Gå til innhold

"Skaff penger før du ber ut jenter, gjerrige faen"


  

79 stemmer

  1. 1. Er det en god regel at mannen betaler?

    • Ja, og dette er likestilling
      5
    • Ja, men dette er ikke likestilling
      14
    • Nei, dette er ikke likestilling
      58
    • Nei, men dette er likestilling
      2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3RYwwc

Såklart har man en viss rett til å moralisere når økonomisk sterke menn utnytter det faktum at unge jenter i sørøst-Asia knapt har andre fremtidsutsikter enn prostitusjon.

 

Er det dog snakk om ekte kjærlighet skal man ikke moralisere over det, men samtidig blir det moralisert over forhold der det er over 20 år mellom partene når begge er etnisk norske også. Man moraliserer over ting som er unaturlig.

 

Når det kommer til dette med politiske diskusjoner, det skal godt gjøres å være partner med en person som har helt forskjellig politisk standpunkt enn en selv da dette også ofte bunner i forskjellig moral. Visse nyanseforskjeller er selvsagt mulig, men for stor avstand blir umulig over tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såklart har man en viss rett til å moralisere når økonomisk sterke menn utnytter det faktum at unge jenter i sørøst-Asia knapt har andre fremtidsutsikter enn prostitusjon.

 

Er det dog snakk om ekte kjærlighet skal man ikke moralisere over det, men samtidig blir det moralisert over forhold der det er over 20 år mellom partene når begge er etnisk norske også. Man moraliserer over ting som er unaturlig.

 

Når det kommer til dette med politiske diskusjoner, det skal godt gjøres å være partner med en person som har helt forskjellig politisk standpunkt enn en selv da dette også ofte bunner i forskjellig moral. Visse nyanseforskjeller er selvsagt mulig, men for stor avstand blir umulig over tid.

Jeg mener at prostitusjon heller ikke er grunn nok for moralisering, men jeg forstår poenget ditt.

 

Hvordan skal man kunne vite om det er ekte kjærlighet eller ikke? Mitt inntrykk er at folk moraliserer lenge før det er kjent eller ukjent. Trur egentlig ikke moralistene er interessert i å engang vite svaret.

 

Og jeg er ikke så sikker på at moral og politikk har noe særlig med hverandre å gjøre, men det er en annen diskusjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Vel, nå er jo prostitusjon strengt tatt ulovlig, hvertfall kjøp av sex i Norge, så at folk moraliserer over kjøperne må du bare finne deg i, ærlig talt.

 

Moralisering kommer jo pga så mange «gamle griser» har hentet seg unge thaijenter. Tidene har nok forandret seg, men det er dette som sitter i hodet til folk, og ikke lat som at det ikke skjer. Du sier du ikke kunne bodd noe annet sted enn Oslo, men du skal ikke langt utenfor bygrensa før det kryr av sørøstasiatiske damer i 20 eller tidlig 30-årene som er sammen med 50-60-70 gamle menn.

 

Kommentaren ang politikk hadde ikke noe med moral å gjøre, jeg gadd bare ikke skrive et nytt innlegg når det uansett var myntet på deg.

Lenke til kommentar

Vel, nå er jo prostitusjon strengt tatt ulovlig, hvertfall kjøp av sex i Norge, så at folk moraliserer over kjøperne må du bare finne deg i, ærlig talt.

 

Juss er ikke det samme som moral, og sexkjøploven er av nyere dato og omstridt.

 

Det er et stort problem at mange mennesker lever i fattigdom. Hvis disse frivillig velger å ta en partner og dermed får et bedre liv så er det i mine øyne en bra ting. De som moraliserer og prøver å ta fra disse menneskene denne muligheten kunne kanskje heller investere kreftene i å gi disse menneskene andre muligheter til å få et bedre liv.

Moralisering kommer jo pga så mange «gamle griser» har hentet seg unge thaijenter.

 

Moralsering kommer ofte av manglende evne til å sette seg inn i andre menneskers situasjon.

 

Jeg har vanskelig for å identifisere meg med en 20-åring som blir sammen med 60-åring. Men jeg stoler på at så lenge de gjør det frivillig så betyr det at alternativet er dårligere.

 

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Prostitusjon har alltid vært omstridt da majoriteten av yrkets utøvere ikke gjør det av fri vilje. Å moralisere over prostitusjon er helt legitimt i dagens samfunn.

 

Manglende evne til å sette seg inn i andre menneskers situasjon endrer ikke på det faktum at norske menn i lang tid har utnyttet sørøstasiatiske kvinners økonomiske situasjon...

Lenke til kommentar

Prostitusjon har alltid vært omstridt da majoriteten av yrkets utøvere ikke gjør det av fri vilje. Å moralisere over prostitusjon er helt legitimt i dagens samfunn.

 

For det første har du ikke noe bevis for dette. For det andre er det teit argumentasjon. Majoriteten av butikkansatte gjør det heller ikke av fri vilje. De ville mye heller hatt fri, men er avhengig av inntekt for å overleve. 

 

Vil Janne leve av å pule så må hun få lov til det. Mange tjener mer penger på dette enn en vanlig butikkjobb, og mange synes også det er mye kjekkere enn å slå inn varer på Kiwi. 

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prostitusjon har alltid vært omstridt da majoriteten av yrkets utøvere ikke gjør det av fri vilje.

 

Da tror jeg at du må skille mellom menneskehandel og prostitusjon. Menneskehandel er slaveri og bryter med fri vilje. Å selge kroppen sin på internett fordi alternativet er en monoton og dårlig betalt jobb med dertilhørende livsstil er ikke tvang.

 

Manglende evne til å sette seg inn i andre menneskers situasjon endrer ikke på det faktum at norske menn i lang tid har utnyttet sørøstasiatiske kvinners økonomiske situasjon...

Som jeg var inne på så utnytter alle aktører hverandre i et marked. Menn utnytter kvinner og kvinner utnytter menn.

 

Man kan fremstille dette som kyniske feite eldre menn som utnytter at noen kvinner har lite penger, men man kan like gjerne framstille det som kyniske unge kvinner som utnytter naive menn til å berike seg. Interessant nok finnes også tilfeller hvor kjønn er motsatt. Jeg tror ikke at slike framstillinger fører noe sted all den tid alle aktører (og deres gener) uansett later til å være opptatt av å finne en «god deal».

 

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingeting burde være sett ned på (eller i ekstreme tilfeller; gjort ulovlig) på et moralsk grunnlag.

Er ikke en felles enighet om moral grunnen til at samfunnet forbyr drap?

 

Jeg har f.eks. et indre kompass som sier at andre menneskers liv og frihet har stor verdi, og at det er problematisk å gripe inn i andre menneskers liv og frihet mot deres vilje. Siden jeg ikke er en religiøs person så kan jeg ikke henvise til noen høyere makt. Jeg må nøye meg med argumenter og sterk overbevisning.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

 

 

MGTOW tar ansvar for eget liv. I motsetning til hva mange tror så sitter ikke MGTOWs flest og sutrer over at andre er så fæle. De fokuserer på helt andre ting enn damer. 

 

Javel - i så fall virker ditt valg av videoer å linke inn i denne tråden for å demonstrere det noe merkelig.

 

Jeg orket riktignok bare å se noen få minutter av den første, men den besto av en dame som forklarte at menn i dagens samfunn måtte være "extremely, extremely careful" med kvinner, fordi kvinner hovedsaklig er ute etter å ødelegge menns liv ved å gjøre sitt beste for å bli gravide med dem slik at de kunne utnytte dem senere.

 

Om denne damen du linket inn er representativ for dette akronymet, så virker det rimelig langt fra å 'fokusere på helt andre ting enn damer' - det virker tvert om som om hele livet er basert på at damer er onde og må unngås for enhver pris.

 

 

Det er et faktum at menn må være forsiktige med damer. Going MGTOW is the safest option, og det er forståelig at mange velger denne veien. Men som Gavekort sier så er man egentlig ikke MGTOW om man bruker hele livet sitt på å klage over hvor grusomme kvinner er. Da lar du jo faktisk damer styre livet ditt! Ekte MGTOWs snakker svært sjelden om damer.

 

Kan du dokumentere påstanden "det er et faktum at menn må være forsiktig med damer"?

 

Eneste faktum her er at du bruker generalisering og båssetting på det meste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

MGTOW tar ansvar for eget liv. I motsetning til hva mange tror så sitter ikke MGTOWs flest og sutrer over at andre er så fæle. De fokuserer på helt andre ting enn damer. 

 

Javel - i så fall virker ditt valg av videoer å linke inn i denne tråden for å demonstrere det noe merkelig.

 

Jeg orket riktignok bare å se noen få minutter av den første, men den besto av en dame som forklarte at menn i dagens samfunn måtte være "extremely, extremely careful" med kvinner, fordi kvinner hovedsaklig er ute etter å ødelegge menns liv ved å gjøre sitt beste for å bli gravide med dem slik at de kunne utnytte dem senere.

 

Om denne damen du linket inn er representativ for dette akronymet, så virker det rimelig langt fra å 'fokusere på helt andre ting enn damer' - det virker tvert om som om hele livet er basert på at damer er onde og må unngås for enhver pris.

 

 

Det er et faktum at menn må være forsiktige med damer. Going MGTOW is the safest option, og det er forståelig at mange velger denne veien. Men som Gavekort sier så er man egentlig ikke MGTOW om man bruker hele livet sitt på å klage over hvor grusomme kvinner er. Da lar du jo faktisk damer styre livet ditt! Ekte MGTOWs snakker svært sjelden om damer.

 

Kan du dokumentere påstanden "det er et faktum at menn må være forsiktig med damer"?

 

Eneste faktum her er at du bruker generalisering og båssetting på det meste.

 

 

Dokumentasjonen er alle de mennene som har gått på damesmellen. 

Lenke til kommentar

Dokumentasjonen er alle de mennene som har gått på damesmellen.

 

Det fine med å diskutere her er at man møter mennesker med svært forskjellige erfaringer og bakgrunn fra seg selv.

 

Har du lyst til å utdype hva denne «damesmellen» går ut på? At man blir brent i kjærlighetslivet? At man blir ufrivillig far?

 

Har du tenkt noe over at det finnes kvinner som også har havnet i en vanskelig situasjon etter å ha innlatt seg med menn? Er det «mannssmellen»?

 

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lyst til å utdype hva denne «damesmellen» går ut på? At man blir brent i kjærlighetslivet? At man blir ufrivillig far?

 

Ja, ufrivillig far er et godt eksempel. At dama krever penger etter skilsmisse er et annet :)

Endret av VRK18
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Nei, det blir ikke det samme. Ved drap er det et offer. Noen mister livet, som ikke vil miste livet. Det er mange andre grunner til å se ned på drapsmenn, enn av moralske grunner.

Du mener det ikke er noe offer i en situasjon der en 60 år gammel mann drar med seg ei 20 år gammel jente på andre siden av jorda?

 

Du står på tynn is.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Har du lyst til å utdype hva denne «damesmellen» går ut på? At man blir brent i kjærlighetslivet? At man blir ufrivillig far?

Ja, ufrivillig far er et godt eksempel. At dama krever penger etter skilsmisse er et annet :)

Partenes rettigheter i en skilsmisse er da godt forankring i jussen og har ingenting med noe «damesmell» å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Nei, det blir ikke det samme. Ved drap er det et offer. Noen mister livet, som ikke vil miste livet. Det er mange andre grunner til å se ned på drapsmenn, enn av moralske grunner.

Du mener det ikke er noe offer i en situasjon der en 60 år gammel mann drar med seg ei 20 år gammel jente på andre siden av jorda?

 

Du står på tynn is.

 

Det er ikke automatisk noe offer i den situasjonen, nei. Det er verken du eller jeg i stand til å bedømme ut i fra den informasjonen du oppga, og uten å bli moralister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei, det blir ikke det samme. Ved drap er det et offer. Noen mister livet, som ikke vil miste livet. Det er mange andre grunner til å se ned på drapsmenn, enn av moralske grunner.

Du mener det ikke er noe offer i en situasjon der en 60 år gammel mann drar med seg ei 20 år gammel jente på andre siden av jorda?

 

Du står på tynn is.

 

 

Hvis kvinner på 20 år ikke er i stand til å ta egne valg må man øke myndighetsalderen for kvinner. Her er jeg for en gangs skyld enig med Skurkpu. Du kan heller ikke benekte at mange menn har fått livene sine ødelagt av utspekulerte og direkte onde kvinner. (Ja, kvinner har også fått ødelagt livene sine av menn, men det er ikke relevant for MGTOW)

Endret av VRK18
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

At en kvinne på 20 år som vokser opp i fattige kår i sørøst-Asia velger den minste av to onder fjerner ikke det faktum at hun er et offer for økonomisk utnyttelse av vestlige menn. Det er tross alt ikke etnisk norske kvinner vokst opp på Frogner med advokatfar og legemor vi snakker om her...

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

At en kvinne på 20 år som vokser opp i fattige kår i sørøst-Asia velger den minste av to onder fjerner ikke det faktum at hun er et offer for økonomisk utnyttelse av vestlige menn.

 

Så du foretrekker at hun kun kan velge det største ondet?

 

Menn og kvinner har alltid utnyttet hverandre. Menn utnytter kvinner for sex og omsorg og kvinner utnytter menn for ressurser og beskyttelse. Slik har det vært siden tidenes morgen. Deal with it. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...