Gå til innhold

Er dette den mest skamløse iPhone-kopien til nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Med minnekortleser. Spis den Apple

 

Er dette fortsatt en greie, er det ikke mange produsenter nå på Android sida også som leverer telefoner uten støtte for minnekort?

 

Når jeg hadde s7 tror jeg det var, så var det bare stress å ha minnekort i forbindelse med apper, laste tider etc

 

Forstod det når telefoner hadde 8gb lagring, men nå er det jo fort 128gb, og da lurer jeg fælt hva folk har på telefonen som tar så stor plass.

Joda, telefoner uten minnekort støtte finnes det selvsagt, men en android eier kan velge ¨kjøpe en mobil som har støtte også. Stikkordet er altså... velge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er tydelig hvor Motorola har hentet "inspirasjon" fra her ja.. 

 

MEN..

 

P30 vs Iphone X; 

 

Batteri:

3000 mAh vs 2716 mAh

 

3,5mm Jack:

Ja vs Nei

 

Radio:

Ja vs Nei

 

microSD:

Ja vs Nei

 

Dual SIM:

Ja vs Nei

 

USB On-The-Go:

Ja vs Nei

 

Minne:

6 GB vs 3 GB

 

Fingeravtrykkleser:

Ja vs Nei

 

PRIS: 

2 900 kr vs 10 500 kr

 

Kilde:

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9294&idPhone2=8858

 

PS: it is a joke

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Med minnekortleser. Spis den Apple

 

Er dette fortsatt en greie, er det ikke mange produsenter nå på Android sida også som leverer telefoner uten støtte for minnekort?

 

Når jeg hadde s7 tror jeg det var, så var det bare stress å ha minnekort i forbindelse med apper, laste tider etc

 

Forstod det når telefoner hadde 8gb lagring, men nå er det jo fort 128gb, og da lurer jeg fælt hva folk har på telefonen som tar så stor plass.

Jeg er glad i musikk. .FLAC-filer tar en del plass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er dette fortsatt en greie, er det ikke mange produsenter nå på Android sida også som leverer telefoner uten støtte for minnekort?

 

Når jeg hadde s7 tror jeg det var, så var det bare stress å ha minnekort i forbindelse med apper, laste tider etc

 

Forstod det når telefoner hadde 8gb lagring, men nå er det jo fort 128gb, og da lurer jeg fælt hva folk har på telefonen som tar så stor plass.

 

Det er bare stress hvis du på død og liv skal installere apper på minnekort. Der er jeg enig, det syns jeg er en uting,men mange måtte gjøre det før i tiden pga. for lite plass på internminne.

 

Brukt på riktig måte kan det være genialt med minnekort. Dvs. til lagring av masse store filer (film, bilder, musikk). Til den slags bruk er det heller ikke merkbart at minnekortet er tregere enn interminnet, fordi det uansett er mer enn raskt nok. Det er heller ikke noe stess. F.eks. spør spotify deg om du vil bruke internminne eller sd-kort. Så det er jo bare snakk om en innstilling du trenger å tenke på én gang.

 

I tillegg kan minnekort brukes til mer eksotiske formål, som f.eks. backup av bilder. Slik at bilder blir liggende både internt og på minnekort, sånn i tilfelle telefonen skulle bli ødelagt.Jepp, jeg vet det fins "skylagring" til backup, men ikke alltid like praktisk på utenlandsferier osv. Det er kanskje bare nerds som gjør akkurat dette da :dremel:

Endret av ftw
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvor forskjellig er det mulig å gjøre en rammeløs mobil fra en annen?

Iphone X var ikke først med leppe...

Iphone X var ikke først uten kanter...

Iphone X var ikke først med to kamera bak, og heller ikke på siden...

 

Joda, denne ligner på iphone X, men som jeg åpner med, hvor skal man legge inn egenarten når forsiden er bare skjerm med noen standard sensorer, og baksiden per nå er ganske så klart definert.

 

Skal ingen lage mobiler med heldekkende skjerm og kamera på ene siden fordi de da er en iphone x kopi?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Litt ironisk å påstå iPhone lades med «spesialkabel», når motparten bruker lang mindre utbredte USB-C ??‍♂️

 

Det er jo en spesialkabel når standarden er USB C. Ref alle nye telefoner, PC, laptop inkl. Macbook tilbyr dette. USB C er forøvrig også en kopi av Apple som mente forbrukerne skulle slippe å fikle med tilkobling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes det er supert at det kommer gode Apple-alternativer, så har folk et valg om å måtte forholde seg til Apple sin politikk og "kundeservice". For Apple bryr seg om at du kjøper produkter av dem, kontinuerlig, ikke at de skal virke lenge og ha en fornuftig nytteperiode. Selskapet som før fokuserte på fornøyde kunder fokusere nå mest på fornøyde investorer. Du er bare et nødvendig onde for å få inntekter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...