Gå til innhold

"Skaff penger før du ber ut jenter, gjerrige faen"


  

79 stemmer

  1. 1. Er det en god regel at mannen betaler?

    • Ja, og dette er likestilling
      5
    • Ja, men dette er ikke likestilling
      14
    • Nei, dette er ikke likestilling
      58
    • Nei, men dette er likestilling
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har ikke sagt at det er negativt. Det er et premiss. 

 

 

Nå krangler vel vi to nok om ikke vi skal krangle om innlegg hvor jeg sier meg helt enig med deg (og til og med gir deg en 'pil opp') også? ;)

 

'Nettopp'-biten der var til deg - resten var til debattanten du svarte.

Endret av Zork
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det er kanskje prostitusjon når en jente du har kjøpt en drink til tilfeldigvis ligger med deg senere og?

 

For noen ville definisjoner dere opererer med for å ikke fremstå som utnyttere...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Det er forskjell på å gi og ta og utnytte.

Tja, men er det opp til deg å bestemme hva som er forskjellen for andre?

Haha, skal du begynne med «ord betyr forskjellig for meg og for deg»? Da kan du ikke delta på et forum ass... høres ut som søstera mi da hu var fjortis.

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

 

 

Har ikke sagt at det er negativt. Det er et premiss. 

 

 

Nå krangler vel vi to nok om ikke vi skal krangle om innlegg hvor jeg sier meg helt enig med deg (og til og med gir deg en 'pil opp') også? ;)

 

'Nettopp'-biten der var til deg - resten var til debattanten du svarte.

 

 

;)

 

Pil opp til deg også!

Lenke til kommentar

Haha, skal du begynne med «ord betyr forskjellig for meg og for deg»? Da kan du ikke delta på et forum ass... høres ut som søstera mi da hu var fjortis.

 

 

Eh - nei. Jeg har ikke sagt noe om at ord betyr forskjellig fra deg og meg. Jeg har kun spurt om du mener at din mening skal være universell og gjelde alle?

 

Søsteren din ser jeg ikke helt at fortjener å bli dratt inn i diskusjonen, men du vet sikkert hva som er best for henne også, slik du tydeligvis gjør for alle andre?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er kanskje prostitusjon når en jente du har kjøpt en drink til tilfeldigvis ligger med deg senere og?

 

For noen ville definisjoner dere opererer med for å ikke fremstå som utnyttere...

 

Det er gjensidig utnyttelse, i likhet med prostitusjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er kanskje prostitusjon når en jente du har kjøpt en drink til tilfeldigvis ligger med deg senere og?

 

Eller hva med kvinnen som vasker klærne til sin kjære med en velbegrunnet forventning om å få et kyss etterpå (eller en nyvasket bil)? Er det utnyttelse? Er det prostitusjon når mannen tilbyr kroppskontakt i bytte mot tjenester?

For noen ville definisjoner dere opererer med for å ikke fremstå som utnyttere...

Jeg tror at du misforstår.

 

Jeg er ikke redd for å framstå som en utnytter. Jeg utnytter og jeg blir utnyttet. Så lenge alle går inn i det frivillig og synes det er ok så ser jeg ikke helt problemet.

 

 

For meg personlig så er nok ikke forhold basert på å veksle stor asymmetri i materiell velstand opp mot stor asymmetri i fysisk attraktivitet veldig fristende, men hvorfor skal jeg påtvinge andre frie mennesker mine preferanser??

 

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke redd for å framstå som en utnytter. Jeg utnytter og jeg blir utnyttet. Så lenge alle går inn i det frivillig og synes det er ok så ser jeg ikke helt problemet.

-k

 

 

Enig. Det er ikke noe å skamme seg over. Alle utnytter andre, selv om noen uærlige sjeler later som om de ikke gjør det. 

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjernen i det (for meg) problematiske med denne debatten er ideen om at kvinner generelt er «offer» som av en eller annen grunn promoteres av feminister og konservative alike. En naturlig konsekvens av et slikt syn er at menn må være «overgripere». Jeg bestrider ikke at det finnes trekk ved vår natur og kultur som gjør at kvinner blir utsatt for fæle ting og at menn gjør fæle ting, men jeg tror at det hjelper diskusjonen å nyansere litt.

 

Et viktig prinsipp for meg er at voksne, frie mennesker skal ha «stor» frihet i å finne sin egen lykke fri for inngrep fra stat og besteborgere. Kanskje ikke absolutt frihet, men stor.

 

Så kan man spørre seg om en fattig asiatisk kvinne eller en rusavhengig prostituert egentlig har fri vilje. Til det så er svaret mitt at vi har alle problemer og utfordringer (noen har riktignok større enn andre). Det er sikkert mange som kunne tenke seg å være på stranda heller enn på jobb, eller å ha en tørr og varm kontorjobb (eller jobbe i skog mark) heller enn å holde en spade i en byggegrop. Er så alle disse ufrie fordi de gjerne skulle ha hatt andre valgmuligheter? Nei.

 

Problemet er ikke at den prostituerte selger seg for litt dop eller at den asiatiske kvinnen gifter seg med en 30 år eldre Nordmann. Problemet er (gitt disse eksemplene) at den prostituerte er hektet på dop og at den asiatiske kvinnen lever i fattigdom. Vi tilfører ikke verden mer lykke ved å bruke skam og juss til å nekte disse menneskene det (tross alt beste) alternativet de har. Vi gjør verden bedre ved å gi dem nye alternativer. Så som et liv uten ekstrem fattigdom og en human ruspolitikk.

 

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

[...] ofte mer utspekulert ondskap. 

 

Hva med å holde debatten faktabasert og komme med kilder, istedet for å pepre debatten med ting du drar ut av bakenden og sminker til å bli en faktuell påstand?

 

 

Jeg tror alle forstår hva jeg mener. Menn kan slå hardere, men kvinner er bedre på manipulasjon og psykisk vold. Jeg er rett og slett ikke interessert i å diskutere med noen som later som om dette ikke stemmer, og det tror jeg heller ingen andre i tråden er. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Å utnytte en persons situasjon gjør deg ikke automatisk til en overgriper, dette er argumentasjon som er overdreven for å latterliggjøre debatten.

 

Det gjør deg simpelthen til en utnytter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...