Gå til innhold

Battlefield V venter til etter lansering med å introdusere mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare si en ting...

Jeg Savner virkelig den gode tiden 2005 til 2010.

Battlefield franchise har blitt som Need For Speed serien.

Ja jeg savner taktikk. Det å hoppe i parachute over tett beleiret Narvik makes no sense. Du tar over punkt A, løper videre tar B. A blir tatt. Du løper til A, B blir tatt. rinse and repeat........

 

Kunne tenkt meg et kart på størrelse med Chernarus i Arma. La oss si fienden har beleiret North West Airfield på chernarus men hele kartet er fortsatt tilgjengelig. Fienden kan være overalt i skogen og i byene inn til airfielden. Attacking må da velge om de skal innta øya via båt, helikopter, fly (HALO) . Og blir man drept så er det ikke respawn før neste runde starter. Det ville skapt mye mer dynamikk og langt mer morro enn å løpe rundt som en kylling og dø om og om igjen.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Sikkert kjempe gøy å spille på et gigantisk kart uten respawn når det er 1 igjen som ikke har lyst å bli funnet.

 

med untak av bf2 som hadde comander så er jo conquest det sammme nå som før. Spiller man samlet med flere kjente så kan man være mer taktiske om hvem som deffer hvor man angriper, men solo public er solo public. Mulig man husker mye mer taktikk fordi man spilte i claner og spilte kamper i tillegg til public?

 

 I BFV må man forhåpentligvis bruke hode litt mer ettersom man tåler mindre og har begrenset med healing og ammo. Gjenstår å se om det blir hit or miss.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså hvilken i bedrift i verden er ikke ute etter å tjene mest mulig penger ? ? ?

 

 

Skins er helt valgfritt, det vil være massevis av skins man kan unlocke gratis også. Det at man kan kjøpe flere med penger har svært liten innvirkning på annet enn at de som ønsker å benytte seg av det, kan velge å gjøre det.

Snakk om å være naiv, skins som allerede er laget før spillet er kommet ut, ferdig lastetner når du starter spillet første gang, bare å trykke på kjøp knappen.

I tekken 3 tida var spillene proppet med eksta GRATIS ting en unlocket vis man spilte spillet, I dag får du en ny brille look vis du spiller spillet i 4 timer eller betaler 40kr.

Ea, activion og alle AAA utgivere er penge griske løkskaller og sitter å ler av folk som støtter dem. De gir faen I spillutviklerene, spillerene og hvorsan spillet er, så lenge de tjener penger over forventing og investorene er happy.

 

Eg eg glad jeg har fått sansen for indie scenen der spillene er laget med kjærlighet og fornuft.

 

Men for all del, kos deg med bf5, samme spillet ble gitt ut 5 år tidligere I form av bf3 eller alle andre bf spill.

Selv kaller jeg det fifa syndromet.men burde vel gå over til ea syndromet siden det er samme retared utgiver.

Lenke til kommentar

Har aldri skjønt dette snodige hatet mot sånne kosmetiske ting som er valgfritt å kjøpe. Det er da bare å la være, de gir deg ingen fordeler i spillet. Det er masse gratis kosmetisk innhold å velge blant i spillet fra før.

 

Så lenge det ikke er i lootbox format og skins som "hører" hjemme i spillet så er det ikke store problemene. Men når enkelte spill kommer med delux, titan og superduber version av samme spill, season pass og masse DLC så blir det fort for mye.

Lenke til kommentar

Har aldri skjønt dette snodige hatet mot sånne kosmetiske ting som er valgfritt å kjøpe. Det er da bare å la være, de gir deg ingen fordeler i spillet. Det er masse gratis kosmetisk innhold å velge blant i spillet fra før.

Problemet for min del er at det ikke er valgfritt å se. Om gullvåpen og diverse kostymer blir standarden er det klart at det går utover innlevelsen for en del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt dette snodige hatet mot sånne kosmetiske ting som er valgfritt å kjøpe. Det er da bare å la være, de gir deg ingen fordeler i spillet. Det er masse gratis kosmetisk innhold å velge blant i spillet fra før.

Det er to forskjellige ting det kan argumenteres mot her. Den første er dette du nevner med mikrotransaksjoner som gir deg fordeler i spill, disse vil nesten alle kunne si seg enig i at ikke er bra. Den andre er ikke like merkbar, eller folk bryr seg ikke like mye fordi "det plager ikke MEG". Det er debatten rundt det at der er mikrotransaksjoner i det hele tatt.

 

Mikrotransaksjoner, det være seg kosmetiske, eller andre, de påvirker spillet uansett. Det er ikke slik at selskaper nå lager et spill, og så plutselig kommer de på "nei, kanskje vi skulle legge noen sånne der mikrotransaksjoner inn ved siden av". De spillene der det er mikrotransaksjoner, så har disse vært planlagt nesten fra starten av, og spillet har dermed ofte, i ganske stor grad blitt bygget opp rundt det å ha mikrotransaksjoner.

 

Selskapene vil jo heller ikke inkludere noe som "ingen" kommer til å benytte seg av, så derfor blir spillet konstruert på en måte som får flest mulig til å kjøpe disse mikro-tingene. Dette får innvirkning på flyten i spillet, og spillet kan føles ganske annerledes om du kjøper, eller ikke kjøper, mikrotransaksjoner.

 

EA, Activision og Ubisoft har jo hver laget sin egen patent for å manipulere flyten av spillet ditt, for å gjøre det mest mulig sannsynlig at du betaler for mikrotransaksjoner. AAA-spill betaler du i tillegg allerede fullpris+ for. Det er dette som er så uheldig med mikrotransaksjoner, og at det har blitt så lukrativt for selskapene at det står for mer av inntektene i løpet av et år, enn salg av spill gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...