Gå til innhold

Battlefield V dropper «premium pass» – alle fremtidige kart og modi blir gratis


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Tar ikke lange tiden å søke opp kvinner som sloss under andre verdenskrig, selv om de da ikke var med i militæret.

 

Ser ikke helt hvordan problemet er selve dama, eller hvordan hun har en vanlig tidsriktig protese.

Samme med bf1 hvor folk fikk fnatt av de kvinnelige radio operatørene.

 

Var der kvinner som sloss under ww2? Ja.

Var der proteser under ww2? Ja.

Var der folk som sloss med proteser? Ja.

 

Da ser jeg ikke helt problemet?

Poenget er at noen kvinner var kanskje del av militæret, men de var ikke ute på slagmarkene og skøyt med pistoler og geværer. Det er bare nonsens, og nok en grunn til at jeg ikke kjøper dette spillet. Dette politisk korrekte tullet skader spill-kvaliteten, hvor historieforfalskning brukes for å lage en alternativ PK-virkelighet. Nei takk.
Det er direkte feil.

Kvinner sloss helt fint under andre verdenskrig.

OK, kan du dokumentere dette med konkrete fakta knyttet til nasjonalitet og antall? Det kan selvsagt ha vært noen et lite antall i noen spesielle tilfeller, men å tro at dette var vanlig utbredt praksis viser en urovekkende mangel på historisk kunnskap.

 

Det at selve spillets hovedbilde har en kvinne med gevær er mer såkalt "venstreliberalt" politisk korrekt nonsens, men visse deler av venstresiden er jo meget glad i å bedrive historierevisjonisme.

 

Det samme kan vi se i dagens media, hvor man lager alternative PK-fakta som høres veldig flotte ut, men som ikke stemmer overens med virkeligheten (flyktningkrisen i 2015-16 er et godt 

 

Hvorfor trenger du dokumentasjon? De fleste oppegående personer med litt innsikt i WWII skjønner og vet fra før av at kvinner ikke var på slagmarken til slik en grad det er representert i traileren, men hva i all verden har det å si? Det er et spill? Jeg kunne dratt frem flotte enkelt-eksempler om kvinner på spesielle oppdrag og med spesielle verv, men du må vel skjønne at dette er for å gi oss, spillerne, mer valgfrihet i hvordan vi vil tre inn på slagmarken?

 

Jeg har savnet muligheten til å customize min egen soldier (alt fra camo til aniktsmaling og hele pakka) helt siden jeg begynte å spille, nå som det endelig kommer blir det liksom for mye folk fordi man får lov til å velge et annet kjønn og proteser? 

 

Slutt med buzz-words som "venstresiden", "PK-fakta" og "historierevisjonisme", har det rablet for deg? Slutt å prøve å gjøre dette om til noe politisk vrøvl, det drukner all seriøs diskusjon. 

 

 

Er vel du som drukner all seriøs diskusjon når du nekter å høre på den andre siden sine argumenter. En kan fint trekke fram at DICE har druknet seg selv litt i SJWisme når de lager et spill satt rundt norge i andre verdenskrig og det første de tenker er hvordan kan vi få inn kvinner og minoriteter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå blir jeg stadig mer forvirret.

Det er kun 1 kvinne i traileren.

1.

Er det for mye? For det var langt flere enn 1 kvinne i ww2.

 

Hun er til og med en snikskytter i traileren, en av rollene vi vet kvinner hadde under andre verdenskrig.

Lenke til kommentar

Gleder meg stort. Enormt fett at kulene følger siktet uansett, da er alt opp til en egens ferdighet.

 

Litt synd at det kanskje ikke blir BR, for jeg tror DICE kunne fått til noe rått med grunnlaget de har. Jeg er iallfall ikke mettet med sjangeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette spillet er vel et barn av perioden når nettet var fullt av sinte gamere som krevde "boots on the ground" og et realistisk WW2 skytespill. Og før det viste seg at det folk egentlig vil ha er et fargerikt, tegneserieaktig Battle Royale spill som Fortnite..

 

Min spådom er at Cod Black Ops 4 kommer til å gjøre det bedre, men det blir spennede å følge med på utviklingen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Tar ikke lange tiden å søke opp kvinner som sloss under andre verdenskrig, selv om de da ikke var med i militæret.

 

Ser ikke helt hvordan problemet er selve dama, eller hvordan hun har en vanlig tidsriktig protese.

Samme med bf1 hvor folk fikk fnatt av de kvinnelige radio operatørene.

 

Var der kvinner som sloss under ww2? Ja.

Var der proteser under ww2? Ja.

Var der folk som sloss med proteser? Ja.

 

Da ser jeg ikke helt problemet?

Poenget er at noen kvinner var kanskje del av militæret, men de var ikke ute på slagmarkene og skøyt med pistoler og geværer. Det er bare nonsens, og nok en grunn til at jeg ikke kjøper dette spillet. Dette politisk korrekte tullet skader spill-kvaliteten, hvor historieforfalskning brukes for å lage en alternativ PK-virkelighet. Nei takk.
Det er direkte feil.

Kvinner sloss helt fint under andre verdenskrig.

OK, kan du dokumentere dette med konkrete fakta knyttet til nasjonalitet og antall? Det kan selvsagt ha vært noen et lite antall i noen spesielle tilfeller, men å tro at dette var vanlig utbredt praksis viser en urovekkende mangel på historisk kunnskap.

 

Det at selve spillets hovedbilde har en kvinne med gevær er mer såkalt "venstreliberalt" politisk korrekt nonsens, men visse deler av venstresiden er jo meget glad i å bedrive historierevisjonisme.

 

Det samme kan vi se i dagens media, hvor man lager alternative PK-fakta som høres veldig flotte ut, men som ikke stemmer overens med virkeligheten (flyktningkrisen i 2015-16 er et godt 

 

Hvorfor trenger du dokumentasjon? De fleste oppegående personer med litt innsikt i WWII skjønner og vet fra før av at kvinner ikke var på slagmarken til slik en grad det er representert i traileren, men hva i all verden har det å si? Det er et spill? Jeg kunne dratt frem flotte enkelt-eksempler om kvinner på spesielle oppdrag og med spesielle verv, men du må vel skjønne at dette er for å gi oss, spillerne, mer valgfrihet i hvordan vi vil tre inn på slagmarken?

 

Jeg har savnet muligheten til å customize min egen soldier (alt fra camo til aniktsmaling og hele pakka) helt siden jeg begynte å spille, nå som det endelig kommer blir det liksom for mye folk fordi man får lov til å velge et annet kjønn og proteser? 

 

Slutt med buzz-words som "venstresiden", "PK-fakta" og "historierevisjonisme", har det rablet for deg? Slutt å prøve å gjøre dette om til noe politisk vrøvl, det drukner all seriøs diskusjon. 

 

 

Er vel du som drukner all seriøs diskusjon når du nekter å høre på den andre siden sine argumenter. En kan fint trekke fram at DICE har druknet seg selv litt i SJWisme når de lager et spill satt rundt norge i andre verdenskrig og det første de tenker er hvordan kan vi få inn kvinner og minoriteter.

 

Fair enough, en skal aldri lukke ørene helt, jeg bare fatter ikke hvordan man klarer å strekke det feminism/SJW/PK/minoritetsfrykt-tullet inn i en diksujon om en fiktiv WWII-setting.

 

Tidlig i denne debatten var jeg selv litt overbevist om at det "alltid" skal tvinges inn en dame her og der bare for at det er damer, men så innså jeg til slutt at det er noe absolutt hindides tåplig å henge seg opp i, fordi så fort jeg sluttet å bry meg så var det ikke lenger et problem. Jeg kjøper ikke tullet med at enkelte sier at det "ødelegger" deres spillopplevelse og det tar bort ifra realismen, da er det personens egne usikkerheter som drar fokuset.

 

Må dog innrømme at "det første de tenker er hvordan kan vi få inn kvinner og minoriteter" er ett stk. god hjernegymnastikk, for jeg tror virkelig ikke det er slik DICE jobber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å kjøpe spillet, etter E3. Traileren ga ikke meg heller, den hypen jeg håpte på. For mye ble skvist inn på en kort trailer, og opplegget etter traileren var helt ok. Hadde håpt de gikk i detalj, men gjetter og håper de syntes det var best å vente til E3. Så E3 blir avgjørelsen for meg på om jeg kommer til å forhåndsbestille BF5 :)

 

Når det gjelder kvinnelige soldater.. Historisk sett var de ikke fremtredende men det var kvinner som kjempet som og i soldatrollen. Kvinner ble mest satt til andre oppgaver, sant det. Men det var mer hvordan samfunnet var på den tiden som var hinderet. I dag, så er situasjonen annerledes. Og derfor synes jeg at det er bra at vi kan velge å spille det kjønnet vi identifiserer oss med. I tillegg er det opp til spill utviklerne, hvordan de vil ha spillet sitt. Stem med lommeboka, hvis dette er utolererbart for deg..

 

my 2 cents :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

 

 

 

 

Tar ikke lange tiden å søke opp kvinner som sloss under andre verdenskrig, selv om de da ikke var med i militæret.

 

Ser ikke helt hvordan problemet er selve dama, eller hvordan hun har en vanlig tidsriktig protese.

Samme med bf1 hvor folk fikk fnatt av de kvinnelige radio operatørene.

 

Var der kvinner som sloss under ww2? Ja.

Var der proteser under ww2? Ja.

Var der folk som sloss med proteser? Ja.

 

Da ser jeg ikke helt problemet?

Poenget er at noen kvinner var kanskje del av militæret, men de var ikke ute på slagmarkene og skøyt med pistoler og geværer. Det er bare nonsens, og nok en grunn til at jeg ikke kjøper dette spillet. Dette politisk korrekte tullet skader spill-kvaliteten, hvor historieforfalskning brukes for å lage en alternativ PK-virkelighet. Nei takk.
Det er direkte feil.

Kvinner sloss helt fint under andre verdenskrig.

OK, kan du dokumentere dette med konkrete fakta knyttet til nasjonalitet og antall? Det kan selvsagt ha vært noen et lite antall i noen spesielle tilfeller, men å tro at dette var vanlig utbredt praksis viser en urovekkende mangel på historisk kunnskap.

 

Det at selve spillets hovedbilde har en kvinne med gevær er mer såkalt "venstreliberalt" politisk korrekt nonsens, men visse deler av venstresiden er jo meget glad i å bedrive historierevisjonisme.

 

Det samme kan vi se i dagens media, hvor man lager alternative PK-fakta som høres veldig flotte ut, men som ikke stemmer overens med virkeligheten (flyktningkrisen i 2015-16 er et godt 

 

Hvorfor trenger du dokumentasjon? De fleste oppegående personer med litt innsikt i WWII skjønner og vet fra før av at kvinner ikke var på slagmarken til slik en grad det er representert i traileren, men hva i all verden har det å si? Det er et spill? Jeg kunne dratt frem flotte enkelt-eksempler om kvinner på spesielle oppdrag og med spesielle verv, men du må vel skjønne at dette er for å gi oss, spillerne, mer valgfrihet i hvordan vi vil tre inn på slagmarken?

 

Jeg har savnet muligheten til å customize min egen soldier (alt fra camo til aniktsmaling og hele pakka) helt siden jeg begynte å spille, nå som det endelig kommer blir det liksom for mye folk fordi man får lov til å velge et annet kjønn og proteser? 

 

Slutt med buzz-words som "venstresiden", "PK-fakta" og "historierevisjonisme", har det rablet for deg? Slutt å prøve å gjøre dette om til noe politisk vrøvl, det drukner all seriøs diskusjon. 

 

 

 

Jeg krever dokumentasjon ja, når kunnskapsløse folk slenger ut ukorrekte påstander, og anklager andre som refererer til grunnleggende historisk kunnskap for å ta "direkte feil". Og så blir folk fornærmet når de må underbygge sine feilaktige påstander. Ja vel...

 

Men dette blir en digresjon, artig med reskins, er helt enig der. Jeg peker på hvordan spillet blir frontet, og valg av karakterer på spillboksen var 100% bevisst fra selskapets side - en fremstilling som er direkte historisk feil. Og ja, når et spill skal representere 1. eller 2 verdenskrig, så bør man jo forvente et minimum av historisk korrekthet.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Nå må man jo huske på at Battlefield er en hyperealistisk hardcore krigsimulator også da hvor det å ha kvinnelige eller fargede soldater i multiplayer kamper er absolutt det mest urealistiske man noensinne har sett!

https://twitter.com/NickCapozzoli/status/775034129175818240

 

Synes Battlefield V ser gøy ut jeg i hvert fall og kommer nok garantert til å kjøpe meg det, spesielt ettersom BLOPS4 ser gørr kjedelig ut for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må man jo huske på at Battlefield er en hyperealistisk hardcore krigsimulator også da hvor det å ha kvinnelige eller fargede soldater i multiplayer kamper er absolutt det mest urealistiske man noensinne har sett!

https://twitter.com/NickCapozzoli/status/775034129175818240

 

Synes Battlefield V ser gøy ut jeg i hvert fall og kommer nok garantert til å kjøpe meg det, spesielt ettersom BLOPS4 ser gørr kjedelig ut for min del.

 

Takk, skulle til å se det selv, men clishen et bilde er verdt 1000 år osv. 

BF5 hadde hvert nøyaktig like realistisk/urealistisk med eller uten kvinnelige soldater.

Våpene er ikke realisitske, folka, uniformene, lydene osv osv. 

Battlefield har siden Bad Company 1 hvert Michael Bay spill.

Hadde derimot Rising storm eller Post scriptum pluttselig hatt kvinner, ja da hadde man hatt grunnlag for å klage. 

Men å klage på at det er kvinner i dette spillet blir som å klage på at det er kvinnelige soldater i Aliens

Lenke til kommentar

"Og faktisk kan det virke som om Battlefield V napper en side ut av manualen til Fortnite Battle Royale – man vil kunne bygge og gjenreise forsvarsbygg på enkelte punkter på kart"

 

Du mener slik dei har kunnet i flere år før dei plutslig bestemte seg at det går an permanent og ødelege dei?

Lenke til kommentar

 

Poenget er at noen kvinner var kanskje del av militæret, men de var ikke ute på slagmarkene og skøyt med pistoler og geværer. Det er bare nonsens, og nok en grunn til at jeg ikke kjøper dette spillet. Dette politisk korrekte tullet skader spill-kvaliteten, hvor historieforfalskning brukes for å lage en alternativ PK-virkelighet. Nei takk.

 

 

Dette er èn av mange som var ute på slagmarken... 

 

:wee:

 

 

I England hadde mange damer jobb med å fly nybygde fly fra fabrikk til flybaser nærmest fronten, i ly av tåke og natten og under radaren. De ble ansett som bedre piloter enn de som faktisk fløy for å krige, fordi det var langt farligere å fly under radaren og i tillegg om natten.

 

Nå er det jo også sagt hun norske dama i BF V er av motstandsstyrken, ikke en soldat i den norske hæren per definisjon, om det skulle være så kronisk ille for dere. 

 

Jeg tenker det er et etterlengtet og interessant krydder i en ellers så uniform skildring av WW2.

Tenker du på Lise Børsum?

 

Lise Børsum var en norsk organisasjonsarbeider og motstandskvinne under andre verdenskrig.

Gjennom det meste av sitt voksne liv arbeidet hun for nordmenn som hadde problemer med å tilpasse seg livet etter krigen -Source Wiki

 

Min bestefar på 96 år har aldri likt WW2 filmer.

Fortalte meg om fly som styrtet i fjell, samt båter som ble senket av tyskere.

Blant annet Tirpitz som ble senket ved Håkøya, Tromsø. Det husker han veldig godt.

Endret av Soles
Lenke til kommentar

 

Nå må man jo huske på at Battlefield er en hyperealistisk hardcore krigsimulator også da hvor det å ha kvinnelige eller fargede soldater i multiplayer kamper er absolutt det mest urealistiske man noensinne har sett!

https://twitter.com/NickCapozzoli/status/775034129175818240

 

Synes Battlefield V ser gøy ut jeg i hvert fall og kommer nok garantert til å kjøpe meg det, spesielt ettersom BLOPS4 ser gørr kjedelig ut for min del.

 

Takk, skulle til å se det selv, men clishen et bilde er verdt 1000 år osv. 

BF5 hadde hvert nøyaktig like realistisk/urealistisk med eller uten kvinnelige soldater.

 

Nøyaktig like realistisk faktisk  :p

 

Våpene er ikke realisitske, folka, uniformene, lydene osv osv. 

 

 

Med mindre de har ødelagt lydbildet siden BF3 har da battlefield et av de mest realistiske lydbildene i sjangeren?

 

 

 

Men å klage på at det er kvinner i dette spillet blir som å klage på at det er kvinnelige soldater i Aliens

 

Å klage på at det eventuelt er kvinnelige soldater i en setting der det historiske i ekstremt liten grad var tilfelle er det samme som å klage på at det er kvinnelige soldater i et fiktivt fantasiunivers der dette er tilfelle?  :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...