Gå til innhold

Jeg håndhilser ikke på muslimer, menn som kvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig det der - så lenge det er religion, er det helt greit å diskriminere kvinner - for svenskene altså.

 

Håper vi i Norge setter likestilling foran religion. 

 

Religion trumfer alt, serru.   Selv om det bare er dårlig kamuflasje for sosial kontroll, ekstremisme, fassisme og klan-kultur - en slags kolonisering med sjefen i f.eks. Pakistan som vil beskytte sin pengestrøm til seg og sine der nede :-) 

 

Flere kunne bruke "religion" for å fremme sin politkk? Kanskje f.eks. Senterpartiet skulle finne på en gud for å sikre seg mot kritikk?

 

Men litt mer alvorlig: kanskje like greit å sette grenser så tidlig som mulig? Hva kunne det neste bli? At Darwin må ut av skolen? :-)

Endret av lada1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Håper vi i Norge setter likestilling foran religion.

Jeg stoler ikke på religiøse, uansett religion. Denslags galskap burde en ha sluttet med for ett par tusen år siden. Det er jo ikke godt å vite hva mennesker med slike fantasier ellers kan prioritere/finne på.

 

Selve dommen er imidlertid grei nok, isolert sett. Lovverket skal ta mer hensyn til folks gude fantasier enn etablerte kulturelle vaner. Slike fantasier står sterkt, underlig nok.

 

Hvordan folket her klarer å vri hele greia til kjønnsdiskriminering vet jeg ikke helt, men denslags er vel passelig moderne å holde på med. En griper vel lett til kjente fraser.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I protest vil jeg heretter slutte å håndhilse på alle muslimer, menn som kvinner. Et lite nikk får være nok, jeg ser at du er der… Det gjelder forøvrig alle som ikke vil håndhilse av andre grunner enn smittsomme sykdommer

 

De aller fleste muslimer i Norge har ingen problemer med å håndhilse på andre mennesker og det motsatte kjønn. Du vil altså kollektivt straffe hver eneste muslim som bor her, religiøse eller ikke, fordi noen få fanatikere nekter å håndhilse på motsatt kjønn?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Poenget er ikke selve håndhilsingen det er denne mannens kvinnesyn som er problemet. Aksepterer man slike holdninger så er det det samne som å akseptere at et slikt kvinnesyn er greit, noe det ikke er.

Vi vet ingenting om denne mannens kvinnesyn. På samme måte som vi ikke vet noe om kvinnen i den svenske artikkelen sitt mannesyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stress å spørre alle om deres religion før en håndhilser da, men for all del. 

 

De som allerede er ekstreme kommer jo ikke til å håndhilse på deg uansett så det burde ikke være noen problemstilling.

Det som er med TS er at hen ikke vil håndhilse på NOEN hen tror er muslim. Ergo kan en ateist som har flyktet fra prestestyret i Iran bli offer for håndilsnekten til TS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stress å spørre alle om deres religion før en håndhilser da, men for all del. 

 

Det sikreste er ikke å hilse på folk. Slutt med det!

 

Iflg min religion så hilser man med et spark på leggen eller baken til den man skal hilse på. Skal du praktisere "mangfold", så må du gjøre dette. Har lagt merke til at enkelte ikke vil praktisere slikt mangfold :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...