Gå til innhold

har det noe å si hvordan man går kledd til et jobbintervju?


Jeg bæder

Anbefalte innlegg

skal på et jobbintervju om noen få dager og har tenkt å bruke genser + joggebukse.

 

Grunnen til det er fordi jeg liker kun å bruke joggebukse (går med det 24/7). og også fordi joggebukser er det eneste bukseplagget jeg eier. Har ikke andre type bukser enn det.

 

og jeg hater å bruke t-skjorter. derfor bruker jeg genser.

 

har dette noe å si? jobben er telefonsalg forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det har definitivt noe å si. Du trenger ikke stille opp i penklær for en telefonsalg-jobb, men hvis du ønsker å fremstå som en ryddig og seriøs kandidat kan du ta deg bryet meg å freshe deg opp ett hakk før du stiller til intervju.

Mange bedrifter har vel også en slags kleskode - de kontorjobbene/callsenterjobbene jeg er kjent med tillater ikke joggebukser/treningsklær på jobb.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Folk vektlegger forskjellige ting. Er det 500 søkere til en stilling og 20 blir kalt inn til intervju havner du neppe øverst i bunken om det første intrykket intervjuer får av deg er at du er en slask. At klesstilen din er fullstendig irrelevant for jobben du skal utføre er så sin sak; at detaljer som dette kan være avgjørende i tilfeller hvor en vel så gjerne kunne kastet mynt blant de best egnede kandidatene er det neppe noen tvil om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Siste jobbintervju jeg var på hadde jeg verken klippet eller barbert meg på et år. 

Ettersom jeg var for overvektig til å ha på meg vanlige bukser hadde jeg på meg joggebukser.

 

Men hadde heldigvis dusjet. 

 

> fikk ikke jobben.

 

Det har en god del å si altså. Samtidig har førsteinntrykket mye å si. Vær hyggelig og ta personen i hånden. Reis deg opp hvis sjefen over intervjueren kommer inn tilfeldigvis og slikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

men, jeg liker kun å bruke joggebukse. forresten, så er det den svarte adidas buksa med hvite striper.

 

jeg hater å gå i andre type bukser og gidder ikke kjøpe nye klær bare pga et jobbintervju.

 

blir for dumt å ikke få jobb bare pga hvordan man kler seg. det bør egentlig ikke ha noe å si.

 

har hørt at telefonsalg er en enkel jobb å få, derfor søkte jeg på det. for å jobbe på kvelden ved siden av skolen.

 

jeg skal gå kledd i genser og joggebukse og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Ja, fyrsteinntrykket har betydning. Kor stor praktisk betydning det har er avhengig av den som intervjuer samt om du klarer å gjere opp for det dårlige fyrsteinntrykket ved å prate godt for deg.

 

Det generelle rådet for alle jobbintervju er å kle deg litt finare enn det som er ordinær kleskode på arbeidsplassen.

Dersom alle inkludert sjefen på dette callsenteret går i hullete joggebukser, flekkete t-skjorter og caps i mangel på hårvask, ja då kan det være greit å møte opp i rein joggebukse.

 

Genser eller t-skjorte har nok liten betydning, men du bør stille opp i vanlig bukse.

 

Men prøv å sjekk opp kva som er vanlig arbeidsantrekk før du bestemmer deg for kva du skal ha på deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

men, jeg liker kun å bruke joggebukse. forresten, så er det den svarte adidas buksa med hvite striper.

Jeg liker å gå naken.

 

jeg hater å gå i andre type bukser og gidder ikke kjøpe nye klær bare pga et jobbintervju.

Du får kjøre på. Det er ditt valg, men du saboterer deg selv. En billig bukse hadde vært en investering.

 

blir for dumt å ikke få jobb bare pga hvordan man kler seg. det bør egentlig ikke ha noe å si.

Det oppleves kanskje urettferdig, men det er denne verdenen du lever i og den du må forholde deg til. Det ER for dumt å ikke få jobben pga. en joggebukse. Det er nettopp derfor du ikke bør troppe opp i joggebukse.

 

 

har hørt at telefonsalg er en enkel jobb å få, derfor søkte jeg på det. for å jobbe på kvelden ved siden av skolen.

Nja... Det kan fortsatt være mange om beinet. Er det litt rift om stillingene så bortprioriteres de som har gitt et dårlig førsteinntrykk.

jeg skal gå kledd i genser og joggebukse og se hva som skjer.

Lykke til uansett. Jeg høres kanskje litt negativ ut, men du kan jo være heldig. :) Endret av L4r5
  • Liker 4
Lenke til kommentar

men, jeg liker kun å bruke joggebukse. forresten, så er det den svarte adidas buksa med hvite striper.

jeg hater å gå i andre type bukser og gidder ikke kjøpe nye klær bare pga et jobbintervju.

blir for dumt å ikke få jobb bare pga hvordan man kler seg. det bør egentlig ikke ha noe å si.

har hørt at telefonsalg er en enkel jobb å få, derfor søkte jeg på det. for å jobbe på kvelden ved siden av skolen.

jeg skal gå kledd i genser og joggebukse og se hva som skjer.

Hvis du ikke gidder å kle deg ordentlig, hvorfor skal en arbeidsgiver gidde å investere i deg?

 

Jeg tar det litt på spissen, men du gjør LANGT BEDRE inntrykk med godt utseende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du spør om det har noe å si, da begynner du ikke å krangle når de fleste er enige om at ja, det har det. Førsteinntrykk er alltid viktig i alle situasjoner. Klart det kan gå bra i joggebukse også, men sjansen for å gi et godt inntrykk er mye større om det ser ut som du har brukt i hvert fall litt energi på å se ålreit ut.

Det bør ikke ha noe å si, nei, ideelt sett hadde alle jobber blitt fordelt basert etter evne og behov uten at noen måtte stille på intervju, men nå er det engang slik at verden ikke er perfekt. Det må vi forholde oss til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...