Gå til innhold

Nødfiks til Windows ødelegger AMD-maskiner


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men da er man fortsatt utsatt for prosessorsårbarhetene oppdateringen er ment å beskytte mot.

Ehhh, nei, for den er bare på Intel-prosessorer...

Meltdown gjelder kun Intel. Spectre kan i teorien utnyttes på mer eller mindre alle Intel, AMD og ARM-prosessorer.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Men da er man fortsatt utsatt for prosessorsårbarhetene oppdateringen er ment å beskytte mot.

Ehhh, nei, for den er bare på Intel-prosessorer...
Meltdown gjelder kun Intel. Spectre kan i teorien utnyttes på mer eller mindre alle Intel, AMD og ARM-prosessorer.
Jeg tror fiksen er kun for Meltdown.

Der har vi svaret. Den er FOR meltdown. Og det virket. På AMD's CPU'er.

 

Neste gang får vi håpe de lager en fix MOT meltdown.......

Lenke til kommentar

Kan i hvert fall bekrefte at jeg har nettopp dette problemet med en eldre filserver (AMD Athlon). Reinstallert rein Windows 10 og det går noen minutter før oppdateringen kommer inn, neste reboot fører til at maskinen henger og nektes å starte i følge loggfilene. Ikke mulig å reparere, eneste løsning ser ut til å "nullstille" Windows, men hindre at oppdateringen kommer inn.

Lenke til kommentar

Begynner forøvrig å bli mektig lei hvordan Microsoft tar seg til rette ved Windows 10. Om jeg har en CPU med en gammel sikkerhetsfeil så har de ingen rett til å sette maskinen ut av spill og nekte den å boote! Har enkelte maskiner stående i dvalemodus og flere ganger erfart at de foretar en fullstendig boot ved neste gangs bruk. Da viser det seg at MS har vekket maskinen fra dvale, tvangskjørt en oppdatering og så slått den av. Det fører også til at alt som er åpent på maskinen blir lukket uten lagring, og pågående arbeid er tapt. Oppførselen deres minner meg mer og mer om et diktatorisk selskap.

Lenke til kommentar

Men vent...

 

Hvordan kan man reinstallere Windows på en ødelagt maskin? Hører for meg ut som maskinen er i fin-fin stand mens Windows-installasjonen er ødelagt...

 

Jepp. Det står "bricked" på alle nyheter, men du kan reinstallere Windows, så da er det jo ikke bricked likevel da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...