Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min LG fra. 2016 tok kvelden i sommer…

 

 

Kun 3 måneder før den var 5 år

bestilte Service, skulle få tilsendt eske så den skulle bli plukket opp

ventet 1 uke… ingenting skjedde

 

ringte inn og avbestilte.  Leverte inn hos Elkjøp, 2 uker senere fikk jeg melding om tv var klar til  henting. Der ventet en 2021 modell

 

 

Endret av kewell79
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Er denne et ålreit kjøp for en allround tv, tro? Kjekt at den kjører Android og har innebygget Chromecast, da er det en dings mindre å koble til ... 

Philips 50" The One 50PUS8505 - TV-er (komplett.no)

Dette "Ambilight"-greiene, er det mest en gimmick? Jeg sliter litt med å se at farge på veggen skal gjøre noe fra eller til, men kanskje det er noe man må oppleve?

Lenke til kommentar
:utakt skrev (5 timer siden):

Dette "Ambilight"-greiene, er det mest en gimmick? Jeg sliter litt med å se at farge på veggen skal gjøre noe fra eller til, men kanskje det er noe man må oppleve?

Om du har en vegg det passer fint på syns jeg ikke det er en gimmick. Men det er ikke verdt å betale særlig ekstra for akkurat. Jeg har det ikke lenger.

Lenke til kommentar

 

Jeg skal kjøpe TV til soverommet i ene boligen vår og ser at Elkjøp og Power har 55" LG A1 OLED til 8990 kroner. Er det noen her som har erfaring med "billig"-OLED´en fra LG? Bruken på soverommet vil skje i hovedsakelig dunkel belysning, alt innhold vil komme fra en AppleTV 4K med innhold fra apper som Allente, Plex, Netflix o.l., den vil aldri bli brukt til spilling og er mest ment for lett underholdning før man faller i søvn eller noe å våkne til en slapp søndags-morgen. Årsaken til at jeg ønsker OLED fremfor LED er det overlegne sortnivået i mørke omgivelser og mye bedre innsynsvinkel enn LED-TV´er da TV-en vil stå noe på skrå i forhold til sengen. 

Har lest litt på ulike forum og testen til Rtings.com og ser at kritikken mot A1 hovedsakelig ligger i skjermen er 60 hz, den ikke har allverdens lysstyrke på HDR- og middels lysstyrke på SDR-innhold, noe spinkel lyd pluss ikke den beste håndteringen når det gjelder bevegelse i bildet. Men for under 10k føler jeg at jeg kan leve med dette til prisen og har ikke funnet en annen LED- eller OLED-modell som virker særlig bedre til denne bruken før man er oppe i minst 4k++ høyere pris.

LG sine OLED-TV´er har fungert topp for oss i flere år med en eldre 65"- og nyere 77"-tommer og jeg føler meg ganske trygg på at jeg ikke blir skuffet med en A1 sett i forhold til prisen. Men hadde vært interessant om noen hadde erfaring med A1-modellen eller innspill til alternative TV-modeller jeg ikke har fått med meg.

Lenke til kommentar

 

Huff, dette ble litt dyrere enn planlagt 😅 Bestilte en 55" LG OLED A1 til soverommet på gården som jeg plukker opp hos Elkjøp på fredag når vi skal til gården og så ble det en 48" LG OLED A1 som erstatning for en velbrukt 40" Samsung til soverommet i byen. 

Stativet på LG A1´en er altfor bredt dog med de to føttene til å få stødig plass på noen av kommodene på ene soverommet så jeg bestilte et Nedis gulvstativ fra Kjell.com i samme slengen. 

Uansett, 16k for to OLED-TV´er fra LG føltes som et kupp når man har handlet slike TV´er fra LG før. Betalte 40k for LG C9 77" under Black Week i 2019 og litt over 20k for en 65" C7 i 2017. 😊 

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Hedonism said:

 

Fin pris det ja for en flott TV. :)

Når vi prioriterer å få innredet nye kjellerstuen i ene boligen på sikt, som sikkert blir tidligst neste år en gang, så er drømmen en 83" LG OLED om man får en slik til levelig pris under Black Week om ett års tid. :)

Her er man jo ikke langt unna skikkelig 4K proskjektor. Det finnes argumenter for og i mot her, men jeg ville sjekket ut alternativene.

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (28 minutter siden):

Her er man jo ikke langt unna skikkelig 4K proskjektor. Det finnes argumenter for og i mot her, men jeg ville sjekket ut alternativene.

Når jeg var yngre så var projektor helt topp for å få stort bilde til en fornuftig pris. I ungkarskåken så hadde jeg en Panasonic-projektor til film, tv og spilling. Mener den var LCD og 720P, og state-of-the-art en gang på det tidlige 2000-tallet. Jeg har alltid vært veldig opptatt av bra sortnivå og høy kontrast så da faller projektorer stort sett igjennom utenom når man bare vil ha en veldig stor skjerm.

Når Plasma-tv'er begynte å komme i butikkene til fornuftige priser så gikk jeg over til det selv om størrelsen ikke var på projektor-nivå (50-60") og deretter har jeg gått over til OLED og nå 77" som største TV'en i huset. Kjellerstuen som skal innredes vil ikke ha lang nok sitte-avstand til at mer enn 100" blir behagelig størrelse og da tror jeg at jeg går for OLED fremfor projektor grunnet den bedre billedkvaliteten det gir både i lysere og mørke omgivelser. Men jeg skal innrømme at jeg ikke har testet en 4K-projektor, det er godt mulig teknologien har kommet mye lenge enn mine erfaringer med LCD- og DLP-projektor fra 2000-2010.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny TV og lurte på om jeg kunne få hjelp til å velge hva jeg skal se etter.  Prisklasse er maks 20 000 kr og tommer er 65-75 tommer.  Jeg har ikke dårlig tid å få kjøpt en tv akkurat nå, er mer for å få noen tver som jeg kan overvåke og kjøpe når de kommer på tilbud. 

Har dere noen forslag ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...