Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Hva skjer med kontrasten om sortnivået blir lysere og lysstyrken lavere?

 

Veit ikkje, men tippar den ikkje blir betre.

 

Som sagt: Normalt blir apparatet brukt innanfor 5 grader. Ved bruk der fargar, svartnivå og sånt er viktigast så sit me helst rett framføre. Til daglegdags bruk er et utanfor både her og der, men då spelar det ikkje så stor rolle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skal også ha meg ny tv i en stue med litt lys i. Valget stod først mellom philips 9002 og samsung q8d, men da jeg snakket med en ansatt på power som fortalte meg at levetiden på en OLED skjerm kan være så liten som 5 år, da var valget enkelt. Tenkte først på en 55" q8d til 16000, men nå kan jeg få 65" til 20000, blir vel kanskje ikke noe billigere enn det på BF?

Lenke til kommentar

jeg skal også ha meg ny tv i en stue med litt lys i. Valget stod først mellom philips 9002 og samsung q8d, men da jeg snakket med en ansatt på power som fortalte meg at levetiden på en OLED skjerm kan være så liten som 5 år, da var valget enkelt. Tenkte først på en 55" q8d til 16000, men nå kan jeg få 65" til 20000, blir vel kanskje ikke noe billigere enn det på BF?

Levetid går ikke på år men timer... Nå oppgir LG 100,000 timer på Oled, LCD/Qled gir man 60/70000 timer så dyktig som vanlig disse Elkjøp ansatte :p https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1465301605

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Levetid går ikke på år men timer... Nå oppgir LG 100,000 timer på Oled, LCD/Qled gir man 60/70000 timer så dyktig som vanlig disse Elkjøp ansatte :p https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1465301605

Godt mulig at panelene varer i 100 000 timer, men noe kommer til å gå i stykker før den tiden er omme.

Antar personlig at TV-ene varer et sted mellom 5 og 10 år, uansett om det er OLED eller LCD.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg skal også ha meg ny tv i en stue med litt lys i. Valget stod først mellom philips 9002 og samsung q8d, men da jeg snakket med en ansatt på power som fortalte meg at levetiden på en OLED skjerm kan være så liten som 5 år, da var valget enkelt. Tenkte først på en 55" q8d til 16000, men nå kan jeg få 65" til 20000, blir vel kanskje ikke noe billigere enn det på BF?

Oled tvr brennes sakte ut ved bruk men ikke mye å tenke på.

Hdr innhold øker prosessen med høyere lyst styrke.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Godt mulig at panelene varer i 100 000 timer, men noe kommer til å gå i stykker før den tiden er omme.

Antar personlig at TV-ene varer et sted mellom 5 og 10 år, uansett om det er OLED eller LCD.

Jeg er ikke spåmann men modern sin plasma feiret i år 12 år og still going  uten noen problemer under tiden og hun ser mye på tv.. Plasma har vesentlig lavere levetid en Oled men kan tydelig overaske. Jeg antar det samme som deg 5-10 år uten at dette er noe fasit.

Lenke til kommentar

jeg skal også ha meg ny tv i en stue med litt lys i. Valget stod først mellom philips 9002 og samsung q8d, men da jeg snakket med en ansatt på power som fortalte meg at levetiden på en OLED skjerm kan være så liten som 5 år, da var valget enkelt. Tenkte først på en 55" q8d til 16000, men nå kan jeg få 65" til 20000, blir vel kanskje ikke noe billigere enn det på BF?

Hvem selger Q8D 65 til 20k? Q8D eller Q8DN - altså 2018-modellen?

Lenke til kommentar

jeg skal også ha meg ny tv i en stue med litt lys i. Valget stod først mellom philips 9002 og samsung q8d, men da jeg snakket med en ansatt på power som fortalte meg at levetiden på en OLED skjerm kan være så liten som 5 år, da var valget enkelt. Tenkte først på en 55" q8d til 16000, men nå kan jeg få 65" til 20000, blir vel kanskje ikke noe billigere enn det på BF?

Nå skal jeg ikke sparke mot en aktør jeg tidligere jobbet mot, men fy fader.  :rofl:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...