Gå til innhold

PUBG saksøker Fortnite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til info før folk tar av i vinkel. Dette handler om at siden BlueHole bruker Unreal Engine (som tilhører Epic) så fikk Epic et tidlig innblikk inn i PUBG. Før vi hadde hørt om det i det hele tatt. Og Epic brøt NDA-avtalen og begynte å lage BR modusen til Fortnite etter å ha sett PUBG i aksjon før det ble sluppet i early-access. Dette søksmålet handler om NDA-avtalen, intet annet.

Og Brendan Green som laget BR-modden til Arma er samme fyren som laget BR til H1Z1. Og han kaller seg PlayerUnknown

 

Takk for en god forklaring av saken. Dette gir mening og forklarer hvorfor dette har blitt et søksmål.

Lenke til kommentar

 

 

Bare synd spillerbasen er 10-14 åringer som ikke kunne gitt mer faen i hva selskapene bedriver i fritiden.

Så det å bry seg om hva selskapene driver med i fritiden er voksent?

Jeg vet ikke om du var en meget spesiell 10 åring, men når jeg var 10 så ga jeg faen i hvem som slapp og sto bak spillet jeg ville ha. Om de saksøker all motstand og bruker 95% av utviklingen på mikrotransaksjoner (som ikke var en ting den gang, god bless). Tror og håper man utvikler litt større interesse for hva man bruker pengene på når man bikker den alderen ja.

 

Gringorilla

Ja, snakker om fortnite spillerbasen.

OK, det er det det som regnes som fritidssysler for selskaper altså...!?

Lenke til kommentar

 

Utviklerene bak H1Z1 burde også saksøke Bluehole / Brendan Greene bare for moroskyld. Virker som tullingene som står bak PUBG tror at de oppfant battle royale.

Brendan Greene var faktisk med på å lage H1Z1s battle royale gamemode, King of The Kill sammen med de andre utviklerne.

 

Det var jeg ikke klar over, men det spiller egentlig ingen rolle. Brendan Greene og folkene bak PUBG har ikke enerett på Battle Royale-sjangeren og det var heller ikke Brendan Greene som fant opp sjangeren. Og som flere her nevner så er Fortnite og PUBG omtrent så forskjellig som det går an å bli innenfor samme sjanger. 

Lenke til kommentar

 

Bare synd spillerbasen er 10-14 åringer som ikke kunne gitt mer faen i hva selskapene bedriver i fritiden.

Snakker du om PUBG eller Fortnite nå?

 

Samtlige jeg kjenner som spiller PUBG er i alle fall i 30-årene og opp, og samtlige jeg kjenner som spiller Fortnite er 15 år og yngre (helt ned til 9 år faktisk). Kjenner faktisk ikke et eneste voksent menneske som spiller Fortnite. Let's Plays på Youtube virker også å bekrefte denne fordelingen.

 

Ser den, kan være litt vanskelig med Fortnite når du begynner å dra på årene. PUBG er jo en del lettere, vet ikke om det er motstanden eller hva det er. Ellers spiller jeg Fortnite med rundt 10 forskjellige der er den yngste er 25 år. Det 4 jeg spiller mest med er den yngste 34 år :)

Lenke til kommentar

 

 

Bare synd spillerbasen er 10-14 åringer som ikke kunne gitt mer faen i hva selskapene bedriver i fritiden.

Snakker du om PUBG eller Fortnite nå?

 

Samtlige jeg kjenner som spiller PUBG er i alle fall i 30-årene og opp, og samtlige jeg kjenner som spiller Fortnite er 15 år og yngre (helt ned til 9 år faktisk). Kjenner faktisk ikke et eneste voksent menneske som spiller Fortnite. Let's Plays på Youtube virker også å bekrefte denne fordelingen.

 

Ser den, kan være litt vanskelig med Fortnite når du begynner å dra på årene. PUBG er jo en del lettere, vet ikke om det er motstanden eller hva det er. Ellers spiller jeg Fortnite med rundt 10 forskjellige der er den yngste er 25 år. Det 4 jeg spiller mest med er den yngste 34 år :)

 

Jeg har ikke testet Fortnite enda, men etter det jeg hører er det motsatt. Har en PUBGer (i 30-årene) jeg spiller ofte med som får Chicken Dinner omtrent 20% av kampene sine, og han mente Fortnite var for lett, så han så ikke vitsen med å spille det lenger. Nå skal det sies at han spilte det i hovedsak i starten, så mulig konkurransen har blitt hardere. Men det går jo fortere, så alderen kan ha litt å si sånn sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...