Gå til innhold

"Skaff penger før du ber ut jenter, gjerrige faen"


  

79 stemmer

  1. 1. Er det en god regel at mannen betaler?

    • Ja, og dette er likestilling
      5
    • Ja, men dette er ikke likestilling
      14
    • Nei, dette er ikke likestilling
      58
    • Nei, men dette er likestilling
      2


Anbefalte innlegg

Du mener det ikke er noe offer i en situasjon der en 60 år gammel mann drar med seg ei 20 år gammel jente på andre siden av jorda?

 

Du står på tynn is.

 

Problemet med slike eksempler er at det er ikke spesielt vanlig. Jeg har sett flere forhold mellom norske menn og thailendere, men ingen har hatt noen enorm alderforskjell, og søker du på "Et lite stykke thailand" i google ser du heller ikke slike alderforskjeller. 

 

Å late som et ekstremeksempel er normalt, er en klassisk taktikk for å diskreditere grupper man ikke liker. Ved å konstant prate om ekle gamle menn som utnytter fattige asiatere, så mistenkliggjør man alle forhold mellom norske menn og asiatere. Når folk ser dem, tenker de ikke at de elsker hverandre, de begynner å lure på om hun er en mail-order bride.

 

Det finnes også 60 år gamle menn som er sugardaddy for en norsk 20 år jente, men det hadde vært helt feil å la slike forhold beskrive nettdating. Det samme gjelder norske menn som gifter seg med asiatere.

Endret av Camlon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å late som et ekstremeksempel er normalt, er en klassisk taktikk for å diskreditere grupper man ikke liker. Ved å konstant prate om ekle gamle menn som utnytter fattige asiatere, så mistenkliggjør man alle forhold mellom norske menn og asiatere. Når folk ser dem, tenker de ikke at de elsker hverandre, de begynner å lure på om hun er en mail-order bride.

 

Det finnes også 60 år gamle menn som er sugardaddy for en norsk 20 år jente, men det hadde vært helt feil å la slike forhold beskrive nettdating. Det samme bør vi gjøre vedrørende norske menn som gifter seg med asiatere.

 

 

Så sant! Det var dette media gjorde da de fokuserte på nazistene blant de som sendte Listhaug blomster. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Har jeg sagt det kanskje? Nei det har jeg ikke. Forhold deg til det som blir sagt, ikke det du tror blir sagt. Jeg sier at kvinnen er fortsatt et offer selv om hun velger det minste av to onder. Den vestlige mannen er ingen helgen bare fordi kvinnen kommer fra stakkarslige kår. Det kalles utnyttelse.

 

Jeg utnytter ikke kvinnen i mitt liv hvertfall. Vet ikke helt hva du driver med i hjemmet ditt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Og for the record, jeg synes sugardaddy opplegget er helt forkastelig, men kvinner oppvokst i Norge kan faen ikke sammenliknes med kvinner oppvokst i slummen i sørøst-Asia. Get over yourself.

Lenke til kommentar

I JackNapiers tilfelle ser det ut til at Thatcher er relevant: "He would rather have the poor poorer provided the rich were less rich"

 

Beklager å måtte gi deg en kalddusj, men mye av samlivet handler om å "gi og ta". I et samliv er man aldri helt like individer. Det er neppe noen stor etisk forskjell mellom å prioritere å kjøpe nips fremfor å kjøpe wonderbaum. Det er ingen etisk forskjell mellom å være hjemme med barn, og det å prioritere karriere. 

 

Hvis en kvinne "oppvokst i slummen i sørøst-Asia" velger seg et liv som "husmor" i Norge er det hennes valg. Ikke ditt. 

 

For å bruke dine egne ord "kvinner oppvokst i Norge kan faen ikke sammenliknes med kvinner oppvokst i slummen i sørøst-Asia". Alternativene hennes er begrenset. Det å finne seg en norsk mann fremstår nok som en av de bedre alternativene, men mindre du ønsker at det er bedre at hun har det bedritent så lenge en norsk mann ikke får noen glede av det.... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Beklager å si det, JackNapier, men du er en klassisk moralist. Skjønner ikke hvorfor vi diskuterte dette tidligere i tråden.

 

Du dømmer folk basert på din egen moral. Du fordømmer prostitusjon, sugardaddy/baby, mailorder brides, og aldersforskjeller i multietniske forhold.

 

Tenk hva du vil om slikt, men ikke spre usannheter og forenklinger for å føle deg bedre enn dem du har noe i mot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har jeg sagt det kanskje? Nei det har jeg ikke. Forhold deg til det som blir sagt, ikke det du tror blir sagt. Jeg sier at kvinnen er fortsatt et offer selv om hun velger det minste av to onder. Den vestlige mannen er ingen helgen bare fordi kvinnen kommer fra stakkarslige kår. Det kalles utnyttelse.

 

Jeg utnytter ikke kvinnen i mitt liv hvertfall. Vet ikke helt hva du driver med i hjemmet ditt.

 

Hvilken utnyttelse er det egentlig snakk om? Gitt at mannen behandler henne bra og er glad i henne?

 

Ditt argument kan like gjerne snus på hodet og handle om kyniske kvinner som utnytter stakkars ensomme menn som kun er desperate etter omsorg og nærhet. Disse stakkars offrene går for det minste ondet når de velger å betale en kynisk kvinne for å gi dem det, da ensomheten vil være enda verre.

 

I virkeligheten er dog ting noe mer kompliserte enn dette svart/hvitt-landet du synes å leve i. Jeg tipper en, med nok fordommer, kunne funnet en 'utnyttelsels-vinkel' i de fleste forhold. Er det virkelig noe å bruke tid og krefter på så lenge partene i et forhold er der frivillig og etter eget ønske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Om den 60 år gamle mannen ikke kunne gi henne bolig og økonomisk sikkerhet i Vesten, hadde hun da valgt ham?

 

Jeg sier ikke at jeg ikke forstår valget hennes dersom hun kommer fra fattige kår. Det er ikke det jeg kritiserer.

 

Jeg kritiserer den vestlige mannen som bevisst utnytter det faktum at et liv med ham er mindre dårlig enn livet der hun kom fra. Det er det samme som fabrikkeieren som utnytter at folk må ha jobb. «Frivillig» og «etter eget ønske» blir meget utvannede konsepter da...

 

Jeg har ingenting mot multi-etniske forhold. At jeg har noe i mot sugardaddykonseptet, mailorder brides, gigantisk aldersforskjell og det som er er min rett å uttrykke. Jeg krever ikke at noen er enig med meg, jeg legger kun frem slik jeg ser på verden. Ironien er jo også at det moraliseres over at jeg moraliserer.

Lenke til kommentar

Har jeg sagt det kanskje? Nei det har jeg ikke. 

 

Jo, det har du

 

Her sier du at det kryr av forhold mellom gamle norske menn og unge thai-damer, og jeg svarte at slike enorme alderforskjeller er ikke spesielt vanlig.

 

du skal ikke langt utenfor bygrensa før det kryr av sørøstasiatiske damer i 20 eller tidlig 30-årene som er sammen med 50-60-70 gamle menn.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har jeg sagt det kanskje? Nei det har jeg ikke. Forhold deg til det som blir sagt, ikke det du tror blir sagt. Jeg sier at kvinnen er fortsatt et offer selv om hun velger det minste av to onder. Den vestlige mannen er ingen helgen bare fordi kvinnen kommer fra stakkarslige kår. Det kalles utnyttelse.

 

Jeg utnytter ikke kvinnen i mitt liv hvertfall. Vet ikke helt hva du driver med i hjemmet ditt.

En kan fint vri på det og spørre om det ikke er urimelig mot den stakkars mannen som er utsultet på kjærlighet, og velger det minste av to onder, som blir utnyttet av en kynisk kvinne for materielle goder. Og sånn kan vi holde på med svart/hvitt diskusjonen til vi blir blå ;)

Lenke til kommentar

Har jeg sagt det kanskje? Nei det har jeg ikke. Forhold deg til det som blir sagt, ikke det du tror blir sagt. Jeg sier at kvinnen er fortsatt et offer selv om hun velger det minste av to onder. Den vestlige mannen er ingen helgen bare fordi kvinnen kommer fra stakkarslige kår. Det kalles utnyttelse.

 

Jeg utnytter ikke kvinnen i mitt liv hvertfall. Vet ikke helt hva du driver med i hjemmet ditt.

 

Du gjør henne ikke til et offer hvis du gir henne et tilbud om en bedre tilværelse. Å komme til Norge er en drøm for mange. 

 

Jo, du utnytter kvinnen din. Og hun utnytter deg. Et forhold er gjensidig utnyttelse. Du får noe du vil ha fra henne og hun får noe hun vil ha fra deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ditt argument kan like gjerne snus på hodet og handle om kyniske kvinner som utnytter stakkars ensomme menn som kun er desperate etter omsorg og nærhet. Disse stakkars offrene går for det minste ondet når de velger å betale en kynisk kvinne for å gi dem det, da ensomheten vil være enda verre.

 

 

Helt sant! Det er gjensidig utnyttelse. Men samfunnet ser kun utnyttelsen som går den ene veien. Kvinner regnes alltid som de sårbare og uskyldige i dagens samfunn. 

 

 

Jeg kritiserer den vestlige mannen som bevisst utnytter det faktum at et liv med ham er mindre dårlig enn livet der hun kom fra. Det er det samme som fabrikkeieren som utnytter at folk må ha jobb. «Frivillig» og «etter eget ønske» blir meget utvannede konsepter da...

 

Vil du forby ansettelser også da? Herregud... Bedre at folk er arbeidsløse og sulter? Jeg mistenker at du bare er misunnelig på de som henter seg heite chicks i Asia. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg lurer på hva slags forhold dere er i siden det er kollektiv enighet om at forhold er gjensidig utnyttelse. Det er kanskje den grunnleggende forskjellen mellom de som henter seg kone i utlandet og de som finner dem på vanlig sett.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva slags forhold dere er i siden det er kollektiv enighet om at forhold er gjensidig utnyttelse. Det er kanskje den grunnleggende forskjellen mellom de som henter seg kone i utlandet og de som finner dem på vanlig sett.

Det er da alltid en gjensidig utnyttelse i et forhold som fungerer. Du er ikke ilag med noen hvis du ikke får noe igjen for det. Det er bedre å være i et forhold der begge får noe ut av det, enn der den ene er ulykkelig og føler de er i et tomt forhold.

 

 

Du prøver å dra det så på et generelt grunnlag, som om det er usannsynlig at man får kjærester fra andre land. Er det situasjoner der de føler at de blir ilag blant annet fordi de tror de får et bedre liv? Klart det, men det gjør jo folk her i Norge også når de finner noen med en stabil jobb og økonomi. Helt standard. 

 

Hvis det er utnytting på gang så må du på individuelle pars nivå for å bestemme det, å dra alle over en kam er bare moralistisk og ignorant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva slags forhold dere er i siden det er kollektiv enighet om at forhold er gjensidig utnyttelse. Det er kanskje den grunnleggende forskjellen mellom de som henter seg kone i utlandet og de som finner dem på vanlig sett.

 

Alle forhold er gjensidig utnyttelse. Seriøst, hadde du likt det om dama di ikke fikk noe ut av deg? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på hva slags forhold dere er i siden det er kollektiv enighet om at forhold er gjensidig utnyttelse. Det er kanskje den grunnleggende forskjellen mellom de som henter seg kone i utlandet og de som finner dem på vanlig sett.

 

Alle forhold er gjensidig utnyttelse. Seriøst, hadde du likt det om dama di ikke fikk noe ut av deg? 

 

 

Nettopp - alle forhold er gi-og-ta. 

 

Det er ikke negativt - tvert om. En kan hevde at det er hele kjernen i et forhold.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurer på hva slags forhold dere er i siden det er kollektiv enighet om at forhold er gjensidig utnyttelse. Det er kanskje den grunnleggende forskjellen mellom de som henter seg kone i utlandet og de som finner dem på vanlig sett.

 

Alle forhold er gjensidig utnyttelse. Seriøst, hadde du likt det om dama di ikke fikk noe ut av deg? 

 

 

Nettopp - alle forhold er gi-og-ta. 

 

Det er ikke negativt - tvert om. En kan hevde at det er hele kjernen i et forhold.

 

 

Har ikke sagt at det er negativt. Det er et premiss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...