Gå til innhold

God of War får strålende anmeldelser


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Jeg mener bestemt jeg tok skade av å dælje inn i en eller annen port eller noe med pigger?

Det gjorde jeg og, så jeg tenkte at det kan jeg utnytte.

Monstrene ble ikke akkurat spiddet / drept med en gang, men de tok skade.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det hadde forøvrig vært utrolig stilig om man kunne gjort det slik Schreiber beskriver, hadde sett skikkelig tøft og brutalt ut :)

Problemet er at det hadde gjort akkurat den sekvensen veldig lett (har såpass mye verktøy for å slå folk tilbake), så da måtte de eventuelt lagt til flere fiender og satset på at folk fant utav det selv. 

Lenke til kommentar

Eller bare begrense tilstedeværelsen av slike "hjelpemidler" Er vel en grense for hvor ofte og kult noe sånnt måtte være  :p Eventuelt at de hadde programmert inn i AI at den er klar over trusselen og kjemper i mot på en måte som skiller seg ut utover ordinært angreps mønster etc.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det hadde forøvrig vært utrolig stilig om man kunne gjort det slik Schreiber beskriver, hadde sett skikkelig tøft og brutalt ut :)

 

Problemet er jo at vi kan gjøre dette i Dark Messiah, som kom for over et tiår siden. Hvorfor er det ingen spill som har gjort det samme siden da? Grafisk blir spill bedre og bedre, men gameplayet har stått stille i mange år på alt for mange områder. Skjønt det er ikke bare negativt heller. Divinity: Original Sin 1 og 2 bruker jo selve spillverdenen som en viktig del i kamp (sett fyr på olje, frys vann osv), og flammene i Far Cry er rimelig heftige og noenlunde realistiske. Setter du fyr på en liten busk kan det fort bli skogbrann av det. :)

 

 

 

Det hadde forøvrig vært utrolig stilig om man kunne gjort det slik Schreiber beskriver, hadde sett skikkelig tøft og brutalt ut :)

Problemet er at det hadde gjort akkurat den sekvensen veldig lett (har såpass mye verktøy for å slå folk tilbake), så da måtte de eventuelt lagt til flere fiender og satset på at folk fant utav det selv. 

 

Jeg ser ikke helt forskjellen mellom å sparke dem inn i pigger, og å sparke dem utfor stup osv? Du har fått med deg at det er mulig? Bare legg fra deg øksen og trykk R2, så sparker du. Treffer du fiendene flyr de bakover et lite stykke, og står de på kanten av et stup er det kort prosess. Blir de stunnet kan du jo holde nede sirkelen for å drepe de. Blir ikke dette også for lett? Alt jeg ber om er at når jeg sparker en liten fiende inn i noen pigger burde han merke det. :)

Lenke til kommentar

Sikkert teit spørsmål, men er det mulig å få noe healing i kamper? Er svært sjelden de grønne flaskene spawner, og er ingen andre åpenbare måter å heale på. Er rimelig lei av å dø og om og om igjen fordi jeg ikke får noen form for healing. :( Dette er spesielt irriterende når jeg bare så vidt overlever en bosskamp, og så må jeg surre rundt med knapt noe health igjen i lang tid. Med mindre jeg dør, selvsagt. Da får jeg jo full health igjen. WTF?

Lenke til kommentar

Sikkert teit spørsmål, men er det mulig å få noe healing i kamper? Er svært sjelden de grønne flaskene spawner, og er ingen andre åpenbare måter å heale på. Er rimelig lei av å dø og om og om igjen fordi jeg ikke får noen form for healing. :( Dette er spesielt irriterende når jeg bare så vidt overlever en bosskamp, og så må jeg surre rundt med knapt noe health igjen i lang tid. Med mindre jeg dør, selvsagt. Da får jeg jo full health igjen. WTF?

Er Talismans og Runic attacks som har healing, må bare finne di :) Men er sjeldent verdt å bruke di synes eg.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Finnes det en egen God of War-tråd?

Er i hvert fall godt i gang med spillet nå og liker det veldig godt etter en litt treg start for min del, spesielt å bli vant til combat. Er kommet til andre sjef (putter det i spoiler just in case)

Dragen mot toppen av fjellet! Skikkelig kul kamp! Syns det er på tide at Atreus virkelig bør stusse på hvorfor pappan hans er så sterk.



Hvordan ligger dere an med alle disse kistene? Jeg har fått oppgradert helse og spartan rage en gang hver. Har lett litt men ble litt nyskjerrig på historien så noen områder gikk jeg raskt forbi. Får se hva jeg ender opp med å gjøre etterhvert.

Lenke til kommentar

Finnes det en egen God of War-tråd?

 

Er i hvert fall godt i gang med spillet nå og liker det veldig godt etter en litt treg start for min del, spesielt å bli vant til combat. Er kommet til andre sjef (putter det i spoiler just in case)

Dragen mot toppen av fjellet! Skikkelig kul kamp! Syns det er på tide at Atreus virkelig bør stusse på hvorfor pappan hans er så sterk.

 

 

Hvordan ligger dere an med alle disse kistene? Jeg har fått oppgradert helse og spartan rage en gang hver. Har lett litt men ble litt nyskjerrig på historien så noen områder gikk jeg raskt forbi. Får se hva jeg ender opp med å gjøre etterhvert.

 

Hvordan oppgraderer man helse og rage? Utenom skill menyen. Jeg har funnet masse epic drinks som visstnok skal gi meg permanente attributter men jeg har ingen use knapp på de. Ligger under "Resources"

Lenke til kommentar

 

Finnes det en egen God of War-tråd?

 

Er i hvert fall godt i gang med spillet nå og liker det veldig godt etter en litt treg start for min del, spesielt å bli vant til combat. Er kommet til andre sjef (putter det i spoiler just in case)

Dragen mot toppen av fjellet! Skikkelig kul kamp! Syns det er på tide at Atreus virkelig bør stusse på hvorfor pappan hans er så sterk.

 

 

Hvordan ligger dere an med alle disse kistene? Jeg har fått oppgradert helse og spartan rage en gang hver. Har lett litt men ble litt nyskjerrig på historien så noen områder gikk jeg raskt forbi. Får se hva jeg ender opp med å gjøre etterhvert.

 

Hvordan oppgraderer man helse og rage? Utenom skill menyen. Jeg har funnet masse epic drinks som visstnok skal gi meg permanente attributter men jeg har ingen use knapp på de. Ligger under "Resources"

 

Det skjer automatisk når man finner 3 av en type item. Etter å ha funnet 3 av Idunns epler eller hva det var fikk jeg beskjed om at helsen min var økt og life-baren gikk opp. Det skjedde automatisk når jeg plukket opp den tredje. Finnes 9 totalt stod det også. Samme med spartans rage. Fant 3 av en eller annen ting og fikk mer spartans rage automatisk. Usikker på hvordan de epic drinks du nevner fungerer.

Lenke til kommentar

 

Sikkert teit spørsmål, men er det mulig å få noe healing i kamper? Er svært sjelden de grønne flaskene spawner, og er ingen andre åpenbare måter å heale på. Er rimelig lei av å dø og om og om igjen fordi jeg ikke får noen form for healing. :( Dette er spesielt irriterende når jeg bare så vidt overlever en bosskamp, og så må jeg surre rundt med knapt noe health igjen i lang tid. Med mindre jeg dør, selvsagt. Da får jeg jo full health igjen. WTF?

Er Talismans og Runic attacks som har healing, må bare finne di :) Men er sjeldent verdt å bruke di synes eg.

 

Takk, skal se om jeg finner noen. Er ikke noen krise om jeg ikke gjør det, men trenger all hjelpen jeg kan få. :p Men har begynt å få flere skills, så det hjelper rimelig mye, det også. :)

 

 

Hvordan oppgraderer man helse og rage? Utenom skill menyen. Jeg har funnet masse epic drinks som visstnok skal gi meg permanente attributter men jeg har ingen use knapp på de. Ligger under "Resources"

 

Fun fact: I den norrøne mytologien måtte gudene spise magiske epler fra Idunn en gang i året for å beholde styrken sin. Så i God of War får man logisk nok mer helse av å spise noen epler. :)

Lenke til kommentar

Kommet til tempelet i Alfheim nå (håper det ikke er en spoiler?), men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg faktisk liker dette eller ikke. Det er mye her jeg elsker, men også mye jeg hater. At kameraet aldri kutter er en pen ting å ha bak på coveret, men i praksis hater jeg det intenst. Kameraet er identisk med stort sett alle andre spill i samme sjanger, men fordi det "aldri kutter! lololol!" blir jeg alt for ofte tvundt til å se det spillet vil jeg skal se. Jeg liker å se meg rundt når jeg trasker avgårde, men det er ikke alltid mulig før etter en "cutscene" (dvs "kameraet kutter ikke".)

 

Fiendene er håpløst irriterende, og ofte av samme grunn. Var i kamp med et svært troll, og kameraet insisterte på å låse seg til trollet. Det i seg selv er jo greit nok, men ikke når det er tre, fire fiender bak meg jeg ikke klarer å se, fordi kameraet nekter å fjerne seg fra trollet. Men selv mot vanlige fiender blir jeg alltid angrepet av svært feige fiender. Her skal de suse inn bakfra, slå meg en gang eller to, og så stikke av før jeg rekker å gjøre noe, mens nestemann angriper fra en tilfeldig retning med samme taktikk. Alt for mange fiender holder seg langt unna og skyter, og havner jeg i nærkamp tar de bare en lang kombo jeg ikke har mulighet til å unngå. Jeg kan ta kombo på dem, men det driter de fullstendig i. Har de først begynt komboanimasjonen sin er det ikke en dritt jeg kan gjøre med det.

 

På toppen av det hele får jeg bare mer og mer følelsen av at dette er Last of Us: God of War Edition. Spillet i seg selv er jo bra, men minner fint lite om God of War. Problemet med det er at old-school God of War nå er død og begravet, nettopp pga dette. Sjansen til å få et old-school God of War nå er like liten som et Resident Evil med låst kamera og tank kontroller, eller et Call of Duty som fokuserer på single-player igjen. I teorien er det mulig, men neppe noe vits å håpe på.

Lenke til kommentar

Kommet til tempelet i Alfheim nå (håper det ikke er en spoiler?), men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg faktisk liker dette eller ikke. Det er mye her jeg elsker, men også mye jeg hater. At kameraet aldri kutter er en pen ting å ha bak på coveret, men i praksis hater jeg det intenst. Kameraet er identisk med stort sett alle andre spill i samme sjanger, men fordi det "aldri kutter! lololol!" blir jeg alt for ofte tvundt til å se det spillet vil jeg skal se. Jeg liker å se meg rundt når jeg trasker avgårde, men det er ikke alltid mulig før etter en "cutscene" (dvs "kameraet kutter ikke".)

 

Fiendene er håpløst irriterende, og ofte av samme grunn. Var i kamp med et svært troll, og kameraet insisterte på å låse seg til trollet. Det i seg selv er jo greit nok, men ikke når det er tre, fire fiender bak meg jeg ikke klarer å se, fordi kameraet nekter å fjerne seg fra trollet. Men selv mot vanlige fiender blir jeg alltid angrepet av svært feige fiender. Her skal de suse inn bakfra, slå meg en gang eller to, og så stikke av før jeg rekker å gjøre noe, mens nestemann angriper fra en tilfeldig retning med samme taktikk. Alt for mange fiender holder seg langt unna og skyter, og havner jeg i nærkamp tar de bare en lang kombo jeg ikke har mulighet til å unngå. Jeg kan ta kombo på dem, men det driter de fullstendig i. Har de først begynt komboanimasjonen sin er det ikke en dritt jeg kan gjøre med det.

 

På toppen av det hele får jeg bare mer og mer følelsen av at dette er Last of Us: God of War Edition. Spillet i seg selv er jo bra, men minner fint lite om God of War. Problemet med det er at old-school God of War nå er død og begravet, nettopp pga dette. Sjansen til å få et old-school God of War nå er like liten som et Resident Evil med låst kamera og tank kontroller, eller et Call of Duty som fokuserer på single-player igjen. I teorien er det mulig, men neppe noe vits å håpe på.

Du kan slå av den targeting greia. Sleit veldig med at Kratos automatisk siktet inn på den kraftigste fienden og jeg fikk deng av de 5 andre fiendene som jeg slåss med samtidig. Etter jeg slo av den funksjonen ble combat mye bedre og mye lettere. Nå står jeg fritt til å gjøre mer som jeg vil i combat. Rart den funksjonen er på som standard egentlig.

 

Og, ja har tenkt over at dette føles litt som God of the Last of Us. De har gått litt vekk fra over the top action og fouserer mye mer på relasjonen mellom Kratos og Atreus - og spillet klarer det egentlig ganske bra. Er bare bosskampene som føles som God of War. Savner å føle meg som en krigsgud som Kratos faktisk er. Litt dust at Kratos kan gå i Spartan Rage av seg selv når det passer han (som i første bossfight), men ikke når jeg får deng av en gruppe med egentlig ganske lette fiender. Old school God of War er nok dødt nå ja. Hadde gjerne sett at de gikk tilbake til den gamle kameravinkelen og fokus på comboer og litt mer leken combat. Noen spill passer seg å være litt mindre "realistisk", selv om jeg også setter pris på denne versjonen av God of War.

 

Kom til et punkt nå (en heis) der jeg måtte overleve waves av fiender på tid. Døde på nest letteste vanskelighetsgrad for den siste fienden var en sånn flygegreie som teleporterer over alt. Ganske irriterende å måtte sloss med en sånn når man har kort tid, og Atreus bommer med alle pilene og jeg når ikke frem til fienden i tide. Endte opp med å skru ned på letteste for denne delen av spillet og skru tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Kom til et punkt nå (en heis) der jeg måtte overleve waves av fiender på tid. Døde på nest letteste vanskelighetsgrad for den siste fienden var en sånn flygegreie som teleporterer over alt. Ganske irriterende å måtte sloss med en sånn når man har kort tid, og Atreus bommer med alle pilene og jeg når ikke frem til fienden i tide. Endte opp med å skru ned på letteste for denne delen av spillet og skru tilbake igjen.

 

Gir ikke et spesielt bra førsteinntrykk når en av de første fiendene jeg møtte i spillet teleporter konstant og kaster den giften på meg. Men etter det har det nesten bare blitt verre og verre. Men sloss mot en av de gift-folkene i går, og han teleportet rett inn i en sky av gift. Idioten sto i ro og lo av meg en stund, før han la seg ned og døde. Ikke helt gjennomtenkt plan, det der.  :evil:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Akkurat de fiendene(heksene) er helt håpløse og burde vært utsatt til senere i spillet når man faktisk har verktøyene som kreves for å ta dem.

Lenke til kommentar

Men var det verdt å miste all sjanse for et old-school God of War for dette? Det er spørsmålet. :) Jeg skjønner formelen begynte å bli ganske utslitt, men det er fortsatt veldig mye de kunne ha gjort nytt, og likevel holdt ting old-school. En ting er å løsne kameraet, men beholde gameplayet. Eller beholde faste kameravinkler, så de kan legge til ekstremt mange detaljer osv, fordi det er fint lite de trenger å rendre i sanntid. Se f.eks på Resident Evil 1 remaken på Gamecube. Det ser vanvittig bra ut til en sånn konsoll, fordi kameraet er statisk. Men gameplayet i God of War kunne ha vært oppdatert ganske mye likevel, selv om kameraet var statisk. Så igjen, var det verdt å skrote hele franchisen for å lage en meget bra Last of Us klone? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...