Gå til innhold

PUBG saksøker Fortnite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Håper Epic puller unreal lisensen fra pubg :D

 

forbanna sytpeiser disse bluehole(butthurt) folka

Det burde de faktisk gjøre. PUBG er ikke akkurat god reklame for Unreal som spillmotor, men det er fordi Bluehole ikke er i stand til å lage et spill som virker.

 

 

Nei, PUBG utviklerne ser ikke ut til å ha mye kompetanse innen Unreal Engine. I hvert fall ikke så fort en må dykke litt dypere ned i den. Nå har ikke jeg utviklet med Unreal Engine, så hvor vanskelig/lett det er å lage noe enkelt vet jeg ikke.

Det jeg derimot vet, er at Unreal Engine liker seg best på mer lukkede områder og mer lukkede spill. Det er en veldig anvendelig motor, ja det er det. Men Open World er nok ikke et område den briljerer på.

 

Ser en på Open World spillene som baserer seg på Unreal Engine så er alle sammen spill som sliter med et rykte om å være uoptimalisert skrot, selv etter år i utvikling.

UE4 takler Open World helt fint, og svært bra. Hvor godt den takler MMO går mer ut på hvor godt utnyttet nettverkingen og de innebygde optimaliseringene er.

Så må utviklere selvsagt gjøre litt arbeid selv for å rette det mot en slik sjanger; tror pubg har gjort et slett arbeid med det og tviholder på sin posisjon ved å fjerne andre, noe som alltid går til helvete.

Epic Games er svært flinke med å samarbeide med utviklere som har spesielle behov; tror dette søksmålet bare vil gjøre dem mer uaktuell.

 

Du har rett i at UE4 funker svært bra "out of the box" for spill som unreal (obvious), gears of war, osv da.

Lenke til kommentar

PubG taper kampen mot fortnite og nå skal de gå etter Epic games... skal de gjøre det same mot activision blizzard når CoD kommer ut med en Battle Royal mode? De har ingen sjanse.

 

nettopp, meget syn ikke BR mode kommer til nye Battlefield5! P.I.P EA/Battlefield 5. Battlefield blir et

"Cyberpunk warpaint robotarm fastpaste laser shooter

Lenke til kommentar

vell. pubg er selv en rippoff fra et annet spill, somvar releasted 1 år før pubg.. og det er kliss likt

 

Ja, som også er utviklet av PubG utvikler Brendan Greene. Får vondt av alle feilinformerte fanboys her som føler seg personlig truffet av dette relativt åpenbare søksmålet. Blir som at etter Hidetaka Miyazaki laget Dark Souls 1,2,3 - så kommer det plutselig noen andre pengekåte utviklere å lager Bloodborne. Man kan ikke eie en hel sjanger, men det er lett å se at mange ting er straight-up kopiert i dette tilfellet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til info før folk tar av i vinkel. Dette handler om at siden BlueHole bruker Unreal Engine (som tilhører Epic) så fikk Epic et tidlig innblikk inn i PUBG. Før vi hadde hørt om det i det hele tatt. Og Epic brøt NDA-avtalen og begynte å lage BR modusen til Fortnite etter å ha sett PUBG i aksjon før det ble sluppet i early-access. Dette søksmålet handler om NDA-avtalen, intet annet.

Og Brendan Green som laget BR-modden til Arma er samme fyren som laget BR til H1Z1. Og han kaller seg PlayerUnknown

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 For øvrig, det å ta fra PUBG Unreal Engine lisensen hadde vært en gavepakke. For spillet hadde vært mye bedre med en annen motor, slik som Frostbite.

Kommer aldri til å skje at EA leier ut Frostbite lisens til noen andre utviklere.

 

 

Og hadde de leid den ut, ville de ikke leid den ut til noen som så saksøker de som de leier motoren av.

Bluehole gjør seg til piraiar og ingen vil han noe med de å gjøre. 

Lenke til kommentar

Bare synd spillerbasen er 10-14 åringer som ikke kunne gitt mer faen i hva selskapene bedriver i fritiden.

 

Snakker du om PUBG eller Fortnite nå?

 

Samtlige jeg kjenner som spiller PUBG er i alle fall i 30-årene og opp, og samtlige jeg kjenner som spiller Fortnite er 15 år og yngre (helt ned til 9 år faktisk). Kjenner faktisk ikke et eneste voksent menneske som spiller Fortnite. Let's Plays på Youtube virker også å bekrefte denne fordelingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Håper Epic puller unreal lisensen fra pubg :D

 

forbanna sytpeiser disse bluehole(butthurt) folka

 

Helt enig! Han som skapte PUBG og resten av gjengen er noen fjols. Tok ikke lang tid før de fikk dollartegn i øynene og bare tenkte penger.  Det er samme gjengen som prøvde å ta patent på å bruke stekepanne i et spill.

 

Virker ikke some Bluehole fikk med seg det som skjedde med Epic games og Silicon Knights og spillet Too Human heller. Epic Games rævkjørte Silicon Knights så jævlig etter at SC prøvde å saksøke EG. Håper det samme skjer med Bluehole.

 

Håper Epic Games finner en måte å ta Bluehole på, så de blir satt på plass. Aller helst mister spillmotoren.

 

 

Koreansk spillkultur har alltid vært microtransaction, er nå derfor de har de mest rikeste spillselskapene i verden.

Endret av Tomk1
Lenke til kommentar

 

Bare synd spillerbasen er 10-14 åringer som ikke kunne gitt mer faen i hva selskapene bedriver i fritiden.

Så det å bry seg om hva selskapene driver med i fritiden er voksent?

Jeg vet ikke om du var en meget spesiell 10 åring, men når jeg var 10 så ga jeg faen i hvem som slapp og sto bak spillet jeg ville ha. Om de saksøker all motstand og bruker 95% av utviklingen på mikrotransaksjoner (som ikke var en ting den gang, god bless). Tror og håper man utvikler litt større interesse for hva man bruker pengene på når man bikker den alderen ja.

 

Gringorilla

Ja, snakker om fortnite spillerbasen.

Endret av Paulex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...