Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Om FORELDRENE(barn har ingen skyld her uansett) er skyldige eller ikke er ganske likegyldig når politi og barnevern kommer på døra og skal hente barnet. Avgjørelsen er allerede tatt og barnet blir med uansett.

 

Om foreldrene hadde plassert ungen i håndjern og låst dem inne i en bolig sånn at de ikke kan rømme til en annen familie så ville det blitt beskrevet som grov omsorgsvikt. Hvorfor føler vi da at det er greit om barnevernet gjør det med hjelp av politi? Dette fører også til traumer.

 

Det er normalt ungdommer som nekter å bli med barnevernet, så dette problemet kan bli løst ved å gi alle som er 13 år eller eldre rett til å bestemme selv hvilken familie de skal bo hos. Da må de enten arrestere foreldrene for noe kriminelt eller så må barnevernet overbevise dem om å flytte istedenfor å bruke vold.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og nok en gang vrir du på det hele. Jeg innrømmer ikke noe som helst om hvilken side jeg er på. Jeg spør deg om du ikke kan se noe fra barnevernets side og at jeg ikke er på foreldrenes side. Hvem tror du da står igjen når foreldrene ikke får uttale seg? Men så er det ikke engang sånn, selv om du går mot all forskning, at barn aldri lyver. BARNAS SITUASJON er den eneste rette siden å se saken fra. Foreldre lyver, du lyver, jeg lyver, barn lyver. Sannheten om situasjonen lyver ikke. Kroppsspråk lyver ikke.

 

Jeg har svart på alt dette, dog som anonym før tråden ble flyttet, men besvart har jeg likevel. At du ikke har lest svarene eller anser det som ikke-svar må du ta på sin kappe.

 

«Angriper du meg, så angriper du barna»? Utnevner du deg selv ril en slags gud? Jeg mener helt ærlig, basert på dine utsagn her (mulig du ikke oppfører deg sånn irl) at du er et menneske jeg vil anse som direkte farlig for barn og ville aldri latt deg ha noe med mine barn å gjøre. Mine barn skal lære seg helt andre verdier enn dine. De skal feks lære at dersom et barn de kjenner forteller om noe som er vanskelig hjemme, så skal de snakke med en voksen om det, og ikke tro at det er løgn. De skal lære at barnevernet er til for å beskytte barn som har det vanskelig hjemme, ikke at de er monstre som stjeler barn. Propaganda hører ikke hjemme i et velfungerende hjem.

 

Her går du på meg som person fordi at jeg tør å si sannheten. Jeg står på barnas side fordi at jeg vet at barna vil fortelle om hvordan de har det. Hvordan tror du at det er for et barn som ikke får muligheten til å uttale seg, fortelle om hvilken type omsorgssvikt de blir utsatt for? Og når de kan få en mulighet blir de avfeid som løgnere, lojale mot foreldre eller en av dem. Bare fordi at Barnevernet har bestemt seg på forhånd. Og Vimsan, du har ikke besvart mine spørsmål. Den må du nok ta på din kappe :). For å bruke dine ord. 

 

Jeg vet også at når Barnevernet skriver møtereferater fra møter som aldri har funnet sted, så kan sånne referater gå med i forskning. Beskyldninger om at barna er automatisk lojale mot foreldre. Man må kunne si sannheten om slikt uten at du skal beskylde meg for å være farlig for barn og komme med propaganda. Jeg er glad for å kunne si at jeg har kunne utgjøre en forskjell for uskyldige familier, barn og tenåringer kan komme trygt hjem og gjenopprette en form for normalt liv. I fjor sommer møtte jeg igjen en familie jeg er svært glad i. Barna der løpte inn i armene mine og gråt av glede. Fordi at jeg hadde en stor andel i å ha reddet dem fra Barnevernet og det beredskapshjemmet, fremtidige fosterhjemmet de hadde vært i. En lykkelig familie med en felles traume som de jobber med hver dag for å reparere. Men de er såpass sterke at de håndterer det. Jeg kommer ikke til å lyve for barn ved å feilinformere dem slik du tenker å gjøre med dine :). Jeg vil alltid jobbe for at barn skal ha en trygg, forsvarlig og stabil oppvekst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det har du. Du har fortalt at du har vært fosterbarn og ble stjålet fra egnede og kjærlige foreldre, at du har opplevd svertekampanje fra barnevernet, at du jobber med å bekjempe barnevernet.

 

Nei, jeg går ikke til personangrep fordi du kritiserer barnevernet. Jeg sier deg min oppriktige mening om din oppførsel i denne tråden (ikke utenfor den). Og jeg presiserer det også.

 

Jeg er fullstendig klar over hva jeg skriver, og jeg kan ikke se at dette er et personangrep, kun et angrep på din oppførsel i denne tråden.

 

Da har jeg fått et klart bevis på at du ikke leser innleggene, men skummer. Det er tydelig at du har faktafeil om meg. Minner om at det lønner seg å lese innleggene i sin helhet.

 

Jeg skjønner at du ikke liker at det er en person her som tør å si sannheten om hva barn må tåle, erfare og oppleve av omsorgssvikt under Barnevernets omsorg. Når du forsvarer Barnevernet, så bagatelliserer du det de må gå igjennom. Det er kanskje ikke din intensjon, men jeg råder deg til å ha barnets beste som første prioritet. Barn skal vokse opp, bli voksne og vanlige borgere i Norge. De skal ha et normalt og funksjonelt liv. Barn er det mest dyrebare vi har. Og da skal de behandles med den rette respekt. 

Lenke til kommentar

Her går du på meg som person fordi at jeg tør å si sannheten. Jeg står på barnas side fordi at jeg vet at barna vil fortelle om hvordan de har det. Hvordan tror du at det er for et barn som ikke får muligheten til å uttale seg, fortelle om hvilken type omsorgssvikt de blir utsatt for? Og når de kan få en mulighet blir de avfeid som løgnere, lojale mot foreldre eller en av dem. Bare fordi at Barnevernet har bestemt seg på forhånd. Og Vimsan, du har ikke besvart mine spørsmål. Den må du nok ta på din kappe :). For å bruke dine ord.

 

Jeg vet også at når Barnevernet skriver møtereferater fra møter som aldri har funnet sted, så kan sånne referater gå med i forskning. Beskyldninger om at barna er automatisk lojale mot foreldre. Man må kunne si sannheten om slikt uten at du skal beskylde meg for å være farlig for barn og komme med propaganda. Jeg er glad for å kunne si at jeg har kunne utgjøre en forskjell for uskyldige familier, barn og tenåringer kan komme trygt hjem og gjenopprette en form for normalt liv. I fjor sommer møtte jeg igjen en familie jeg er svært glad i. Barna der løpte inn i armene mine og gråt av glede. Fordi at jeg hadde en stor andel i å ha reddet dem fra Barnevernet og det beredskapshjemmet, fremtidige fosterhjemmet de hadde vært i. En lykkelig familie med en felles traume som de jobber med hver dag for å reparere. Men de er såpass sterke at de håndterer det. Jeg kommer ikke til å lyve for barn ved å feilinformere dem slik du tenker å gjøre med dine :). Jeg vil alltid jobbe for at barn skal ha en trygg, forsvarlig og stabil oppvekst.

Jeg lyver og feilinformerer ikke mine barn, det er din mening og du, og dine meningsfeller, er i mindretall. Altså er den allmenne oppfatningen at barnevernet gjør en god jobb i de aller fleste saker.

Du ser kun den ene siden- den du vil se.

Du ønsker ikke at barnevernet skal ha hjulpet noen. Det er rett og slett bare trist.

Husk at mange som i dag er voksne var disse barna du vil beskytte en gang og mange av de vil kunne fortelle deg at det var til deres beste at barnevernet kom. Problemet er at du mener at den gang de var barn, så var de ikke verdt å redde for foreldrene hevder seg uskyldige.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått et klart bevis på at du ikke leser innleggene, men skummer. Det er tydelig at du har faktafeil om meg. Minner om at det lønner seg å lese innleggene i sin helhet.

 

Jeg skjønner at du ikke liker at det er en person her som tør å si sannheten om hva barn må tåle, erfare og oppleve av omsorgssvikt under Barnevernets omsorg. Når du forsvarer Barnevernet, så bagatelliserer du det de må gå igjennom. Det er kanskje ikke din intensjon, men jeg råder deg til å ha barnets beste som første prioritet. Barn skal vokse opp, bli voksne og vanlige borgere i Norge. De skal ha et normalt og funksjonelt liv. Barn er det mest dyrebare vi har. Og da skal de behandles med den rette respekt.

Nei, du skjønner ikke poenget overhodet. Du liker bare veldig godt å tillegge andre meninger du selv tror du leser mellom linjene. Jeg kan jo like godt bruke dine egne lese-mellom-linjene mot deg og si «du som synes det er greit at barn blir mishandlet av foreldrene sine» fordi du ikke ønsker at barnevernet skal komme inn i deres liv. Altså har du kun barnets beste i fokus bår det er snakk om «uskyldige foreldre», ikke når det er snakk om de skyldige, da har du alt barnevernhatet i interesse og glemmer at disse varna trenger hjelp. Du vil altså ikke st barn som blir mishandlet skal få det bra fordi foreldrene hevder de er uskyldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når foreldre ikke oppdrar barna, så må politet ha en oppdragende rolle i situasjonen. Politiet har lov å sette håndjern på og det er et mye bedre alternativ enn å slå.

Først hvor i politivedtektene står det at politiet skal ha en oppdragende rolle?

Og selv om det er bedre å sette håndjern på noen en å slå de så er det en dårlig unskyldning for å utøve en type handling mot mindreårige som er straffbart for den vanlige mannen i gata.

 

Men om vi skal følge tanken din her.

Sett at noen skikkelig fæle foreldre hadde oppdratt et monster av en unge, en storvokst røslig tass som har trent kampsport i mange år.

Barnevern og politi dukker opp og ungdommen følger naturligvis ikke etter frivillig og gir seg heller ikke uten kamp.

I kampens hete greier han å komme seg fri og stikker av.

Hva nå?

Fortjener han å bli slått med køller, sprayet med pepeprspray, brukt elektrosjokkvåpen på eller kanskje han fortjener å bli skutt i foten slik politiet gjør med bevæpnede bankranere?

 

Du er jo snar med å skylde på de slemme foreldrene som gjør at gutten fortjener behandligen de får om de gjør motstand.

Dette virker litt som gammeltestamentlig tankegang der alle skal straffes fordi Adam og Eva syndet i edens hage, bare her skal den mindreårige straffes for ikke å ha blitt oppdratt så bra at han følger lovlydig etter når politiet ber om det.

Dette er jo en helt forkastelig tenkemåte som hører hjemme i steinalderen.

 

Men jeg håper virkelig du vet at det finnes mange uskikkede foreldre der ute og at du forstår at noen må forsvare de barna de har fått.

Regner med at du har dokumentasjon på at det finnes mange uskikkede foreldre og også at du kan bygge påstanden opp med statistikk der uskikkede foreldre sammenlignes med skikkede foreldre med for eksempel en brøk eller prosent.

Dersom ikke så må jeg nesten ta det som at du overdriver for å bedre vektlegge dine egne argumenter.

 

I tillegg hadde det vært fint om du faktisk svarer på det du blir spurt om i stedet for å snu det på hodet.

Hvorfor det?

Passer det deg dårlig når jeg vender litt på argumentene dine?

Du får lære deg å se ting fra litt flere en bare en side for slik du fremstiller situasjonen er det horder av barnemisshandlende foreldre der ute som bare barneværtnet og politiet med sitt voldsmonopol kan gjøre noe med.

 

Jeg har faktisk spurt TS nesten helt fra starten i denne tråden om hva hen mener barn som har det vanskelig hjemme skal gjøre og hvor de skal henvende seg. Det er fortsatt ikke besvart og jeg antar derfor hen ikke har svaret på det. Hen er alt for opptatt av alle de «uskyldige» foreldrene som mister barna sine at hen glemmer at det finnes mange uskyldige barn som ikke har det bra hjemme.

Uten å ha lest alle postene til TS så skal ikke jeg fortelle om slagelsedt har eller ikke har svart på spørsmålet men h*n sitter på den andre siden av bordet og ser saken fra foreldrenes side og der ser ting tydeligvis ikke rent og pent ut.

 

De aller fleste i denne tråden som forsvarer barnevernet sier alle at de gjør mest godtmen også noe feil og det må det gjøres noe med. Dere andre, som liker å hate barnevernet klarer ikke se at de gjør mye bra for mange barn. Hvorfor så blind?

Igjen farer du med grunnløse påstander for mest godt er ingen kvantitativ målestokk, ikke vet vi hvor mange "justismord" det ligger i barnevernsstatistikken heller.

Og til deg som rettferdiggjør handlinger utført av politiet beordret av barnevernet som ville fått en hver ikke uniformert fengslet i flere år om vedkommende gjorde det samme mot ungene sine, hvorfor er du så blind?

 

Altså er du ikke enig med TS i at uskyldige foreldre, som bare er gode og kjærlige, er oppegående og normale?

For det er det TS hevder. At foreldre, som er normale og oppegående, mister omsorgen for barna sine og at barnevernet lyver og lager rapporter om at de er det motsatte. Det er dette tråden og hensikten til TS omhandler.

Jeg hevder ikke han tar feil og sliter litt med å helt forstå situasjonene du henviser til, spesielt med tanke på at du ikke vil vise til spesifikke eksempler men endrer på dem etterhvert som du blir stilt spørsmål.

Kanskje enklest slik for da kan du endre på eksemplene fortløpende ettresom diskusjonen går fremover.

Først snakket du om utagernede unger som blei hentet av politiet som måtte sette dem i håndjern for å bekytte samfunnet, for senere å endre det til foreldre som venter hjemme sammen med den mindreårige som eskalerte situasjonen når barnevern og politiet kom.

 

Hvis alle barn som blir fjernet fra foreldrene sine blir fjernet fra foreldre som ikke er oppegående og ikke normale, så er ikke avgjørelsen til barnevernet feil og tråden hadde ikke vært trengt opprettet. Det er ikke jeg som drar det inn i diskusjonen, men det er det som er selve essensen til TS

Nå er jo nettop problemet at barn av foreldre som ikke skulle vært fratatt ungene sine også blir hentet av barnevernet, saker det faktisk finnes retskraftige dommer på i rettsvesnet så et problem er det jo tydeligvis.

 

Men nok om det i denne omgangen.

Her er ei jente som nå er dømt for mordbrann fordi institusjonen hadde forsømt hennes behov.

Det er ikke alltid barnevernet vet best tydeligvis.

 

https://www.rbnett.no/nyheter/2017/06/16/16-åring-dømt-til-tre-års-fengsel-for-mordbrann-14886574.ece

– Det kan også synes som om det opplegget Aleris tilbød tiltalte på flere området ikke godt nok ivaretok hennes særskilte omsorgsbehov. Fylkesmannen i Møre og Romsdal har hatt tilsyn etter brannene ved institusjonene konkludert med at Aleris Region Nordvest ikke ga tiltalte et forsvarlig omsorgstilbud i perioden de hadde ansvaret for henne fra mars 2015 til 2016, heter det i dommen.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Jeg lyver og feilinformerer ikke mine barn, det er din mening og du, og dine meningsfeller, er i mindretall. Altså er den allmenne oppfatningen at barnevernet gjør en god jobb i de aller fleste saker.

Nå blei jeg nysjerrig her på bakgrunnsmaterialet du har for å komme med en sånn påstand for du verer vel ikke med grunnløse påstander gjør du vel?

 

Husk at mange som i dag er voksne var disse barna du vil beskytte en gang og mange av de vil kunne fortelle deg at det var til deres beste at barnevernet kom.

Igjen grunnløse påstander.

Jeg vil veldig gjerne se statistikk på dette.

Hvor mange i forhold til anntal saker.

Jeg ser ikke annet en tomme påstander på rekke og rad her samtidig som jeg er kjenner at barnevernet nok gjør en viss andel bra arbeide uten å spekulere i hvor mange saker de gjorde det riktige for det er ikke her problemet ligger men der de ikke gjorde det riktige slik som i eksempelet mitt over der de skapte en drapskvinne.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Først hvor i politivedtektene står det at politiet skal ha en oppdragende rolle?

Og selv om det er bedre å sette håndjern på noen en å slå de så er det en dårlig unskyldning for å utøve en type handling mot mindreårige som er straffbart for den vanlige mannen i gata.

 

Men om vi skal følge tanken din her.

Sett at noen skikkelig fæle foreldre hadde oppdratt et monster av en unge, en storvokst røslig tass som har trent kampsport i mange år.

Barnevern og politi dukker opp og ungdommen følger naturligvis ikke etter frivillig og gir seg heller ikke uten kamp.

I kampens hete greier han å komme seg fri og stikker av.

Hva nå?

Fortjener han å bli slått med køller, sprayet med pepeprspray, brukt elektrosjokkvåpen på eller kanskje han fortjener å bli skutt i foten slik politiet gjør med bevæpnede bankranere?

 

Du er jo snar med å skylde på de slemme foreldrene som gjør at gutten fortjener behandligen de får om de gjør motstand.

Dette virker litt som gammeltestamentlig tankegang der alle skal straffes fordi Adam og Eva syndet i edens hage, bare her skal den mindreårige straffes for ikke å ha blitt oppdratt så bra at han følger lovlydig etter når politiet ber om det.

Dette er jo en helt forkastelig tenkemåte som hører hjemme i steinalderen.

 

Regner med at du har dokumentasjon på at det finnes mange uskikkede foreldre og også at du kan bygge påstanden opp med statistikk der uskikkede foreldre sammenlignes med skikkede foreldre med for eksempel en brøk eller prosent.

Dersom ikke så må jeg nesten ta det som at du overdriver for å bedre vektlegge dine egne argumenter.

 

Hvorfor det?

Passer det deg dårlig når jeg vender litt på argumentene dine?

Du får lære deg å se ting fra litt flere en bare en side for slik du fremstiller situasjonen er det horder av barnemisshandlende foreldre der ute som bare barneværtnet og politiet med sitt voldsmonopol kan gjøre noe med.

 

Uten å ha lest alle postene til TS så skal ikke jeg fortelle om slagelsedt har eller ikke har svart på spørsmålet men h*n sitter på den andre siden av bordet og ser saken fra foreldrenes side og der ser ting tydeligvis ikke rent og pent ut.

 

Igjen farer du med grunnløse påstander for mest godt er ingen kvantitativ målestokk, ikke vet vi hvor mange "justismord" det ligger i barnevernsstatistikken heller.

Og til deg som rettferdiggjør handlinger utført av politiet beordret av barnevernet som ville fått en hver ikke uniformert fengslet i flere år om vedkommende gjorde det samme mot ungene sine, hvorfor er du så blind?

 

Jeg hevder ikke han tar feil og sliter litt med å helt forstå situasjonene du henviser til, spesielt med tanke på at du ikke vil vise til spesifikke eksempler men endrer på dem etterhvert som du blir stilt spørsmål.

Kanskje enklest slik for da kan du endre på eksemplene fortløpende ettresom diskusjonen går fremover.

Først snakket du om utagernede unger som blei hentet av politiet som måtte sette dem i håndjern for å bekytte samfunnet, for senere å endre det til foreldre som venter hjemme sammen med den mindreårige som eskalerte situasjonen når barnevern og politiet kom.

 

Nå er jo nettop problemet at barn av foreldre som ikke skulle vært fratatt ungene sine også blir hentet av barnevernet, saker det faktisk finnes retskraftige dommer på i rettsvesnet så et problem er det jo tydeligvis.

 

Men nok om det i denne omgangen.

Her er ei jente som nå er dømt for mordbrann fordi institusjonen hadde forsømt hennes behov.

Det er ikke alltid barnevernet vet best tydeligvis.

 

https://www.rbnett.no/nyheter/2017/06/16/16-åring-dømt-til-tre-års-fengsel-for-mordbrann-14886574.ece

 

Ikke noen gang har jeg skrevet at en ungdom fortjener å bli satt i håndjern, men at politiet kan det om situasjonen tilsier det. Og hvorfor har du et behov for å sammenligne politi med «mann i gata»? Det er overhodet ikke det samme.

 

Nå har jeg flere ganger skrevet at min kunnskapene basert på svogerforskning, men jeg kjenner dokking har vært på besøk hos folk og jeg har kontaktet barnevernet fordi foreldrene ikke er skikket. Jeg vet om flere foreldre som ikke burde hatt barn. Derfor vet jeg at det finnes mange uskikkede foreldre. Og samtidig er det sånn at de fleste omsorgsovertakelser blir støttet av både fylkesmann og tingretter og lagmannsretten rundt om, og jeg har faktisk mer tillit til rettsvesenet vårt enn «mann i gata» som er forbannet.

 

Det vendes ikke på argumenter, jeg stiller et konkret spørsmål, det er ikke et argument. Besvart er det ikke blitt. TS ser saken fra foreldrenes side og det er jo totalt feil. Visste du at det faktisk har skjedd at en elev fortalte om vold hjemme og skolen ringte til foreldrene og spurte om det var sant? Foreldrene ble forsvart fordi de sa «nei, det har aldri skjedd» og barnets mishandling fortsatte til det i ungdommen ikke orket mer og tok sitt eget liv. Det er hva som KAN skje når man er på foreldrenes side.

 

Jeg kommer selvsagt ikke med konkrete saker av hensyn til de barna det gjelder. Det stormer nok rundt de fra før om de ikke skall ese om det på Internett senere. Om du under hele tatt forstår at jeg vil beskytte barna her er usikkert, men slik er det nå en gang.

 

Hvis du leser mine innlegg igjen, vil du se at jeg aldri har nekter for at det skjer feil. Jeg har sagt meg enig i det, men jeg skriver at vi ikke kan fjerne barnevernet av den grunn, men heller sette inn forbedring. Altså kan jeg se at det skjer både gode og dårlige ting i barnevernet, men i og med at flertallet av sakene barnevernet behandler ikke blir påklaget, så er det altså en klar isolasjon på at det blir gjort mest godt og så må man se på hva man skal gjøre for å forbedre det. En god start kan være å fjerne fylkesmann til å sette vedtaket og sette inn andre instanser til det.

 

Men, kan du, uten å vri på det, svare på hvor barn som har det vanskelig hjemme skal henvende seg?

Lenke til kommentar

Nå blei jeg nysjerrig her på bakgrunnsmaterialet du har for å komme med en sånn påstand for du verer vel ikke med grunnløse påstander gjør du vel?

 

Igjen grunnløse påstander.

Jeg vil veldig gjerne se statistikk på dette.

Hvor mange i forhold til anntal saker.

Jeg ser ikke annet en tomme påstander på rekke og rad her samtidig som jeg er kjenner at barnevernet nok gjør en viss andel bra arbeide uten å spekulere i hvor mange saker de gjorde det riktige for det er ikke her problemet ligger men der de ikke gjorde det riktige slik som i eksempelet mitt over der de skapte en drapskvinne.

Hadde den allmenne oppfattelsen vært motsatt, så hadde fler kastet seg over barnevernet.

 

https://www.fo.no/nyhetsarkiv/8-av-10-foreldre-fornoyd-med-barnevernet-article1044-28.html

Lenke til kommentar

Ikke noen gang har jeg skrevet at en ungdom fortjener å bli satt i håndjern, men at politiet kan det om situasjonen tilsier det. Og hvorfor har du et behov for å sammenligne politi med «mann i gata»? Det er overhodet ikke det samme.

Jeg skal gjøre det kort og enkelt.

 

En hver som har gjort lovbrudd kan gjerne arresteres men hva hadde offeret her gjort galt i denne situasjonen som fortjente bortføring med makt sa du?

- utagerer.

 

Her Vimsan innrømmer du ved ditt svar at mindreårige som utagerer fortjener å bli bortført med makt.

 

 

Men, kan du, uten å vri på det, svare på hvor barn som har det vanskelig hjemme skal henvende seg?

Hit for eksempel:

https://www.116111.no/

eller hit:

https://korspaahalsen.rodekors.no/

eller sågar hit:

https://barnevernvakten.no/

Men vi må skille snørr og barter her for det er ikke de barna som har det vanskelig hjemme som kontakter barnevernet selv som er de som vil skape problemer om det blir en tvangsovertakelse er det vel?

Lenke til kommentar

Hadde den allmenne oppfattelsen vært motsatt, så hadde fler kastet seg over barnevernet.

 

https://www.fo.no/nyhetsarkiv/8-av-10-foreldre-fornoyd-med-barnevernet-article1044-28.html

Se der ja, noe med litt substans  selv om linken til selve rapporten er død.

Men om 8 av 10 foreldre er fornøyd med barnevernet slår jo det litt beina under påstanden om at det finnes mange dårlige foreldre der ute for hadde det vært mange så ville vel ikke en så høy andel vært fornøyd med barneværnet, for de som har blitt fratatt omsorgen for sine barn er vel neppe så fornøyd tipper jeg.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Se der ja, noe med litt substans selv om linken til selve rapporten er død.

Men om 8 av 10 foreldre er fornøyd med barnevernet slår jo det litt beina under påstanden om at det finnes mange dårlige foreldre der ute for hadde det vært mange så ville vel ikke en så høy andel vært fornøyd med barneværnet, for de som har blitt fratatt omsorgen for sine barn er vel neppe så fornøyd tipper jeg.

Dårlige foreldre som får hjelpen de trenger og blir bedre foreldre kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg skal gjøre det kort og enkelt.

Her Vimsan innrømmer du ved ditt svar at mindreårige som utagerer fortjener å bli bortført med makt.

 

 

Hit for eksempel:

https://www.116111.no/

eller hit:

https://korspaahalsen.rodekors.no/

eller sågar hit:

https://barnevernvakten.no/

Men vi må skille snørr og barter her for det er ikke de barna som har det vanskelig hjemme som kontakter barnevernet selv som er de som vil skape problemer om det blir en tvangsovertakelse er det vel?

Ja, det er hva offeret har gjort galt. Mener du at drt heller skal få utagere som det vil?

 

Linkene er gode nok de, men hva kan disse gjøre? De har inget mandat til å gripe inn. Hva tenker du disse vil råde barna til?

 

Barnevernsvakten er forresten en del av barnevernet og kan tvangsflytte barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...