Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krig og fred skrev (1 time siden):

Akkurat hva jeg hadde i dag. Fløtegratinerte poteter ved siden. 

Litt remulade til utgjør prikken på i-en. ;)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget hamburger med pommes fritz og stekte mozarella-stenger mildt chilikrydret. Hamburger med valgfritt tilbehør satt fram på bordet. Valgfri drikke fra kjøkkenet. Vann til meg.

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Fårikål rester fra i går. Har cravet fårikål lenge nå så det smakte helt fantastisk..kjøpte og kokte 2kg ferskt fårikålkjøtt så hadde nok mat til i dag også 😁

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet
Iterion skrev (6 minutter siden):

Fårikål rester fra i går. Har cravet fårikål lenge nå så det smakte helt fantastisk..kjøpte og kokte 2kg ferskt fårikålkjøtt så hadde nok mat til i dag også 😁

Den er best dagen etter, naar den er oppvarmet, sier de som har greie paa det. 😊

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Krig og fred skrev (På 25.9.2025 den 16.41):

Akkurat hva jeg hadde i dag. Fløtegratinerte poteter ved siden. 

Testet Coop sin utgave av disse idag, positivt overrasket. 👌 (liker findus sine og)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

@DukeNukem3d Herlig å se en pakke med "Torsk" i stor skrifttype på forsiden. Det er jammen noe annet enn Findus sin "Fisk" fordi de vil skjule at det er noen rare kina-fiskeslag som vi ikke en gang har noe norsk navn på eller klarer å uttale. Fisket i stillehavet, bearbeidet i Kina under tvilsomme forhold, sendt verden rundt. Findus er en skam mot norsk mattradisjon. Til og med gamle "Kapteinens fylte rødspette" heter nå bare "Kapteinens fylte.." (støvler?)

Spoiler

Før:

Screenshot2025-09-27at12-49-29StartpageSkeresultater.png.14c60c8276f4769b1835aef22acb25e8.png

Nå:

Screenshot2025-09-27at12-46-46Kapteinensfylte-FiskmedhollandaiseFindus.png.acbf4d4d3ab00a8ed9ec5e9a42496a75.png

Legg merke til teksten i det blå hjørnet og at de forsøker å tie i hjel at innholdet er forandret. Rødspette er byttet ut med et hemmelig fiskeslag. Du må ha lupe og Enigma-maskin for å knekke koden på baksiden av pakken for å finne ut hva det egentlig er. Forsvarstalen "bærekraftig fisket" skal liksom komme kritikerne i forkjøpet. Sausen har mistet både ost, broccoli og gulrot. Pakken har krympet fra 300 til 250 gram (-17%) og kjenner jeg de rett så har vel også prisen økt. Mannen på pakken skal illustrere en stolt erfaren norsk sjarkskipper - veldig fjernt fra de kineserne som jobber på tråler for å hale opp disse findusene.. Og denne propagandaen kjøper folk?

Endret av Simen1
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...