså ingen behov for å titte ned og i en skjerm...

Poenget var bare at de ikke har blokkert slikt 3e parts utstyr.

Jeg er ikke interessert i hud i frontruta mi. Vil heller ha en skjerm jeg kan sette opp slik jeg selv vil ha med informasjon jeg finner interessant, som nok er irrelevant for de fleste andre.

Skrevet
Complexity skrev (1 time siden):

Poenget var bare at de ikke har blokkert slikt 3e parts utstyr.

Jeg er ikke interessert i hud i frontruta mi. Vil heller ha en skjerm jeg kan sette opp slik jeg selv vil ha med informasjon jeg finner interessant, som nok er irrelevant for de fleste andre.

Poenget mitt var at det var en mulighet, ikke spørsmål om hvor sannsynlig det var. Er det fabrikk-montert, er det mer sikkert at ikke tilgang fjernes, mot tilgang for 3.partsløsninger.

Men det var ikke heller ikke hovedpoenget i mitt opprinnelige innlegg som du svarte på. Det var derimot at 3.parts-HUD som regel er temmelig skrale løsninger, som og er veldig avhengig av hva man får ut fra bilen. Tesla har selvsagt muligheten til å integrere både enheten og hva den faktisk kan og bør vise, i langt større grad enn 3. part.

Men jeg er selvsagt med på at HUD eller ikke, er en smakssak i første omgang. Så har jeg og fått med meg at at det funker som regel dårlig mot polariserte briller/linser, så om man bruker slikt, så er kanskje ikke HUD noe man kunne fått glede av om man egentlig ønsket slikt!

Skrevet
37 minutes ago, Snowleopard said:

Poenget mitt var at det var en mulighet, ikke spørsmål om hvor sannsynlig det var. Er det fabrikk-montert, er det mer sikkert at ikke tilgang fjernes, mot tilgang for 3.partsløsninger.

Men det var ikke heller ikke hovedpoenget i mitt opprinnelige innlegg som du svarte på. Det var derimot at 3.parts-HUD som regel er temmelig skrale løsninger, som og er veldig avhengig av hva man får ut fra bilen. Tesla har selvsagt muligheten til å integrere både enheten og hva den faktisk kan og bør vise, i langt større grad enn 3. part.

Men jeg er selvsagt med på at HUD eller ikke, er en smakssak i første omgang. Så har jeg og fått med meg at at det funker som regel dårlig mot polariserte briller/linser, så om man bruker slikt, så er kanskje ikke HUD noe man kunne fått glede av om man egentlig ønsket slikt!

En hud til 99kr på Aliexpress har du ingen garanti for at overlever neste update fra Tesla engang, så du må ha en skikkelig en om du først skal ha ja.

Har slått av HUD på bilene jeg har kjørt med det da jeg synes det var forvirrende og tildels knapt synlig, men jeg vil tro det er en vanesak. Samme veien med det å klare seg uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...