Gå til innhold

Her kommer de nye superladerne til Tesla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke Tesla som er problemet her - det er organer som f.eks EU og kommunepolitikere som ikke setter krav til både ladetype og bruk av eiendom. EU burde selvfølgelig kreve at alle ladere til elbiler skal utformes slik at alle elbiler kan bruke dem. Dernest bør kommunen som får byggemelding om slike hurtigladere sette krav til at det også skal settes av plass til minimum en hurtiglader av en standard type som kan brukes av alle elbiler. På den måten vil en sakte men sikkert bygge opp et nasjonalt nettverk av ladere som kan brukes av alle elbiler. Slik det er i dag er det totalt kaos

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke Tesla som er problemet her - det er organer som f.eks EU og kommunepolitikere som ikke setter krav til både ladetype og bruk av eiendom. EU burde selvfølgelig kreve at alle ladere til elbiler skal utformes slik at alle elbiler kan bruke dem. Dernest bør kommunen som får byggemelding om slike hurtigladere sette krav til at det også skal settes av plass til minimum en hurtiglader av en standard type som kan brukes av alle elbiler. På den måten vil en sakte men sikkert bygge opp et nasjonalt nettverk av ladere som kan brukes av alle elbiler. Slik det er i dag er det totalt kaos

 

Ja, en stund så det faktisk ut til at vi ville få 3-4 forskjellige systemer som ikke var kompatible, igrunn litt rart at Tesla 'MÅTTE' lage sitt eget når resten stort sett ble enige. Heldigvis får vi snart Ionity som samler alle. Også Teslaer skal kunne lade der, og da noe raskere enn på sine egne SC. Og vi som syntes det var vanskelig med 3 typer bensin og to diesel..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei, visst betingelsene er helt på tryne, så burde ingen føye seg. Noe de mest sannsynlig er siden ingen har godtatt de enda.

 

Ja, da kan de jo bare bygge sine egne ladestasjoner da.

 

En grunn til at BMW i3 selges å Model S skal kjøpes. Superlading nettverket.

 

Faen for noe herk det er å styre med å lade på alle disse andre stasjonene, RFID brikker, apper, sms, ditt å datt. Møkk lei

Jeg skulle prøve meg i går med en Forumlader (Bergerkrysset). Tror du ikke de hadde byttet app?? Og ikke mulig å logge inn på ny app eller få nytt passord.

 

Ladesystemet til Tesla er fullstendig overlegent alt annet. Blir jo spennende når folk skal lade sine storbiler fra Audi og Porsche på 40-50kw CCS-ladere spredt litt rundt omkring med 2 ladepunkter.

 

Så lenge ingen andre går i samarbeid med Tesla eller bygger sitt eget nettverk så forblir hurtiglading et ork. Det må være uten brikker, betaling eller annet surt. Koble i og lad!

Hvorfor bruke app? Lade brikke er så mye raskere

Lenke til kommentar

Jeg håper det ikke er noen som er så tette i knollen at de tror de etablerte bilprodusentene oppretter et eget ladenettverk for å kaste penger ut av vinduet? Åpenbart er det noe med T&C eller teknologien fra Tesla som gjør at ingen er interessert i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, visst betingelsene er helt på tryne, så burde ingen føye seg. Noe de mest sannsynlig er siden ingen har godtatt de enda.

 

Ja, da kan de jo bare bygge sine egne ladestasjoner da.

 

En grunn til at BMW i3 selges å Model S skal kjøpes. Superlading nettverket.

 

Faen for noe herk det er å styre med å lade på alle disse andre stasjonene, RFID brikker, apper, sms, ditt å datt. Møkk lei

Jeg skulle prøve meg i går med en Forumlader (Bergerkrysset). Tror du ikke de hadde byttet app?? Og ikke mulig å logge inn på ny app eller få nytt passord.

 

Ladesystemet til Tesla er fullstendig overlegent alt annet. Blir jo spennende når folk skal lade sine storbiler fra Audi og Porsche på 40-50kw CCS-ladere spredt litt rundt omkring med 2 ladepunkter.

 

Så lenge ingen andre går i samarbeid med Tesla eller bygger sitt eget nettverk så forblir hurtiglading et ork. Det må være uten brikker, betaling eller annet surt. Koble i og lad!

Hvorfor bruke app? Lade brikke er så mye raskere

Den virket ikke. Ikke fra elbilforeningen heller.
Lenke til kommentar

Det er ikke Tesla som er problemet her - det er organer som f.eks EU og kommunepolitikere som ikke setter krav til både ladetype og bruk av eiendom. EU burde selvfølgelig kreve at alle ladere til elbiler skal utformes slik at alle elbiler kan bruke dem. Dernest bør kommunen som får byggemelding om slike hurtigladere sette krav til at det også skal settes av plass til minimum en hurtiglader av en standard type som kan brukes av alle elbiler. På den måten vil en sakte men sikkert bygge opp et nasjonalt nettverk av ladere som kan brukes av alle elbiler. Slik det er i dag er det totalt kaos

 

Vel, vi har en standard i EU. Den heter Type2 og CCS.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, en stund så det faktisk ut til at vi ville få 3-4 forskjellige systemer som ikke var kompatible, igrunn litt rart at Tesla 'MÅTTE' lage sitt eget når resten stort sett ble enige. Heldigvis får vi snart Ionity som samler alle. Også Teslaer skal kunne lade der, og da noe raskere enn på sine egne SC.

Ingen eksisterende Teslaer vil kunne lade hos Ionity. Det er mulig Tesla inkluderer CCS-støtte på nye biler i fremtiden, men det er på ingen måte sikkert.

 

Forøvrig valgte Tesla å lage sitt eget ladenettverk akkurat fordi de andre ikke ble enige om en standard for rask hurtiglading. De hadde valget mellom å lage sitt eget ladenettverk, eller å gå for 50 kW hurtiglading. Tesla hadde trolig vært konk om de hadde gått for det siste.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Tesla har strukket ut hånden sin til de som ønsker for lenge siden, men det er ingen som vil...sier litt om de andre biøprodusentene spør du meg.

Sier vell mest om Tesla's betingelser det.
Når det er Tesla som bygger dette ladenettverket burde jo andre produsenter føye seg etter Tesla om dem vil benytte det. Ikke motsatt.
Nei, visst betingelsene er helt på tryne, så burde ingen føye seg. Noe de mest sannsynlig er siden ingen har godtatt de enda.
«He stipulates that these manufacturers would have to pay their fair share of the costs and would have to either adopt Tesla's plug standard or include an adapter in their vehicles.»

 

https://www.google.no/amp/s/www.cnet.com/google-amp/news/tesla-elon-musk-open-supercharger-network/

Fy faen, ren ondskap! Tesla er virkelig jævlige. De kunne like gjerne ha bedt om at de solgte sjelen sin til djevelen, liksom!

Man kan virkelig lure på om hva du kommenterer. Hva i alle dager er problemet ? Tesla må tenke bunnlinje. Akkurat som alle andre selskaper. Tesla la sine patenter ut gratis for alle til å bruke for flere år siden.

Tesla har alene bygget opp ladenettverket. Hva søren er ikke med det ?

Nei fortsett for all del å kritisere Tesla. Du gir Tesla klikk. Du gjør at journalister skriver om Tesla igjen og igjen. Tesla bruker ikke penger på markedsføring. Du gir dem pr.

Du er ikke endringsvillig. Du kommer til å stå igjen på perrongen. Det er ditt problem. Men for all del. Skyld på Tesla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke Tesla som er problemet her - det er organer som f.eks EU og kommunepolitikere som ikke setter krav til både ladetype og bruk av eiendom. EU burde selvfølgelig kreve at alle ladere til elbiler skal utformes slik at alle elbiler kan bruke dem. Dernest bør kommunen som får byggemelding om slike hurtigladere sette krav til at det også skal settes av plass til minimum en hurtiglader av en standard type som kan brukes av alle elbiler. På den måten vil en sakte men sikkert bygge opp et nasjonalt nettverk av ladere som kan brukes av alle elbiler. Slik det er i dag er det totalt kaos

 

Ja, en stund så det faktisk ut til at vi ville få 3-4 forskjellige systemer som ikke var kompatible, igrunn litt rart at Tesla 'MÅTTE' lage sitt eget når resten stort sett ble enige. Heldigvis får vi snart Ionity som samler alle. Også Teslaer skal kunne lade der, og da noe raskere enn på sine egne SC. Og vi som syntes det var vanskelig med 3 typer bensin og to diesel..

Hvem rullet ut sitt nettverk først mener du ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg håper det ikke er noen som er så tette i knollen at de tror de etablerte bilprodusentene oppretter et eget ladenettverk for å kaste penger ut av vinduet? Åpenbart er det noe med T&C eller teknologien fra Tesla som gjør at ingen er interessert i det.

 

En særdeles historieløs og kunnskapsløs kommentar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja klart dette er Tesla sin feil som har både åpnet patentene gratis tilgjengelig og offentlig gått ut å invitert hvem som helst til å lade på deres nettverk. Da de andre satser på andre typer kontakter enn Tesla så er vel dette neppe Teslas feil....

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Det er ikke Tesla som er problemet her - det er organer som f.eks EU og kommunepolitikere som ikke setter krav til både ladetype og bruk av eiendom. EU burde selvfølgelig kreve at alle ladere til elbiler skal utformes slik at alle elbiler kan bruke dem. Dernest bør kommunen som får byggemelding om slike hurtigladere sette krav til at det også skal settes av plass til minimum en hurtiglader av en standard type som kan brukes av alle elbiler. På den måten vil en sakte men sikkert bygge opp et nasjonalt nettverk av ladere som kan brukes av alle elbiler. Slik det er i dag er det totalt kaos

 

Vel, vi har en standard i EU. Den heter Type2 og CCS.

CCS ble ikke en standard før etter Tesla hadde startet etableringen av sine ladere.

 

Skal ikke forundre meg mye om Tesla utviklet en adapter for CCS biler slik at de kan lade på Teslas ladere. Som vanlig er det vel Tesla som må rydde opp her mens de andre fabrikkene famler videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tesla har strukket ut hånden sin til de som ønsker for lenge siden, men det er ingen som vil...sier litt om de andre biøprodusentene spør du meg.

Javel, har du gått over kontraktsvilkårene andre produsenter har fått presentert slik at du kan si sikkert at det er de som er urimelige og ikke tesla?

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte Tesla så var en av mange kule ting at det inkluderte gratis strøm på superladere ved langtur, som gjør at jeg kan kjøre hvor jeg vil i Europa og plugge i Superladere uten å tenke på brikker og andre betalingsformer. Så langt har det fungert strålende. Aldri møtt en stasjon som ikke virker. Har og alltid vært plass på stasjonene, selv om noen har vært nesten fulle.

 

Dersom en skulle åpnet for alle elbiler å lade her ville mange vært stappfulle over dagen. Da hadde de på en måte tatt vekk noe jeg hadde betalt for - nemlig tilgjengelig superlading (som har dobbelt så kraftig strøm som andre hurtigladere per i dag).

Hvis alle fikk lade der blir det som å få med Statoil-kopp for kaffe....bare at du plutselig må stå 30 minutter i kø for å få ut kaffen. Da blir det liten verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kommer Tesla-ladere til å slippe andre bilmerker inn på sine ladere nå eller etterhvert?

 

Eller kommer grunneier til å forplikte seg til å utvide med parkeringsplasser til andre ladertyper, fordi det allerede er lagt strøm til stedet?

 

Det sier litt om hvor sterkt eierskapet og "vi" følelsen er blant Tesla-folk når de blindt bedyrer Teslas uskyld også til de spørsmålene dine. Det er liksom ikke snakk om at det er Tesla som gjør noe feil/er kjipe/tar en Apple her.

 

Hva er det som får folk til å føle sånt egentlig? Det burde vært forsket mer på slike folk.

Nå har vel Tesla vært ganske tydelig på at de vil åpne for andre, så jeg ser ikke helt argumentet ditt her. I tillegg har de risikert stort ved å bygge ut dette SC-nettverket over hele EU og USA for å bevise at konseptet fungerer. Dette har åpnet øynene for mange om elektriske biler - til og med andre bilprodusenter.

 

Ang kommentaren din på slutten her...

 

Det er jo ikke rart denne "vi" følelsen oppstår med tanke på mengden søppel de får slengt etter seg på sider som DIskusjon.no, VG etc.

 

Jeg syns heller forskerne burde fokusere på såkalte nettroll. Mennesker som sprer hat og negativitet uten grunn. Dette er et veldig sært fenomen. Fra det jeg har sett på VG (om innvandrere, Apple, Tesla og alt annet som ikke er "tradisjonelt") virker det som majoriteten som skriker har lavere utdannelse. Jeg mener ikke lavt utdanna folk er dumme, tvert imot - men noe må det jo være som får folk til å spre negativitet uten grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Desverre. Det beste hadde vært å hatt et felles ladenettverk.

 

 

Ionity-laderne vil være åpne for ALLE.

 

Er vel kun Tesla som utelukker andre. Ja, de har invitert andre inn, men det er vel flere grunner til at ingen har slått til enda. Den største er selvsagt Teslas skakk-kjørte økonomi og usikre fremtid. Så er det dette med standarder...

 

For oss med Tesla er det uansett veldig greit at de er forbeholdt kun oss med Tesla, så reduseres køene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tesla har strukket ut hånden sin til de som ønsker for lenge siden, men det er ingen som vil...sier litt om de andre biøprodusentene spør du meg.

Javel, har du gått over kontraktsvilkårene andre produsenter har fått presentert slik at du kan si sikkert at det er de som er urimelige og ikke tesla?

Tja

, nå har jeg ikke tilgang til desse kontraktene.

Men leser et annet innlegg her der tesla vil ha rettferdig kompetanse fra de andre bilmerkene.

Det blir vel et spleiselag, det da.

Om du sitter på opplysninger som viser at tesla vil ha urimelig mye penger fra andre fabrikanter, hadde jeg satt pris på en link.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...