Gå til innhold

Heksejakt på Frp-statsråder


Anbefalte innlegg

men jeg tror likevel fullt og fast på at hvilket land det gjaldt, har spilt avgjørende inn.

Selvfølgelig, det forstår de fleste. Hadde Sandberg reist til Sverige med sin svenske kjæreste, hadde det neppe vært noe problem.

 

Her har Per tenkt med lillemann først, å gått på en smell. At han nå forsøker å finte seg unna er typisk politikersvada, men hjelper nok lite.

 

Hva Bahareh, som ikke akkurat er "flyktning", hun fikk jo avslag tre ganger på asyl i Norge og ble tvangsreturnert, ser i en 30 år eldre gift mann som ikke akkurat fremstår som guds gave til kvinner, er et mysterium?

 

Hun har jo beviselig i flere år forsøkt å komme nærmere Sandberg, helt siden han ble fiskeriminister, før de kjente hverandre, slik at vikarierende motiver har hun uten tvil.

 

At selv fremmedfiendtlige Sandberg finner henne svært attraktiv er jo forståelig.

Per er seg selv, så han er sikkert forelsket, noe som forklarer den helt håpløse oppførselen hans under hele saken.

Det ville dog overraske stort om de holdt sammen særlig lenge nå som Per ikke lengre er minister, jeg tipper det kun blir lenge nok til å ikke virke suspekt for Bahareh, men det gjenstår å se ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er spent på hvilke saker de skal ta til retten. Noen forslag?

 

Akkurat den biten tror jeg er utslag av den hektiske situasjonen her og nå, der det skytes fra hofta for å si det slik.

 

Er vel ikke særlig enkelt å vinne frem mot presse & media, og det innser vel Sandberg også tenker jeg når tingene får sunket inn.

 

I den grad det blir noe etterspill, er det kanskje rundt forhold som har vært skrevet om kjæresten. Det var jo ifølge Sandberg, at hun etterhvert ble hengt ut som sikkerhetsrisiko og mulig spion etc. som var dråpen som gjorde at han anså det umulig å fortsette i jobben.

 

Men det er bare hva jeg tror.

Lenke til kommentar

Det ville dog overraske stort om de holdt sammen særlig lenge nå som Per ikke lengre er minister, jeg tipper det kun blir lenge nok til å ikke virke suspekt for Bahareh, men det gjenstår å se ?

 

Ingen parforhold har livstidsgaranti, så kan like så gjerne blir slutt mellom de to på et tidspunkt som for alle andre mennesker.

 

Men, "bare vent", uansett om det evt. skulle skje et brudd om ett år, tre, eller [fyll inn forslag her] så vil noen garantert hevde "hva var det jeg sa"

Lenke til kommentar

Sandberg rett ut av Trumps playbook:"Blame the media".

 

Jeg tar meg selv i å lure på om Sandberg er klar over at det faktisk er det han gjør, at det er med kalkulert overlegg, eller om han kan være  dum at han tror på det han sier selv? Jeg tar meg også selv i å innse at begge deler er omtrent like sannsynlig. Men at ingen av alternativene gjør at man bør ha noen som helst tillit til Sandberg.

 

Forøvrig er ironien i at en representant for et parti som aktivt jobber mot at folk som Bahareh skal få opphold i Norge i det hele tatt, finner sammen med en jente som nettopp Bahare, neppe tapt på mange. Men det er også i utgangspunktet alt; det er ironisk.

 

Problemet er at de ikke skjønner forskjellen på å finne sammen med en jente fra Iran (eller hvor som helst for den saks skyld), som de aller fleste i Norge faktisk mener (meg inkludert) er en privatsak. Og det å finne sammen med en jente fra Iran som ingen skjønner helt hvordan fikk opphold, eller kom seg ut av Iran igjen etter avslag på asyl, som har aktivt søkt Sandberg ut, har halt han med på feiring av Irans nasjonaldag på ambassaden til Iran, og som har startet et firma relatert til Sandbergs ministeri's ansvars område.

 

Videre at i flukten fra den slemme eks kona til Sandberg, så måtte han bare ta med seg jobbtelefonen til Iran på tross av instrukser om å ikke gjøre det. Men hvilken unnskyldning han har for å gjøre det samme på reise til Kina, er jeg usikker på om noen har fått med seg? Men kan vi anta at det er medias skyld det også? :p

 

Som sagt; det er vanskelig å tro at noen, til og med Sandberg, er så dumme at de klarer å tro på Sandbergs indignasjon. Innerst inne må han da ha en viss forståelse for hva han selv har gjort, og hvordan det hele har blitt seende ut? Eller?...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

det å finne sammen med en jente fra Iran som ingen skjønner helt hvordan fikk opphold, eller kom seg ut av Iran igjen etter avslag på asyl

 

Det er ikke så mistenkelig som du får det til å høres ut.

 

Hun hadde ikke et problem med myndighetene i Iran, men rømte fordi hun mistenkte/fryktet å bli bortgiftet, altså et familieanliggende. At hun ble nektet innreise i Iran igjen etter å ha blitt utvist fra Norge, er fordi regimet selvsagt ikke er fan av egenrådige trassige jenter som stikker av og forlater "kjernefamilien". Men på et tidspunkt mange år senere, er hun forsonet med familen sin igjen, og da har ikke myndighetene lenger noe grunn til å stikke kjepper i hjulet.

 

Og, siden hun ikke er i opposisjon til hjemlandet som sådan, er det heller ikke spesielt unaturlig at hun feirer nasjonaldagen.

 

Det faktumet har åpenbart falt mange tungt for brystet, siden det nærmest er forventet i Norge at man skal snakke stygt om Iran.

 

Hun passet ikke inn i det gjengse bildet vi har, og dermed kom all kritikken og spekulasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så mistenkelig som du får det til å høres ut.

 

Hun hadde ikke et problem med myndighetene i Iran, men rømte fordi hun mistenkte/fryktet å bli bortgiftet, altså et familieanliggende.

 

 

Og hva hadde endret seg fra det etter hun ble sendt tilbake til Norge fra Iran? Om hun ikke kvalifiserte for asyl og ble returnert Iran, så har hun krav på asyl, fordi Iran ikke ville ha henne tilbake?

 

Jeg bryr meg ikke så veldig, annet enn at folk i det minste bør være i stand til å innrømme at dette ikke gir mening...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva hadde endret seg fra det etter hun ble sendt tilbake til Norge fra Iran? Om hun ikke kvalifiserte for asyl og ble returnert Iran, så har hun krav på asyl, fordi Iran ikke ville ha henne tilbake?

 

 En kan jo ikke drive å frakte personen frem & tilbake, så i slike tilfeller får vel de det gjelder innvilget asyl på humanitære grunner.

 

Og siden hun var såpass ung (16 år) ble hun adoptert av norsk familie. Vært i Norge i 12 år nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har noen sagt noe om å ta fra henne oppholdstillatelsen?

 

Uansett, alt jeg sier er at om hun hadde kommet til Norge, søkt om opphold, og så fått det innvilget, så hadde det ikke vært noe misstenkelig med det.

 

Men det er faktisk litt misstenkelig at hun ikke ble kjørt hjem til familien sin i Iran når hun ble returnert dit med avslag på asylsøknaden sin i Norge. Men i stedet ble hun nektet innreise til Iran, fordi hun ikke hadde Iransk pass? Noe politiet ville visst at hun ikke ville fått uten familiens overhode sitt samtykke. Det gir overhodet ingen mening. For vet ikke vi nylig om ei annen iransk ei som visstnok blei pisket når hun ble returnert til Iran, for å ha tatt seg en drink? Mens Bahareh som i følge iransk lov eller sedvane tilhørte familien sin i Iran, hun ble bare sendt tilbake til Norge?...

 

Det finnes en logisk og god forklaring på hvordan det kunne skjedd. Men det er visst slemt bare å tenke tanken...

Lenke til kommentar

...en jente fra Iran som ingen skjønner helt hvordan fikk opphold, eller kom seg ut av Iran igjen etter avslag på asyl, som har aktivt søkt Sandberg ut, har halt han med på feiring av Irans nasjonaldag på ambassaden til Iran, og som har startet et firma relatert til Sandbergs ministeri's ansvars område.

 

Pussig nok, så har Bahareh altså flyktet fra Iran, et muslimsk regime styrt av Ali Khamenei.

Hun har tre ganger blitt nektet asyl i Norge, før hun til slutt klarte å bli "adoptert" av et norsk ektepar, som gjorde at hun fikk opphold her.

 

Likevel, er hun tydeligvis hjertelig velkommen til Iran på ferie, selv sammen sin vantro fraseparerte kjæreste, i et land som praktiserer nærmest Sharia-lov når det kommer til forhold mellom menn og kvinner, samt mellom muslimske kvinner og vantro menn, som altså i teorien er totalforbudt ved lov.

Der reiser de tilsynelatende fritt rundt, tar bilder med Per i kortbukser og Bahareh uten tildekket hår osv.

 

Selv etter at hun helt klart har brutt flere muslimske regler, så reiser hun til Iran helt uten frykt for represalier, eller at familien hun flyktet fra i frykt for å bli æresdrept, er noe problem?

 

Når hun tvangsreturneres til Iran, så slipper hun tilsynelatende enkelt ut av Iran igjen, og nå som hun har fått opphold i Norge, så virker det helt uproblematisk å reise tilbake til Iran på ferie.

 

Enda pussigere, er jo at en person som henne blir spesielt invitert til den Iranske ambassaden, hvor hun tok med seg Sandberg for feiring av nyttår og nasjonaldag, samt at hun, som har flyktet fra Iran, ønsker å drive med relasjonsarbeid mellom Iran og Norge.

 

Ikke nok med det, men Sandberg som privatperson, tidligere straffedømt og medlem av Israels Venner, får glatt visum til Iran? Et land man ikke på noe som helst måte får reise inn i dersom man har Israelsk stempel i passet eller har støttet Israel offentlig på noen måte.

 

Det ble enten gjort et unntak for den naive Fiskeriministeren, eller så har Bahareh fantastiske kontakter i Iran som gjør det mulig for henne og Per å reise til et land de ellers ikke ville kunnet reise til, å kose seg som om det muslimske regimet der ikke eksisterte?

 

Det er mye som skurrer med det forholdet, og den ferien. Jeg synes Sandberg er helt topp som politiker, men her er det nok best at han gikk av, for dette er en tabbe av dimensjoner, det er nesten helt utrolig at man kan bli så naiv.

Endret av adeneo
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Synd det er greit å få frem hvordan asylsøkere har det i Norge. Dette er jo et glimrende eksempel. De griner seg inn til Norge på ulovlig vis forfulgt osv, og når de har fått oppholdstillatelse så reiser de til hjemlandet på ferie. Forstå det den som vil 

 

Men nå fikk ikke Bahareh asyl.

Lenke til kommentar

Syntes det er håpløst at det alltid skal komme anklager om heksejakt, det er liksom null antydning til selvkritikk - både hos Sandberg personlig og de som støtter han. Det Sandberg og mange med han ikke ser ut til å begripe er at når man nekter, lyver, går til motangrep og er generelt lite transparent rundt en sak som angår det offentlige, da vil det eskalere. De har jo video av at han erkjenner å ikke ha varslet statsministerens kontor, og et intervju der han nekter for å ha kommet med påstanden. Altså, hva er vitsen? Det er klart man graver i det som kan graves i når han viser seg å være totalt uetterrettelig. Om han ikke hadde lagt opp til det selv så hadde jeg kanskje hatt litt sympati, men nå virker han bare full av faen og sånn sett syntes jeg han "får som fortjent".

 

Hadde for øvrig et godt inntrykk av han som fiskeriminister, mener han gjorde en grei jobb.

 

Leif

Endret av makta556
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager. Jeg tilla deg litt mer enn du egentlig sa. Har bare fått de samme argumentene om og om igjen andre steder.

 

Nei, jeg synes faktisk ikke det høres så mistelig ut. Høres ut som familiedrama og byråkrati hånd i hånd.

 

Altså, om jeg hadde truffet Bahareh "på byen", og hun hadde fortalt om hvordan hun fikk opphold i Norge. Så hadde jeg sikkert sagt noe sånt som:"Wow, englevakten din må jo ha hatt dritflaks!". Jeg hadde jo ikke hatt noen grunn til å tvile på henne.

 

Men når man kikker på det fra i dag og bakover, så tegner det seg et bilde som man har lov til å stille spørsmålstegn ved. Som for eksempel når tid hun opprettet selskapet sitt, og hva som har vært grunnen til å opprette det? For vet du hvor mange selskaper jeg har opprettet som jeg har tenkt å bare legge ned igjen slik Bahareh hevdet om sitt? Ingen, det er rett og slett en litt merkelig ting å gjøre, å opprette selskaper uten formål.

 

Så får vi vite at hun nærmest har stalka Sandberg i jakt på jobb for ham. Før de møttes "tilfeldig" på Karl Johan.

 

Og plutselig er Sandberg super Iran vennlig, og Bahareh tør å tillate seg å reise rundt i Iran med utildekket hår sammen med en norsk minister som hun knipser bilder av og poster på sosiale medier. Som igjen rett og slett er rart/misstenkelig. Nå, kanskje iranske styresmakter bare  innså at Sandberg nå var en nyttig idiot for dem, og lot dem fortsette på sin hvitvaskings turne i Iran? Det er jo mulig. Men det må nesten også være lov å spørre seg om hvor sannsynlig det er...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva fikk hun da?

 

Hun fikk til slutt asyl, begrunnet i at hun var ung og sårbar, å risikerte tvangsgiftemål i Iran.

 

I følge henne selv, heter hun egentlig Bahareh Heidari Nasser-rad å kom til Norge som 13-14 åring. 

Hun ble da plassert i fosterhjem av den norske Staten, hos familien Letnes.

 

Etter tre avslag og en tvangsretur, så fikk hun altså offisielt asyl. Hun valgte selv å ta etternavnet til sin fosterfamilie.

Det var planer om at familien Letnes skulle adoptere Bahareh, men hun ble myndig før det ble mulig å få til, samt at hun fikk til slutt asyl uansett.

Så vidt jeg har forstått, er hun nå norsk statsborger, med norsk pass.

 

Denne tvangsreturen er jo også et mysterium, hvor hun elegant blir satt på et fly tilbake til Norge, i stedet for å bli overlevert til sin familie, som hun har nektet å adlyde.

Det vanlige ville jo være at hun ble straffet, for deretter å bli levert til familien, ikke at hun blir sendt tilbake til Norge?

 

I flere år har hun i følge mediene fungert som en person de fleste journalister har benyttet for å få kontakt med høytstående individer i Iran, og ved den iranske ambassaden.

Mye tyder altså på at hun har kontakter høyt i det iranske regimet, og et utstrakt nettverk i Iran.

Hun blir invitert til større anledninger på ambassaden, og reiser fritt innad i Iran osv.

 

Nå har altså Bahareh flyktet fra sin familie, ikke det iranske regimet, så det stiller seg selvfølgelig litt annerledes, men generelt er det absolutt ikke slik som dette det fungerer.

Iran er et land de færreste asylsøkere vil reise tilbake til, eller får tillatelse til å komme inn i igjen, etter at de har rømt.

 

En iransk asylant med norsk statsborgerskap vil normalt ikke slippe inn i Iran i det hele tatt, eller i det minste ha store problemer med å få visum.

 

Det er umåtelig pussig at en kvinne som har deltatt i missekonkurranser, har et forhold med en vantro mann, har flyktet fra sin familie og nektet å etterkomme sin fars ønsker for giftemål, og ellers lever i strid med store deler av Islam, ikke ser ut til å ha noe som helst å frykte fra det iranske regimet, men i stedet har nær kontakt med Iran og den iranske ambassaden i Norge?

 

Det mest ironiske med saken, er først og fremst at Sandberg tidligere har vært sterkt i mot innvandrere, og at mennesker som har fått innvilget asyl reiser tilbake til hjemlandet på ferie, å nå har blitt kjæreste med en innvandrer, og reiser tilbake til hjemlandet med henne på ferie.

På en god nummer to, kommer det faktum at Bahareh rømte fra Iran for å slippe å bli giftet bort til en 60 år gammel mann, men har nå funnet seg en 60 år gammel mann helt på egen hånd ?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...