Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutes ago, N o r e n g said:

Det betyr bare at neste kort blir desto dyrere, det er ingen seier...

Seieren er at vi har spart penger i 2 år+ før de nye toppmodellene kommer :p

Skrevet
FranZe skrev (15 timer siden):

Er dette ett brukbart skjermkort? Tenker da med tanke på kjøling. Synes prisen så grei ut :) Er det verdt å betale litt mer for dette?

Når du først er oppe på så høy pris så anbefaler jeg bare å kjøre på med https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/63400/palit-rtx-2080-super-gamerrock-grafikkort?scid=Pricecomparison2988&utm_source=prisguiden&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=prisguiden&utm_content=Computing

Kommer ikke til å angre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå som krona er over 30% svekket så er det bare å forvente at alle skjermkort eksploderer i pris, dessverre.

Skal man ha et skjermkort eller annen elektronikk bør man handle asap, om ikke da butikkene allerede spekulativt har økt prisene betraktelig.

Endret av Theo343
Skrevet (endret)
7 minutes ago, Mumriken said:

Om det er noe i hold i dette så var ikke 2080ti et dårlig kjøp på release.
Top dog i 2.5år er helt ok ?

Både 1080Ti og 2080Ti var begge et godt kjøp på release. Men nå har ikke oljesituasjonen+covid-19 akkurat hjulpet på situasjonen :D

1080Ti "bang for buck" får vi nok dog neppe se igjen.

Endret av Theo343
Skrevet
1 minute ago, Theo343 said:

1080Ti "bang for buck" får vi nok dog neppe se igjen.

Det er nok tvilsomt

Men på en annen side så har vi svært kapable skjermkort i mellomsegmentet.
Har et 5700xt i en ryzen 3600 rigg som imponerer hver gang jeg bruker den.
Følte midrange kortene tidligere alltid var veldig meh...

Skrevet (endret)

Ja 5700XT er veldig lovende men det gir liten mening å oppgradere eks. fra 1080Ti til 5700XT så man får håpe på neste generasjon i samme segment.

Ellers vurderte jeg selv å smekke sammen en slik "midrange" rigg for spilling men har alt i ett akkurat nå.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mumriken skrev (1 time siden):

Om det er noe i hold i dette så var ikke 2080ti et dårlig kjøp på release.
Top dog i 2.5år er helt ok ?

Ikke bare det, men ray tracing drivere har blitt betraktelig bedre.

I BF V har jeg gått fra rundt 30-40 fps ved release til stabilt over 100 fps med ray tracing og alle setting på ultra. 

Hvem skulle trodd at drivere faktisk kunne gjøre ray tracing relevant :D

Så i ettertid må jeg si at 2080 ti har vist seg å være et meget godt kjøp :) 

Skrevet
Emile the rat skrev (38 minutter siden):

Ikke bare det, men ray tracing drivere har blitt betraktelig bedre.

I BF V har jeg gått fra rundt 30-40 fps ved release til stabilt over 100 fps med ray tracing og alle setting på ultra. 

Hvem skulle trodd at drivere faktisk kunne gjøre ray tracing relevant :D

Så i ettertid må jeg si at 2080 ti har vist seg å være et meget godt kjøp :) 

Det er mest fordi det gjøres mindre raytracing i BF V nå enn tidligere. Drivere og implementeringen har blitt bedre selvfølgelig, men kvaliteten har også gått ned.

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
N o r e n g skrev (32 minutter siden):

Det er mest fordi det gjøres mindre raytracing i BF V nå enn tidligere. Drivere og implementeringen har blitt bedre selvfølgelig, men kvaliteten har også gått ned.

Kan godt hende, men ser fortsatt ganske bra ut med HDR :) 

Føler iværtfall ikke jeg gjorde noe dumt med å gå for ti ;) 

Skrevet (endret)
Cowboystrekk skrev (19 minutter siden):

I Control og WS:YB har DLSS omsider blitt hva der var lovet å være: gratis ekstra ytelse med samme bildekvalitet :)

Håper det blir implementert mer framover. 

Hvis vi ikke kan merke forskjellen, spiller det noe rolle? Ja, disse magiske "core" tar en del plass og derfor er kostnadene dyrere. Mao: Du betaler mer for mindre. Som Jensen sier: Det bare funker. !!

Endret av koford
Skrevet
koford skrev (1 time siden):

Hvis vi ikke kan merke forskjellen, spiller det noe rolle? Ja, disse magiske "core" tar en del plass og derfor er kostnadene dyrere. Mao: Du betaler mer for mindre. Som Jensen sier: Det bare funker. !!

Hvor mye mer spillytelse tror du egentlig du hadde fått i spill om det fantes et "GTX 2080 Ti" som hadde en like stor brikke? 20%? 40%?

Plassen Tensor- tar opp på TU102 er forøvrig ca 50 mm^2 av en 750mm^2 stor brikke, du får nesten vurdere selv om ca 5% bedre spillytelse i alle spill ville vunnet over den ca 50% forbedringen i framerate man får i spill med DLSS 2.0

• Liker 3
Skrevet
Nizzen skrev (1 time siden):

...og man kan bruke "RTX" til rendering i blender. Noe som er helt konge på de typene som er "supported."

?

Skrevet
N o r e n g skrev (1 time siden):

Hvor mye mer spillytelse tror du egentlig du hadde fått i spill om det fantes et "GTX 2080 Ti" som hadde en like stor brikke? 20%? 40%?

Plassen Tensor- tar opp på TU102 er forøvrig ca 50 mm^2 av en 750mm^2 stor brikke, du får nesten vurdere selv om ca 5% bedre spillytelse i alle spill ville vunnet over den ca 50% forbedringen i framerate man får i spill med DLSS 2.0

Here we go again  ? , kan bla opp tilbake hva folk sa når 2080RTX kom ut :D Vi får se da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...