Gå til innhold

"Skaff penger før du ber ut jenter, gjerrige faen"


  

79 stemmer

  1. 1. Er det en god regel at mannen betaler?

    • Ja, og dette er likestilling
      5
    • Ja, men dette er ikke likestilling
      14
    • Nei, dette er ikke likestilling
      58
    • Nei, men dette er likestilling
      2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3RYwwc

 

 

Dessuten er filippinere kanskje verdens vakreste folk. Standaren på damene her kan overhode ikke sammenlignes med Norge. Jeg skjønner veldig godt hvorfor det er en voksende andel med unge norske menn som "skaffer seg" asiatiske koner.

 

Forklaringen er jo at de får seg en god gammeldags husmor.

 

Angående verdens vakreste folk så vet ikke jeg. Har aldri vært tiltrukket av asiatere, så greier ikke se det.

 

Dette er også en myte. Det er sant at de henger litt etter oss i vesten når det kommer til kvinnens posisjon i samfunnet, men de tar oss mer og mer igjen. Dagens unge filippinske kvinner drømmer om en karriere, og ikke om å finne en mann som kan ta vare på dem. Ikke har jeg lyst på en husmor heller. Hvordan skal man liksom kunne overleve i Norge uten at begge er i full jobb?

 

Avhengig av hvor man bor og hva man jobber med går det helt fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er også en myte. 

 

Det er riktig, men svært mange tror fortsatt at det er slik, f.eks. ta en titt i lenken under

http://forum.kvinneguiden.no/topic/814348-norske-menn-og-asiatiske-damer/

 

Jeg er også gift med en asiater, men vi skal snart flytte til Kina og hun er overlykkelig for at vi snart skal flytte tilbake. Vi har hele tiden planlegget å reise tilbake, men noen trodde vi ville bli allikavel. Dette er selvfølgelig svært forvirrende for nordmenn som tror asiatere er med norske menn for å få norsk statsborgerskap.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

(...)

Hvordan skal man liksom kunne overleve i Norge uten at begge er i full jobb?

Avhengig av hvor man bor og hva man jobber med går det helt fint.

 

Ja, det har du nok rett i. Men for min egen del er midt i Oslo det eneste aktuelle stedet i Norge å bosette seg.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

(...)

Det var min personlige mening. Jeg har en personlig minimums standard der jeg ikke skal ha en kvinne som har feil alder (pluss minus 3-5 år ingen problem), rase (hvit), og nasjonalitet (nordisk). Klarer ikke jeg å få en kvinne som tilfredsstiller de kravene fordi jeg eventuelt er stygg, så holder jeg meg unna. Bang ferdig.

 

Jeg drar ikke til utlandet og prøver å finne en erstatning, altså kvinner som er lett på tråden pga livssituasjonen (fattigdom osv), slik som for eksempel unge asiatiske kvinner fra Thailand, Fillipinene osv. Sånt holder jeg meg for god til.

Beklager, men jeg måtte bare kommentere dette innlegget.

 

Trur du virkelig at de som er sammen med asiatiske kvinner heller ville vært sammen med en norsk kvinne, men siden de ikke har fått det til så må de "senke kravene" og dra til utlandet for å finne en "erstatning"? I så fall ser du ikke lenger enn din egen nesetipp. I min erfaring er dette helt feil.

 

Jeg har også en slik liste over minimumsstandarer. Og helt på toppen finner man sør-øst asiatiske kvinner. De er bedre enn hvite norske kvinner på så og si alle områder. Jeg kommer aldri til å gifte meg med en hvit norsk kvinne. Sånt holder jeg meg for god til. Bang ferdig.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Beklager, men jeg måtte bare kommentere dette innlegget.

 

Trur du virkelig at de som er sammen med asiatiske kvinner heller ville vært sammen med en norsk kvinne, men siden de ikke har fått det til så må de "senke kravene" og dra til utlandet for å finne en "erstatning"? I så fall ser du ikke lenger enn din egen nesetipp. I min erfaring er dette helt feil.

 

Mulig at de foretrekker asiatiske kvinner fremfor nordiske hvite kvinner (slik som jeg selv, men jeg holder avstand). Isåfall da kan de holde seg til norske asiatiske kvinner (andre generasjons innvandrere) på samme alder som seg selv.

 

Jeg har også en slik liste over minimumsstandarer. Og helt på toppen finner man sør-øst asiatiske kvinner. De er bedre enn hvite norske kvinner på så og si alle områder. Jeg kommer aldri til å gifte meg med en hvit norsk kvinne. Sånt holder jeg meg for god til. Bang ferdig.

Jeg er enig at asiatiske kvinner ser bedre ut enn nordiske hvite feministiske kvinner som er kravstore og promiskuøs. Forståelig det, men da kan du prøve å få tak i asiatiske kvinner i Norden da, som er på din egen alder og du involverer aldri penger i bildet. Du skal kun sjarmere de med gjensidig kjemi.

 

Du er en "sosial taper" hvis du er for eksempel en 50 - 60 år gammel mann (gjerne en NAV klient, med stygg ølmage, som aldri har fått seg en dame før) som reiser til en fattig slum i Sørøst Asia på fisketur og lokker unge attraktive asiatiske kvinner i slutten av tenårene / begynnelsen av tyveårene med penger slik at vi får en aldersforskjell på 30-40 år. Det er den jeg angriper.

Endret av OmniStat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig at asiatiske kvinner ser bedre ut enn nordiske hvite feministiske kvinner som er kravstore og promiskuøs. Forståelig det, men da kan du prøve å få tak i asiatiske kvinner i Norden da, som er på din egen alder og du involverer aldri penger i bildet. Du skal kun lokke de med gjensidig kjemi.

Asiatiske jenter som vokser opp i Norge er kraftig påvirket av norsk kultur og vil ikke være spesielt annerledes. Om du vil ha en jente med tradisjonelle verdier, må du enten være heldig, bli kristen eller reise til utlandet.

 

Hva synes du om min situasjon, jeg skal ikke engang bo i Norge. Bør jeg fortsatt finne meg en nordisk jente?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Asiatiske jenter som vokser opp i Norge er kraftig påvirket av norsk kultur og vil ikke være spesielt annerledes. Om du vil ha en jente med tradisjonelle verdier, må du enten være heldig, bli kristen eller reise til utlandet.

 

Hva synes du om min situasjon, jeg skal ikke engang bo i Norge. Bør jeg fortsatt finne meg en nordisk jente?

Det har du helt rett i, men jeg omtalte egentlig bare utseendet der og jeg la til den parentesen om at "jeg holder avstand". Hvordan de er, er nok avhengig av hvor mye de har latt seg internalisere av norsk kultur.

 

Hvis du skal flytte til utlandet fordi du må, da kan du like gjerne finne deg en jente i utlandet på rundt samme alder som deg selv, og du skal ikke lokke henne med penger. Gå i nøytrale klær og hold status, inntekt, formue, jobb, bolig, luksusbil osv skjult for henne inntil du har blitt godt kjent med henne slik at dere har blitt bedre kjent med hverandre kun pga kjemi. Et naturlig forhold. Hun har valgt deg frivillig pga kjemi, personlighet, og utseendet. Hun er fornøyd med den du er, slik at hun vil være sammen med deg uavhengig av hvor lite eller mye penger du har. Også er hun villig til å hjelpe deg om du får problemer.

 

Gjør du det slik, så er det respekt.

Endret av OmniStat
Lenke til kommentar

 

 

Må likevel være litt kjipt å vite at hun kun er sammen med deg fordi du er nordmann og har penger.

 

Er det noe mer kjipt enn det er for henne å vite at mannen kun er sammen med henne fordi hun er ung og pen?

 

 

Nei. Så kjipt for begge, på en måte.

 

Hvis man ser på det som et kjønnsmarked så er det vel (ideelt sett) en markedsplass hvor man drar med seg sine aktiva og skavanker. Så lenge deltakelse er frivillig så er det vel ikke noe stort problem?

 

I vår kultur så er det av mange ansett som mer høyverdig å velge hverandre pga romantisk interesse eller personlighet enn penger eller utseende, men man trenger ikke reise så veldig langt i rom eller tid før normene er ganske annerledes.

 

 

Jeg synes det er noe overfladisk å forbeholdsløst mistenkeliggjøre forhold hvor den ene parten er betydelig eldre enn den andre eller "styggere". Er det umulig å tenke seg at en person på 60 eller med uryddig tannsett kan ha en personlighet som gjør ham/henne attraktiv for noen som er 20 år yngre? Hvis en vakker kvinne på 30 velger et forhold med en ustelt, rik mann på 50 (eller motsatt), hvorfor må vi fordømme dem, kan vi ikke bare være glad for at de har funnet noen å dele livet med?

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

(...)

Jeg er enig at asiatiske kvinner ser bedre ut enn nordiske hvite feministiske kvinner som er kravstore og promiskuøs. Forståelig det, men da kan du prøve å få tak i asiatiske kvinner i Norden da, som er på din egen alder og du involverer aldri penger i bildet. Du skal kun lokke de med gjensidig kjemi.

Nei, jeg foretrekker at de ikke er fra Norden. Jeg elsker å fordype meg i andre kulturer. Kunne aldri vært sammen med noen som er helt lik som meg selv. Utenlandske kvinner er spennende, og man kan lære mye av dem.

 

Du er en sosial taper hvis du for eksempel er en 50 - 60 år gammel mann (gjerne en NAV klient, med stygg ølmage, som aldri har fått seg en dame før) som reiser til en fattig slum i Sørøst Asia på fisketur og lokker unge attraktive asiatiske kvinner i slutten av tenårene / begynnelsen av tyveårene med penger slik at vi får en aldersforskjell på 30-40 år. Det er den jeg angriper.

Dette er jeg enig i, men i det stor og hele, så er dette bare en stereotypisk fordom. Den store majoritet av forhold er ikke slike forhold. Visste du for eksempel at skillsmisseraten en høyere for norske menn som er gift med norske kvinner, kontra norske menn som er gift med utenlandske kvinner? Det er ikke slik at de kommer til Norge kun for å få statsborgerskap.

 

Min kjæreste er redd for å flytte til Norge, fordi nordmenn er så fordomsfulle. Hun er redd for å bli mobbet som en golddigger, og det forstår jeg veldig godt. Normenn er ikke akuratt kjent for å være et åpent og forståelsesfult folkeslag. (Fordommer fra min side, kanskje :p ) Jeg har heller ikke lyst til å flytte tilbake, så vi kommer til å fortsette å bo her enn så lenge. Men til slutt så må vi vell flytte til Norge. Vi ser på Norge som en pengebinge, som jeg med mitt norske statsborgerskap er dum om jeg ikke utnytter. Ikke i forhold til NAV altså, men jobb- og lønnsmuligheter. Jeg har ikke skattet til Norge på årevis uansett og har mistet alle mine rettigheter for lenge siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Haha, bruker du virkelig at skilsmisseraten mellom norske menn og utenlandske kvinner er lavere som et argument for at det ikke er snakk om økonomi? Haha...

Lenke til kommentar

Nei, jeg foretrekker at de ikke er fra Norden. Jeg elsker å fordype meg i andre kulturer. Kunne aldri vært sammen med noen som er helt lik som meg selv. Utenlandske kvinner er spennende, og man kan lære mye av dem.

 

Hva mener du med at de er annerledes enn deg selv? Liker dere forskjellig mat? Er dere uenig politisk? Har dere forskjellig syn på barneoppdragelse. 

 

I mitt tilfellet er det motsatt, jeg kunne aldri vært sammen med noen som er helt forskjellig fra meg. Heldigvis har vi veldig mye til felles. :) 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hvis vi skal se bakover, skal man ikke bare leve ut i fra det som står i "skikk og bruk" fra midten av 1900-tallet?

M'lady...

 

Ifølge Anders skal man være en desperat cringelord:

 

- Hent henne, følg henne til døren om det passer. Har du ikke bil, hent henne i taxi.

 

Det blir vel ca 700 kr. Det framstår jo helt idiotisk og setter press på dama om at hun må være verdt det.

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg foretrekker at de ikke er fra Norden. Jeg elsker å fordype meg i andre kulturer. Kunne aldri vært sammen med noen som er helt lik som meg selv. Utenlandske kvinner er spennende, og man kan lære mye av dem.

 

Hva mener du med at de er annerledes enn deg selv? Liker dere forskjellig mat? Er dere uenig politisk? Har dere forskjellig syn på barneoppdragelse. 

 

I mitt tilfellet er det motsatt, jeg kunne aldri vært sammen med noen som er helt forskjellig fra meg. Og hadde norske jenter hatt samme verdier som kinesiske jenter hadde jeg sannsynligvis endt opp med en norsk jente.

 

Vi liker forskjellig mat. Vi er svært uenige politisk. Veldig forskjellig syn på barn, også. Ja, til alt det der. Men dette gjør det bare enda mer attraktivt, spør du meg. Og de tingene der er uansett ikke så viktig i det store og hele. Bortsett fra barn, kanskje, men så langt har vi ikke kommet enda, og jeg håper det blir lenge til.

 

Hvordan får man prøvd ny mat om begge liker det samme? Hvordan skal man kunne diskutere politikk om begge står på samme sted? Litt småkrangling er bare et krydder i hverdagen. Men vi er like på mange områder også, altså. Jeg skal ikke male et bilde av oss som rake motsetninger, det trur jeg ikke hadde fungert så godt.

Lenke til kommentar

Du er en "sosial taper" hvis du er for eksempel en 50 - 60 år gammel mann (gjerne en NAV klient, med stygg ølmage, som aldri har fått seg en dame før) som reiser til en fattig slum i Sørøst Asia på fisketur og lokker unge attraktive asiatiske kvinner i slutten av tenårene / begynnelsen av tyveårene med penger slik at vi får en aldersforskjell på 30-40 år. 

 

Mens tilsvarende kvinner som reiser til afrika av tilsvarende grunner hyldes for "å finne seg selv."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Ved at begge liker å prøve ny mat...? Jeg har nok med å krangle med FrP-fantaster på jobb, skulle jeg gjort det samme hjemme? Og krangle om barneoppdragelsen? Ikke akkurat sunt for barna.

 

Krangling er ikke krydder. Det er bare sosiopater som synes det.

Lenke til kommentar

Visste du for eksempel at skillsmisseraten en høyere for norske menn som er gift med norske kvinner, kontra norske menn som er gift med utenlandske kvinner? Det er ikke slik at de kommer til Norge kun for å få statsborgerskap.

Nå har vel det mye med at norske kvinner har et nettverk(venner og familie), kjenner til norske regler, er i større grad økonomisk uavhengige osv.

Utenlandske kvinner som ikke har noe av dette, kanskje ikke engang behersker norsk, hvor lett tror du det er for de å bryte ut av et ekteskap?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Isåfall da kan de holde seg til norske asiatiske kvinner (andre generasjons innvandrere) på samme alder som seg selv.

 

 

 

Evt. så kan voksne mennesker få lov til å 'holde seg til' hverandre dersom de selv ønsker det uten at det skal sitte noen og diktere akseptable kombinasjoner basert på egne fordommer?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...