Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Marcuzani said:

LG CX er mye bedre. Samsungs billigste QLED i 2021 bruker IPS panel som gir vesentlig dårligere kontrast enn VA. Du må opp på QN90A eller QN95A for å få bra kontrast evt. 8K modellene. Ellers er det mulig å få 2020 modellene billig. Disse støtter også HDMI 2.1.

Ok takk for svar, tror jeg er litt redd for burn in siden jeg ofte har f.eks twitch kjørende i flere timer med hearthstone hvor det ikke er mye bevegelse. Så da lønner det seg kanskje med en Q95T da f.eks? Prisen er jo finere også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt off topic, men bestilte CX 77 fra Power i natt (for å være sikret i tilfelle den gikk fort). Hele beløpet er reservert på Mastercard ser jeg nå. Er dette slik det vanligvis funker, og rabatten på 20% blir trukket fra når beløpet blir behandlet? Aldri brukt Supertilbud før.

Endret av panzerkiller
Lenke til kommentar
panzerkiller skrev (1 minutt siden):

Litt off topic, men bestilte CX 77 fra Power i natt (for å være sikret i tilfelle den gikk fort). Hele beløpet er reservert på Mastercard ser jeg nå. Er dette slik det vanligvis funker, og rabatten på 20% blir trukket fra når beløpet blir behandlet? Aldri brukt Supertilbud før.

Trekkes fra når de utsteder faktura, no worries ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
panzerkiller skrev (38 minutter siden):

Litt off topic, men bestilte CX 77 fra Power i natt (for å være sikret i tilfelle den gikk fort). Hele beløpet er reservert på Mastercard ser jeg nå. Er dette slik det vanligvis funker, og rabatten på 20% blir trukket fra når beløpet blir behandlet? Aldri brukt Supertilbud før.

Pleier å bli tilbakebetalt etter noen dager. Så vil tippe at du ser at du er blitt tilbakebetalt på typ tirsdag om du henter den ut i helga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat vært innom Power å hamstret litt småting, så sjekket jeg ut Samsung  QE75Q90T.

Det virket som at den var veldig av og på i hvor bra bildet var.
I demoen som snurrer på samtlige Samsung TVer ser det smashing ut når du har masse farger over hele bildet.
Men med en gang bildet bytter til svart bakgrunn og noe farger i midten så virker det som om hele skjermen blir dimmet til og med fargene i midten, som om den bytter innstillingene på bildet helt.

Er dette noe som er kjent med disse TVene?

Endret av dexter82
Lenke til kommentar
Agentspoon skrev (På 16.6.2021 den 1.23):

Damen vil sikkert bli fornøyd med AU7175, det rimeligste alternativet. Det koster imidlertid bare en tusenlapp mer å gå opp te Q70T, som vil gi henne en vesentlig bedre opplevelse. Ikke sikkert hun bryr seg, men jeg ville selv brydd meg såpass at jeg spanderte den tusingen ekstra. 😛 

Ahh. Tok litt tid før jeg skjønte du refererte til de som ligger i din liste i første post.

Jeg siktet til listen i vedlagt link, altså bare 58-tommere:

https://www.prisjakt.no/c/tv?r_103730=57-59&sort=price
 

Hvilke nøkkelspesifikasjoner skal jeg eventuelt sammenligne hvis det blir for mye å se over? 🙂

Lenke til kommentar

Er innenfor åpent kjøp på min CX 77 (kjøpt i Mai), og fikk kreditert Tv'n hos den lokale Power butikken her. Null problem å få gjennomført, så da fikk jeg benyttet DnB Mastercard deal. (beløpet blir da trukket på nytt) Et lite tips om man fremdeles er innenfor åpent kjøp :)

Endret av FiveInline
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, lumfong said:

Ahh. Tok litt tid før jeg skjønte du refererte til de som ligger i din liste i første post.

Jeg siktet til listen i vedlagt link, altså bare 58-tommere:

https://www.prisjakt.no/c/tv?r_103730=57-59&sort=price
 

Hvilke nøkkelspesifikasjoner skal jeg eventuelt sammenligne hvis det blir for mye å se over? 🙂

Finnes ingen gode TVer som er 58-tommere. Det er en merkelig størrelse jeg ikke aner hvorfor produsentene har noen få av, når de ikke satser på de. Det er 3 tommer forskjell. Gå for 55 tommer i stedet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reeve skrev (27 minutter siden):

Jeg ser at LG 55CX ligger til 10 990,- nå. Lå den til 10 990,- i går også? Lurer på om jeg gikk glipp av en god deal på DNB-kampanjen. Etter rabatt (8 792,- etter rabatt).

Men jeg mistenker de satt den ned til 10 990,- i dag, etter kampanjen var over(?)

Du gikk glipp av en god deal ja 😕 Både 65" og 55" utgavene fikk en  prisjustering ila. DNB-dagene hos Power. 77" mener jeg låg likt hele veien (den ble vel også utsolgt på nett)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mala skrev (51 minutter siden):

Du gikk glipp av en god deal ja 😕 Både 65" og 55" utgavene fikk en  prisjustering ila. DNB-dagene hos Power. 77" mener jeg låg likt hele veien (den ble vel også utsolgt på nett)

Uflaks. Har allerede 65C8 i stuen, men kunne tenkt meg en 55-tommer på rommet.🤓

Lenke til kommentar

Er det slik at Samsung sin Qled 2021 serie kun har 1x HDMI 2.1 port?  Driver bare og titter litt da jeg skal gå til innkjøp av ny TV i år, og de fleste fra 2021 line-upen har vel blitt lansert allerede.  Henger litt mot QLED da tven skal stå i ei stue med mye store vinduer og gode solforhold gjør det kanskje litt utfordrende med OLED. Dog så er ikke akkurat TV noe jeg bruker å bytte ofte så ønsker jo at den skal ha litt fremtidsrettet "porter".  Alle portene burde ha vært 2.1, men da hadde sikkert prisen vært høyere, men for min del som titter litt på sonos ARC, apple tv 2021 og PS5 så hadde det vært fint at alle kunne stått i en 2.1 port.  Eksempel på en jeg har tittet litt på nedenfor, samsung bruker jo å kjøre hardt med tilbud under black friday, har jo som mål å få kjøpt mest mulig elektronikk og interiør under årets black friday, forutsatt at husets 4 vegger er noenlunde oppe vel å merke. Noen andre merker jeg kanskje heller burde se etter? Vært mer fornøyd med forrige samsung tven jeg hadde enn nåværende LG, men fins jo andre merker der ute også. Må tåle mye sollys og helst ha 2x2.1 porter. 

 

https://www.power.no/tv-og-lyd/tv/samsung-65-4k-qled-tv-qe65q75aatxxc/p-1152856/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...