Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 8/19/2021 at 10:19 PM, Forbruker123 said:

Noen som har erfaring med å bytte en vare i en annen til samme pris i etterkant av dnb kampanjen?
regner med varebytte kobles mot dnb kortet, og da kan fort den rabatten som er lagt inn forsvinne?
vil være et rent bytte, samme varemodell og pris, bare litt forskjell i farge og derfor annen varekode. 

Kan ikke tenke meg at du vil få samme rabatten på en annen vare, men det skader ikke å spørre dem.

Dette er forøvrig et interessant konsept. Jeg lurer på hvordan de og DNB håndterer returer feks. De må jo vare ganske våkne for at folk ikke skal kunne ta nytte av dette..... ;)

Lenke til kommentar
3 hours ago, JFM said:

Kjøpte meg en Samsung 65Q80T fra Elkjøp i mai. 

De fant feil på TV-ens hovedkort. Fikk naturligvis dette dekket gjennom garanti. Dette var i juni. 

Så nå i dag oppdager jeg at TV-en mister signal til lydplanken, og samme melding om at enheten ikke støtter e-ARC. Restarta både TV og lydplanke, og da funka det som normalt. 

Vet du akkurat hva som var galt? Hvor ofte skjedde dette deg? Jeg har en Q80T75 jeg kjøpte i september i fjor, og i det siste så har jeg begynt å få denne meldingen mot receiveren min - retter seg når jeg tar ut og inn HDMI-kabelen.

Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (16 minutter siden):

Vet du akkurat hva som var galt? Hvor ofte skjedde dette deg? Jeg har en Q80T75 jeg kjøpte i september i fjor, og i det siste så har jeg begynt å få denne meldingen mot receiveren min - retter seg når jeg tar ut og inn HDMI-kabelen.

Sist gang måtte de bytte hovedkort på TV-en. 

Siden jeg skreiv innlegget i formiddag så har problemet blitt værre, og nå funker ikke Q-symphony i det hele tatt. 

 

En annen ting er at TV-en heller ikke klarer å starte min PS5 lengere når jeg velger "spill-hdmi inngangen". Det funka fram til i går. Nå må jeg starte PS5 med PS5-kontrolleren 

Lenke til kommentar
19 hours ago, Delvis said:

Samsung er et merke jeg holder meg unna. Det etter at jeg så en dokumentar, om hvordan de jukser med innmaten slik at noe ryker etter en viss tid.

"Problemet" er for min del at de er votter og vinter foran de andre på opplevd bildekvalitet (iallefall i "mellomklassen") og programvare.

Har vært innom Philips og LG de siste to åra, og det er steinalder i forhold.

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (22 timer siden):

Kan ikke tenke meg at du vil få samme rabatten på en annen vare, men det skader ikke å spørre dem.

Dette er forøvrig et interessant konsept. Jeg lurer på hvordan de og DNB håndterer returer feks. De må jo vare ganske våkne for at folk ikke skal kunne ta nytte av dette..... ;)

Fikk testa dette nå ved siste kampanje. Kjøpte et par AirPods Max fra nettbutikken med henting i butikk (bestilte på torsdag, hentet de ut på mandag). Testet de på jobb dagen etter, men syntes de hadde alt for mye clamp på hodet, så returnerte de på kvelden til samme butikk hvor jeg hentet de ut. Hun jeg leverte de til, kjente ikke prosessen for retur, så hun måtte få en annen til å hjelpe. De spurte aldri om headsettet ble handlet med DNB mastercard. Og dermed så tror jeg jeg slapp igjennom. Har fått rabatten tilbakebetalt etter at kjøpet var utført, men har ikke blitt trukket rabatten igjen. Kan jo hende de tar et månedsoppgjør elns, men så langt ser det ut som jeg tjente en tusing på å teste ut AirPods Max.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nimrad skrev (1 time siden):

Hva har skjedd?

Ja det skulle jeg likt  å visst sjøl 😛 Sølte nesten  ut hele kaffikoppen i  dag tidlig når  jeg slo på TV  for  å  kose  meg med  Psyconauts 2 på  Series X.

Ett markant pent og jevnt felt  nedover hele  høyre siden av panelet har gått ad-undas :

EDIT: Ser ut som panelsvikt etter å ha søkt og funnet tilsvarende tilfeller på nettet. Akk og ve.

 


image.thumb.png.e29f49e5097d398c6b82754fbfe29cb1.png

image.thumb.png.c3ecf14125b8225230a25ecb85359ebc.png

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har du trygghetsavtale?
Men det går kanskje på vanlig garanti også. Er vel ikke annet å gjøre enn å snakke med dem. Lykke til iallefall, håper du får det i orden.

De var hvertfall greie når jeg var oppe med laptopen for et par år siden, sendte den inn og skiftet hardisk på full garanti etter  4 år. Det er vel samme butikken også

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
1 hour ago, Delvis said:

Har du trygghetsavtale?
Men det går kanskje på vanlig garanti også. Er vel ikke annet å gjøre enn å snakke med dem. Lykke til iallefall, håper du får det i orden.

De var hvertfall greie når jeg var oppe med laptopen for et par år siden, sendte den inn og skiftet hardisk på full garanti etter  4 år. Det er vel samme butikken også

Reklamasjon varer i 5 år hvis det ikke er brukerfeil. Jeg håper du ikke betalte egenandel på det.

Trygghetsavtale, eller forsikring som det jo faktisk heter er bare tull for den normale bruker. Poenget derimot med forsikring er hvis man ikke har råd til å cashe inn tapet. Hus, innbo, reise og bil er forsikringer som kan gi deg bedre nattesøvn, men forsikring på TV synes jeg ikke tilhører den kategorien.

Ikke meninga å avspore forresten, kjenner bare det begynner å bruse i blodet når jeg hører om forsikring på slike produkter. Ble en gang forsøkt solgt et produkt som hadde en verdi på 200 kroner. Jeg måtte vise selvdisplinen for å ikke komme med mine meninger da.

Endret av Sjalottløk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (3 timer siden):

Ja det skulle jeg likt  å visst sjøl 😛 Sølte nesten  ut hele kaffikoppen i  dag tidlig når  jeg slo på TV  for  å  kose  meg med  Psyconauts 2 på  Series X.

Ett markant pent og jevnt felt  nedover hele  høyre siden av panelet har gått ad-undas :

EDIT: Ser ut som panelsvikt etter å ha søkt og funnet tilsvarende tilfeller på nettet. Akk og ve.

  Skjul innhold


image.thumb.png.e29f49e5097d398c6b82754fbfe29cb1.png

image.thumb.png.c3ecf14125b8225230a25ecb85359ebc.png

Kan ringe lg direkte. Har hjemmeservice på så stor tv. Kan gå via power om du foretrekker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (4 minutter siden):

Reklamasjon varer i 5 år hvis det ikke er brukerfeil. Jeg håper du ikke betalte egenandel på det.

Trygghetsavtale, eller forsikring som det jo faktisk heter er bare tull for den normale bruker

Husker ikke sikkert nå, men tror ikke jeg betalte noe.
Ja har aldri hatt trygghetsavtale selv, bare hørt om det. De har spurt av og til når jeg kjøper noe, men har sagt neitakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...