Gå til innhold

God of War får strålende anmeldelser


LarZen

Anbefalte innlegg

Resolution er mye skarpere på store skjermer, men performance spiller likevel såpass mye bedre for denne typen gameplay at jeg har endt opp med å bruke det. Pleier ikke å ha noe problem med 30 fps, så lenge den er dønn stabil, men her føles høyere framerate markant bedre.

 

Har testet 4K og 1080P og jeg klarer ikke å se forskjell i det hele tatt pga avstanden. 4K er kun merkbart hvis man sitter nærme TV'en. Jeg har en 65" Oled og sitter ca 5m unna. Det man virkelig ser forskjell på er HDR teknologien og framerate som du sier. 4K er nok mer egnet for PC-spilling da man sitter veldig nærme skjermen, slipper også å bruke ytelse på Anti-Aliasing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere som spiller på hardeste vanskelighetsgrad?

 

Hørt så mye om de Bloodborne/Dark Souls-spillene pga vanskelighetsgraden der, men de spillene interesserer meg ikke etter det jeg har sett, så ikke prøvd.

 

Hvordan er det vanskeligste på GoW ift BB/DS?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Flere som spiller på hardeste vanskelighetsgrad?

 

Hørt så mye om de Bloodborne/Dark Souls-spillene pga vanskelighetsgraden der, men de spillene interesserer meg ikke etter det jeg har sett, så ikke prøvd.

 

Hvordan er det vanskeligste på GoW ift BB/DS?

Så litt på streamere som spilte på vanskeligste, og min konklusjon er at i starten så det omtrent like vanskelig ut, men at det etterhvert, ble en del lettere (sammenlignet med BB og DS) med flere abilities og gear (spesielt om man er up-to-date på samtlige sidequests).

Lenke til kommentar

Tror jeg må spørre om en ting til jeg..

 

Jeg kjøpte en CE versjon, fikk med noen koder og greier.. Vet helt ærlig ikke hva det var de inneholdt for noe.

 

Legger ikke dette i spoiler da det er så i starten som nesten overhodet mulig.

 

Uansett. Som jeg fortalte over her, så prøver jeg meg på hardeste vanskelighetsgrad. Sto litt ekstra fast helt i starten, når du for første gang møter 4 samtidig, og skal lære deg å kaste øksa. Dør og dør. Men, så ser jeg litt på menyene, også ser jeg at jeg kan oppgradere rustning og litt sånn. Kan ikke huske at jeg så det når jeg først startet og kikket i menyene (ganske sikker at de ikke var der). Jeg har også åpnet en del kister, siden jeg har utforsket hver krik og krok (men la ikke så mye merke til hva jeg fikk).

 

Nå gikk det veldig mye lettere, selv om det fortsatt var noe vanskelig. Men, jeg kom meg greit igjennom disse 4 (og det kom et par-tre til etter det når jeg fikk tatt de første). Alt dette er før vi skyter den "elgen".

 

 

Det jeg nå lurer på er; Denne rustningen/armouren som gjorde at jeg fikk bedre stats, fant jeg disse i kistene som jeg utforsket i (som ALLE kan benytte seg av og bør bruke), eller var det noe bonus-greier fra kodene som gjorde at jeg ble overpowered, og derfor klarte det mye lettere?

Lenke til kommentar

Ja, for den jeg starter med har bare noe +1 eller noe her og der, men det jeg hadde økte noe nokså mye.

Akkurat nå sitter jeg på jobb, så usikker på hva de forskjellige heter.

 

Føler kanskje at det er litt juks? hvis jeg benytter meg av slik armour, hvis man egentlig ikke skal få det.. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja, for den jeg starter med har bare noe +1 eller noe her og der, men det jeg hadde økte noe nokså mye.

Akkurat nå sitter jeg på jobb, så usikker på hva de forskjellige heter.

 

Føler kanskje at det er litt juks? hvis jeg benytter meg av slik armour, hvis man egentlig ikke skal få det.. :hmm:

Det får være opp til den enkelte å bestemme, det blir fort byttet ut med noe som er bedre uansett, samtidig som fiendene blir vanskeligere (tåler mer og gjør mer skade).

Lenke til kommentar

Hvor mange spiller på "Give Me God of War"?

 

Jeg dør et helt latterlig antall ganger, men det som er så givende er når du klarer det, og når du dør, så er det liksom din egen feil, og man "vet" liksom hva som er riktig og hva man gjorde feil. Så prøver man en tur til.. :)

 

Har virkelig ikke kommet langt heller. Er bare rett forbi første gang man møter en sånn heks/spirit-sak (husker ikke hva de kalles). Redd jeg kommer til å klokke inn altfor mange timer med denne farten..

 

Man ser ikke hvor mange ganger man har dødd et sted her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så på en streamer som spilte på "Give Me God of War", og han ga faktisk opp når han kom til den første heksa etter xxx antall forsøk, og startet på nytt, på hakket lettere vanskelighetsgrad. 

 

Jeg hadde vel ingen intensjoner om å spille på så mye vanskeligere enn "medium", og etter jeg så hvordan han fyren slet var det iallefall ingen tvil.

Hvor mye det er din egen feil når du dør, kan også diskuteres etter min mening, av og til må bare alt klaffe for at du skal komme deg videre, inkludert det du ikke har kontroll over (hva fiendene gjør til en hver tid).

 

Men folk liker jo DS-serien, så at folk foretrekker stressende og frustrerende selvtortur, som blir belønnet med mestring-følelse er jo forsåvidt ikke nytt.

Så vil si at "Give Me God of War" er utelukket for de som liker type DS-serien, og resten bør styre unna, selv om det virker ut til at ting blir litt lettere med oppgradert utstyr, og tilgang til alle verktøyene som er låst bak XP.

Jeg er mer der at når jeg første setter meg på sofaen for å spille, så er det ikke for å stresse til jeg blir klam i nevene, men noe jeg gjør for avslapping .

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Selv spiller jeg på den vanskelighetsgraden, fordi det har vært så mye snakk om de DS/BB-spillene og vanskelighetsgraden der. Men, siden settingen i spillene for meg har virket så uinteressante, så har jeg aldri prøv dem. Hørte sammenligninger om vanskelighetsgraden i disse to spillene, så da ble det slik at jeg måtte prøve på det spillet jeg antok at jeg kom til å like :)

 

Er en stund siden jeg har spilt noe som er "så vanskelig", så det var faktisk litt gøy til en forandring. Det andre spillet jeg har spilt som er slik super-duper vanskelig, er Grounded Mode i The Last of US, og den gjennomspillingen er den desidert beste gjennomspillingen jeg har hatt i et spill i voksen alder. :)

Lenke til kommentar

Flere som spiller på hardeste vanskelighetsgrad?

 

Hørt så mye om de Bloodborne/Dark Souls-spillene pga vanskelighetsgraden der, men de spillene interesserer meg ikke etter det jeg har sett, så ikke prøvd.

 

Hvordan er det vanskeligste på GoW ift BB/DS?

 

Hovedforskjellen mellom disse type spillene er jo at Gow er mye mer lineært enn DS og BB. I de to sistnevnte er man jo nærmest overlatt til seg selv, som et spørsmålstegn, og man må bruke mye tid på sette seg inn i ulike builds etterhvert som man unlocker nye våpen / gear etc. GoW går litt mer "på skinner" etter min mening; ikke at det er noe i veien med det, men tror flere kanskje har gitt opp på DS og BB, enn Gow.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Par spørsmål..

 

Jeg er i området hvor jeg har båt.. Kan jeg komme tilbake til start nå? Jeg vet jeg glemte noen kister jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle åpne helt i starten..

 

Er XP og sånne penger veldig begrensede? Skeptisk mtp oppgraderinger og hva jeg skal tillate meg å bruke og sånn..

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Par spørsmål..

 

Jeg er i området hvor jeg har båt.. Kan jeg komme tilbake til start nå? Jeg vet jeg glemte noen kister jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle åpne helt i starten..

 

Er XP og sånne penger veldig begrensede? Skeptisk mtp oppgraderinger og hva jeg skal tillate meg å bruke og sånn..

 

:)

Du kan reise tilbake til starten etterhvert.

I starten bør du fokusere å bruke XP på de "skillsa" du vil ha først, resten får du etterhvert.

Av min erfaring hadde jeg en flust av penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Takker for svar! :)

 

Men, stilt spørsmålet litt på en annen måte da.. Er det noe som jeg bør være forsiktig med å bruke (opp)?

Nei, f.eks. crafting material du får tidlig blir irrelevant etter en kort stund, så da kan du like greit bare bruke det opp.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...