Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Håndbrekk fryser fast


Cocola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er et gjentakende problem, unngå å bruke håndbrekket. Når det er løsnet burde det funke med wd40 eller noe beregnet for lås, samt rengjør der problemet oppstår. Hårføner om mulig,og i verste fall, for å smelte unna is. Er sannsynligvis ikke skivebremsene som henger seg opp, men en liten trommel rundt navet, som styres via wire.

Lenke til kommentar

Enkleste alternative hadde jo selvsagt vært om du hadde tilgang til garasje å parkere i. Parkeringsbremsen går nok ikke på calipperne, da de er hydrauliske. Mistenker frossen wire, evt fukt i trommelen for parkeringsbrems, som så fryser. Noe av de samme remediene man broker på frosne låser burde ha samme funksjon her. Burde være en trammel rundt navet på bakhjulene.

Lenke til kommentar

Dekkene sitter ikke fast? Altså de løsner fra felgen dersom du ikke har brukt håndbrekket og skal bruke det igjen?

Dette høres veldig rart ut. Hvis jeg var deg, ville jeg bare latt være å bruke håndbrekket. Parker der det er ganske flatt og legg inn første gir eller revers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Peder01 skrev (12 timer siden):

Hva må man gjøre om man har samme problem med en vw passat c3 2007 modell?

Der er der elektrisk brekk. Bør ha en feilkodeleser med mulighet til å kjøre inn motorene, men kan gå uten. 

Uansett, sjekk feilkoder først, da får du svar på hva som er feil. 

 

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Labelle skrev (8 minutter siden):

Har ikke brukt håndbrekket siden jeg var 18 år å skulle slenge med bilen til mor. Unødvendig med mindre man parkerer i en bratt bakke. 

Det bør brukes jevnlig, hvis ikke får du mer problemer når du hver 2 år skal på EU kontroll.... 

Lenke til kommentar
11 hours ago, Labelle said:

Har ikke brukt håndbrekket siden jeg var 18 år å skulle slenge med bilen til mor. Unødvendig med mindre man parkerer i en bratt bakke. 

Ah.. Jeg elsker disse typene. :D "Nei, jeg er ikke så mentalt forstyrret at jeg bruker handbrekket." Og så litt senere:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K5Ww7/arendal-leverte-i-barnehagen-bilen-trillet-utfor-kaien

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...