Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Hva håper du på til Black Friday? Som nevnt var C7 OLED my billigere med 20% tilbud i oktober i fjor sammenlignet med Black Friday. Q9FN får man for 24k i 65-tommer. Kan tenkes at AF8 blir billigere pga at den er forholdsvis ny i pris og kan falle noe, men forskjellene vil nok være små. Jeg tipper at de fleste high-end TV-ene er billigere nå. På BF er det også ofte begrenset antall.

 

Powers 20% tilbud er ganske unikt. Nå er ikke 20% nødvendigvis så vilt på alle TV-er, men på modellene med mest konkurranse er ofte marginene skvist. Da er det ofte tap når de må selge for 20% under. Og så må man ikke glemme at det er under 30 dager til BF. Med andre ord kan man levere tilbake. Man kan kanskje evt vente med å hente TV-en man bestiller til BF? Så slipper man pakkestyr!

 

Ellers er det et eventyr å kjøpe seg ny telefon, og særlig iPhone. Egentlig alle Apple-produkter. Nye Macbooks er jo aldri på tilbud. Veldig greit å få rabatt da.

 

Beklager sent svar. Heller mest mot en LG C8 ja..og nå ser det jo ut til at jeg også går mot en 65" Det passet jo desverre inn med målene på loftstuen hehe. Ja disse Power kampanjene er virkelig greie å ha noen ganger i året, det skal sies!  Om det dukker opp noen gode tilbud på andre dyrere modeller der ut som kan være interessant så må jo det også vurderes. Tenker å lage meg en liten liste inne på prisjakt i hvert fall :) Plutselig bikker det jo nyttår før man har rotet seg til noen handel :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Største forskjellen er sort nivå og kontrast vil jeg si. Tror at 4K oppløsning kommer mer til sin rett på enda større TV'er, la oss si fra 75" og oppover. Var jeg deg ville jeg ha beholdt din VT30 i ett eller to år til :)

 

Selvom OLED 4K frista, så ble det til at jeg oppgraderte til en 65VT60. Klarer ikke helt å legge fra meg Plasma. hehe.

 

Har vært så fornøyd med VT30 og filmtitting at en VT60 er noe jeg har hatt lyst på lenge ;)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Selvom OLED 4K frista, så ble det til at jeg oppgraderte til en 65VT60. Klarer ikke helt å legge fra meg Plasma. hehe.

 

Har vært så fornøyd med VT30 og filmtitting at en VT60 er noe jeg har hatt lyst på lenge ;)

Huff da plasma ligger milevis etter Oled 4K eneste grunn er økonomi tross alt brukt tv 4 år gammel... 

Lenke til kommentar

Huff da plasma ligger milevis etter Oled 4K eneste grunn er økonomi tross alt brukt tv 4 år gammel... 

 

Økonomi er ikke problemet for min del om du prøver å dra det kortet :) , kunne fint lagt ut 50.000 for ny TV, men ser ikke behovet per dags dato når Plasma fremdeles ligger såpass bra ann, værtfall i forhold til Motion iforhold til OLED når jeg leser diverse forum.

 

Svart nivået på min VT30 var helt konge, VT60 er enda mer konge. 24p motion på min VT30 var konge, på VT60 er det enda mer konge. OLED er ikke milevis foran plasma på alt, så der tar du feil :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Siden jeg har gått over fra Plasma til Oled helt nylig tenkte jeg kommentere: Min nye Oled føles som en veldig stor oppgradering fra min gamle Kuro, på de aller fleste områder. Men ikke på motion, selv med Sony og all verdens mulig tweaking på innstillinger og inputformater. Men jeg blir happy nok på dette, også med Oled. Har senest i dag sett fotball på den, uten å irritere meg over noe.

Endret av puckno
Lenke til kommentar

Økonomi er ikke problemet for min del om du prøver å dra det kortet :) , kunne fint lagt ut 50.000 for ny TV, men ser ikke behovet per dags dato når Plasma fremdeles ligger såpass bra ann, værtfall i forhold til Motion iforhold til OLED når jeg leser diverse forum.

 

Svart nivået på min VT30 var helt konge, VT60 er enda mer konge. 24p motion på min VT30 var konge, på VT60 er det enda mer konge. OLED er ikke milevis foran plasma på alt, så der tar du feil :)

Merkelig at dette er noe å diskutere i det hele tatt.. Her tar du grundig feil du vil ikke få 4K/HDR noe som bare det gjør plasma til en T Ford. Så kan vi ta sortnivå der plasma ikke er i nærheten. Ikke minst lys som igjen gir sprut til farger i grunn hele opplevelsen for et perfekt bilde... Jeg kan ramse opp mye mer men å diskutere utgått teknologi mot ny blir bare tøys. Du har kjøpt en 4/5 år gammel tv som Gud vet når klapper sammen. Du har 50,000 å bruke å brukte trolig to vel dessverre feil valg ferdig snakka.

Lenke til kommentar

Jeg har en 50" pana GT60 plasma nå, og vurderer enten en Philips 65" 803/873/903 eller samsung 75" q7fn.

Wr det noe i det hele tatt plasmaen min er bedre på enn disse to? Jeg er forsåvidt fornøyd med bildet på plasmaen min i dag, og er sikkert ikke veldig kresen. Blir jeg fornøyd med enten philips en eller samsungen? Hva ville dere valgt?

Lenke til kommentar

Huff da plasma ligger milevis etter Oled 4K eneste grunn er økonomi tross alt brukt tv 4 år gammel... 

 

For en person som ikke trenger smart-TV funksjoner og har innhold som er mest i SDR, så stemmer ikke helt det du sier der. Se bare hva Cleveland Plasma testa sort nivå og kontrast til den gangen :

 

Black level was measured in a dark room after a few minutes of running the screen wiper. It measured a superb .00146 in 60Hz mode, and was too low for my meter to read (presumably below .001 fL) in 96Hz mode. In 60 Hz mode, the modified ANSI contrast ratio was 12,067:1 (.00165, 19.91 fL).

 

Det er faktisk veldig bra! Ja, OLED har bedre sort nivå siden den kan skru helt av pixler, men VT60 er fortsatt veldig bra her.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

For en person som ikke trenger smart-TV funksjoner og har innhold som er mest i SDR, så stemmer ikke helt det du sier der. Se bare hva Cleveland Plasma testa sort nivå og kontrast til den gangen :

 

 

Det er faktisk veldig bra! Ja, OLED har bedre sort nivå siden den kan skru helt av pixler, men VT60 er fortsatt veldig bra her.

Akkurat testet den gangen 5 år siden... Så du vil anbefale å kjøpe en 5 år gammel plasma i 2018? Minner meg litt om en diskusjon på Avforum der en anbefalte Kuro. Stakkars fyr han ble skikkelig rævkjørt kan man trygd si. Har hatt tre stk plasma tv selv den siste Kuro. Bra bilde den gang men idag milevis unna Oled er bare tøys å diskutere.. Og tv er mye mer en sortnivå lys feks er like viktig og da blir det bare komisk å snakke plasma for der er den elendig.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Merkelig at dette er noe å diskutere i det hele tatt.. Her tar du grundig feil du vil ikke få 4K/HDR noe som bare det gjør plasma til en T Ford. Så kan vi ta sortnivå der plasma ikke er i nærheten. Ikke minst lys som igjen gir sprut til farger i grunn hele opplevelsen for et perfekt bilde... Jeg kan ramse opp mye mer men å diskutere utgått teknologi mot ny blir bare tøys. Du har kjøpt en 4/5 år gammel tv som Gud vet når klapper sammen. Du har 50,000 å bruke å brukte trolig to vel dessverre feil valg ferdig snakka.

 

Såså, ro deg ned litt nå. Her er det en som har sammenlignet en VT60 side om side med en LG OLED

 

https://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2774033-person-comparison-lg-65-e6-vs-panasonic-65vt60.html

 

The picture quality between the two was marginal. 4k blu ray did look marginally better most of the time

But not all of the time. Some of the time even watching 4k content on the oled i still would chose the vt60.

 

 

Tv'en jeg kjøpte har 5600 timer på seg, min VT30 hadde 6800 timer og den har levd i 7år nå uten noe problemer. Så klapper sammen gjør den neppe med det første :)

 

På AVSforum er rekorden 62142 timer på en Panasonic TH-42P77U.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg har en 50" pana GT60 plasma nå, og vurderer enten en Philips 65" 803/873/903 eller samsung 75" q7fn.

Wr det noe i det hele tatt plasmaen min er bedre på enn disse to? Jeg er forsåvidt fornøyd med bildet på plasmaen min i dag, og er sikkert ikke veldig kresen. Blir jeg fornøyd med enten philips en eller samsungen? Hva ville dere valgt?

 

Philips 803 er satt ned med 10k hos Elkjøp nå, sånn til info.

Lenke til kommentar

Ja, den har vært på den prisen en stund, vet ikke hva de gjorde i går når den gikk opp 10 lapper, men er tilbake nå da.

Så da har den ca samme pris som samsung 75 tommer Q7FN.

Hva velger jeg? Går i bare streamet film og mest tv-serier. Åpen stue/spisestueløsning, ser mest om kvelden, og det er noe lys i rommet. Sitter 3 meter fra veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...