Gå til innhold

Nvidia ber norske butikker maksimalt selge ett skjermkort per kunde. Det bryr ingen seg om


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor investerer folk penger i supervolatil kryptovaluta ?

 

Det er jo ikke fundamentert i noe som helst av realverdi og neppe produserer du noe av verdi med dette heller annet enn varmen du får ut av riggen.

 

Fordi den er supervolatil, faktisk. Folk satser på noe som kan hoppe til nye høyder og kryptovaluta har gjort det mange ganger.

 

Veldig mange investorer investerer i ting som ikke er fundamentert i noe annet enn et par ansatte med en idè. Hvis slik investering, altså investering i teknisk sett ingenting, ikke eksisterte så ville menneskets fremskritt blitt bremset voldsomt ned.

 

Å ha baller til å satse på "ingenting" er viktigere enn mange er klar over og du er en av dem skjønner jeg :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Jeg synes det er noe ganske suspekt når en produsent oppfordrer deres forhandlere om å ikke selge deres vare. For meg kan det virke som nvidia har eiere som ser totalbildet og at da er kryptovaluta en mye større trussel enn dårlig salg av grafikkort.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er noe ganske suspekt når en produsent oppfordrer deres forhandlere om å ikke selge deres vare. For meg kan det virke som nvidia har eiere som ser totalbildet og at da er kryptovaluta en mye større trussel enn dårlig salg av grafikkort.

Dette handler såklart om dårlig salg av grafikkort. Om minere kjøper dette kortet nå, skjer to ting:

1. Forbrukere som ikke får tak i kort nå, går over til AMD, kanskje permanent.

2. I fremtiden vil minerne selge kortene sine, og de forbrukerne som fortsatt sverger til Nvidia vil da kjøpe brukte kort billige istedenfor Nvidias nye og dyre.

Lenke til kommentar

Hvorfor investerer folk penger i supervolatil kryptovaluta ?

 

Det er jo ikke fundamentert i noe som helst av realverdi og neppe produserer du noe av verdi med dette heller annet enn varmen du får ut av riggen.

Hvorfor kjøper folk aksjer? De gjør jo det for å tjene penger selfølgelig.

Aksjer er eierandeler i bedrifter som produserer noe av verdi?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor investerer folk penger i supervolatil kryptovaluta ?

 

Det er jo ikke fundamentert i noe som helst av realverdi og neppe produserer du noe av verdi med dette heller annet enn varmen du får ut av riggen.

Hvorfor kjøper folk aksjer? De gjør jo det for å tjene penger selfølgelig.
Aksjer er eierandeler i bedrifter som produserer noe av verdi?

Et firma kan styrte det og, selv om det produserer mye bra.

Folk er villig til å investere penger i crypto fordi de mener det er penger å tjene der. Så langt har de fleste av disse menneskene hatt rett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg synes det er noe ganske suspekt når en produsent oppfordrer deres forhandlere om å ikke selge deres vare. For meg kan det virke som nvidia har eiere som ser totalbildet og at da er kryptovaluta en mye større trussel enn dårlig salg av grafikkort.

Dette handler såklart om dårlig salg av grafikkort. Om minere kjøper dette kortet nå, skjer to ting:

1. Forbrukere som ikke får tak i kort nå, går over til AMD, kanskje permanent.

2. I fremtiden vil minerne selge kortene sine, og de forbrukerne som fortsatt sverger til Nvidia vil da kjøpe brukte kort billige istedenfor Nvidias nye og dyre.

Dårlig salg? Kortene er jo utsolgt står det i artikkelen.

 

I fremtiden ville også gamere solgt kortene og kjøpt nye, akkurat som minerne.

 

At de går over til amd kan være en trussel ja, med mindre de også er utsolgt. Hva som skjer da vet jeg ikke, slutter folk å game? Uansett så vil minere kjøpe kortene, salg er salg, null problem.

 

Det eneste "problemet" er at de ikke får solgt de overprisede "entreprise" kortene sine. Forbasket mafiavirksomhet, nvidia skuffer stort.

Lenke til kommentar

I mine øyne er ikke verdien til bitcoin basert på "ingenting". Verdien til kryptovalutaer stammer, blant annet, fra at kryptovalutaer gir deg mulighet til å personlig sende penger til hvem som helst i hele verden uten å trenge en mellommann. Fram til nå har det alltid måtte være noen som passer på at den som betaler gir fra seg pengene som skal betales, og at mottakeren får dem. Problemet med dette er at du må stole på de du gir pengene dine til. Dette kan være visa, western union eller banken din. I Norge i dag er ikke dette noe problem for deg og meg, men det betyr ikke at det aldri kan bli et problem. Det kan hende det ikke er så lurt å la praktisk talt alle utbredte betalingsmåter være styrt av USA. Et eksempel på dette er da USA bestemte seg for å kutte mulighteten til å donere penger til wikileaks fordi de ikke tillate det wikileaks gjorde. Om det er en god eller dårlig ting at myndigheter kan stoppe mulighet for betaling er ikke egentlig poenget her. Poenget er at det alltid vil være noen som er unige med lover eller myndigheter. Disse folkene vil trolig bruke kryptovaluta, og det i seg selv gir det en verdi. Dette kan jo høres ut som at man backer ulovlig virksomhet, men jeg ser på det som et sikkerhetsnett. Vi i Norge trenger ikke dette nå, men det er steder hvor ting du synes er greit, er ulovlig. Homofili var ulovlig i Norge for ikke alt for lenge siden. Det er ikke umulig at staten en eller annen gang i fremtiden gjør noe du synes er helt greit ulovlig

 

Se for deg at et land stemmer frem en ny Hitler. Det har skjedd før, og er mulig at skjer igjen. Hvis bankkort hadde vært like utbredt i tyskland i andre verdenskrig som det er nå, kunne de tyske myndighetene ha fryst alle pengene til jødene, eller sporet opp jødene ved å se hvor kortene ble brukt. Kryptovalutaer har mulighet til å løse dette. Kryptovalutaero som Monero og Dash har innebygget funksjonalitet så uvedkommene ikke kan se hvor mye penger du har, eller hvem du sender til. I bunn og grunn er det funksjonene til fysiske penger som gjør de digitale valutaen attraktive.

 

Når det er sagt, den estimerte prisen på flere store valutaer kan være alt for høy. Invistering blir gjort i enorme summer av folk som ikke vet hva de kjøper, de vil bare bli rike. Jeg ser på det som mulig at det kommer et enormt kræsj, men det vil alltid ha en verdi på grunn av egenskapene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg synes det er noe ganske suspekt når en produsent oppfordrer deres forhandlere om å ikke selge deres vare. For meg kan det virke som nvidia har eiere som ser totalbildet og at da er kryptovaluta en mye større trussel enn dårlig salg av grafikkort.

Dette handler såklart om dårlig salg av grafikkort. Om minere kjøper dette kortet nå, skjer to ting:

1. Forbrukere som ikke får tak i kort nå, går over til AMD, kanskje permanent.

2. I fremtiden vil minerne selge kortene sine, og de forbrukerne som fortsatt sverger til Nvidia vil da kjøpe brukte kort billige istedenfor Nvidias nye og dyre.

 

 

#1 gjelder da vitterlig både AMD og Nvidia.

#2 er faktisk fullstendig irrelevant. For det skjer uansett, om det er minere eller ikke. Eneste måten dette ikke skjer på er at det selges mindre nye kort til å begynne med og DET vil de vel ikke skal skje?

 

Salg er salg. Hvem som kjøper er vel klinkende likegyldig? De skal jo bare være glade for at de tjener enorme mengder med penger som en følge av denne kryptoutvinningen.

 

Hvis de genuint så på kryptoutvinning som et problem så ville de bare gjort slik at kortene har dårlig kryptoutvinningsytelse.

Frem til det skjer er alt de sier bare bullshit for at det skal virke som de bryr seg om gamers.

Men det gjør de ikke, verken AMD eller Nvidia, de bryr seg om å selge kort. Kryptoutvinning selger kort.

 

Og litt av grunnen til den dårlige tilgangen på kort er vel rett og slett fordi, spesielt Nvidia, er i ferd med å klargjøre Volta. Så de kommer jo ikke til å øke produksjonen av utgående modeller noe særlig betydlig når en ny modell er såpass rett rundt hjørnet og kapasitet er reservert til det.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...