Gå til innhold

Nora Mørk truer med å trekke seg på landslaget.


Anbefalte innlegg

Er det få som hadde "grafset" om hun ikke skrek så høyt.

Kan du forklare hva det har med saken å gjøre? Er ikke hennes feil hva andre folk gjør.

 

Personlig hadde jeg ikke sett dem, men pga så mye diskusjon og greier om det måtte en opplyse seg selv i vitenskapens navn.

Du vet det ikke er greit, sant? At du heller ikke har noen rett til å gjøre dette. Det er ganske barnslig å skylde på noen andre. Var du som valgte å gjøre det. Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er det få som hadde "grafset" om hun ikke skrek så høyt.

Kan du forklare hva det har med saken å gjøre? Er ikke hennes feil hva andre folk gjør.

 

Personlig hadde jeg ikke sett dem, men pga så mye diskusjon og greier om det måtte en opplyse seg selv i vitenskapens navn.

Du vet det er ulovlig, sant? At du heller ikke har noen rett til å gjøre dette. Det er ganske barnslig å skylde på noen andre. Var du som valgte å gjøre det.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Streisand-effekten

 

Rett til og gjøre hva? Haha du snakker om?

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Streisand-effekten

 

Rett til og gjøre hva? Haha du snakker om?

Gjør Barbara Streisand-effekten det noe bedre? Det er fortsatt du som har valgt å se på nakenbilder av noen som helt åpenbart ikke har samtykket til det.

 

Gjør hva bedre? Om du vet en stein skal falle vil du stå under den eller ved siden av? Nora valgte og stå rett under og gjøre det så ille som mulig for seg selv. 

 

Og hvor mange ganger har nok ikke du sett på paparazzi bilder av kjendiser lettkledde som er tatt uten samtykke, gjerne via helikopter eller lignende. Igjennom hekker etc. Dobbelt moral.

 

Pga nysgjerrighet ang hva the "big deal" er. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Antar det er snakk om et kjønnsorgan? Hvem har vel ikke sett det før. Ja er synd at det er spredt rundt.

 

Men det går an å ta ansvar selv også. Hvorfor tar du bilder av kjønnsorganet ditt? Hvorfor oppbevarer du det på telefonen/clouden? Og hvorfor har du et så svakt passord at det blir hacket? 

 

Er millioner av bilder av kjønnsorganer på internett, mange av kjendiser. Nora Mørk har jeg såvidt hørt om før denne saken, og er hvis jeg legger godsiden til en C kjendis. Jeg bryr meg ikke. Gå videre i livet, aksepter at bildene er ute. Er ingenting hun kan gjøre for å stoppe det. Er sikker på at hun har en grei og normal kropp, ingenting å skamme seg over. 

 

Hvis du vil ha oppmerksomhet om bildene så er jo beste måten å saksøke folk over en lav sko. Eller handler det om penger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør hva bedre? Om du vet en stein skal falle vil du stå under den eller ved siden av? Nora valgte og stå rett under og gjøre det så ille som mulig for seg selv.

Så med andre ord er din lille moralske rasjonalisering at hun kan takke seg selv. For du har lite fokus på deg selv. For det er jo du som ser på bilder du vet hun ikke vil du skal se? Som har blitt spredd ulovlig? Psykologisk sett ganske interessant, og jeg tipper det er mange menn som tenker i de baner om denne saken.

 

Og hvor mange ganger har nok ikke du sett på paparazzi bilder av kjendiser lettkledde som er tatt uten samtykke, gjerne via helikopter eller lignende. Igjennom hekker etc. Dobbelt moral.

Hahaha, snakk for deg selv. Uansett hadde det ikke gjort handlingen noe bedre. Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

 

Og hvor mange ganger har nok ikke du sett på paparazzi bilder av kjendiser lettkledde som er tatt uten samtykke, gjerne via helikopter eller lignende. Igjennom hekker etc. Dobbelt moral.

Hahaha, snakk for deg selv. Uansett hadde det ikke gjort handlingen noe bedre.

 

Så du har aldri lest og sett i Se og hør feks? Eller enkelte oppslag i VG/Dagbladet?

 

Ja det er den virkelige verden vi lever i dessverre. Og hvordan mennesker og demmes psykologi er vanskelig og endre. Så derfor må nesten Nora tilpasse seg samfunnet/verden for samfunnet/verden vil ikke tilpasse seg Nora.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har hun visstnok satt UD på saken mot de østeuropeiske avisene.

Tror hun har det skikkelig tøft nå, mye hun må gjennomgå og jeg tror nok helt sikkert at hun bebreider seg selv for det som har skjedd.

Ingen her er i stand til å skjønne det som foregår i hennes verden nå, alt blir veldig lite og fokusert, intenst kan du si.

Lenke til kommentar

Synes det er bra at hun går etter hver sjel som har grafset til seg disse bildene. Det er det derimot ikke mange andre som har energi til.

 

Enten er du en feminist eller så er du bare lite opplyst, kanskje begge deler da det ofte henger sammen. De aller fleste som har fått disse bildene har ant fred og ingen fare, og fått tilsendt dette uten uten å ha bedt om det. Det er vel litt å ta i, å kalle det for grafset til seg.

Endret av Skribenten_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har hun visstnok satt UD på saken mot de østeuropeiske avisene.

Tror hun har det skikkelig tøft nå, mye hun må gjennomgå og jeg tror nok helt sikkert at hun bebreider seg selv for det som har skjedd.

Ingen her er i stand til å skjønne det som foregår i hennes verden nå, alt blir veldig lite og fokusert, intenst kan du si.

UD greide ikke å gjøre noe da Farouk Abdulak drepte Martine, tror neppe de får til noe denne gangen heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har hun visstnok satt UD på saken mot de østeuropeiske avisene.

Tror hun har det skikkelig tøft nå, mye hun må gjennomgå og jeg tror nok helt sikkert at hun bebreider seg selv for det som har skjedd.

Ingen her er i stand til å skjønne det som foregår i hennes verden nå, alt blir veldig lite og fokusert, intenst kan du si.

Hvorfor skulle hun ville minne alle på dette igjen hvis det virkelig gikk så hardt inn på henne? Er som å sitte å ripe opp ett stygt sår og skylde på neglene du brukte til å rive det opp med istedenfor deg selv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så du har aldri lest og sett i Se og hør feks? Eller enkelte oppslag i VG/Dagbladet?

Har ikke lest i et Se&Hør siden jeg var liten guttunge. Og slike oppslag har jeg ca. 0 interesse for. Men hadde jeg hatt det så er det jo fremdeles ikke nakenbilder.

 

Ja det er den virkelige verden vi lever i dessverre. Og hvordan mennesker og demmes psykologi er vanskelig og endre. Så derfor må nesten Nora tilpasse seg samfunnet/verden for samfunnet/verden vil ikke tilpasse seg Nora.

Det blir for svakt å skylde på "den virkelige verden". Selvsagt lever vi i den virkelige verden. Og i den virkelige verden er det ikke ok å laste ned nakenbilder av andre som man vet ikke samtykker til at du ser dem. Og man kan heller ikke gjøre noe galt og i ettertid si at man "har" en psykologi som gjør at man fraskriver seg ansvar.

 

Enten er du en feminist eller så er du bare lite opplyst, kanskje begge deler da det ofte henger sammen. De aller fleste som har fått disse bildene har ant fred og ingen fare, og fått tilsendt dette uten uten å ha bedt om det. Det er vel litt å ta i, å kalle det for grafset til seg.

Som om de som har sett bildene bare tilfeldigvis har fått de i fanget. Nei, du, folk har faktisk oppsøkt bildene selv. Noen har blitt eksponert for de uten å ha oppsøkt de selv og uten å ha hatt noe interesse av å se dem. Men hvis det er så mange som du sier som har fått tilsendt bildene må det jo også tilsi at det er mange som sprer nakenbilder uten hennes samtykke?
Lenke til kommentar

Høres ut som god butikk, spre bildet...ånei hacket.. nå krever hun erstatning osv osv.

 

Høres ut som en ganske latterlig forklaring.

 

Det er vel ikke vanskelig å være uenig i at det neppe er den beste måten å gå fram på for å unngå oppmerksomhet rundt bildene, men jeg må si alle disse "hun gjør det med jubilee for å tjene penger/få oppmerksomhet"-innleggene er litt usmakelige.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det er vel ikke vanskelig å være uenig i at det neppe er den beste måten å gå fram på for å unngå oppmerksomhet rundt bildene, men jeg må si alle disse "hun gjør det med jubilee for å tjene penger/få oppmerksomhet"-innleggene er litt usmakelige.

 

 

Tenk kor usmakeleg det hadde vore om det viste seg å vere sant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...