Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, min mening på det er at det ift fremtidige begrensninger uansett vil være langt bedre økonomi å gå for AF8 til lave priser inntil da, og heller selge AF8 brukt om et år når AF9 selges til black friday-priser, for en ting er vel rimelig sikkert og det er at Sony om et år står klar til å dumpe denne igjen for nok en gang å stå klar ny og fristende modell, thats the way it goes. Ift SOC og brukeropplevelse på Android TV så vil det uansett hjelpe bra når Oreo-versjonen snart kommer også på AF8, ikke det at jeg selv savner fart på dagens android men det skal i det minste være et mer intutitivt organisert grensesnitt. Foreløpig savner jeg ikke noe på min AF8 ift fart, men hvem vet kanskje etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Historikken stemte på en prikk. Neste DNB/Power-tilbud er da antakelig i månedskiftet februar/mars, men det var og et i begynnelsen av desember for to år siden.

 

 

 

Spørsmålet er altså, C8 denne uka  til 28k-20%, eller blir den (evt Philips 873 eller tilsvarende) billigere black friday?

 

 

Ser LG C8 går igjen og igjen om man spør etter en god OLED  TV med fokus på spilling. Må si det frister å slå til nå altså. Er det andre TV'er man burde kikke etter i samme prisklasse, skal utelukkende brukes til spilling og film. 55" er en fin størrelse på loftstuen, har en Sony KDL-805 der i dag som har tjent meg godt de siste årene, men kjenner at HDR-frister veldig altså.

Lenke til kommentar

Da ser det ut som Power har 20% rabatt fra torsdag til lørdag dersom du har DNB mastercard, ser ikke ut som det gjelder Ipad og Iphon/samsung telefoner uten at nytegning/videreføring av abonnement. Selv om jeg har handlet 2 tvèr og 2 lydanlegg i det siste så har jeg fremdeles penger og lyst til å handle mer elektronikk.

Vet du hvor lang tid det tar å få et slikt mastercard? Hvis jeg bestiller idag tror du jeg vil ha det før helgen?

Lenke til kommentar

Ok, min mening på det er at det ift fremtidige begrensninger uansett vil være langt bedre økonomi å gå for AF8 til lave priser inntil da, og heller selge AF8 brukt om et år når AF9 selges til black friday-priser, for en ting er vel rimelig sikkert og det er at Sony om et år står klar til å dumpe denne igjen for nok en gang å stå klar ny og fristende modell, thats the way it goes. Ift SOC og brukeropplevelse på Android TV så vil det uansett hjelpe bra når Oreo-versjonen snart kommer også på AF8, ikke det at jeg selv savner fart på dagens android men det skal i det minste være et mer intutitivt organisert grensesnitt. Foreløpig savner jeg ikke noe på min AF8 ift fart, men hvem vet kanskje etterhvert. 

Økonomisk lønner det seg neppe å kjøpe AF9 nå, men leit at AF8 blir levert med en SOC som er over to år gammel. Ingen tvil om at den er treg. Mulig Android-oppgradering hjelper noe, men den vil alltid være forholdsvis treg. Mange som har klaget over dette, inkludert reviewers og folk på reddit. Nye Mediatek-en SOC-en er langt, langt, raskere. For de fleste er det nok ikke verdt å bruke noe penger på det. Evt kan man vente til AF9 faller, eller kjøpe neste års modeller. Antar alle vil ha den nye SOC-en. 

 

Mer om den nye som ble lansert i janur her: https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1516179979

Lenke til kommentar

Er veldig i tvil om jeg skal vente til Black Friday salg med å evt. handle nytt TV, eller om jeg skal gi etter og slå til nå i helgen når Power har rabatt dager :hmm:

Erfaringer rundt fjorårets black friday TV-tilbud? 

Hva mener dere er det beste TV i Power sitt sortiment til Xbox og PS4 Pro  bruk? Jeg heller som nevnt mest mot en LG C8, har jo fallt kraftig i pris siden den kom. Tar man forhåndsregler så skal ikke innbrenning være ett problem...men jeg vil ikke sitte på nåler hele tiden heller :p Så har kikket litt på Samsung sine QLED skjermer også..men er jo nærmest blank. 

 

Lenke til kommentar

Det er umogleg å spå kva apparat dei vil ha tilbod på, så eg ville heller funnet eit apparat og tre du kunne kjøpt før den veka og følgjer med på tilbod på dei. I tillegg følgje med i denne tråden og BF-trådar når den tiden kjem i tilfelle det kjem tilbod på apparat du ikkje hadde vurdert, men som kan vere aktuelle.

Lenke til kommentar

Økonomisk lønner det seg neppe å kjøpe AF9 nå, men leit at AF8 blir levert med en SOC som er over to år gammel. Ingen tvil om at den er treg. Mulig Android-oppgradering hjelper noe, men den vil alltid være forholdsvis treg. Mange som har klaget over dette, inkludert reviewers og folk på reddit. Nye Mediatek-en SOC-en er langt, langt, raskere. For de fleste er det nok ikke verdt å bruke noe penger på det. Evt kan man vente til AF9 faller, eller kjøpe neste års modeller. Antar alle vil ha den nye SOC-en. 

Mer om den nye som ble lansert i janur her: https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1516179979

Kjøp en Apple 4K tv eller en Shield så slår begge alle innebygde smart tv funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...