Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Det var ikke spørsmålet. Er politivold et overgrep? Minner om at overgrep ikke trenger å handle om kun seksuelle overgrep. Skal uskyldige barn oppleve politivold? Politivold er ikke off topic ettersom politiet blir brukt av Barnevernet til å hente barn med makt, også uten grunn. Trådens tema: Sannheten om Barnevernet.

Propagandaen mot BV fortsetter basert på dine egne opplevelser fortsetter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du gjør er å gå til personangrep med beskyldninger om løgn og sverting. Hvorfor vil du ikke debattere sak og trådens tema? Kanskje du skal se på trådens tema og heller vise til noe fremfor å beskylde meg for å lyve og sverte? Jeg kan bruke mange saker for å kunne dokumentere. Og det har jeg gjort. Når Barnevernet bedriver omsorgssvikt over 20 år, så er faktisk gamle saker relevante når det samme skjer i dag. Alle saker er relevante. Alles opplevelser er relevante. Alles liv er relevante. Jeg er ikke ute etter å umyndiggjøre et barn. Jeg er for at alle barn skal bli hørt og ha en trygg oppvekst. Når Barnevernet ikke vil det, må andre hjelpe dem. Jeg er inne på en sak per akkurat nå hvor barn har blitt hentet fra sine foreldre mens andre søsken har fått bli hjemme. En helt vanlig familie uten store problemer. Målet vårt er at familien skal gjenforenes. Vi må alle kunne bruke sunn fornuft og sunn logikk.

Du anklager vedkommende for personangrep? Du skjønner åpenbart ikke hva personangrep er. Du må da bruke sunn logikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og da vet vi at dere samarbeider med Barnevernet og oppnevner de som Barnevernet vil ha. Du får ikke lov til å beskylde meg for å være full av hat. Du kjenner ikke meg personlig og vet ikke mine intensjoner med å si sannheten om hva jeg og flere andre må oppleve av svindelbehandling. Dessuten er det ikke automatikk i at du snakker sant om hva du jobber med :). Jeg tar ikke det du sier for god fisk ettersom du støtter Barnevernet. Jeg er for erfaren til det. Når retten får rapportene fra Barnevernet og sakkyndige, så skal det vel ikke være automatikk i at man skal tro på det som står der? Hva vet retten og domstolene om hva slags arbeid de sakkyndige og Barnevernet har utført? Stemmer det som står i rapportene? Har Barnevernet og sakkyndige foretatt de undersøkelsene, tatt de samtalene som de står at de har gjort? Er jeg full av hat fordi at jeg tør å etterspørre og kontrollere det som står der? Har ikke alle rett på en rettferdig behandling og rettergang? Er jeg full av hat fordi at jeg krever ærlighet i domstolene og i Barnevernets saksbehandling? Minner om at dette ikke er sakspapirer i Barnevernet, hos sakkyndige psykologer og domstolene. Minner om at dette er mennesker, barn og deres foreldre. Betyr dette at dere skal behandle disse barna og deres foreldre automatisk som kriminelle? Minner om at uskyldige barn og foreldre skal behandles med respekt.

Jeg får lov å beskylde for akkurat hva jeg vil. Det er det ikke du som bestemmer, innleggene dine er fulle av hat. Hat mot barnevernet og hat mot politi. Alt på grunn av dine egne erfaringer og dermed nekter du å ta inn over deg at de fleste opplever det matosatre av deg. Du beskytter deg selv, ikke barn. Du beskytter foreldre, ikke barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg tør å stille deg direkte og kritiske spørsmål og viser til hva konsekvensene er av dine påstander og synspunkter. Vesentlig forskjell ettersom jeg står på barnas side og du på Barnevernets side. Enkelt og greit.

 

Jeg vet at tilliten til myndighetene blir svekket når Barnevernet utsetter barn for traumer. Og det er ikke slik at det er automatikk i at problemene starter før Barnevernet inntrer i ens liv. Problemene starter gjerne først når Barnevernet kommer, og noen ganger blir et lite problem mye større. Husk på det at når Barnevernet kommer inn med arrogant oppførsel, liten vilje til å være imøtekommende og har allerede bestemt seg så er det klart at tilliten ikke er tilstede. Et samarbeid skal være basert på gjensidig tillit, begge veier. Hvordan kan barn og foreldre ha tillit til Barnevernet når de ikke vil dem godt og kun viser sersjant oppførsel? Kan man ha tillit til mennesker som kommer med falske anklager? Og den etaten støtter du.

Du tillegger andre meninger ved å skrive «du som synes det er greit med vold....». Det er en hersketeknikk du benytter og så får deg til å føle deg bedre enn andre. Det er samtidig et personangrep.

Ja, jeg er tilhenger av barnevernet. Uten barnevernet vil ikke barn ha noen til å forsvare seg der foreldrene svikter. Noen må ta ansvar for barn som ikke har det godt hjemme med foreldrene og det er fint at vi har et organ som beskytter de barna. Du snakker hele tiden om uskyldige foreldre, men vet like gost som meg at mange foreldre er skyldige også. Slik du vil ha det, mister barn av skyldige foreldre all beskyttelse. Er det det du ønsker? Tror du alle foreldre er engler? Jeg kan opplyse deg om at det finnes mange barn som er blitt seksuelt misbrukt av foreldre som ikke tør å si fra på grunn av holdninger som dine. Hva med alle barna som ikke har det bra? Vil du ikke beskytte de?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Tre av ti seksuelle overgrep mot barn under 18 år begås av familiemedlemmer

 

-Seks av ti overgrep begås av venner eller bekjente av familien

 

-Mellom ett til tre av ti begås av fremmede overgripere

 

Jenter er mer utsatt for overgrep fra familiemedlemmer, mens gutter er mer utsatt for overgrep fra fremmede. Overgrep fra personer utenfor familien er oftere enkeltepisoder, overgrep innenfor familien skjer oftere gjentatte ganger

 

I rapporterte saker (barnevern eller andre i hjelpeapparatet) forekommer seksuelle overgrep hyppigere i lavere sosiale klasser, (NHI)

 

Kilde: https://nhi.no/familie/barn/seksuelle-overgrep-mot-barn/?page=4

 

Selvfølgelig trenger vi et barnevern slik at deres rettigheter blir ivaretatt! Dere som argumenterer mot BV burde skamme dere!

Endret av LoddeCatto
Lenke til kommentar

Beskyldning.

Du tillegger andre meninger ved å skrive «du som synes det er greit med vold....». Det er en hersketeknikk du benytter og så får deg til å føle deg bedre enn andre. Det er samtidig et personangrep.

Angrep på meningsmotstander i samme post.

Slik du vil ha det, mister barn av skyldige foreldre all beskyttelse. Er det det du ønsker? Tror du alle foreldre er engler? Jeg kan opplyse deg om at det finnes mange barn som er blitt seksuelt misbrukt av foreldre som ikke tør å si fra på grunn av holdninger som dine. Hva med alle barna som ikke har det bra? Vil du ikke beskytte de?

:roll:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du forutsetter at barnevernet ivaretar barns rettigheter, men vi har sett en del ekspempler på at det er barneværnet, ikke foreldrene, som tramper på barnas rettigheter.

 

Ikke uventet at du ikke tok med deg resten av innlegget mitt som vise at se fleste overgrep blir begått av barnas familie..

 

Beskyldning.

 

Angrep på meningsmotstander i samme post.

:roll:

 

Eh? Nok et eksempel på en person som ikke ser hva «angrep» betyr..

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Beskyldning.

 

Angrep på meningsmotstander i samme post.

:roll:

Ingen beskyldning, kun faktaopplysning. Det er ikke npe usant i det da han starter mange av sine poster med «du som aksepterer vold»

 

Ikke et angrep, men å stille noen til veggs når de ikke kan forsvare egne meninger og dermed nekter å svare fordi de ikke kan svare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen beskyldning, kun faktaopplysning. Det er ikke npe usant i det da han starter mange av sine poster med «du som aksepterer vold»

 

Ikke et angrep, men å stille noen til veggs når de ikke kan forsvare egne meninger og dermed nekter å svare fordi de ikke kan svare.

 

Jeg har ikke blitt stilt til veggs. Jeg har kommet med faktaopplysninger :). Det å vise til hva barn må oppleve under Barnevernet er faktabaserte opplysninger. Jeg ser at dine og andre barneverntilhengeres angrep fortsetter mot foreldrene. Du og andre her inne har beskyldt meg for å kun støtte foreldrene, noe som generelt sett ikke er automatisk korrekt. Jeg har alltid talt barnas sak. Når du, barneverntilhengere og Barnevernet ikke vil det er det noen som må ta den rollen. Det er blitt vist til at Barnevernet ikke lar barna bli hørt og at de ikke vil snakke med barna i sakene. Hvem er det som hovedrollene i barnas liv? Hvem er hovedrollen i ditt personlige liv? Hvorfor skal ikke hovedrollene i deres egne liv få lov til å forsvare seg? Jeg har mange ganger i alle sakene jeg har vært involvert i måttet presse Barnevernet på dette punktet fordi at de ikke vil snakke med barna. Og jeg har i de fleste tilfeller her opplevd å se møtereferater som Barnevernet har skrevet hvor de påstår at de har snakket med barna og gitt detaljerte referater fra dette. Så har man hatt et skoleverk og barna selv som påpeker at de har f.eks har vært på skolen på de tidspunkter som Barnevernet sier at de har hatt møte med og snakket med barna. Kaller du dette ærlig arbeid av Barnevernet? Er man full av hat når man påpeker sannheten om Barnevernet? Minner om trådens tema: Sannheten om Barnevernet. Ja, du aksepterer faktisk vold Vimsan når du påstår at det er nødvendig når barna/tenåringene motsetter seg henting. Det er faktabaserte opplysninger når jeg påpeker at mange av disse sakene opplever at problemene virkelig starter først når Barnevernet går inn i en familie. Alle sakene jeg har opplevd og bistått barn i viser dette. Er du klar over at dette er traumatisk for barn og tenåringer å bli tatt med politivold uten grunn? Minner om at dette er et overgrep. Og dette støtter du. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tillegger andre meninger ved å skrive «du som synes det er greit med vold....». Det er en hersketeknikk du benytter og så får deg til å føle deg bedre enn andre. Det er samtidig et personangrep.

Ja, jeg er tilhenger av barnevernet. Uten barnevernet vil ikke barn ha noen til å forsvare seg der foreldrene svikter. Noen må ta ansvar for barn som ikke har det godt hjemme med foreldrene og det er fint at vi har et organ som beskytter de barna. Du snakker hele tiden om uskyldige foreldre, men vet like gost som meg at mange foreldre er skyldige også. Slik du vil ha det, mister barn av skyldige foreldre all beskyttelse. Er det det du ønsker? Tror du alle foreldre er engler? Jeg kan opplyse deg om at det finnes mange barn som er blitt seksuelt misbrukt av foreldre som ikke tør å si fra på grunn av holdninger som dine. Hva med alle barna som ikke har det bra? Vil du ikke beskytte de?

 

Oi, ble du så provosert over å bli konfrontert med usunne holdninger? Jeg snakker om uskyldige foreldre ja. For dette får konsekvenser når uskyldige barn blir tatt av Barnevernet på svært traumatiske måter uten grunn. Jeg vet om et tilfelle hvor en tenåring ble tatt når foreldrene ble drept i en trafikkulykke. Tenåringen ble ikke tillatt å delta i begravelse og de gikk for omsorgsovertakelse. En helt vanlig familie. Tenåringen ville bo hos besteforeldrene. En kamp som pågikk i to måneder før h*n fikk bo hos besteforeldrene. Med god hjelp av en racer advokat. Og nei, det var ingen grunner til bekymring for noe omsorgssituasjonen i denne familien. Likevel ville Barnevernet ha omsorgen og ødelegge familien. Minner om at dette er faktaopplysning. 

 

 

 

Endret av slagelsedt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oi, ble du så provosert over å bli konfrontert med usunne holdninger? Jeg snakker om uskyldige foreldre ja. For dette får konsekvenser når uskyldige barn blir tatt av Barnevernet på svært traumatiske måter uten grunn. Jeg vet om et tilfelle hvor en tenåring ble tatt når foreldrene ble drept i en trafikkulykke. Tenåringen ble ikke tillatt å delta i begravelse og de gikk for omsorgsovertakelse. En helt vanlig familie. Tenåringen ville bo hos besteforeldrene. En kamp som pågikk i to måneder før h*n fikk bo hos besteforeldrene. Med god hjelp av en racer advokat. Og nei, det var ingen grunner til bekymring for noe omsorgssituasjonen i denne familien. Likevel ville Barnevernet ha omsorgen og ødelegge familien. Minner om at dette er faktaopplysning.

 

 

 

Å støtte politiet i å sette håndjern på en ungdom som utagerer er ikke å støtte vold.

Du snakker og snakker i evigheten om uskyldige foreldre som om alle var det. Vet du at det finnes noe annet enn uskyldige foreldre? Sannheten om barnevernet et at de trenger en forbedring, men det ville vært krise for mishandlede barn å miste de. Eller tenker du at det er ok at vold mot barn fortsetter så lenge de er sammen med foreldrene sine? Hadde det ikke vært bedre for feks Christoffer å bli fjernet fra moren sin? Eller var hun uskyldig også?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke blitt stilt til veggs. Jeg har kommet med faktaopplysninger :). Det å vise til hva barn må oppleve under Barnevernet er faktabaserte opplysninger. Jeg ser at dine og andre barneverntilhengeres angrep fortsetter mot foreldrene. Du og andre her inne har beskyldt meg for å kun støtte foreldrene, noe som generelt sett ikke er automatisk korrekt. Jeg har alltid talt barnas sak. Når du, barneverntilhengere og Barnevernet ikke vil det er det noen som må ta den rollen. Det er blitt vist til at Barnevernet ikke lar barna bli hørt og at de ikke vil snakke med barna i sakene. Hvem er det som hovedrollene i barnas liv? Hvem er hovedrollen i ditt personlige liv? Hvorfor skal ikke hovedrollene i deres egne liv få lov til å forsvare seg? Jeg har mange ganger i alle sakene jeg har vært involvert i måttet presse Barnevernet på dette punktet fordi at de ikke vil snakke med barna. Og jeg har i de fleste tilfeller her opplevd å se møtereferater som Barnevernet har skrevet hvor de påstår at de har snakket med barna og gitt detaljerte referater fra dette. Så har man hatt et skoleverk og barna selv som påpeker at de har f.eks har vært på skolen på de tidspunkter som Barnevernet sier at de har hatt møte med og snakket med barna. Kaller du dette ærlig arbeid av Barnevernet? Er man full av hat når man påpeker sannheten om Barnevernet? Minner om trådens tema: Sannheten om Barnevernet. Ja, du aksepterer faktisk vold Vimsan når du påstår at det er nødvendig når barna/tenåringene motsetter seg henting. Det er faktabaserte opplysninger når jeg påpeker at mange av disse sakene opplever at problemene virkelig starter først når Barnevernet går inn i en familie. Alle sakene jeg har opplevd og bistått barn i viser dette. Er du klar over at dette er traumatisk for barn og tenåringer å bli tatt med politivold uten grunn? Minner om at dette er et overgrep. Og dette støtter du.

Du taler ikke barnas sak overhodet når du ønsker å fjerne det eneste organet som kan hjelpe de som har det vondt hos foreldrene. Men dette virker du som å ikke ha forstått. I alle fall klarer du ikke svare på det selv om jeg stilte dette spørsmålet tidlig i tråden. Du tett og slett nekter å svare på det.

Endret av Vimsan
Lenke til kommentar

Å støtte politiet i å sette håndjern på en ungdom som utagerer er ikke å støtte vold.

Du snakker og snakker i evigheten om uskyldige foreldre som om alle var det. Vet du at det finnes noe annet enn uskyldige foreldre? Sannheten om barnevernet et at de trenger en forbedring, men det ville vært krise for mishandlede barn å miste de. Eller tenker du at det er ok at vold mot barn fortsetter så lenge de er sammen med foreldrene sine? Hadde det ikke vært bedre for feks Christoffer å bli fjernet fra moren sin? Eller var hun uskyldig også?

 

Jo det er å støtte vold når dette er snakk om barn som prøver å forsvare seg når de blir tatt uten grunn. Sånne holdninger som du viser her forsvarer at barn skal utsettes for traumer uten grunn. Svar på innlegget du, som du glatt hopper bukk over. Kommenter gjerne den enkeltsaken. Takk! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...