Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Men nå hadde jo ikke den mindreårige utagert i det hele tatt og alikavel får politiet på besøk med ordre om å bortføre den mindreårige uansett hva den mindreårige måtte synes og mene.

Straffeloven har jo en egen paragraf om bortføring mot offerets vilje som er det som skjer her uavhengig om offeret følger med uten fysisk å yte motstand.

"§ 254. Frihetsberøvelse

Den som ved innesperring, bortføring eller på annen måte rettsstridig fratar noen friheten, straffes med bot eller fengsel inntil 3 år."

Om jeg kommer på jobben din og ber deg bli med meg til et ukjent sted og du først nekter men etter trusler om at du blir tatt med med tvang om du ikke kommer frivillig bir du med havner dette alikavel under denne paragrafen.

 

Så igjen hva hadde den mindreårige gjort galt for å få politiet etter seg før en bortføring?

 

Du henger deg til stadighet opp i om den mindreårige forsøker å forsvare seg selv, la oss for agumentet skyld si at den mindreårige blir med uten å yte fysisk motstand, hva har den mindreårige gjort galt som gjør at vedkommende fortjenes å hentes med makt eller trusler om makt.

Har du helt glemt at det dreier seg om den uskyldige i spillet?

 

Jeg ser at du svarer i min quote neida men du har tydeligvis ikke skjønt det.

 

Vist har du det, håndjern får du kjøpt i diverse butikker og du kan aliere deg med naboer eller andre du kjenner for en stund.

I utgangspunktet er det urelevant men for argumentets skyld så finnes muligheten om man er kretiv men du gjør altså ikke det.

Det er derimot noe barneværnet med politiet som brekkstang faktisk utfører mot barn som ikke kommer lydig etter ut av klasserommet mens klassen ser på, eller andre steder dette måtte finne sted.

 

Dette er en del av barneoppdragelsen og er ikke definert som vold for du bortfører ikke dine egne barn og setter dem bort til mennesker de ikke kjenner i kanskje mange år, de blir med deg hjem til trygge omgivelser.

 

Jeg vil også minne deg om at det er et unntak fra straffeloven om vold.

Fremdeles straffelovens §§ 271. Kroppskrenkelse

 

Som du ser er det faktisk straffefritak dersom man gjengjelder en forestående kropskrenkelsen osv, altså har du i situasjonen jeg nevnte tidligere lov til å sette deg til motverge om jeg forsøker å bortføre deg med makt.

Den mindreårige har altså lov til å sette seg til motverge om noen forsøker å begå vold mot vedkommende som for eksempel en bortføring for øvrig er.

Kunne jo vært interesant om ungdommen var en litt kraftig 17 åring som trente kampsport.

Minstemannen her hjemme er nettop blitt 18 er nærmere 190 og trener styrke så jeg ser det litt for meg.

 

Kunne du vise til disse videoene, og viser de hele sammenhengen?

 

Er det?

Bortfører du barna dine med til ukjente steder med trusler om håndjern om de ikke lystrer?

Ja jeg vet du svarte på dette lengere oppe her men jeg må nesten spørre igjen fordi du ser ikke forskjel på en bortføring med trusler om vold og oppfølging på dette om ungen ikke lystrere og det å ta med seg barnet sitt hjem til trygge kjente omgivelser.

 

Vist har de det selv om de ikke er politi, det er jo helt ufarlig og den vanskelige utagerende ungen har jo fortjent det, og ved bruk av håndjern beskytter de jo omgivelsene, alt sammen i følge deg.

 

Og til slutt så vil jeg anbefale deg å lære deg å bruke quote riktig for det er ingenting som er mere irriterende en andre som putter sine egne svar i selve teksten som quotes slik at det ser ut som jeg har en samtale med meg selv der jeg har skrevet alt sammen.

 

 

Nå snakker du mot deg selv. Jeg henviser til det du kalle vold og definisjonen av det, ikke bortføring. Du kan heller ikke sammenligne politi og deres tillatte bruk av makt med «mann i gata» og deres tillatte bruk av makt. Det blir som om jeg skulle si «jeg kastet opp i går» og du svarer «du burde ta paracet for feberen», altså litt «goddag mann økseskaft».

 

Det kan virke som at du hele dette innlegget svarer på en enkeltsak, eller mulig flere, men du må huske at jeg ikke kjenner til alle de sakene du refererer til eller forstår hva du mener.

 

Du må også lære å skille på lover. Du sammenligner deg selv med politiet, men du er ikke politi og derfor kan du heller ikke utføre politiets oppgaver sånn helt uten videre.

 

Videoene jeg henviser til er laget av de som hevder å få barna sine stjålet, og de ligger på YouTube, så Google deg frem. De er laget for at folk skal se hvor slemme politiet og barnevernet er (det er åpenbart mer viktig å filme dette enn å ta seg av barna sine og hjelpe de på en god måte), men virker mot sin hensikt.

 

Jeg har ikke satt meg inn i alt dette med quote og jeg gjør vel det på den måten jeg vil uten at det bør by på problemer. Du klarte fint å lese det, så da ser jeg ikke problemet.

 

Tips til slutt: det heter irrelevant, ikke urelevant. Jeg skjønner hva du mener, men det føles som at jeg snakker med 13-åringen min som ikke ennå er helt stødig i når man skal sette u eller ir foran.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå snakker du mot deg selv. Jeg henviser til det du kalle vold og definisjonen av det, ikke bortføring. Du kan heller ikke sammenligne politi og deres tillatte bruk av makt med «mann i gata» og deres tillatte bruk av makt. Det blir som om jeg skulle si «jeg kastet opp i går» og du svarer «du burde ta paracet for feberen», altså litt «goddag mann økseskaft».

 

Det kan virke som at du hele dette innlegget svarer på en enkeltsak, eller mulig flere, men du må huske at jeg ikke kjenner til alle de sakene du refererer til eller forstår hva du mener.

 

Du må også lære å skille på lover. Du sammenligner deg selv med politiet, men du er ikke politi og derfor kan du heller ikke utføre politiets oppgaver sånn helt uten videre.

 

Videoene jeg henviser til er laget av de som hevder å få barna sine stjålet, og de ligger på YouTube, så Google deg frem. De er laget for at folk skal se hvor slemme politiet og barnevernet er (det er åpenbart mer viktig å filme dette enn å ta seg av barna sine og hjelpe de på en god måte), men virker mot sin hensikt.

 

Jeg har ikke satt meg inn i alt dette med quote og jeg gjør vel det på den måten jeg vil uten at det bør by på problemer. Du klarte fint å lese det, så da ser jeg ikke problemet.

 

Tips til slutt: det heter irrelevant, ikke urelevant. Jeg skjønner hva du mener, men det føles som at jeg snakker med 13-åringen min som ikke ennå er helt stødig i når man skal sette u eller ir foran.

 

Du har selv innrømmet å være en barneverntilhenger. Og alle barneverntilhengere forsøker seg med latterliggjøring av de som påpeker problemene i Barnevernet. Jeg er TS i denne tråden og jeg forventer at du holder deg til tema i tråden, forholder deg saklig og ikke minst er ærlig og debatterer ordentlig :). Perpyro har gitt deg henvisninger til Norges lover i henhold til hvordan barn blir håndtert av Barnevernet med hjelp av politiet. I dette svar innlegget her bruker du heller latterliggjøring som et tilsvar og forsøker å gjemme deg vekk fra innholdet i debatten. Det er ikke godtatt. 

 

Perpyro ba deg også vise til videoer. Minner om at det er lov til å være høflig å linke til spesifikk video om du har en i tankene. Det virker ikke så mot sin hensikt å filme som du påstår. En familie er faktisk hjelpesløs og kan ikke stoppe Barnevernet og politiet. Da er en ting greit å gjøre, nemlig å filme det. Da får man vist frem hva barnet må gjennomgå av traumer. For vold mot et barn er et overgrep. Jeg har sett en video hvor en politibetjent kastet et barn i bakken som forsøkte å rømme. En uskyldig familie som ikke hadde gjort noe galt. Men jeg vet at du er en barneverntilhenger, og barneverntilhengere påstår gjerne at Barnevernet har rett. Og da koker det igjen ned til om det er greit å utsette uskyldige barn og foreldre for overgrep på løgnaktig grunnlag. Syns du at det er greit? 

 

Til slutt minner jeg om at den hersketeknikken du bruker ved å latterliggjøre perpyro her viser at du har ingenting saklige argumenter å komme med. Noe som viser at perpyro har rett og har et overtak på deg. Råder igjen til å være høflig og debattere sak. 

Lenke til kommentar

Du har selv innrømmet å være en barneverntilhenger. Og alle barneverntilhengere forsøker seg med latterliggjøring av de som påpeker problemene i Barnevernet. Jeg er TS i denne tråden og jeg forventer at du holder deg til tema i tråden, forholder deg saklig og ikke minst er ærlig og debatterer ordentlig :). Perpyro har gitt deg henvisninger til Norges lover i henhold til hvordan barn blir håndtert av Barnevernet med hjelp av politiet. I dette svar innlegget her bruker du heller latterliggjøring som et tilsvar og forsøker å gjemme deg vekk fra innholdet i debatten. Det er ikke godtatt.

 

Perpyro ba deg også vise til videoer. Minner om at det er lov til å være høflig å linke til spesifikk video om du har en i tankene. Det virker ikke så mot sin hensikt å filme som du påstår. En familie er faktisk hjelpesløs og kan ikke stoppe Barnevernet og politiet. Da er en ting greit å gjøre, nemlig å filme det. Da får man vist frem hva barnet må gjennomgå av traumer. For vold mot et barn er et overgrep. Jeg har sett en video hvor en politibetjent kastet et barn i bakken som forsøkte å rømme. En uskyldig familie som ikke hadde gjort noe galt. Men jeg vet at du er en barneverntilhenger, og barneverntilhengere påstår gjerne at Barnevernet har rett. Og da koker det igjen ned til om det er greit å utsette uskyldige barn og foreldre for overgrep på løgnaktig grunnlag. Syns du at det er greit?

 

Til slutt minner jeg om at den hersketeknikken du bruker ved å latterliggjøre perpyro her viser at du har ingenting saklige argumenter å komme med. Noe som viser at perpyro har rett og har et overtak på deg. Råder igjen til å være høflig og debattere sak.

Og Henry Ford masseproduserte biler og kan dermed bestemme hvordan biler i dag skal brukes?

Når du poster noe på nett, så må du tåle de svarene du får og forvente svar av alle slag og så er det slik at du ikke kan bestemme hvordan debatten utarter seg. Det er det moderatorer her som gjør. Dersom du mener noe er upassende eller en avsporing, så må du kontakte dem og de er fullstendig kompetente til å rydde opp dersom noe skulle være utenfor.

 

Jeg «innrømmer» å være tilhenger av barnevernet (som om det er en flau ting) og jeg skriver også at barnevernet må forbedres. Ergo jeg ser at vi trenger et organ som beskytter barna OG jeg «innrømmer» at de av og til gjør feil. Kan du «innrømme»

At de gjør noe rett? Du skriver ikke noe om noen som helst løsning, bare at alle familier som får barnevernet inn i livet sitt er uskyldige og at du hater barnevernet og politiet (underforstått)

 

Jeg viser ikke til en video, jeg viser til alle. Derfor Google. Man fremstår ikke som god forelder når man er mer opptatt av å filme og hyle og skrike enn å forsøke å holde seg kald og rolig for barnas skyld. Og i alle fall ikke når man legger det ut på en vidåpen kanal hvor barna kan se det når de er gamle nok.

 

Hen ville belære meg i quoting, jeg belærte hen i skrivefeil. Da skulle vi vel være skuls?

 

Det artige er at om andre forsøker seg på latterliggjøring av «barneverntilhengere» her, så skriver du «bra skrevet», i motsatt tilfelle, så har de møtt sin overmann? Håper du ikke generelt er så snever.

Lenke til kommentar

Det er aldri naturlig å sammenligne politi og mannen i gata.

Tror du offeret for bortføringen føler det annerledes fordi gjerningspersonene hadde på seg uniform?

Brevik hadde også på seg uniform og jeg tror fremdeles alle hans offer følte akkurat like mye terror og redsel som om det var en gjerningsperson iført adidas drakt eller klovnekostyme eller andre bekledninger, men som kjent hadde han på seg en politiuniform.

Kanskje det hadde vært bedre om han også hadde greid å true noen i justisdepartemanget til å skrive ut en ordre på drap og bonbing av regjeringskvartalet med stempel og underskrift.

 

Poenget er at av samme grunn som ikke du kan sette dine egne utagerende unger i håndjern så burde heller ikke dette benyttes som metode i en barnevernssak der det er foreldrene som er potensielt skyldige.

I alle andre situasjoner der noen er misstenkt er det den misstenkte som arresteres og ikke offeret.

 

Hva annet kan man sammenligne det med...

La oss si at en kvinne blir voldtatt på byen der noen andre ser det og varsler politiet.

Nå arresterer politiet offeret og tvangsflytter henne til en annen kommune og først etter en rettssak med domfellelse blir gjerningsmannen arrestert.

Høres dette riktig ut?

Vi kan jo dra det litt lengere å si at noen trodde en kvinne blei voldtatt og så arresteter politiet offeret og tvangsflytter henne til en annen kommue og først etter en rettssak med frifinnelse av misstenkte får kvinnen flytte hjem igjen med mindre myndighetene mener at kvinnen er så godt integrert i den nye kommunen at de nekter henne å flytte hjem igjen.

Dette kan sidestilles med det barneværnet driver med.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Tror du offeret for bortføringen føler det annerledes fordi gjerningspersonene hadde på seg uniform?

Brevik hadde også på seg uniform og jeg tror fremdeles alle hans offer følte akkurat like mye terror og redsel som om det var en gjerningsperson iført adidas drakt eller klovnekostyme eller andre bekledninger, men som kjent hadde han på seg en politiuniform.

Kanskje det hadde vært bedre om han også hadde greid å true noen i justisdepartemanget til å skrive ut en ordre på drap og bonbing av regjeringskvartalet med stempel og underskrift.

 

Poenget er at av samme grunn som ikke du kan sette dine egne utagerende unger i håndjern så burde heller ikke dette benyttes som metode i en barnevernssak der det er foreldrene som er potensielt skyldige.

I alle andre situasjoner der noen er misstenkt er det den misstenkte som arresteres og ikke offeret.

 

Hva annet kan man sammenligne det med...

La oss si at en kvinne blir voldtatt på byen der noen andre ser det og varsler politiet.

Nå arresterer politiet offeret og tvangsflytter henne til en annen kommune og først etter en rettssak med domfellelse blir gjerningsmannen arrestert.

Høres dette riktig ut?

Vi kan jo dra det litt lengere å si at noen trodde en kvinne blei voldtatt og så arresteter politiet offeret og tvangsflytter henne til en annen kommue og først etter en rettssak med frifinnelse av misstenkte får kvinnen flytte hjem igjen med mindre myndighetene mener at kvinnen er så godt integrert i den nye kommunen at de nekter henne å flytte hjem igjen.

Dette kan sidestilles med det barneværnet driver med.

Hvis du mener at arrestasjon og fjerning fra omsorgssvikt er det samme, så er vi ikke på samme side.

 

Hvis mine ungdommer utagerer, så ville jeg satt pris på at politiet gjorde det som var nødvendig for å håndtere situasjonen. Det er rett og slett en uakseptabel oppførsel som jeg har aldri lært mine barn at de kan gjøre. Jeg ville takket politiet.

 

Jeg ville heller ikke oppført meg slik mange foreldre gjør. Jeg ville snakket fornuftig med barnet og bedt de bli med uten oppstyr. Det er grenser for hvor dårlige forbilder vi foreldre skal være for barna våre. Vi oppdrar generasjon krenket

Lenke til kommentar

Hvis du mener at arrestasjon og fjerning fra omsorgssvikt er det samme, så er vi ikke på samme side.

Da må du fortelle meg forskjellen.

I det ene tilfellet møter politiet opp for å ta med seg mistenkte.

Mistenkte kan velge å frivillig bli med eller bli tatt med med makt.

Når en mindreårig skal fjernes fra omsorgssvikt møter poliet opp for å ta med seg den mindreårige.

Den mindreårige kan velge å frivillig bli med eller bli tatt med med makt.

 

Jeg ville heller ikke oppført meg slik mange foreldre gjør. Jeg ville snakket fornuftig med barnet og bedt de bli med uten oppstyr.

Jepp det ville du selvsagt gjort om du var utsatt for en svertekampanje og visste at du var uskyldig med konsekvensen å miste barna dine.

Barneværnet og den norske stat ville nok vært stolt av deg som den lovlydige borgeren du er.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Da må du fortelle meg forskjellen.

I det ene tilfellet møter politiet opp for å ta med seg mistenkte.

Mistenkte kan velge å frivillig bli med eller bli tatt med med makt.

Når en mindreårig skal fjernes fra omsorgssvikt møter poliet opp for å ta med seg den mindreårige.

Den mindreårige kan velge å frivillig bli med eller bli tatt med med makt.

 

Jepp det ville du selvsagt gjort om du var utsatt for en svertekampanje og visste at du var uskyldig med konsekvensen å miste barna dine.

Barneværnet og den norske stat ville nok vært stolt av deg som den lovlydige borgeren du er.

Forskjellen er at det ikke er en arrestasjon. Ser du ikke at det er en forskjell på arrestasjon av en kriminell og å sette håndjern på en utagerende ungdom?

Politiet et ikke med i en hver omsorgsovertakelse. Noen foreldre innser at det er til det beste og leverer barna på en god måte. Disse ender også opp med å få barna tilbake når ting er endret. De er med de gangene man forventer at foreldre og evt ungdommer kommer til å motsette seg det hele.

 

Hvis du har lest hva jeg har skrevet tidligere, så har jeg selv blitt utsatt for en slik svertekampanje. Jeg var i samtale med barnevernet, far var samtale, det var hjemmebesøk og de snakket med barna på skole/barnehage. Jeg sa til barna at de måtte fortelle sannheten selv om de tror mamma eller pappa blir lei seg. Jeg samarbeidet hele veien og inviterte de på nytt besøk. To veldig hyggelige damer. Saken henlagt fordi de ikke fant noe galt med barna eller barnas foreldre.

Jeg har også vært med på at en forelder har levert fra seg barna frivillig. De bodde da i beredskapshjem i 6 mnd og flyttet så hjem til en mor som hadde tatt seg sammen. Alt gikk fint og rolig for seg og barna fikk forklart alt på en fin måte og de ble ikke traumatisert.

Lenke til kommentar

Jepp det ville du selvsagt gjort om du var utsatt for en svertekampanje og visste at du var uskyldig med konsekvensen å miste barna dine.

Barneværnet og den norske stat ville nok vært stolt av deg som den lovlydige borgeren du er.

Men tror du det er lurt for saken og situasjonen å hause opp situasjonen og gjøre det så dramatisk og traumatisk som mulig for barnet?

 

Tenker du at politiet og barnevernet backer om du lager nok bråk når de kommer, eller styrker det kanskje saken til barnevernet i stedet?

Lenke til kommentar

Men tror du det er lurt for saken og situasjonen å hause opp situasjonen og gjøre det så dramatisk og traumatisk som mulig for barnet?

 

Tenker du at politiet og barnevernet backer om du lager nok bråk når de kommer, eller styrker det kanskje saken til barnevernet i stedet?

Det er forskjell på hva som er lurt og hva folk faktisk gjør i pressede situasjoner.

Å ikke gjøre noen form for motstand i noen form er i hvertfall ikke riktig.

En god advokat er nok å foretrekke i et sånnt tilfelle.

Men nå snakker Vimsan om situasjoner h*n angivelig har sett på youtube uten å ville vise noe som helst så det kan jo like gjerne være blank løgn.

Jeg er i hvertfall ikke den som må leite opp kilder på motpartens påstander.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at det ikke er en arrestasjon. Ser du ikke at det er en forskjell på arrestasjon av en kriminell og å sette håndjern på en utagerende ungdom?

Eneste forskjellen jeg ser er at den mindreårige er uskyldig midt i det hele mens den kriminelle ikke er det.

 

Hvis du har lest hva jeg har skrevet tidligere, så har jeg selv blitt utsatt for en slik svertekampanje. Jeg var i samtale med barnevernet, far var samtale, det var hjemmebesøk og de snakket med barna på skole/barnehage. Jeg sa til barna at de måtte fortelle sannheten selv om de tror mamma eller pappa blir lei seg. Jeg samarbeidet hele veien og inviterte de på nytt besøk. To veldig hyggelige damer. Saken henlagt fordi de ikke fant noe galt med barna eller barnas foreldre.

Jeg har også vært med på at en forelder har levert fra seg barna frivillig. De bodde da i beredskapshjem i 6 mnd og flyttet så hjem til en mor som hadde tatt seg sammen. Alt gikk fint og rolig for seg og barna fikk forklart alt på en fin måte og de ble ikke traumatisert.

Jeg har lest hva du skriver og sågar kommentert det men for å gjenta meg selv så får jeg skrive det igjen.

Selv barnevernet er ikke så inkompetente at de ikke greier å hjelpe noen for det ville vært en total katastrofe.

 

Altså selv om jeg har opplevd å få utført dårlig håndtverk av håndtverkerfirmaer betyr det heller ikke at alle håndtverkerfirmaer er dårlig.

Generaler derimot generaliserer.

 

Men jeg skal la definisjonene stå for seg selv så får de andre her ta sine egne avgjørelser om hva de mener om tvangsovertakelser av barnevernet.

 

https://snl.no/vold

Vold, fysisk eller psykisk overgrep for å tvinge gjennom sin vilje, eller for å få utløp for aggresjon.

https://no.wikipedia.org/wiki/Vold

Verdens helseorganisasjon definerer vold som tilsiktet bruk eller trusler om bruk av fysisk eller annen makt mot seg selv, en annen person, grupper av personer eller mot et samfunn, der slik maktbruk resulterer eller kan med stor sannsynlighet resultere i fysik skade, død, psykisk skade, feilutvikling eller nød[3].

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-10#§283

§ 273. Kroppsskade

Med fengsel inntil 6 år straffes den som skader en annens kropp eller helse, gjør en annen fysisk maktesløs eller fremkaller bevisstløshet eller liknende tilstand hos en annen.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-9#KAPITTEL_2-9

§ 254. Frihetsberøvelse

Den som ved innesperring, bortføring eller på annen måte rettsstridig fratar noen friheten, straffes med bot eller fengsel inntil 3 år.

https://no.wikipedia.org/wiki/Kidnapping

Kidnapping (en: kidnapping av kid (barn) og nap – variantform av nab) vil si å bortføre barn mot deres vilje. Brukes også om bortføring av voksne. I mange lands lover skiller man mellom bortførelse, stjeling av barn og urettmessig frihetsberøvelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eneste forskjellen jeg ser er at den mindreårige er uskyldig midt i det hele mens den kriminelle ikke er det.

 

Jeg har lest hva du skriver og sågar kommentert det men for å gjenta meg selv så får jeg skrive det igjen.

Selv barnevernet er ikke så inkompetente at de ikke greier å hjelpe noen for det ville vært en total katastrofe.

 

Altså selv om jeg har opplevd å få utført dårlig håndtverk av håndtverkerfirmaer betyr det heller ikke at alle håndtverkerfirmaer er dårlig.

Generaler derimot generaliserer.

 

Men jeg skal la definisjonene stå for seg selv så får de andre her ta sine egne avgjørelser om hva de mener om tvangsovertakelser av barnevernet.

 

https://snl.no/vold

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Vold

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-10#§283

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-9#KAPITTEL_2-9

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Kidnapping

 

Og med disse definisjonene er vanlig barneoppdragelse vold.

Lenke til kommentar

Men tror du det er lurt for saken og situasjonen å hause opp situasjonen og gjøre det så dramatisk og traumatisk som mulig for barnet?

 

Tenker du at politiet og barnevernet backer om du lager nok bråk når de kommer, eller styrker det kanskje saken til barnevernet i stedet?

 

Godt spørsmål :).

Hvordan tror du at et barn vil føle det om de har det godt hjemme, kjærlige foreldre(omsorgspersoner), vanlige fritidsaktiviter, normal og god barndom for så å bli hentet med vold og tvang av Barnevernet med politiassistanse? 

 

Hvis barnet da prøver å forsvare seg, så skal man da tilta i styrke og skape "ro og orden" som Vimsan skriver? Konsekvensene av dette vil være at barnet og familien vil miste tillit til offentlig instans. Hvis de er heldige å kommer sammen igjen vil dette ta lang tid å reparere på grunn av traumene dette gir. Jeg snakker av erfaring. Ikke kun egen sak, men også flere andre saker hvor jeg har bistått familier og tenåringer som opplever lignende. 

Endret av slagelsedt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell på oppdra barn på en ordentlig måte og det å ta barn med vold og makt fra et kjærlig hjem.

I følge definisjonen jeg viste til og som ble sitert, så er det ikke det. «Tvinge noen til å gjøre noe mot deres vilje» er noe foreldre gjør daglig. Da kaller du det oppdragelse. Men når politiet må oppdra noen som utagerer, så er det vold? Bestem deg for om det er vold eller ikke å tvungen noen til å gjøre noe de ikke vil.

Lenke til kommentar

Hvis barnet da prøver å forsvare seg, så skal man da tilta i styrke og skape "ro og orden" som Vimsan skriver? Konsekvensene av dette vil være at barnet og familien vil miste tillit til offentlig instans. Hvis de er heldige å kommer sammen igjen vil dette ta lang tid å reparere på grunn av traumene dette gir. Jeg snakker av erfaring. Ikke kun egen sak, men også flere andre saker hvor jeg har bistått familier og tenåringer som opplever lignende.

 

Hva tenker du politiet og barnevernet bør gjøre når de skal ta barn ut fra uskikkede og voldelige hjem og barn og foreldre gjør motstand?

 

La barnet vokse opp i ett uskikket og voldelig hjem eller hos kjælige og skikkede fosterforeldre

 

Foreldre kan i ganske stor grad styre hvordan barnet blir med, enten med makt der foreldrene kanskje ligger på bakken med håndjern eller god klem og noen gode ord.

Hva tenker du er mest traumatisk for barnet, en god klem og ett skikkelig hade eller bli kjørt bort raskest mulig fra en kaotisk, opphetet og muligens voldelig situasjon mellom foreldre og politi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...