Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Alltså, jobber i eller jobber med barneværnet!

Man kan ikke ha venner eller kjenne noen som har blitt fratatt barna uten å være ansatt i barnevernet?

 

Nei, jeg jobber ikke i barnevernet. Hadde jeg gjort det, så hadde jeg ikke postet et eneste innlegg i denne tråden. Det hadde jeg selvsagt ikke hatt lov til. Jeg har til og med skrevet at jeg er et av barna som er blitt tvangsflyttet og jeg har vært i kontakt med barnevernet i privat sammenheng. I tillegg har jeg tidligere jobbet i domstolene. Nå er jeg ansatt i en bransje som du sikkert også hater, men barnevernet har jeg aldri hatt noe ansettelsesforhold til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tror du har tatt meg i løgn. Men jeg har ikke løyet om noe. Jeg ser mening ikke noe poeng i å lyve.

 

Men ser du virkelig ikke problemet med å spørre foreldre som er fratatt barna sine om de er fornøyd med det? Selvsagt vil 90% eller fler si at de ikke er fornøyd med det, men det er jo fordi de fleste har bedrevet omsorgssvikt eller verre. I en slik undersøkelse må man spørre barna som er flyttet om de er fornøyd. Det tallet får vi aldri vite, for de fleste vil ikke intervjues om slikt på grunn av retraumatisering.

Ikke bare har jeg tatt deg i løgn, jeg har bevis på det også.

Ser du virkelig ikke problemet med å lage en undersøkelse på en så homogen gruppe mennesker for så å presantere det som sannheten om hvordabn folk oppfatter barnevernet.

Jeg har forklart hvordan det kan gjøres på en ærlig måte der man kategoriserer deltakerne i undersøkelsen men det ser ikke ut som du vil fortå.

Goebbels ville vært stolt av deg.

Lenke til kommentar

Ikke bare har jeg tatt deg i løgn, jeg har bevis på det også.

Ser du virkelig ikke problemet med å lage en undersøkelse på en så homogen gruppe mennesker for så å presantere det som sannheten om hvordabn folk oppfatter barnevernet.

Jeg har forklart hvordan det kan gjøres på en ærlig måte der man kategoriserer deltakerne i undersøkelsen men det ser ikke ut som du vil fortå.

Goebbels ville vært stolt av deg.

Kategorisere foreldre hvordan? De som slo, de som voldtok og de som bare ikke gadd å ta seg av de?

 

Jeg har også en løsning og den er å spørre barna. Det er de det handler om, er det ikke?

 

Hvis du mener det er å ta noen i løgn når de helt ærlig svarer at det kun er de med tiltak i hjemmet og det også står i linken det er vist til...?

 

Linken var da for å vise til hvordan de som har befatning med barnevernet oppfatter de.

Endret av Vimsan
Lenke til kommentar

Nei, jeg jobber ikke i barnevernet. Hadde jeg gjort det, så hadde jeg ikke postet et eneste innlegg i denne tråden. Det hadde jeg selvsagt ikke hatt lov til. Jeg har til og med skrevet at jeg er et av barna som er blitt tvangsflyttet og jeg har vært i kontakt med barnevernet i privat sammenheng. I tillegg har jeg tidligere jobbet i domstolene. Nå er jeg ansatt i en bransje som du sikkert også hater, men barnevernet har jeg aldri hatt noe ansettelsesforhold til.

Du kjenner til denne spesifikke saken, du har sett saksdokumentene og du har ført saken men jobber ikke for barneværnet altså.

Dette er vel mere å annse som juridisk flisespikkeri.

Men om du jobber i en organisasjon der det å lyve er vanlig og eller det å missbruke sin makt, ja da hater jeg den organisasjonen og den må nedkjempes med alle lovlige midler.

Lenke til kommentar

Du kjenner til denne spesifikke saken, du har sett saksdokumentene og du har ført saken men jobber ikke for barneværnet altså.

Dette er vel mere å annse som juridisk flisespikkeri.

Men om du jobber i en organisasjon der det å lyve er vanlig og eller det å missbruke sin makt, ja da hater jeg den organisasjonen og den må nedkjempes med alle lovlige midler.

Jeg skrev eksempler på hvordan jeg kunne kjenne til saken. Derav avslutningen «mulighetene er mange».

 

Hva jeg jobber med i dag er irrelevant så lenge det ikke har befatning med barnevernet, og det har det ikke.

 

Men tilbake til den allmenne oppfatningen, så er dette en link som viser at 72% av befolkningen (av 4000 tilfeldige) har tillit til barnevernet.

 

https://www.nrk.no/norge/ny-undersokelse_-en-av-fire-har-ingen-eller-lav-tillit-til-barnevernet-1.13961823

Lenke til kommentar

Du kjenner til denne spesifikke saken, du har sett saksdokumentene og du har ført saken men jobber ikke for barneværnet altså.

Dette er vel mere å annse som juridisk flisespikkeri.

Men om du jobber i en organisasjon der det å lyve er vanlig og eller det å missbruke sin makt, ja da hater jeg den organisasjonen og den må nedkjempes med alle lovlige midler.

Kan ha noe med at familien har lagt ut alt offentlig på facebook slik at alle som har lyst kan følge saken..
Lenke til kommentar

Jeg lyver og feilinformerer ikke mine barn, det er din mening og du, og dine meningsfeller, er i mindretall. Altså er den allmenne oppfatningen at barnevernet gjør en god jobb i de aller fleste saker.

Du ser kun den ene siden- den du vil se.

Du ønsker ikke at barnevernet skal ha hjulpet noen. Det er rett og slett bare trist.

Husk at mange som i dag er voksne var disse barna du vil beskytte en gang og mange av de vil kunne fortelle deg at det var til deres beste at barnevernet kom. Problemet er at du mener at den gang de var barn, så var de ikke verdt å redde for foreldrene hevder seg uskyldige.

 

Der tok jeg deg i løgn ettersom du påpeker at du ikke lyver og feilinformerer dine barn om Barnevernet. Det er du som ser kun den ene siden, og det er Barnevernets side. Jeg vet hva slags konsekvenser uansvarlig saksbehandling får for et barn. Når jeg har påpekt disse konsekvensene har du valgt å beskylde meg for å bedrive propaganda og utlevering av barn. Man må kunne fortelle om konsekvenser uten at du skal drive med personangrep, Vimsan :). Jeg ser også at du beskylder meg kun for å stå på foreldrenes side. Det er det ingen automatikk i ettersom det er barna jeg primært støtter. Jeg forstår at du ikke liker at det kommer et tidligere barnevernsbarn og forteller om konsekvensene uansvarlig saksbehandling medfører. Og nei, det er ikke slik som du sier at flertallet av barnevernsbarn som voksne forteller at det var riktig at Barnevernet tok dem. Mange forteller meg at de kom til fosterforeldre som misbrukte narkotika og forgrep seg på dem seksuelt. Og Vimsan, det er ikke bare fem-seks stykker som forteller meg forferdelige historier. Noen forteller også at noen av deres biologiske foreldre var uskikket, men at de igjen fikk det verre hos fremmede fosterforeldre. Vet du hva de fleste skulle ønsket seg var? Å komme til biologisk familie fremfor fosterhjem. Men det ville ikke Barnevernet en gang vurdere. De ville ikke en gang undersøke om det var mulig. De fleste barna har en stor familie på begge sider av foreldrene. 

 

En barnevernsak er ikke i hovedsak en konflikt mellom foreldrene og Barnevernet. En barnevernsak er i hovedsak en konflikt mellom barna og Barnevernet. Husk på det at er barna som hovedrollene i disse sakene. Barna er hovedrollene i sine egne liv. Det er de som vet best hva som foregår hos dem, hvordan de har det, hva de opplever, hva de erfarer og gjennomgår. Begår ikke Barnevernet da en stor urett når de ikke snakker med barna om deres situasjon? Minner om at Barnevernet er lovforpliktet til å snakke med barna. Du sier faktisk selv at du er tidligere barnevernsbarn. Men sånn som du debatterer virker det ikke slik. Det virker ikke som om du har den kunnskapen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der tok jeg deg i løgn ettersom du påpeker at du ikke lyver og feilinformerer dine barn om Barnevernet. Det er du som ser kun den ene siden, og det er Barnevernets side. Jeg vet hva slags konsekvenser uansvarlig saksbehandling får for et barn. Når jeg har påpekt disse konsekvensene har du valgt å beskylde meg for å bedrive propaganda og utlevering av barn. Man må kunne fortelle om konsekvenser uten at du skal drive med personangrep, Vimsan :). Jeg ser også at du beskylder meg kun for å stå på foreldrenes side. Det er det ingen automatikk i ettersom det er barna jeg primært støtter. Jeg forstår at du ikke liker at det kommer et tidligere barnevernsbarn og forteller om konsekvensene uansvarlig saksbehandling medfører. Og nei, det er ikke slik som du sier at flertallet av barnevernsbarn som voksne forteller at det var riktig at Barnevernet tok dem. Mange forteller meg at de kom til fosterforeldre som misbrukte narkotika og forgrep seg på dem seksuelt. Og Vimsan, det er ikke bare fem-seks stykker som forteller meg forferdelige historier. Noen forteller også at noen av deres biologiske foreldre var uskikket, men at de igjen fikk det verre hos fremmede fosterforeldre. Vet du hva de fleste skulle ønsket seg var? Å komme til biologisk familie fremfor fosterhjem. Men det ville ikke Barnevernet en gang vurdere. De ville ikke en gang undersøke om det var mulig. De fleste barna har en stor familie på begge sider av foreldrene.

 

En barnevernsak er ikke i hovedsak en konflikt mellom foreldrene og Barnevernet. En barnevernsak er i hovedsak en konflikt mellom barna og Barnevernet. Husk på det at er barna som hovedrollene i disse sakene. Barna er hovedrollene i sine egne liv. Det er de som vet best hva som foregår hos dem, hvordan de har det, hva de opplever, hva de erfarer og gjennomgår. Begår ikke Barnevernet da en stor urett når de ikke snakker med barna om deres situasjon? Minner om at Barnevernet er lovforpliktet til å snakke med barna. Du sier faktisk selv at du er tidligere barnevernsbarn. Men sånn som du debatterer virker det ikke slik. Det virker ikke som om du har den kunnskapen :).

Jeg kan jo umulig være tidligere barnevernsbarn fordi jeg har en annen oppfatning av barnevernet enn deg?

 

Og det med at barna er hovedpersonen u deres liv, hvorfor er du da så opptatt av foreldrene til disse barna? De som sier de er uskyldige? Og hvorfor tror du ikke på forskning? Hvorfor er alt løgn når det ikke passer deg?

 

Jeg lyver ikke til barna mine om barnevernet heller. Det er hva din oppfatning er og dermed er du altså en person jeg aldri ville hatt k nærheten av mine barn. Årsaken er at du ikke har evne til å skjerme barn fra «voksensaker» og dermed blir barna eksponert for ting de ikke trenger å eksponeres for.

Man kan jo lure på hvem den kunnskapsløse er her kanskje?

Lenke til kommentar

 

Vanskelig å Google litt?

 

 

Igrunnen ikke min jobb å dokumentere dine påstander, men gjorde som du foreslo ... dette kom opp øverst:

 

Screen-Shot-2019-08-06-at-09-59-54.png

http://www.verdidebatt.no/innlegg/11702087-8-av-10-foreldre-er-ikke-fornoyd-med-barnevernet

 

Tror ikke man trenger si noe mer enn det som står der for å forstå at studien er ett bestillingsverk ... eller rettere sagt ett makkverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Igrunnen ikke min jobb å dokumentere dine påstander, men gjorde som du foreslo ... dette kom opp øverst:

 

Screen-Shot-2019-08-06-at-09-59-54.png

http://www.verdidebatt.no/innlegg/11702087-8-av-10-foreldre-er-ikke-fornoyd-med-barnevernet

 

Tror ikke man trenger si noe mer enn det som står der for å forstå at studien er ett bestillingsverk ... eller rettere sagt ett makkverk.

Vi er ikke i en rettssal hvor man har bevisbyrde. Vi er på et debattforum på nett.

 

Rune Fardal er en samfunnsvits, og han kan dermed ikke stoles på. Regner med du har bakgrunnssjekket ham? Blandt annet har han uttalt at det var feil å flytte barn der de er utsatt over seksuelle overgrep.

Lenke til kommentar

Vi er ikke i en rettssal hvor man har bevisbyrde. Vi er på et debattforum på nett.

Du har bevisbyrde også her på diskusjon.no for DINE påstander. Kanskje i større grad enn i en rettsal.

 

Rune Fardal er en samfunnsvits, og han kan dermed ikke stoles på. Regner med du har bakgrunnssjekket ham? Blandt annet har han uttalt at det var feil å flytte barn der de er utsatt over seksuelle overgrep.

Aner ikke hvem han er ... dog du angriper hans person ... ikke hans påstander. Om det skulle være Hitler selv eller Paven som påpekte slike feil er irrelevant. Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har bevisbyrde også her på diskusjon.no for DINE påstander. Kanskje i større grad enn i en rettsal.

 

Aner ikke hvem han er ... dog du angriper hans person ... ikke hans påstander. Om det skulle være Hitler selv eller Paven som påpekte slike feil er irrelevant.

Poenget er at fardal er kjent for å spre usannheter. Altså er ikke påstanden korrekt.
Lenke til kommentar

Det er en logisk feilsluttning. Det er ikke umulig for personer som "er kjent for å spre usannheter" å si noe som er korrekt.

 

Om du påstår at det han sier er usant, må du nesten legge frem bevis på dette, ikke bare kalle ham en løgner.

Nå er det du som har linket til dette og mener dette er sannheten. Da kan vel du bevise at det stemmer?

 

Fardal har aldri sett dokumentene, han har aldri visst hvordan i undersøkelsen ble utført og han vet ikke noe annet enn at det var krenkende for ham at 8 av 10 var fornøyde.

Lenke til kommentar

Vi er ikke i en rettssal hvor man har bevisbyrde. Vi er på et debattforum på nett.

 

Rune Fardal er en samfunnsvits, og han kan dermed ikke stoles på. Regner med du har bakgrunnssjekket ham? Blandt annet har han uttalt at det var feil å flytte barn der de er utsatt over seksuelle overgrep.

 

Dette holder ikke som argument. Bare fordi at du ikke tåler at noen går under lupen på en rapport fra Bufdir og ser nøye på tallene og går under dybden på jobben for undersøkelsen betyr ikke at en person er en samfunnsvits. Det du godtar er at man snakker pent om Barnevernet og kun godtar at man støtter den etaten. Når jeg eller andre viser til noe kritisk går du til motangrep med en gang. Jeg forventer at du behandler barnevernsbarn med respekt og den omsorgen de fortjener. Minner om at dette er forstått. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...