Gå til innhold

Hva er det sjukeste som kan skje i 2018?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

At Erna deler lunsj smørbrøda sine med våre skolebarn og gir de skolemat

Godt forslag, det ville vært helt sjukt. Er det noe Kari og Ola ikke trenger, er det enda mer mat.

10-åring døde av ekstrem underernæring

 

 

 

 

 

Det kastes over 350 000 tonn spiselig mat årlig i Norge. Vi er et sosialistisk land der vi deler på godene. Vi er et av verdens rikeste land. Jeg hørte at på et sykehjem nå på julaften så var det ikke nok julemat til alle som var der. Det er tragisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det sjukeste som kan skje er at folket oppdager medialøgnene og at demokratiet bare er en illusjon. Men det kommer neppe til å skje i løpet av et år, så de alternative mediene/kanalene får bare langsomt tilstrømming av nye brukere som oppdager hvordan de i årtier og århundrer er blitt rundlurt - og ikke minst hvilke krefter som står bak.

Endret av clink
Lenke til kommentar

Internasjonalt vil jeg nok si krig mellom USA og Nord-Korea (samt andre det evnt. måtte involvere) eller krig mellom USA og Iran (og andre det evnt. måtte involvere). På en god andreplass plasserer jeg en ny kald krig og da hovedsakelig mellom USA og Kina da Russland ikke er i stand til å føre noen kald krig selv om de ønsker å fremstå som en supermakt.

 

Nasjonalt (Norge) vil jeg si at alle skoler får kantiner med varmlunsj, men det ville også være noe av det beste. Det absolutt beste ville være å innføre anarki!

Lenke til kommentar

 

 

At Erna deler lunsj smørbrøda sine med våre skolebarn og gir de skolemat

Godt forslag, det ville vært helt sjukt. Er det noe Kari og Ola ikke trenger, er det enda mer mat.

 

 

Det har vært undersøkelser på dette. Spiser de skikkelig lærer de mer.

 

 

En gang trodde jeg også at det "staten" gjorde var basert på velmente årsaker. I dag vet jeg bedre.

Om skolematordning blir innført så er det ikke av omtanke for barn, men fordi noen ønsker å sko seg på businessen med sånn mat-leveranse. Det hele handler bare om hvem som kjenner hvem og kan "lirke inn" vinnerloddet for å få kontrakten.

Maten som ville blitt levert er bare typisk dritt-mat av helt klassisk råtten REMA/MEGA-kvalitet. Det billigste de klarer å oppdrive som de vil pynte på med å kalle sunn. Alt av sprøytemidler av frukt, Monsanto-sprøyting av hvete, antibiotika i for til dyr osv., vil elegant overses for ikke å gjøre det vanskelig for produsenter og leverandører å tjene maksimalt med penger på stordriftsfordelene sånne avtaler utgjør.

 

Sånn driftes hele samfunnet i dag. F.eks. denne trangen til å presse på skoleungdom HPV-vaksine er heller ikke av omtanke, men pga profitt på alle mulige avtaler de kan få integrert i stats-systemet og dermed få utgifter påført skattebetalerne. Den som ikke oppdager farene med HPV-vaksine vil heller aldri skjønne lunta med svindelen - en av mange.

 

Endret av clink
Lenke til kommentar

Det sjukeste som kan skje er at folket oppdager medialøgnene og at demokratiet bare er en illusjon. Men det kommer neppe til å skje i løpet av et år, så de alternative mediene/kanalene får bare langsomt tilstrømming av nye brukere som oppdager hvordan de i årtier og århundrer er blitt rundlurt - og ikke minst hvilke krefter som står bak.

Godt poeng, og bra observert. 99 % går vel rett i baret med å tro på alt som blir skrevet og sagt i media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...