Gå til innhold

Fødselsattesten - et systemlureri så omfattende...


clink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Soletti skrev (1 time siden):

Ikke la dere demotivere av folk som Capitan Fracassa. Han har hengt i denne tråden i 3 år bare for å ydmyke, nedsnakke og latterligjøre disse ideene/fakta.

Nei, det stemmer ikke. Jeg har vært i denne tråden fordi jeg har lyst til å forstår tankegangen bak denne konspirasjonsteorien. Jeg har fortsatt ikke den fjerneste anelse om hvorfor det spiller noen rolle om bokstaver står med store eller små bokstaver (eller fet/kursiv). 
Jeg har forsøkt å spørre, men har aldri fått ett eneste konkret svar, på samme måte som du nå svarer uten å gi noe faktisk, konkret svar.

Sagt på en annen måte, jeg er her på diskusjonsforumet fordi jeg håper på en saklig diskusjon, hvor motparten kan komme med noen faktiske argumenter. Å svare meg at store bokstaver spiller rolle på samme måte som kursiv spiller rolle i en kontrakt er jo et typisk ikke-svar som gjør det umulig å få til en diskusjon om fakta.

 

Soletti skrev (1 time siden):

Bare ignorer han, søk på nettet etter informasjon, det er ikke vanskelig å finne hvis man bruker sunn fornuft og litt engelsk..

Siden informasjonen i følge deg ikke er vanskelig å finne, burde det ikke være så vanskelig å forklare den til oss ikke-troende? Jeg spør ikke om noe mer enn det.
Jeg tror jo at når du og andre aldri kommer med noen konkret forklaring, er det fordi det ikke er noe konkret fakta bak dette - men jeg synes det ville vært veldig interessant om du eller andre kunne overraske meg og forklare dette her. 

 

Soletti skrev (1 time siden):

Din karma blir kjedelig å rette på etterhvert CF. Men husk, det er aldri for sent å snu ;)

 Takk. Da vil jeg utfordre deg til å gi meg en god grunn til å snu. Forklar meg konkret hva fødselsattest med store bokstaver gjør som en med små bokstaver ikke gjør, og hvordan dette får utslag i praksis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Soletti skrev (5 timer siden):

På samme måte som bokstaver i kursiv eller fet skrift betyr forskjellige ting i en kontrakt.

Er dette overførbart til andre kontrakter som arbeidsavtaler, kjøpskontrakter, skjøte og leigeavtalar? 

Gjeld denne forskjellen berre på namn i ei kontrakt, eller gjeld det også vilkår som tidsfristar og pris? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (41 minutter siden):

Nei, det stemmer ikke. Jeg har vært i denne tråden fordi jeg har lyst til å forstår tankegangen bak denne konspirasjonsteorien. Jeg har fortsatt ikke den fjerneste anelse om hvorfor det spiller noen rolle om bokstaver står med store eller små bokstaver (eller fet/kursiv). 
Jeg har forsøkt å spørre, men har aldri fått ett eneste konkret svar, på samme måte som du nå svarer uten å gi noe faktisk, konkret svar.

Sagt på en annen måte, jeg er her på diskusjonsforumet fordi jeg håper på en saklig diskusjon, hvor motparten kan komme med noen faktiske argumenter. Å svare meg at store bokstaver spiller rolle på samme måte som kursiv spiller rolle i en kontrakt er jo et typisk ikke-svar som gjør det umulig å få til en diskusjon om fakta.

 

Siden informasjonen i følge deg ikke er vanskelig å finne, burde det ikke være så vanskelig å forklare den til oss ikke-troende? Jeg spør ikke om noe mer enn det.
Jeg tror jo at når du og andre aldri kommer med noen konkret forklaring, er det fordi det ikke er noe konkret fakta bak dette - men jeg synes det ville vært veldig interessant om du eller andre kunne overraske meg og forklare dette her. 

 

 Takk. Da vil jeg utfordre deg til å gi meg en god grunn til å snu. Forklar meg konkret hva fødselsattest med store bokstaver gjør som en med små bokstaver ikke gjør, og hvordan dette får utslag i praksis.

Kanskje dette forklarer:

Proponents of the theory believe the evidence is found on the birth certificate. Because many certificates show all capitals to spell out a baby's name, JOHN DOE (under the Strawman theory) is the name of the "straw man," and John Doe is the baby's "real" name. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Strawman_theory#Assertions

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (14 minutter siden):

Kanskje dette forklarer:

Proponents of the theory believe the evidence is found on the birth certificate. Because many certificates show all capitals to spell out a baby's name, JOHN DOE (under the Strawman theory) is the name of the "straw man," and John Doe is the baby's "real" name. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Strawman_theory#Assertions

Spørsmålet er vel hvorfor..

At det er forskjell har blitt sagt mange ganger, men hvorfor og hvordan PER er noe helt annet enn Per eller per blir ikke forklart..

Man kan jo bare spekulere i hvorfor ingen klarer å forklare det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (19 minutter siden):

Kanskje dette forklarer:

Proponents of the theory believe the evidence is found on the birth certificate. Because many certificates show all capitals to spell out a baby's name, JOHN DOE (under the Strawman theory) is the name of the "straw man," and John Doe is the baby's "real" name. 

Takk for svar, men det gjorde meg nok ikke noe klokere. Jeg forstår at noen har en teori om at navn med store bokstaver ikke er det samme, men sitatet her sier jo ingenting om de konkrete faktaene:

1. Hvorfor mener man det er en avgjørende forskjell på om det står med store eller små bokstaver?

2. På hvilken måte gjør det en praktisk forskjell?

 

Jeg sendte en pakke til ei dame i går (hun kjøpte gammel Lego av meg), og på pakken fant jeg det naturlig å skrive navnet hennes med kun store bokstaver. Jeg hadde ikke noen annen grunn enn at jeg tenkte det var tydeligere. Og jeg klarer ikke å se hvorfor dette spiller noen rolle eller utgjør noen forskjell...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (21 minutter siden):

Takk for svar, men det gjorde meg nok ikke noe klokere. Jeg forstår at noen har en teori om at navn med store bokstaver ikke er det samme, men sitatet her sier jo ingenting om de konkrete faktaene:

1. Hvorfor mener man det er en avgjørende forskjell på om det står med store eller små bokstaver?

2. På hvilken måte gjør det en praktisk forskjell?

 

Jeg sendte en pakke til ei dame i går (hun kjøpte gammel Lego av meg), og på pakken fant jeg det naturlig å skrive navnet hennes med kun store bokstaver. Jeg hadde ikke noen annen grunn enn at jeg tenkte det var tydeligere. Og jeg klarer ikke å se hvorfor dette spiller noen rolle eller utgjør noen forskjell...

1. Teorien er(slik jeg forstår det) er at å skrive navnet på en annerledes måte er en juridisk måte å skille navnet fra personen, juridisk sett. 
Dette forklarer hvorfor noe folk mener dette:

They back this claim by misreading the legal definition of person[8] and misunderstanding the distinction between a juridicial person[9] and a natural person.[10] In accepted legal theory there is a difference between what is known as a natural person and that of a corporate person. A corporate personhood applies to business, charities, governments and other recognized organisations. Courts recognize human beings as 'persons', not as a legal fiction joined to a flesh and blood human being but as one and the same.[11] They have never recognized a right to distance oneself from one's person, or the ability to opt out of personhood.

2. Tenk på hva kunne skje hvis det egentlig ikke er deg som eier hva du eier eller ikke har gjelden du har

 

 

Lenke til kommentar

Det er ikke fornuftig å prøve å forklare disse tingene selv med egne ord, for temaet er for stort og komplekst og det er ikke ting vi eller dere andre forholder oss til i et vanlig liv. Man må være en ekspert på både engelsk lov, etymologi, jurisdiksjoner, legalese, Maritim lov, common law, UCC og black laws dictionarys definisjoner av ord, historie om bank og lover og hvordan sjølov er kommet over som landets lov og så mye mer. Hverken vi som vet nok til å forstå at det ligger noe i dette og hvertfall dere som ikke har hørt om dette har ikke evne til å oppsummere, det lar seg ikke gjøre, og om det gjorde så ville det vært totalt ukjente tema som ikke har feste for dere i noe annet som dere forholder dere til og derfor høres det merkelig ut. Derfor må man undersøke selv og gradvis bygge opp en forståelse for disse sære og merkelige, men fullstendig relle temaene. og dere som tror at dette bare kan serveres til dere og så vil dere forstå har ikke forstått noe. Det er ikke slik det fungerer. Det er en utvikling av den mentale forståelsen som gradvis må skje og den eneste måten å realisere det er å legge ut på den kanskje kjedelige reiser som det er å gjøre seg kjent med nye ting.

Ingenting er tilfeldig og det er heller ikke tilfeldig at det offentlige ALLTID staver private personers navn med kun store bokstaver. Hvorfor gjør de alltid det på viktige dokumenter/attester/bevis. Gå å prøv å få dem til å skrive navnet ditt med bare små bokstaver på førerkortet. Skulle jo ikke være noe problem, men det er det likevel. De gjør det ikke.

Man kan ikke forvente å finne denne kunnskapen hvor som helst. Det vil ikke stå på wikipedia og andre offisielle steder. Det er okkult kunnskap som betyr skjult. Det er informasjon som massene ikke skal kjenne.

Bråsjekke konspirasjonsnektere vil aldri kunne innta denne kunnskapen fordi deres lukkede sinn og innprogrammerte og automatiske responser til slik kunnskap stopper slike individer til å klare å følge det lenge nok til å komme langt nok ned i materien. Det krever et åpent sinn og evnen til å akseptere at verden ikke er slik en har trodd og kanskje tilogmed helt opp ned i forhold til tidligere tro. Kanskje lurt å starte på et annet tema om en er nysgjerrig på dette. Alt henger sammen uansett og leder til hverandre. Dette er et stort bilde. Snart vil den falske verden rase sammen uansett og dere som ikke har forberedt dere vil få mye å fordøye på en gang for å si det sånn.

Søk kunnskap. Vær åpen og fortsett å lese/høre/se selv om du synes det er ubehagelig/virker sprøtt/for rart/osv..

Man kan lese et forsøk på å forklare litt her: https://esotericknowledge.me/why-your-legal-name-written-capital-letters/

Endret av Soletti
Lenke til kommentar

And to “Register”: fem. proper name, from Latin, literally “queen;” related to rex (genitive regis) “king” (see regal). So when you register your car, you are enrolling it with the Crown of England. This is why you get a “certificate” and not “title” to your car as well.

Ditt personnr verdipapiriseres og selges videre. det har en verdi, det opprettes gjeldsbrev på dette, det registreres.

Lenke til kommentar
Soletti skrev (5 minutter siden):

 

Ingenting er tilfeldig 

Så har vi hovedforskjellen mellom konspirasjonsteoretikere og andre som mener konspirasjoner er sjelden.  Hvis ingenting er tilfeldig så må alt henge sammen. Hvis noe tilfeldig skjer så kan teoretikere ikke akseptere det og da må finne på en konspirasjonteori uansett hvor utrolig det høres ut fordi så mange må beholde hemmelighetene.

Hvis du ønsker oss til å akseptere teoriene dine så må du overbevise oss hvorfor ingenting er tilfeldig når vår erfaring er at «shit happens» ofte 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (29 minutter siden):

For øvrig, den virkelige testen på om du har forstått noe eller ikke er om du klarer å forklare det for andre.

Dette er ikke bestått. 

ingen bryr seg om det.. de som er interessert ser på infoen som blir presenter og holder seg for gode til å gå til personangrep.. shill

Endret av Soletti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...