Gå til innhold

God of War får strålende anmeldelser


LarZen

Anbefalte innlegg

Hvis det nye God of War ikke er et God of War spill da er heller ingen av 3d Mario og Zelda spillene Mario og Zelda spill lenger heller.

 

Selv Nintendo trodde 2D Mario var død etter SM64, men innrømmet at de tok feil. 2D og 3D Mario er to helt forskjellige sjangre. Det er derfor vi fikk så mange 2D Mario-spill med Wii og Wii U. Dette nevnte jeg før, hvis du gidder faktisk lese det jeg skriver.

 

Men for å ta det en aller siste gang:

 

1. Resident Evil 4 er et bra actionspill. Da får det være at det ikke har noe med survival/horror å gjøre, som alle spillene som kom før.

 

2. Assassin's Creed: Origins er regnet som et av de beste i serien. Da får det være at det er fint lite sniking i en franchise bygd rundt nettopp sniking.

 

3. Call of Duty er populært i multiplayer. Hvem bryr seg om at serien var kjent for svært bra single-player historie, og at multiplayer var slengt på som en ettertanke?

 

4. Tomb Raider er en bra Uncharted-klone. Hva så at det ikke har noe med Tomb Raider å gjøre lengre, og selv nevnte tombs er "ekstrainnhold"?

 

5. Skyrim har en fint og stor åpen verden, så da overser vi glatt at gameplayet er er en trist skygge av de første spillene.

 

6. Metroid Prime var jo bra. At det ødela all sjanse for noe mer 2D Metroid er ikke nøye. Vi fikk etterhvert Zero Mission, Fusion og Samus Returns, men det er alt. Noe mer kan vi nok se langt etter.

 

7. Fallout 3 var jo populært nok. Synd det gjør vi aldri får en "ekte" Fallout 3 i stil med de to første, spesielt siden den sjangeren er svært populær nå. Men pytt, vi har jo alltids New Vegas og Fallout 4 å kose oss med.

 

8. Last of Us var svært populært, så da lager vi like greit et Last of Us: God of War Edition. At det gjorde det Kratos selv ikke klarte og drepte franchisen vi elsket får bare være. Hvorfor fornye en franchise, når man like greit kan lage en kopi av en annen populær franchise?

 

Er det virkelig så vanskelig å skjønne hva jeg mener? Vi får aldri et old-school God of War igjen, takket være GoW 2018. Dette skjønte "alle" fra første trailer dukket opp, og "alle" klaget høylydt over det frem til release. Da ble det plutselig stille, og "alle" hadde glemt hva de klagde over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi man flytter kameraet fra et 2d plan til et 3d plan så er det likefullt et Mario spill, nei? 2d Assassin’s Creed spillene er også Assassin’s Creed spill, selv om man nødvendigvis ikke liker gameplayet i de til samme grad som 3d spillene.

 

Hvis GoW (2018) ikke skulle vært et GoW spill så måtte man gjort noe enormt mye flere endringer enn kameravinkel og å få Kratos til å ikke høre ut som han skal skrike til andre siden av kloden hver gang han åpner munnen.

 

Jeg ser godt hva du har skrevet før, og noen av argumentene dine når det gjelder kameraet i nye GoW som du skrev for et par dager siden virker også merkelig for min del, men det er en litt annen ting enn akkurat det her.

 

Jeg driter egentlig en lang marsj i hvor mye folk potensielt hyler og skriker i forkant av et spill når de ikke har peiling på hvordan det er å spille. Hvis det var så enormt mye hyling og skriking i forkant når det gjelder GoW så er det bra at studioet ikke gikk tilbake på alt bare for å tekkes den såkalte “hardore” fansen. Forandring kan være godt, ellers så blir det jo null framgang i noen retning, det være spill eller andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har enda til gode å se et eneste fornuftig argument fra deg.

 

I like måte, kompis. Dette tøvet gidder jeg ikke kaste bort tid på.

 

javel, det beviser vel bare at jeg har rett. Jeg nevner 3-4 ting i innleggene mine som gjør God of war til God of war. Disse tingene er fortsatt inntakt og er selve kjernen av spillet i God of War 2018 :)

 

 

Altså din forståelse av de 8 spillene du nevner i en post over viser jo hvor langt på vidda du er. Jeg kan være veldig enig i at ikke alle franchiser har utviklet seg riktig vei med årene, men om INGEN hadde gjort noe for å fornye seg og prøve nye ting innad i serier så hadde vi vært uten veldig mange av de beste spillene som er laget i dag. 

 

edit: For min egen del ville jeg ikke vært uten f.eks: Mario 64, Mario Galaxy, Zelda Ocarina of time, fallout 3, GTA 4 og 5, FF7, FFX, RE4, MGS2, 

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Så igjen, var det verdt det? Faktisk er jeg ikke sikker. Likte rebooten av Tomb Raider, men savner dypt et mer klassisk spill. Nye God of War er heller ikke dårlig, men hvis prisen er at vi aldri får et mer klassisk God of War tror jeg nok jeg heller ville ha droppet "rebooten" og heller oppdatert den gamle formelen til 2018, i stedet for å oppdatere selve franchisen i seg selv. Den er for annerledes enn de forrige.

 

 

Hva er det du savner fra de gamle spillene?

Jeg har platinum på alle 3 GOW til PS3, og må si at det nye spillet er ett friskt pust og bedre enn de gamle på mange måter. Savner kanskje en annen kameravinkel innimellom.

 

Mye av det du syter over høres ut som fiksbart i innstillinger, og/eller inkompetent spilling,

Det er bra at spillet er vanskelig, og ikke bare steamroll som så mye annet idag.

 

Merklig nok er det ikke en Trophy å spille på vanskligste grad lenger. Burde vært

 

 

Vel. først og fremst "syter" jeg ikke, så det kan du spare deg. At du har platinum bryr jeg meg heller ikke om. Har null interesse av sånt, og det betyr uansett ikke at du er en bedre fan av meg, eller hva du nå mener. 

 

Snip

 

Det jeg mener at jeg har såpass mange timer, og innsikt i denne spillserien at jeg har ett grunnlag for å uttale meg, og ikke bare skyter blinde påstander ut i lufta.

 

Når det er sagt..

Dine argumenter har dårlig hold, og du klarer fortsatt ikke å forklare meg hva du savner med de gamle spillene bortsett fra 2 ting. TO TING. At det var flere fiender samtidig? Er DET liksom make n break it, hvis man ser bortifra kameravinkelen? Historien er satt til en annen tid, uten Titaner og Guder. Skal alle spillene være kliss like, bare bedre grafikk? Hver gang jeg ser poster fra deg, og ja, jeg leser mye her uten å skrive.. så syns jeg du kommer med mye oppgulp, og jeg vet at jeg ikke er den eneste som syntes det.

 

GoW 2018 har implementert endel nye ting som kameravinkel, utstyr, sønnen, dypere historie, sidequests osv.. men samtidig bevart nesten samtlige elementer fra de gamle spillene, som gjør GoW til GoW.

Mye har du spilt egentlig? Hvis mengden med fiender er ett problem for deg, så besøk Muspelheim og sett vanskelighetsgraden til GoW, så kan du for en god stund leke at det er uendelig med fiender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant nok. Regner med det blir bedre i de neste spillene når vi jobber oss oppover i hierakiet.

Sånn sett er det opprinnelige God of War på PS2 mye bedre. Husker så godt når man gikk i landsbyen der og fikk se Ares på avstand og man visste at "han der skal jeg drepe - HOLY SHIT!". Men så ble den kampen litt kjip siden Kratos ble like stor som Ares.

Lenke til kommentar

Sant nok. Regner med det blir bedre i de neste spillene når vi jobber oss oppover i hierakiet.

 

Sånn sett er det opprinnelige God of War på PS2 mye bedre. Husker så godt når man gikk i landsbyen der og fikk se Ares på avstand og man visste at "han der skal jeg drepe - HOLY SHIT!". Men så ble den kampen litt kjip siden Kratos ble like stor som Ares.

 

Både ja og nei. Man fikk den episke følelsen de første gangene, noe som var litt av grunnen til at GoW ble litt banebrytende den gangen. Det er også med i det nye spillet, trenger ikke røpe noe mer for de som ikke har kommet så langt. Så man kan liksom ikke argumentere for det heller. Som sagt, er nesten alle elementer fra de gamle spillene med i det nye. Burde droppa å nevnt guder i min første post, men får stå for det :)

Lenke til kommentar

Det jeg liker best med at GoW 2018 er så populært, er at det sender et klart signal om at det fremdeles er stor etterspørsel etter BRA singleplayer spill; i en tid hvor det fokuseres mest på multiplayer og mikrotransaksjoner.. Bra jobba Sony, og litt ekstra skryt for at et spill kan se så bra ut på en konsoll som snart nærmer seg 5 år!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart et av de beste spillene jeg har spilt (om ikke det beste) Kjøpte en pro kun for dette spillet og for å få fullt utbytte på tv med 4k og hdr.

 

Spillopplevelsen alene er verdt hva konsollen og spillet kostet!

 

Dette er helt klart et mesterverk!

Lenke til kommentar

Og mer skal det bli. Detroit Become Human, Spider-Man og Last of Us 2 kommer sikkert til å selge en del konsoller de også.

Samme med RDR2 - selv om det ikke er en konsollekslusiv så er det nok noen late bloomers som kjøper seg PS4 for å spille det, kjenner i hvert fall to stykker selv. Og da velger man selvsagt den konsollen som har flest gode ekslusive spill fra før!

Kommer selv til å oppgradere til PS4 pro når RDR2 kommer. Blir stas så spille igjennom HZD, Uncharted 4 og GoW på nytt da.

Lenke til kommentar

Okei.. Jeg valgte Resolution først, men ikke fått spilt så mye enda. Synes det fløyt veldig bra jeg, selv på Resolution mode..

 

Bare for å dobbeltsjekke, når det i innstillingen står perfer Resolution under video der, så betyr det at det NÅ kjøres høyere oppløsning, eller er det slik å forstå at man må trykke på det for "å få høyere oppløsning", at det blir litt motsatt på en måte?! :hmm:

 

 

Ellers tenkte jeg at jeg skulle være litt tøff, så dura avgårde på høyeste vanskelighetsgrad. Men, får skikkelig grisejuling! :) hehe.. Ikke ferdig med tutorial enda, tar tid.. Egentlig ikke spilt så mye (i hele tatt) GoW før..

 

 

Hva spiller dere på?

Lenke til kommentar

 

 Hver gang jeg ser poster fra deg, og ja, jeg leser mye her uten å skrive.. så syns jeg du kommer med mye oppgulp, og jeg vet at jeg ikke er den eneste som syntes det.

 

 

Du er ikke alene om det, jeg sa jeg var redd for og spurte om Mario Odyssey kom til å bli en endless runner, dette i Nintendo delen av forumet, hvor vedkommende mente jeg klaget og søyt om spillet, noe jeg overhodet ikke gjorde, hvorpå han etterpå startet en tråd med et slags brev om at han var ferdig med spill delen av Diskusjon.no, på bakgrunn av blant annet sånne som meg på bakgrunn av at jeg stilte et "kritisk" spørsmål.

 

Som han selv skrev:

 

 

Så takk og farvel. Jeg orker rett og slett ikke denne pessimismen lengre.

 

Jeg vet ikke hvem som skaper denne "pessimismen" jeg?

 

 

Okei.. Jeg valgte Resolution først, men ikke fått spilt så mye enda. Synes det fløyt veldig bra jeg, selv på Resolution mode..

 

Bare for å dobbeltsjekke, når det i innstillingen står perfer Resolution under video der, så betyr det at det NÅ kjøres høyere oppløsning, eller er det slik å forstå at man må trykke på det for "å få høyere oppløsning", at det blir litt motsatt på en måte?! :hmm:

 

 

Ellers tenkte jeg at jeg skulle være litt tøff, så dura avgårde på høyeste vanskelighetsgrad. Men, får skikkelig grisejuling! :) hehe.. Ikke ferdig med tutorial enda, tar tid.. Egentlig ikke spilt så mye (i hele tatt) GoW før..

 

 

Hva spiller dere på?

 

 

Jeg spiller på "Give me a balanced experience". Selv om det er den nest letteste vanskelighetsgraden, har jeg dødd flere ganger, men føler samtidig det er balansert som vanskelighetsgraden tilsier! :)

Endret av andypandy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, alle, men spesielt Elgen-Hansi.. Spesielt fordi jeg følte at du kom fra samme ståsted som meg. Jeg har heller ikke problemer med 30 fps i de spillene jeg spiller, og du har også mulighet til 4K slik jeg leser det.. Da får jeg i hvert fall et svar fra noen som ikke har en bastant mening om det er 60 fps eller go home. :) Ikke at jeg sa at dere andre har det.. Har som sagt bare spilt på resolution mode til nå, da jeg ikke sitter så langt unna en 55" 4K-skjerm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...