Gå til innhold

God of War får strålende anmeldelser


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk spilt åpnings kapittelet igår. Og det alene er noe av det sykeste jeg har spilt på lang lang tid. Det her er jo av en standard som ikke ligner grisen...! Det er som å spille i en film jo. Heeeeelt sykt. Og min bekymring ang PS4Pro støtten er ikke noe å tenke på ihvertfall. Detaljene i 4K modus er helt sykt bra. Så mye mikrodetaljer at du får tårer i øyne. 

 

Performance modus hopper jeg glatt over da spill i jojo fps er helt forferdelig å spille. Om konsollen hadde VRR og Free-Sync støtte (og jeg hadde et slikt TV/monitor) så hadde jeg nok kunne vurdert den modusen. 

Lenke til kommentar

Fikk spilt åpnings kapittelet igår. Og det alene er noe av det sykeste jeg har spilt på lang lang tid. Det her er jo av en standard som ikke ligner grisen...! Det er som å spille i en film jo. Heeeeelt sykt. Og min bekymring ang PS4Pro støtten er ikke noe å tenke på ihvertfall. Detaljene i 4K modus er helt sykt bra. Så mye mikrodetaljer at du får tårer i øyne. 

 

Performance modus hopper jeg glatt over da spill i jojo fps er helt forferdelig å spille. Om konsollen hadde VRR og Free-Sync støtte (og jeg hadde et slikt TV/monitor) så hadde jeg nok kunne vurdert den modusen. 

 

Ja det er helt sykt. Aldri sett noe lignende og skulle ønske vi hadde slike utviklere til PC også. Er det stor forskjell mellom 4K og 1080p? Gikk for performance med engang siden 4K bruker ikke å utgjøre noe spesiell forskjell. Spillet ser krystallklart og helt perfekt ut på 1080p på 4K skjerm ihvertfall. Frameraten er knallbra også, helt buttery smooth.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Prøv performance mode Larzen, det er en langt bedre opplevelse. Å spille i 30fps er veeeeldig seigt etterpå. Alt over 30fps er en gave fra Gud i detta spillet her.

 

Jeg sitter riktignok på en 1080p skjerm, men her sliter med å se verdien i låst 30fps i supersampling modus kontra performance mode if native 1080p. Jeg trodde jeg kom til å låse meg til stabile 30fps altså, men så langt er ytelse bedrer enn forventet med variabel fps på min TV. Og det var ett og slett helt grusomt å gå tilbake å spille i 30fps :p Dere har jo i det indre HDR-i behold som utgjør en langt større forskjell enn falsk 4K skulle jeg tro.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Merker egentlig veldig lite til at frameraten hopper og spretter i performance modus. Den andre modusen fortrengte bildet hver gang jeg snudde på kameraet, noe som var veldig ubehagelig.

 

Må si det er et ganske intenst og utfordrende spill, selv på nest letteste. Tar mye skade, gjør lite skade og må hele tiden blokke og rulle.

 

Ja, spillet er overraskende vanskelig selv på nest letteste vanskelighetsgrad. Føler meg ikke akkurat som en halvgud - men det er egentlig greit. Hadde vært kjedelig om man hadde knust alt og alle enkelt. 

Lenke til kommentar

Jeg har Assassin's Creed Origins liggende urørt.

Jeg har Far Cry 5 jeg ikke har fått begynt på enda.

Nå kiler det i kjøpefingrene med hensyn til GoW......

Kjenner meg igjen der. Når forseglingen fremdeles ligger på mange titler vet man at markedsføringen og hypen fungerer.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle litt om hvordan spillet er istedetfor den evige diskuteringen om forpulte fps osv? Hvordan er spillet?

 

 

Så langt helt fantastisk på alle plan.

 

For min del som er rimelig mettet på åpen verden spill er dette her midt i blinken altså. Man har begrenset frihet, og det er en befrielse i seg selv :p

 

Kontrollene sitter som ett skudd og følelsen av hardtslående angrep er nailet til tusen :D Har ikke kommet veldig langt enda, men  øksen til Kratos er helt konge! Syns også måten de legger opp til samarbeid mellom Kratos og sønnen er veldig bra, dette fungerer akkurat som det skal og er egentlig mer moro enn jeg såg for meg. Lydsporet kicker inn til tider og det er halleluja stemning over anlegget. Men med Bear McCrary bak roret her var jeg ikke så bekymret akkurat :) Det gledes! Historien drar også i rett retning så den engasjerer så langt.

 

Nok en solid tittel til PS4 dette her, det er slike maktdemonstrasjoner som God of War som er mye av grunnen til at Playstation plattformen er  der den er i dag.

Endret av Mala
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Prøvde performance modus igår og ja det var deilig å få den ekstra flyten altså. Men jeg sitter endel nærme TV og 1080p oppskalert til å dekke skjermen gjør noe med bilde jeg ikke synes var noe særlig.

 

Slo av motion blur i 4K modus og synes det fungerer bra for min del. Tenk å kunne få i pose å sekk.... :wee:

 

Slik. Da er jeg ferdig med fps etc snakk ChopperReid  :)

Lenke til kommentar

Ekstremt fornøyd sålangt ja. De har klart å legge ordentlig fysikk bak Kratos. Du føler du styrer en person som er vanvittig sterk. Føler jeg har brukt MYE tid på spillet allerede men har ikket kommet langt og ser på kartet at jeg er 10% på Midgard realm så jeg har nok å gjøre :o

 

Spillet utfordrer også hele tiden, møter man på mini bosses så tenker jeg "oh fuck" hver eneste gang. Det er ordentlig battle og jeg kan ikke tabbe meg ut på noe selv på normal difficulty. Ellers er spillet noe av det peneste jeg har sett uansett spillplattform. Er ingenting i nærheten av dette på PC og ihvertfall ikke på konsoll. Uhyre detaljert spill der alt bare klaffer fra lyd, musikk til historie og kamp. Rett og slett et 10/10 spill :p

Lenke til kommentar

Fin oppsummering, Mala. Jeg er enig, og vil også legge til at jeg er veldig glad for at de har videreført variasjonen fra de andre spillene. Det er mye slåssing her, men det er også mange rolige sekvenser med utforskning og gåteløsning. Man blir også godt belønnet for å utforske da man kan finne gullepler som øker helsebaren og materialer og penger som trengs for å oppgradere Kratos og sønnen. Veldig fornøyd med spillet så langt, men jeg tar det litt piano da jeg vil nyte spillet så lenge som mulig.

Lenke til kommentar

Litt glad for at photo mode ikke er med. Det tar meg litt ut av opplevelsen fordi jeg blir så klar over at det er et spill jeg spiller og alt blir så oppstykket. Kommer nok til å spille igjennom dette flere ganger, så får leke med photo modus senere. Men første gjennomspilling vil jeg bare leve meg inn i spillet.

 

Sliter litt med å finne flyten i slossingen, men tror det er fordi jeg nettopp spilte Skyrim der man bare holder R2 for å vinne. Kommer seg nok etterhvert.

Lenke til kommentar

Fin oppsummering, Mala. Jeg er enig, og vil også legge til at jeg er veldig glad for at de har videreført variasjonen fra de andre spillene. Det er mye slåssing her, men det er også mange rolige sekvenser med utforskning og gåteløsning. Man blir også godt belønnet for å utforske da man kan finne gullepler som øker helsebaren og materialer og penger som trengs for å oppgradere Kratos og sønnen. Veldig fornøyd med spillet så langt, men jeg tar det litt piano da jeg vil nyte spillet så lenge som mulig.

Ja jeg jublet når vi fikk se hvilken retning dette tok i forhold til de gamle titlene. Jeg hadde nok ikke kjøpt det om det vare samme prosedyre som før. Og det har jo gitt full uttelling så langt :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...