Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her beskylder jo du meg for å være ensporet. Hva er du da når du forherliger fosterhjem fremfor å i det hele tatt tenke over muligheten med biologisk familie først? Har du tenkt over hvilke konsekvenser dette vil få for et barn å miste hele sin familie? Ja, det vil kreve litt mer ressursbruk for Barnevernet og utrede dette. Men ifølge norsk barnevernlov er de forpliktet til å gjøre dette. Husk også på at hvis en forelder er uskikket vil ikke automatisk bety at den andre er uskikket. Her er det barnets beste som skal være viktigst. Ikke voksnes egoisme eller prestisje for Barnevernet. Det er lov til å bruke sunn fornuft. Og det er også det som er det beste.

Hvis du har lest alle mine innlegg, og leser de på en helt nøytral måte, så vil du se at din påstand her ikke stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at overgrep kun omfatter seksuelle overgrep? Er ikke vold med slag, spark og bruk av redskaper til å utføre vold en form for overgrep? Her bør du kanskje revurdere noe eventuelt. Bare fordi at politiansatte bruker makt mot hjelpeløse tenåringer betyr ikke at dette ikke er overgrep. Det er mange uskyldige tenåringer og barn som blir utsatt for traumatiske opplevelser når politiet tar i bruk muskulaturen sin mot dem unødvendig.

Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at i den samme forstand som seksuelle overgrep, så er ikke politivold overgrep.

Men dette er et så sidespor av debatten at det ikke er interessant for denne debatten. Det er selvsagt interessant i en annen debatt (sånn i tilfelle du tenker å svare «så du mener at det ikke er viktig å avdekke politivold.....», for det er slik du vrir på alt mulig)

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at i den samme forstand som seksuelle overgrep, så er ikke politivold overgrep.

 

Jeg er ikke enig. Politivold kan være verre enn seksuelle overgrep.

 

For eksempel Milo Yiannopoulos ble seksuelt misbrukt som barn av en prest, og han har sagt at det har ikke traumatisert han. Jeg tviler på at han hadde foretrukket å blitt gjentatte ganger plassert i håndjern etter at han prøvde å rømme tilbake til sin familie.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig. Politivold kan være verre enn seksuelle overgrep.

 

For eksempel Milo Yiannopoulos ble seksuelt misbrukt som barn av en prest, og han har sagt at det har ikke traumatisert han. Jeg tviler på at han hadde foretrukket å blitt gjentatte ganger plassert i håndjern etter at han prøvde å rømme tilbake til sin familie.

Jeg sa ikke at noe var bedre eller verre.

Om en som er blitt seksuelt misbrukt ikke er påvirket, så betyr ikke det at ingen andre er det. Noen er påvirket resten av livet sitt, noen er ikke påvirket, noen er påvirket når de retraumatiseres av triggere osv. En definerer ikke alle

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at i den samme forstand som seksuelle overgrep, så er ikke politivold overgrep.

Men dette er et så sidespor av debatten at det ikke er interessant for denne debatten. Det er selvsagt interessant i en annen debatt (sånn i tilfelle du tenker å svare «så du mener at det ikke er viktig å avdekke politivold.....», for det er slik du vrir på alt mulig)

 

Vold er også overgrep. Så der tar du feil.. Spesielt i saker mot uskyldige ofre som barn under Barnevernet. Det er ikke å vri, men å påpeke fakta. Synd at du syns at det er greit at barn skal utsettes for traumer. 

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar

Vold er også overgrep. Så der tar du feil.. Spesielt i saker mot uskyldige ofre som barn under Barnevernet. Det er ikke å vri, men å påpeke fakta. Synd at du syns at det er greit at barn skal utsettes for traumer.

Jeg har ikke skrevet noe sted at vold ikke er overgrep.

 

Dessuten synes jeg du, som hevder du ikke vil tillegges meninger du ikke har, ikke skal gjøre det samme. Men... på seg selv kjenner man andre

Lenke til kommentar

Jeg har ikke skrevet noe sted at vold ikke er overgrep.

 

Dessuten synes jeg du, som hevder du ikke vil tillegges meninger du ikke har, ikke skal gjøre det samme. Men... på seg selv kjenner man andre

 

Du skrev at politivold ikke er overgrep. Minner om at vold er overgrep. Skal uskyldige barn utsettes for slikt? 

Lenke til kommentar

Jeg skrev ikke det. Jeg skrev at politivold ikke er det samme som seksuelle overgrep

 

Det var ikke spørsmålet. Er politivold et overgrep? Minner om at overgrep ikke trenger å handle om kun seksuelle overgrep. Skal uskyldige barn oppleve politivold? Politivold er ikke off topic ettersom politiet blir brukt av Barnevernet til å hente barn med makt, også uten grunn. Trådens tema: Sannheten om Barnevernet. 

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar

Det var ikke spørsmålet. Er politivold et overgrep? Minner om at overgrep ikke trenger å handle om kun seksuelle overgrep. Skal uskyldige barn oppleve politivold? Politivold er ikke off topic ettersom politiet blir brukt av Barnevernet til å hente barn med makt, også uten grunn. Trådens tema: Sannheten om Barnevernet.

Hvis foreldrene ikke hadde hylet og skreket og laget en masse bråk når barnevernet henter barna, så ville det ikke vært nødvendig. Du kan skrive «minner om» så mye du vil, men du er åpenbart helt låst i et virvar av egne opplevelser og overfører det til en hver sak. Og igjen: hvor skal et barn henvende seg om de har det vanskelig hjemme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat. I samme forstand som overgrep er det ikke det.

I call bullshit

 

BS-Meter.gif

 

... bullshit is speech intended to persuade without regard for truth. The liar cares about the truth and attempts to hide it; the bullshitter doesn't care if what they say is true or false, but rather only cares whether their listener is persuaded.

https://en.wikipedia.org/wiki/On_Bullshit Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...