Gå til innhold

Heksejakt på Frp-statsråder


Anbefalte innlegg

Det er visst ingen grenser for hvor lite som skal til for at det meste av presse og "bekymrede" politikere skal kaste seg over en statsråd fra Frp. Selv en feietur er visst nok til at de går av hengslene. Det eneste som mangler er de vanlige påstandene om rasisme og islamofobi.

 

Det har i saken kommet frem at mannen er sammen med en 30 år yngere oppegående dame som har vunnet en missekonkurranse. Gi heller mannen en medalje!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vesentlig forskjell her er at statsråder fra Frp bruker betale for sine egne ferieturer, men på venstresiden bruker la andre betale for sine turer. Når staten betaler så vet de jo allerede om turen.

 

Rekorden har muligens Erik Solheim som har klart få andre til å betale for turer til 112 land.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hater når også statsministeren driver såkalt heksejakt:

 

Erna Solberg: Per Sandberg brøt reglene under Iran-ferie

– Per Sandberg brøt regelverket, og han har forstått at det har vært et brudd, sier statsminister Erna Solberg (H) om fiskeriministerens reise til Iran.
 
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spesielt å tilsynelatende ha en så lettvint omgang med rutiner og sikkerhetsspørsmål når han tross alt er statsråd. Vitner nok om en fyr som ikke i tilstrekkelig grad er sitt ansvar bevisst, og som kanskje egner seg best rullende på dekk.

 

Edit: og at det tas tak i at en statsråd tilsynelatende opptrer så uansvarlig er bra. Det er nok en del i mediene som er ute etter å ta frp, men det betyr ikke at det ikke faktisk er noe å ta dem på.

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært i Iran, men jeg vil anta at det tar mer enn et par dager å få visum til landet? Så om det da ble bråbestemt å reise dit i stedet for Tyrkia henger det kanskje ikke helt på greip?

 

At han reiser dit er en ting, ikke noe galt i det isolert sett. Men som minister og representant for regjeringen synes jeg uttalelsene hans i etterkant var ganske håpløse, og jeg skjønner at de vekker reaksjoner. I tillegg til at han ikke sa fra, selvfølgelig.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært i Iran, men jeg vil anta at det tar mer enn et par dager å få visum til landet? Så om det da ble bråbestemt å reise dit i stedet for Tyrkia henger det kanskje ikke helt på greip?

 

At han reiser dit er en ting, ikke noe galt i det isolert sett. Men som minister og representant for regjeringen synes jeg uttalelsene hans i etterkant var ganske håpløse, og jeg skjønner at de vekker reaksjoner. I tillegg til at han ikke sa fra, selvfølgelig.

Jeg synes prosessen gikk meget bra da jeg søkte visum til Iran. Det er mulig jeg husker feil, men jeg mener jeg klarte sno meg unna å levere inn passet og kom tilbake 2 dager senere for å få lagt inn visumet. En statsråd som har vært på fest på ambassaden vil antagelig få litt spesialservice og vil antagelig kunne få dette på dagen.

 

Noe annet er at juli er helt feil sesong å reise til Iran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...