Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Det er foreldrenes oppgave å hjelpe til så barnet ikke blir traumatisert. Å stå å hyle og skrike og filme hjelper ikke barnet noe som helst og dermed viser de at de ikke er egnede foreldre når videoopptaket er viktigere enn deres eget barn.

Igjen velger du å utlevere barn på nett. *rister på hodet* beskytt heller barna enn å utlevere de. Stå for det du sier om å beskytte uskyldige barn.

 

Den traumatiseringen er det Barnevernet som påfører barna når de tar dem med vold fra egnede og uskyldige foreldre. Det er omsorgssvikt. Jeg forteller om saker mens du beskylder meg for å utlevere. Du anklager foreldrene og liker ikke at det kommer en som jeg og forteller om hvordan barna blir behandlet. Da beskytter ikke du barna, Vimsan. Du beskytter omsorgssvikt. Jeg er for at barn skal ha en trygg oppvekst. Det er forskjellen på deg og meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den traumatiseringen er det Barnevernet som påfører barna når de tar dem med vold fra egnede og uskyldige foreldre. Det er omsorgssvikt. Jeg forteller om saker mens du beskylder meg for å utlevere. Du anklager foreldrene og liker ikke at det kommer en som jeg og forteller om hvordan barna blir behandlet. Da beskytter ikke du barna, Vimsan. Du beskytter omsorgssvikt. Jeg er for at barn skal ha en trygg oppvekst. Det er forskjellen på deg og meg :).

Det er feil.

Forskjellen på deg og meg er at du forsvarer foreldre som ikke oppfører seg normalt i en omsorgsovertakelse og jeg ikke gjør det.

Forskjellen på deg og meg er at jeg er helt med på at det må forbedringer til, men jeg ser også alt det gode de gjør, det ser ikke du.

Forskjellen på deg og meg er at jeg vet hvordan gode foreldre oppfører seg for å gjøre situasjoner bedre og mindre traumatiserende for barna, men du skylder utelukkende på barnevernet.

Forskjellen på deg og meg er at du utelukkende gir barnevern og politi all skyld, men ikke vil se at foreldrene kan finne alternative måter å håndtere det på.

 

Likheten mellom deg og meg er at vi begge er opptatt av barnets ve og vel, men forskjellen er at vi har forskjellig oppfatning av hva barnets ve og vel er.

 

Antakelig skriver du det du gjør og gjør det du gjør i det som for deg er i beste mening, men du klarer ikke på noen måte å se at du kan ta feil i noe som helst. Du har liksom Alltid rett fordi du ikke ser at barnevernet kommer mange barn til gode.

Lenke til kommentar

Hva når foreldrene ikke er kjærlige og egnede?

Det hjelper ikke å spørre om, jeg har forsøkt siden tråden starter. Det finnes ingen foreldre som er det motsatte av kjærlige og egnede i TS sin verden. I alle fall svarer hen ikke på det uansett hvor mange ganger du spør.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å spørre om, jeg har forsøkt siden tråden starter. Det finnes ingen foreldre som er det motsatte av kjærlige og egnede i TS sin verden. I alle fall svarer hen ikke på det uansett hvor mange ganger du spør.

Har lagt merke til ett par som ikke klarer å skrive "foreldre" uten å automatisk gi de egenskapen ,"kjærlig og egnede" og motsatt med fosterforeldre, uavhengig av hvordan de faktisk er.

 

Skriver man foreldre som torturerer skriver de at de er kjærlige og egnede foreldre..

Lenke til kommentar

Det er feil.

Forskjellen på deg og meg er at du forsvarer foreldre som ikke oppfører seg normalt i en omsorgsovertakelse og jeg ikke gjør det.

Forskjellen på deg og meg er at jeg er helt med på at det må forbedringer til, men jeg ser også alt det gode de gjør, det ser ikke du.

Forskjellen på deg og meg er at jeg vet hvordan gode foreldre oppfører seg for å gjøre situasjoner bedre og mindre traumatiserende for barna, men du skylder utelukkende på barnevernet.

Forskjellen på deg og meg er at du utelukkende gir barnevern og politi all skyld, men ikke vil se at foreldrene kan finne alternative måter å håndtere det på.

 

Likheten mellom deg og meg er at vi begge er opptatt av barnets ve og vel, men forskjellen er at vi har forskjellig oppfatning av hva barnets ve og vel er.

 

Antakelig skriver du det du gjør og gjør det du gjør i det som for deg er i beste mening, men du klarer ikke på noen måte å se at du kan ta feil i noe som helst. Du har liksom Alltid rett fordi du ikke ser at barnevernet kommer mange barn til gode.

 

Forskjellen på deg og meg er at du forsvarer at barn og unge skal utsettes for traumer ved å bli tatt fra kjærlige foreldre. Jeg har aldri benektet at det finnes dårlige foreldre. Men du ser utelukkende på at Barnevernet skal gjennomføre tvangshentinger uansett. Gode foreldre kjemper for sine barn og for at de skal vokse opp trygt. Betyr det at man må kjempe mot Barnevernet for at barna skal være trygge, så gjør man det. 

 

Forskjellen på deg og meg er at jeg støtter barnas rett til å vokse opp trygt. Du mener at barnets "ve og vel" er å oppleve Barnevernet på denne måten. Jeg støtter at barn skal få ha en vanlig oppvekst uten kontrollerende og arrogant saksbehandlere. Vold er et overgrep, enten det skjer hjemme eller av Barnevernet. 

 

Forskjellen på deg og meg er at jeg evner å se det fra flere sider, barnets ståsted, familiens ståsted og ikke dømmer familien ved første øyekast. Jeg vet at bv rapporter ikke automatisk er ærlig og redelig. Det er ikke slik at "det er en god grunn" automatisk når Barnevernet går inn i familien med vedtak. En god venn for barnet/familien er det beste de kan få. Støtte i en tid om de er utsatt for overgrep. Ingen trenger mistenksomme og stygge blikk når de står i en barnevernsak. Og spesielt ikke på falske premisser som ikke er uvanlig i dagens samfunn :)

Lenke til kommentar

Har lagt merke til ett par som ikke klarer å skrive "foreldre" uten å automatisk gi de egenskapen ,"kjærlig og egnede" og motsatt med fosterforeldre, uavhengig av hvordan de faktisk er.

 

Skriver man foreldre som torturerer skriver de at de er kjærlige og egnede foreldre..

Det stemmer. Og helt ærlig skjønner jeg ikke selv at jeg har vært med i debatten fra starten av og fortsatt er her med så mange ubesvarte spørsmål. Det finnes bare egnede foreldre og det finnes ingen egnede fosterforeldre. Barnevernet bedriver utelukkende overgrep mot barn og sier du at barnevernet gjør mye bra også, så forsvarer du vold og omsorgssvikt. Synes du utlevering av barn på nett er omsorgssvikt og en uting, så er det fortsatt uskyldige foreldre som står bak. Altså, videoopptak er en ting, men må det legges ut på nett?

Lenke til kommentar

Har lagt merke til ett par som ikke klarer å skrive "foreldre" uten å automatisk gi de egenskapen ,"kjærlig og egnede" og motsatt med fosterforeldre, uavhengig av hvordan de faktisk er.

 

Skriver man foreldre som torturerer skriver de at de er kjærlige og egnede foreldre..

 

Ikke helt korrekt. Jeg har stått i situasjonen selv og vet hvordan det er å bli dømt nord og ned. 

Lenke til kommentar

Det stemmer. Og helt ærlig skjønner jeg ikke selv at jeg har vært med i debatten fra starten av og fortsatt er her med så mange ubesvarte spørsmål. Det finnes bare egnede foreldre og det finnes ingen egnede fosterforeldre. Barnevernet bedriver utelukkende overgrep mot barn og sier du at barnevernet gjør mye bra også, så forsvarer du vold og omsorgssvikt. Synes du utlevering av barn på nett er omsorgssvikt og en uting, så er det fortsatt uskyldige foreldre som står bak. Altså, videoopptak er en ting, men må det legges ut på nett?

 

Jeg har ikke akkurat fått spørsmål besvart av deg heller. Og her dømmer du familiene nord og ned når de står i en barnevernsak. Er det helt greit? 

Lenke til kommentar

Forskjellen på deg og meg er at du forsvarer at barn og unge skal utsettes for traumer ved å bli tatt fra kjærlige foreldre. Jeg har aldri benektet at det finnes dårlige foreldre. Men du ser utelukkende på at Barnevernet skal gjennomføre tvangshentinger uansett. Gode foreldre kjemper for sine barn og for at de skal vokse opp trygt. Betyr det at man må kjempe mot Barnevernet for at barna skal være trygge, så gjør man det.

 

Forskjellen på deg og meg er at jeg støtter barnas rett til å vokse opp trygt. Du mener at barnets "ve og vel" er å oppleve Barnevernet på denne måten. Jeg støtter at barn skal få ha en vanlig oppvekst uten kontrollerende og arrogant saksbehandlere. Vold er et overgrep, enten det skjer hjemme eller av Barnevernet.

 

Forskjellen på deg og meg er at jeg evner å se det fra flere sider, barnets ståsted, familiens ståsted og ikke dømmer familien ved første øyekast. Jeg vet at bv rapporter ikke automatisk er ærlig og redelig. Det er ikke slik at "det er en god grunn" automatisk når Barnevernet går inn i familien med vedtak. En god venn for barnet/familien er det beste de kan få. Støtte i en tid om de er utsatt for overgrep. Ingen trenger mistenksomme og stygge blikk når de står i en barnevernsak. Og spesielt ikke på falske premisser som ikke er uvanlig i dagens samfunn :).

Men du klarer aldri å se saken fra barnevernets side? Og du klarer ikke svare på hvor barn som har det vanskelig skal henvende seg. Du er så motstander av barnevernet at du glemmer at de kan bety alt for et barn som trenger de.

 

Jeg ser aldri saken fra foreldrenes side. Det har du helt rett i. Jeg tenker at foreldrenes meninger ikke er viktige i det hele tatt. Ikke øvrige familie sin menig heller. Det handler aldri om foreldrene. Foreldre lyver også vet du.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke akkurat fått spørsmål besvart av deg heller. Og her dømmer du familiene nord og ned når de står i en barnevernsak. Er det helt greit?

I et innlegg med oppramsing av 40 spørsmål forventer man vel ikke at alle besvares et og et, men at de besvares i helhet samlet. I tillegg har du vridd og vendt på alt jeg skriver og startet et hav av innlegg med «du som forsvarer vold.....», «du som ikke brur deg om barna....» osv og det er rett og slett svada og henger ikke på greip. Det er, for deg, ingen andre måter å tenke på enn din egen, og fordi jeg har en annen oppfatning av ting enn deg, så må du går til angrep som beste forsvar. Hvis du hadde lest hva jeg faktisk skriver, så vil du kunne lese at jeg HAR sagt meg enig med deg i at det må forbedringer til, men vi kan ikke fjerne barnevernet. Jeg vet at der blir gjort feil, men jeg vet også at de gjør en masse rett. Du legger all skyld på barnevernet og kan ikke en gang svare på hva barn som blir mishandlet av foreldrene sine skal gjøre. For da vil du forsvare barnevernet og det ligger langt under din verdighet, ikke sant?

Men, gode foreldre beskytter barna sine for traumer i det de blir hentet og gjør det til noe så positivt som det kan bli, og så starter de kampen rett etter de har gått. Barnet blir hentet uansett hvor traumatisk foreldrene gjør det og hvor mye de griner og torturerer barna sine ved å se foreldrene slik, så hvorfor ikke la være å delta i traumatiseringen?

Lenke til kommentar

Men du klarer aldri å se saken fra barnevernets side? Og du klarer ikke svare på hvor barn som har det vanskelig skal henvende seg. Du er så motstander av barnevernet at du glemmer at de kan bety alt for et barn som trenger de.

 

Jeg ser aldri saken fra foreldrenes side. Det har du helt rett i. Jeg tenker at foreldrenes meninger ikke er viktige i det hele tatt. Ikke øvrige familie sin menig heller. Det handler aldri om foreldrene. Foreldre lyver også vet du.

 

Der innrømmer du at du ikke vil se det fra begge sider, men kun Barnevernets side. Når du ikke vil se det fra foreldre, så vil du heller ikke se det fra barnets side? Jeg er på barnets side. Minner om at å angripe meg betyr også at du angriper barna :). Når du kun forsvarer Barnevernet, så forsvarer du faktisk omsorgssvikt. Manglende saksbehandling, ikke oppfølging til barna, falske rapporteringer. Minner om at saksmapper på pulten en saksbehandler faktisk er et barn. Et menneskeliv. Et menneskeliv som skal vokse opp, bli en vokse person, selvstendig og klare seg. Når du påstår at jeg ikke svarer for meg, så bør du tenke over at du har ikke besvart et eneste spørsmål av meg. Mine spørsmål har gått på saksbehandling og barnas oppvekst. Ikke et eneste spørsmål har du vært i stand til å svare på. Og jeg har blitt beskyldt for å utlevere barna når jeg har vist til hvordan Barnevernet har utøvd omsorgssvikt mot barn. Men det er bra du innrømmer at du kun ser på Barnevernets side i saker. Da vet jeg hvorfor du ikke vil at omsorgssvikt skal belyses i den sektoren :)

Lenke til kommentar

På hvilken måte er det ikke riktig at du automatisk mener alle foreldre er egnet og kjærlige og at dermed ingen barn skal bli fjernet fra foreldre?

 

Jeg har aldri sagt at det er bare egnede og kjærlige foreldre, verken i Norge eller verden over. Jeg har i denne tråden fokusert mer på hvordan Barnevernet behandler uskyldige barn og uskyldige foreldre, for det er mange av dem der ute. Det er derfor jeg påpeker at det ikke er en automatikk i at Barnevernet behandler barn og foreldre på den måten man fortjener. Det er mye arrogante saksbehandlere i denne etaten. Det er mange saker å vise til. 

Lenke til kommentar

Der innrømmer du at du ikke vil se det fra begge sider, men kun Barnevernets side. Når du ikke vil se det fra foreldre, så vil du heller ikke se det fra barnets side? Jeg er på barnets side. Minner om at å angripe meg betyr også at du angriper barna :). Når du kun forsvarer Barnevernet, så forsvarer du faktisk omsorgssvikt. Manglende saksbehandling, ikke oppfølging til barna, falske rapporteringer. Minner om at saksmapper på pulten en saksbehandler faktisk er et barn. Et menneskeliv. Et menneskeliv som skal vokse opp, bli en vokse person, selvstendig og klare seg. Når du påstår at jeg ikke svarer for meg, så bør du tenke over at du har ikke besvart et eneste spørsmål av meg. Mine spørsmål har gått på saksbehandling og barnas oppvekst. Ikke et eneste spørsmål har du vært i stand til å svare på. Og jeg har blitt beskyldt for å utlevere barna når jeg har vist til hvordan Barnevernet har utøvd omsorgssvikt mot barn. Men det er bra du innrømmer at du kun ser på Barnevernets side i saker. Da vet jeg hvorfor du ikke vil at omsorgssvikt skal belyses i den sektoren :).

Og nok en gang vrir du på det hele. Jeg innrømmer ikke noe som helst om hvilken side jeg er på. Jeg spør deg om du ikke kan se noe fra barnevernets side og at jeg ikke er på foreldrenes side. Hvem tror du da står igjen når foreldrene ikke får uttale seg? Men så er det ikke engang sånn, selv om du går mot all forskning, at barn aldri lyver. BARNAS SITUASJON er den eneste rette siden å se saken fra. Foreldre lyver, du lyver, jeg lyver, barn lyver. Sannheten om situasjonen lyver ikke. Kroppsspråk lyver ikke.

 

Jeg har svart på alt dette, dog som anonym før tråden ble flyttet, men besvart har jeg likevel. At du ikke har lest svarene eller anser det som ikke-svar må du ta på sin kappe.

 

«Angriper du meg, så angriper du barna»? Utnevner du deg selv ril en slags gud? Jeg mener helt ærlig, basert på dine utsagn her (mulig du ikke oppfører deg sånn irl) at du er et menneske jeg vil anse som direkte farlig for barn og ville aldri latt deg ha noe med mine barn å gjøre. Mine barn skal lære seg helt andre verdier enn dine. De skal feks lære at dersom et barn de kjenner forteller om noe som er vanskelig hjemme, så skal de snakke med en voksen om det, og ikke tro at det er løgn. De skal lære at barnevernet er til for å beskytte barn som har det vanskelig hjemme, ikke at de er monstre som stjeler barn. Propaganda hører ikke hjemme i et velfungerende hjem.

Lenke til kommentar

Men alikevel så har du ingen formening om hva som bør skje med barn som ikke vokser opp i kjærlige og egnede hjem, utenom at barnevernet alltid tar feil og dermed er resultatet at barn man vet ikke har en bra oppvekst ikke skal bli tatt?

 

Eller har faktisk barnevernet rett i en del saker og faktisk gjør en god jobb i en del saker og dermed ikke bør fjernes?

 

Eller skal barn i dårlige hjem seile sin egen sjø?

Lenke til kommentar

Har jeg noen gang fortalt om mitt privatliv? Jeg ser her at du går til personangrep fordi at jeg tør å kritisere saksbehandling og hvordan Barnevernet behandler familier. Jeg hadde aldri gått til angrep på deg slik som du gjør nå, så jeg ber deg vurdere hva slags type oppførsel du viser her overfor meg.

Ja, det har du. Du har fortalt at du har vært fosterbarn og ble stjålet fra egnede og kjærlige foreldre, at du har opplevd svertekampanje fra barnevernet, at du jobber med å bekjempe barnevernet.

 

Nei, jeg går ikke til personangrep fordi du kritiserer barnevernet. Jeg sier deg min oppriktige mening om din oppførsel i denne tråden (ikke utenfor den). Og jeg presiserer det også.

 

Jeg er fullstendig klar over hva jeg skriver, og jeg kan ikke se at dette er et personangrep, kun et angrep på din oppførsel i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...