Gå til innhold

Tollgrensen på 350,- er gammeldags.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Dersom din jobb kan gjøres mer effektivt av noen andre, uansett hvor i verden de befinner seg, så fortjener du å miste jobben.

 

Det hadde sikkert vært sant hvis prisnivå hadde vært likt over hele verden. Det er det jo ikke. 

 

En norsk søppeltømmer eller renholder, gjør ikke jobben så mye mer effektivt enn tilsvarende arbeider i Kina til at det rettferdiggjør forskjellen i lønn. 

 

Nuvel... i Norge kildesorteres ihvertfall søpla ;)

 

 

Hehe, det var noe til avsporing. Poenget mitt er at det finnes alltid en som kan gjøre jobben din billigere, og sikkert like bra eller bedre. Søppelsortering eller ikke ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

101 kr for adapteret + 250 kr for frakt, som så utløser et mva-krav på ca 88 kr blir 439 kr. Dvs at fortollingsgebyret må være 261 kr for at totalen skal komme opp i 700 kr.

 

For det første, hvorfor i all verden betaler du så sinnsykt mye for en minijack-adapter?

For det andre, hvorfor i all verden velger du en så sinnsykt dyr fraktmåte for en så bitteliten dings?

 

Ja, da kaller jeg det en latterlig bestilling. Minijack-adaptere koster typisk 1$ med gratis frakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Minijack er jo ganske enkelt. Men man bør betale litt mer for kvaliteten enn kun 1 dollar vil jeg si på USB-overganger, USB-ladekabler. Er en del dritt som lages som øses ut i markedet. Er ikke bare bare å handle, man må vel gjøre noen feilkjøp, til man finner en kinabutikk som har ordentige varer.

Lenke til kommentar

101 kr for adapteret + 250 kr for frakt, som så utløser et mva-krav på ca 88 kr blir 439 kr. Dvs at fortollingsgebyret må være 261 kr for at totalen skal komme opp i 700 kr.

 

For det første, hvorfor i all verden betaler du så sinnsykt mye for en minijack-adapter?

For det andre, hvorfor i all verden velger du en så sinnsykt dyr fraktmåte for en så bitteliten dings?

 

Ja, da kaller jeg det en latterlig bestilling. Minijack-adaptere koster typisk 1$ med gratis frakt.

Dette var en HTC USB-C til minijack adapter, 119 kroner. Kunne bare bestilles fra Irland og billigste sendingsmetode var 250 kroner. (HTC er eneste adapter som fungerer med min HTC telefon. Kjipt, ja.) Tollgebyret var høyt ja. Og moms på tollgebyr selvsagt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper små ting fra en større kinesisk nettbutikk. Koster typisk 50-100 kr. På konvolutten - som leveres i postkassa - er det påtrykt hvilken vare det er og value, typisk USD 1.00 eller USD 2.00. Altså mye mindre enn jeg har betalt. Det er jo greit nok, og sikkert en fordel hvis moms-beregning og fortolling. Noen som aner hvordan dette vil bli håndtert mht moms og toll hvis 350 kronersgrensa fjernes?

Lenke til kommentar

 

101 kr for adapteret + 250 kr for frakt, som så utløser et mva-krav på ca 88 kr blir 439 kr. Dvs at fortollingsgebyret må være 261 kr for at totalen skal komme opp i 700 kr.

 

For det første, hvorfor i all verden betaler du så sinnsykt mye for en minijack-adapter?

For det andre, hvorfor i all verden velger du en så sinnsykt dyr fraktmåte for en så bitteliten dings?

 

Ja, da kaller jeg det en latterlig bestilling. Minijack-adaptere koster typisk 1$ med gratis frakt.

Dette var en HTC USB-C til minijack adapter, 119 kroner. Kunne bare bestilles fra Irland og billigste sendingsmetode var 250 kroner. (HTC er eneste adapter som fungerer med min HTC telefon. Kjipt, ja.) Tollgebyret var høyt ja. Og moms på tollgebyr selvsagt.

 

En sånn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...