Gå til innhold

God of War får strålende anmeldelser


LarZen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Jeg har ingen forhold til de forrige God of War spillene, og med det sagt så har jeg heller aldri vært særlig glad i hack and slash sjangeren.

Trykking på alle knappene samtidig så fort som mulig blir fort veldig kjedelig. (satt litt på spissen)

Så jeg er glad at spillet er slik det er i dag, og at mitt forhold til de foregående spillene er og blir en 20 minutts video på Youtube som oppsummerte historien.

 

Å kalle det en Last of Us klone er å gå litt langt, hva er likt utenom kameravinkelen og det faktumet at du har et barn som følger deg igjennom spillet?

 

SPOILER ALERT FOR DE SOM IKKE ER FERDIG MED SPILLET:

 

Man får jo også Chaos Blades etterhvert, så Schreiber må tydeligvis gjøre seg ferdig med spillet før han dømmer gameplayet til bunns

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns ikke dem skrotet franchisen men heller fornyet seg så det passet i 2018. Syns det er en perfekt fortsettelse på de tidligere spillene. Har egentlig ikke ord på hvor bra spillet er, føler det har tatt spillmediet videre på samme måte som Avengers: Infinity War har tatt filmmediet videre nå. Jeg håper og tror at Sony bare dusjer Cory og teamet hans med millioner i budsjett for å lage flere slike spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Syns ikke dem skrotet franchisen men heller fornyet seg så det passet i 2018. Syns det er en perfekt fortsettelse på de tidligere spillene. Har egentlig ikke ord på hvor bra spillet er, føler det har tatt spillmediet videre på samme måte som Avengers: Infinity War har tatt filmmediet videre nå. Jeg håper og tror at Sony bare dusjer Cory og teamet hans med millioner i budsjett for å lage flere slike spill.

Lirik (største variasjon streameren på Twitch) tweetet dette her om dagen:

 

Han spiller vel en hel del mer (og flere) spill enn de fleste. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Franchisen trengte en fornyelse, men samtidig er det vemodig at den lekene stilen fra de tidligere God of War er borte. Er langt mellom slike spill nå, alt skal liksom være så "dystert" og "realistisk". Men, God of War er et fantastisk spill, og jeg har troa på at de klarer å ta franchisen videre på en bra måte nå. Spent på hvordan spillet slutter. Antar at vi får flere spill satt i det norrøne landskap, og det er veldig ålreit for min del.

Hadde det forøvrig som Lirik etter Witcher 3. Spilte ikke et annet spill på mange måneder etterpå, og det eneste som fikk meg ut av "alle andre spill suger"-modusen var Horizon Zero Dawn.

Lenke til kommentar

Syns ikke dem skrotet franchisen men heller fornyet seg så det passet i 2018.

 

Problemet er at de "fornyet" seg så mye at det strengt tatt er i en helt annen sjanger nå, og for helt andre fans. Det er ikke akkurat første gang vi ser dette heller. Resident Evil gikk fra å være survival/horror til ren action i RE4, og Tomb Raider rebooten er og blir en Uncharted-klone. Er fint lite igjen av gamle Tomb Raider der. Mario fornyet seg da han gikk over til 3D, men heldigvis skjønte Nintendo etterhvert at folk fortsatt vil ha 2D Mario. Men det så lenge ut som om 2D Mario var død og begravet, nettopp fordi franchisen fornyet seg. Call of Duty fornyet seg og gikk over til mer og mer ren multiplayer, og i neste er single-player offisielt død. Splinter Cell gikk mer og mer over til action, og nå begynner det å bli en stund siden sist. Neppe tilfeldig. Det samme gjelder Silent Hill. Vekk med survival, inn med hjernedød action, og dermed vekk med hele serien.

 

Så igjen, var det verdt det? Faktisk er jeg ikke sikker. Likte rebooten av Tomb Raider, men savner dypt et mer klassisk spill. Nye God of War er heller ikke dårlig, men hvis prisen er at vi aldri får et mer klassisk God of War tror jeg nok jeg heller ville ha droppet "rebooten" og heller oppdatert den gamle formelen til 2018, i stedet for å oppdatere selve franchisen i seg selv. Den er for annerledes enn de forrige.

Lenke til kommentar

Absolutt verdt det for min del. Jeg maktet nesten ikke å fullføre God of War 3 på PS3, da det ble så ufattelig kjedelig og ensformig utover der. Hadde spydd om de hadde annonsert  "Nok ett GoW" tilbake den gang, bare for å puste liv i gamle helter.

Lenke til kommentar

 

Syns ikke dem skrotet franchisen men heller fornyet seg så det passet i 2018. Syns det er en perfekt fortsettelse på de tidligere spillene. Har egentlig ikke ord på hvor bra spillet er, føler det har tatt spillmediet videre på samme måte som Avengers: Infinity War har tatt filmmediet videre nå. Jeg håper og tror at Sony bare dusjer Cory og teamet hans med millioner i budsjett for å lage flere slike spill.

Lirik (største variasjon streameren på Twitch) tweetet dette her om dagen:

 

Han spiller vel en hel del mer (og flere) spill enn de fleste. 

 

 

hehe har akkurat samme feelingen. Historien, gameplayet osv har tatt ting til nye høyder for min del sånn at alt annet blir kjedelig. Var å så nye Avengers forleden også, akkurat det samme. Digget filmen såppass mye og ble så blown away at nå duger ingenting annet enn en annen avengers film :p Knall humor, knall action, knall historie, knall karaktere. Elsket ALT! 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så igjen, var det verdt det? Faktisk er jeg ikke sikker. Likte rebooten av Tomb Raider, men savner dypt et mer klassisk spill. Nye God of War er heller ikke dårlig, men hvis prisen er at vi aldri får et mer klassisk God of War tror jeg nok jeg heller ville ha droppet "rebooten" og heller oppdatert den gamle formelen til 2018, i stedet for å oppdatere selve franchisen i seg selv. Den er for annerledes enn de forrige.

 

 

Hva er det du savner fra de gamle spillene?

Jeg har platinum på alle 3 GOW til PS3, og må si at det nye spillet er ett friskt pust og bedre enn de gamle på mange måter. Savner kanskje en annen kameravinkel innimellom.

 

Mye av det du syter over høres ut som fiksbart i innstillinger, og/eller inkompetent spilling,

Det er bra at spillet er vanskelig, og ikke bare steamroll som så mye annet idag.

 

Merklig nok er det ikke en Trophy å spille på vanskligste grad lenger. Burde vært

Endret av blcmn
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Så igjen, var det verdt det? Faktisk er jeg ikke sikker. Likte rebooten av Tomb Raider, men savner dypt et mer klassisk spill. Nye God of War er heller ikke dårlig, men hvis prisen er at vi aldri får et mer klassisk God of War tror jeg nok jeg heller ville ha droppet "rebooten" og heller oppdatert den gamle formelen til 2018, i stedet for å oppdatere selve franchisen i seg selv. Den er for annerledes enn de forrige.

 

 

Hva er det du savner fra de gamle spillene?

Jeg har platinum på alle 3 GOW til PS3, og må si at det nye spillet er ett friskt pust og bedre enn de gamle på mange måter. Savner kanskje en annen kameravinkel innimellom.

 

Mye av det du syter over høres ut som fiksbart i innstillinger, og/eller inkompetent spilling,

Det er bra at spillet er vanskelig, og ikke bare steamroll som så mye annet idag.

 

Merklig nok er det ikke en Trophy å spille på vanskligste grad lenger. Burde vært

 

 

Vel. først og fremst "syter" jeg ikke, så det kan du spare deg. At du har platinum bryr jeg meg heller ikke om. Har null interesse av sånt, og det betyr uansett ikke at du er en bedre fan av meg, eller hva du nå mener. Det jeg mener er at God of War 2018 er i en helt annen sjanger enn de andre spillene, og jeg nevnte flere andre reboots for å backe opp påstanden min. RE4 er et rent actionspill i stedet for survival horror, Tomb Raider er et rent skytespill i stedet for de rolige gamle spillene, og så videre. God of War 2018 dreier seg stort sett om å traske i vei fra A til B, og denge noen fiender her og der. De gamle var mer gå fra rom til rom og banke gørra ut av en drøss fiender. Du kan jo kontre med at vi fortsatt sloss mye, men det er i langt mindre skala enn før. Det er noe av det jeg savner mest. GoW3 starter rett på med en enorm boss, og ble bare bedre og bedre etter det. GoW 2018 starter rett på med å traske i vei, før vi sloss mot en helt vanlig person (tilsynelatende, anyway), og jeg har sjelden sloss mot mer enn fem, seks fiender om gangen her. Det er veldig mye som er annerledes, som jeg sa.

 

Og ja, mye kan ordnes, men poenget mitt var at det ikke kommer til å skje. Gamle GoW er død og begravet, takket være dette spillet. Akkurat på samme måte som vi aldri kommer til å få et "klassisk" Resident Evil med låste kameravinkler og alt det der, og vi kommer aldri til å få et Tomb Raider med 90% utforsking og puzzles, og der en simpel tiger eller bjørn er noe farlig man bør unngå. Alone In The Dark har prøvd å fornye seg to ganger siden New Nightmare, men begge feilet. Så i stedet for å ta serien tilbake til røttene er den død og bergravet. Så på samme måte som så mange andre franchiser lever God of War videre, men mest i navnet. Hadde Kratos vært en viking i et spill som ikke hadde hatt noe som helst med God of War å gjøre hadde det ikke gjort en dritt fra eller til.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan du får nye god of war til å være en helt annen sjanger. Det er jo så og si akkurat samme spill som før bare med ny kameravinkel og litt mer Rpg elementer ettersom du har 3 armor pieces og ikke bare våpen som kan levles opp.  Action-adventure hack & slash. rølper rundt relativt linjært, river folk i to, dreper guder og løser noen gåter under veis. Har jo til og med de fleste av de gamle angrepene. Gåteløsningen er utrolig typisk for serien og samme med fiendene.

Lenke til kommentar

 

Vel. først og fremst "syter" jeg ikke, så det kan du spare deg. At du har platinum bryr jeg meg heller ikke om. Har null interesse av sånt, og det betyr uansett ikke at du er en bedre fan av meg, eller hva du nå mener. Det jeg mener er at God of War 2018 er i en helt annen sjanger enn de andre spillene, og jeg nevnte flere andre reboots for å backe opp påstanden min. RE4 er et rent actionspill i stedet for survival horror, Tomb Raider er et rent skytespill i stedet for de rolige gamle spillene, og så videre. God of War 2018 dreier seg stort sett om å traske i vei fra A til B, og denge noen fiender her og der. De gamle var mer gå fra rom til rom og banke gørra ut av en drøss fiender. Du kan jo kontre med at vi fortsatt sloss mye, men det er i langt mindre skala enn før. Det er noe av det jeg savner mest. GoW3 starter rett på med en enorm boss, og ble bare bedre og bedre etter det. GoW 2018 starter rett på med å traske i vei, før vi sloss mot en helt vanlig person (tilsynelatende, anyway), og jeg har sjelden sloss mot mer enn fem, seks fiender om gangen her. Det er veldig mye som er annerledes, som jeg sa.

 

Og ja, mye kan ordnes, men poenget mitt var at det ikke kommer til å skje. Gamle GoW er død og begravet, takket være dette spillet. Akkurat på samme måte som vi aldri kommer til å få et "klassisk" Resident Evil med låste kameravinkler og alt det der, og vi kommer aldri til å få et Tomb Raider med 90% utforsking og puzzles, og der en simpel tiger eller bjørn er noe farlig man bør unngå. Alone In The Dark har prøvd å fornye seg to ganger siden New Nightmare, men begge feilet. Så i stedet for å ta serien tilbake til røttene er den død og bergravet. Så på samme måte som så mange andre franchiser lever God of War videre, men mest i navnet. Hadde Kratos vært en viking i et spill som ikke hadde hatt noe som helst med God of War å gjøre hadde det ikke gjort en dritt fra eller til.

 

 

Angående fiendemengdene og sånt, er ikke de ganske bra de samme som i tidligere spill? Spilt igjennom noen av de gamle spillene nå og det er som regel rundt 5-6 om gangen der også, unntaket er vel Ascension som slenger litt insekter og sånt etter deg i tillegg. Kamphastigheten føles generelt sett like raskt også, så føles som største forskjellen er at kameraet er flytta bak deg i stedet for satte vinkler i hver scene. Ascension begynte ellers å bli en mix av gamle GoW og Uncharted med alle klatresekvensen i det spillet, i tillegg til at kameraet begynte å gå over styr med hvor latterlig langt bak det skulle trekke seg i noen sekvenser som gjør at man bokstavelig talt er en liten prikk som slåss mot andre små prikker.

 

Så, ja, nye GoW har forandra seg en del fra de tidligere spillene, men når man først kommer litt lenger ut i det så vil jeg si at kampflyten er minst like bra i det nye som de gamle, om ikke bedre. Ut av de spillene du lister opp så vil jeg si at GoW er det som kanskje har forandra seg minst sånn sett. Og etter Ascension så var det på høy tid at serien fikk seg en liten omsnuing. Når neste steg er å gjøre områdene så store og deg som spiller så liten at du ikke en gang klarer å se hvem du slåss mot så har du begynt å gå for langt :p

Lenke til kommentar

Ganske morsomt å lese denne tråden. Da den første traileren kom og helt frem til spillet ble sluppet hadde vi en endeløs klagestorm fra fansen, dag ut, dag inn. Alt var helt ødelagt. Serien ble kalt Dad of War av folk flest, og veldig få tok den seriøst lengre. Men da spillet ble sluppet ble alt snudd opp ned, og nå er det bare oss raringer som fortsatt misliker endringene. Så lite skal til for å godta at "favorittfranchisen" man er "blodfan" blir ødelagt, tydeligvis. Folk er rare.

Lenke til kommentar

Ganske morsomt å lese denne tråden. Da den første traileren kom og helt frem til spillet ble sluppet hadde vi en endeløs klagestorm fra fansen, dag ut, dag inn. Alt var helt ødelagt. Serien ble kalt Dad of War av folk flest, og veldig få tok den seriøst lengre. Men da spillet ble sluppet ble alt snudd opp ned, og nå er det bare oss raringer som fortsatt misliker endringene. Så lite skal til for å godta at "favorittfranchisen" man er "blodfan" blir ødelagt, tydeligvis. Folk er rare.

Sier vel mer om hvor bra jobb de har gjort med å fornye spillet når mange av de som var ekstremt skeptiske likevel liker ender opp med å elske spillet. Jeg er ikke så glad i alle endringene selv, men jeg liker spillet godt og syns de har gjort en veldig god jobb med å ta God of War-franchisen inn i en ny retning. Hadde spillet vært God of War 4 som hadde vært kliss likt nummer 3 hadde det nok ikke blitt like godt mottatt, og det er ingenting som stopper oss i å spille de opprinnelige God of War-spillene. Blir spennende å se hvor de tar spillet videre.

Lenke til kommentar

 

Ganske morsomt å lese denne tråden. Da den første traileren kom og helt frem til spillet ble sluppet hadde vi en endeløs klagestorm fra fansen, dag ut, dag inn. Alt var helt ødelagt. Serien ble kalt Dad of War av folk flest, og veldig få tok den seriøst lengre. Men da spillet ble sluppet ble alt snudd opp ned, og nå er det bare oss raringer som fortsatt misliker endringene. Så lite skal til for å godta at "favorittfranchisen" man er "blodfan" blir ødelagt, tydeligvis. Folk er rare.

Sier vel mer om hvor bra jobb de har gjort med å fornye spillet når mange av de som var ekstremt skeptiske likevel liker ender opp med å elske spillet. Jeg er ikke så glad i alle endringene selv, men jeg liker spillet godt og syns de har gjort en veldig god jobb med å ta God of War-franchisen inn i en ny retning. Hadde spillet vært God of War 4 som hadde vært kliss likt nummer 3 hadde det nok ikke blitt like godt mottatt, og det er ingenting som stopper oss i å spille de opprinnelige God of War-spillene. Blir spennende å se hvor de tar spillet videre.

 

 

Her er et typisk eksempel på hva jeg snakker om. No offense. :) Har aldri sagt spillet er dårlig. Jeg sier bare at det ikke er God of War lengre, men det gir fansen blaffen i. Fans klagde i månedsvis på endringene, og dømte spillet nord og ned. Å ødelegge God of War på denne måten var jo ren blasfemi! Men så snart de så spillet faktisk var bra ble det stille. At det ikke har noe særlig med God of War å gjøre er allerede glemt. Neste God of War kan like gjerne være i førsteperson som f.eks Skyrim uten at det gjør noe fra eller til. Er spillet bra godtar fansen det uten å nøle - etter at de har spilt det, selvsagt. Frem til dagen før release er det en hylekor uten like. Akkurat som med GoD 2018. Den såkalte "fansen" har bevist gjentatte ganger at de gir blaffen i franchiser så lenge spillet er bra.

Lenke til kommentar

 

 

Ganske morsomt å lese denne tråden. Da den første traileren kom og helt frem til spillet ble sluppet hadde vi en endeløs klagestorm fra fansen, dag ut, dag inn. Alt var helt ødelagt. Serien ble kalt Dad of War av folk flest, og veldig få tok den seriøst lengre. Men da spillet ble sluppet ble alt snudd opp ned, og nå er det bare oss raringer som fortsatt misliker endringene. Så lite skal til for å godta at "favorittfranchisen" man er "blodfan" blir ødelagt, tydeligvis. Folk er rare.

Sier vel mer om hvor bra jobb de har gjort med å fornye spillet når mange av de som var ekstremt skeptiske likevel liker ender opp med å elske spillet. Jeg er ikke så glad i alle endringene selv, men jeg liker spillet godt og syns de har gjort en veldig god jobb med å ta God of War-franchisen inn i en ny retning. Hadde spillet vært God of War 4 som hadde vært kliss likt nummer 3 hadde det nok ikke blitt like godt mottatt, og det er ingenting som stopper oss i å spille de opprinnelige God of War-spillene. Blir spennende å se hvor de tar spillet videre.

 

 

Her er et typisk eksempel på hva jeg snakker om. No offense. :) Har aldri sagt spillet er dårlig. Jeg sier bare at det ikke er God of War lengre, men det gir fansen blaffen i. Fans klagde i månedsvis på endringene, og dømte spillet nord og ned. Å ødelegge God of War på denne måten var jo ren blasfemi! Men så snart de så spillet faktisk var bra ble det stille. At det ikke har noe særlig med God of War å gjøre er allerede glemt. Neste God of War kan like gjerne være i førsteperson som f.eks Skyrim uten at det gjør noe fra eller til. Er spillet bra godtar fansen det uten å nøle - etter at de har spilt det, selvsagt. Frem til dagen før release er det en hylekor uten like. Akkurat som med GoD 2018. Den såkalte "fansen" har bevist gjentatte ganger at de gir blaffen i franchiser så lenge spillet er bra.

 

Har enda til gode å se et eneste fornuftig argument fra deg. Hvordan er spillet en helt annen sjanger? Hvordan er God of war ødelagt?  Hvilke fans har klaget? en reddit post eller noe som automatisk blir meningen til alle i hele verden? 

 

Spillet oser God of war, det spiller som God of war. level design, fights og puzzles er som tidligere God of war. Forskjellen her er enkelt og greit kameravinkel og et forsøk på å humanisere Kratos og gi han mer dybde enn bare han badassen som brutalt dreper guder. 

 

jeg skjønner så sykt lite av sytingen din. Vi som "fans" skal være misfornøyde fordi utvikleren klarer å modernisere og fornøye en franchise? 

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...