Gå til innhold

TEST: Apple iPhone X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener dette vitner om dårlig design, om man må ha et deksel for at den skal tåle ting (misforstå meg rett, apple er IKKE alene om slike valg på mobilen)

 

AtW

Det er i utgangspunktet oss forbrukere som har skylden for dette. At vi hele tiden skal ha tynnere mobiltelefoner, med større skjermer, øker sannsynligheten for skader betraktelig. Ikke vil vi betale ekstra for at den er solid heller, bare for bedre skjerm, bedre prosessor, flere funksjoner og så videre. Hadde det vært et større marked for mer solide telefoner, så hadde vi hatt et utvalg av de. Men det er ikke mange å se av de.

 

Dette gjenspeiles også i det at flere og flere ikke kjøper beskyttelse til telefonen, fordi den blir litt større, ikke fullt så fin, og koster 5% mer. Det har mye med at mange bruker telefonen som et statussymbol, mer enn et nytteverktøy.

 

Jeg jobber et sted hvor vi håndterer et større antall mobiltelefoner hver dag (de kommer ikke innom fordi skjermen er knust). Andelen mobiltelefoner ligger på cirka 60% iPhone, og resten er fordelt på ymse Samsung, Huawei, Sony og så videre.

 

Av telefoner med knust skjerm, så fordeler det seg ganske likt. Så det er riktig som du sier, at dårlig design med tanke på hvor mye de tåler, er et generelt problem med de fleste telefoner. Nå skal det sies at antallet knuste skjermer ikke er veldig høyt, så "datagrunnlaget" hadde nok ikke holdt i en seriøs statistikk.

 

Men det som går igjen, er at de som har knust skjerm, har ikke deksel på/rundt telefonen. Og jeg kan ikke huske sist jeg så en telefon med deksel, som samtidig var knust.

Lenke til kommentar

Det heter vel iPhone X, og ikke iPhone 10. Det har ikke vært brukt romertall før, og nummer 9 i rekken mangler. Man kan vel heller kalle denne iPhone X (9)?

 

Feil, det heter iPhone 10, på samme måte som OS X som uttales OS 10. Betyr ingenting at nummer 9 mangler i rekken. Hvor er Windows 9 for eksempel? Du sier jo ikke Windows X om Windows 10?

Lenke til kommentar

Hva med at folk bare slutter å miste telefonene sine i bakken hele tiden? Har ikke hatt deksel på flere år og har enda ikke ødelagt en eneste smarttelefon.

 

Det å stemple folk som dumme fordi de ikke velger å benytte deksel er temmelig teit.

 

Nå er det jo ikke så supergjennomtenkt å skissere "bare slutt å miste" som løsning på problemet heller....

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ser at flere av bildene er skikkelig grøtete og det fremstår som om ingen ting i bildet er i fokus? Jeg la merke til det samme på testbildene til ITavisen også.

 

Den funksjonen med sort bakgrunn ser jo ut til å fungere rimelig dårlig. Ørene ble klippet av, kanten rundt er generelt altfor hard, og på sidene av nakken har den lagt til litt av bakgrunnen på begge sider.

Lenke til kommentar

 

Det heter vel iPhone X, og ikke iPhone 10. Det har ikke vært brukt romertall før, og nummer 9 i rekken mangler. Man kan vel heller kalle denne iPhone X (9)?

 

Feil, det heter iPhone 10, på samme måte som OS X som uttales OS 10. Betyr ingenting at nummer 9 mangler i rekken. Hvor er Windows 9 for eksempel? Du sier jo ikke Windows X om Windows 10?

 

Men windows 10 skrives jo windows 10 så da sier jeg det, mens Iphone X skrives med X, som er en bokstav. Jeg krangler bare nå, men rett skal være rett. Når noen velger å bruke romertall av en eller annen grunn så er det alltid forvirrende og blir lest "IXVIXXXIXV" som en rekke idiotiske bokstaver og ikke det faktiske tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det heter vel iPhone X, og ikke iPhone 10. Det har ikke vært brukt romertall før, og nummer 9 i rekken mangler. Man kan vel heller kalle denne iPhone X (9)?

Feil, det heter iPhone 10, på samme måte som OS X som uttales OS 10. Betyr ingenting at nummer 9 mangler i rekken. Hvor er Windows 9 for eksempel? Du sier jo ikke Windows X om Windows 10?

Men windows 10 skrives jo windows 10 så da sier jeg det, mens Iphone X skrives med X, som er en bokstav. Jeg krangler bare nå, men rett skal være rett. Når noen velger å bruke romertall av en eller annen grunn så er det alltid forvirrende og blir lest "IXVIXXXIXV" som en rekke idiotiske bokstaver og ikke det faktiske tallet.
Nå sa de iPhone 10 under lanseringen, hvis du skal flisespikke, så er kanskje en mail til Apple plassen å gå. Vi andre forholder oss til hva Tim og gjengen har bestemt?
Lenke til kommentar

 

Mange mobiler som står lengre opp på listen enn iPhone X ja.. Er nok ikke den beste mobilen i år ifølge andre mer seriøse tester.

Hvilke mobiler er langt bedre?

 

 

Fascinerende å lese denne tråden. Forstår ikke noen evinnelige behov for å kritisere denne telefonen. Forstår godt at folk synes den er j** dyr, eller at karaktersystemet til TEK kanskje ikke er optimalt, men å mene at man får "alt" denne mobilen har "og litt til" med en rekke Android-mobiler er jo bare tull. Jeg har ikke sett noen slik skjerm før, og jeg har heller aldri sett en ansiktssensor som fungerer så bra. Uten noe dill.

 

Så kan man selvsagt hevde at prisen er absurd, og at man ikke liker et lukket økosystem, eller være sur for at den ikke har minnekort. Det er ok, men mye av kritikken her er jo ganske komisk. Hva fører til at folk går av hengslene? Virker som de forsvarer barna sine eller noe lignende. Er valg av mobil knyttet så sterkt opp til identitet og egen selvfølelse? En forsker eller to burde analysere dette kommentarfeltet, og andre kommentarfelt. iPhone/Android og Playstation / Xbox. Det tror jeg de ville funnet dypt fascinerende.

Lang liste.. Velg og vrak.

 

Heh.. Kanskje for Apple blir framstilt nærmest som Guder for å komme med ofte eldre teknologi. Absolutt det ENESTE nye på en mobil her er den Face-ID greiene for den 3d mapper trynet til folk.. Resten er ikke noe nytt.

Har du aldri sett en slik skjerm før? Rart... En stund siden jeg så det men. Android kjører den også faktisk..

Lenke til kommentar

 

Men knuser den lettere enn andre telefoner?

 

Aner ikke, ville egentlig ikke tro det er så lett å si noe om det på et så tidlig tidspunkt? Finnes kanskje noen tester?

 

AtW

 

Da lurer jeg på hvorfor han med trollingen går så høyt ut med påstander om hvor enkel den er knuse...

 

Kanskje for Apple blir framstilt nærmest som Guder for å komme med ofte eldre teknologi.

Hvilken eldre teknologi da?

Lenke til kommentar

 

 

Mange mobiler som står lengre opp på listen enn iPhone X ja.. Er nok ikke den beste mobilen i år ifølge andre mer seriøse tester.

snip

Lang liste.. Velg og vrak.

 

Heh.. Kanskje for Apple blir framstilt nærmest som Guder for å komme med ofte eldre teknologi. Absolutt det ENESTE nye på en mobil her er den Face-ID greiene for den 3d mapper trynet til folk.. Resten er ikke noe nytt.

Har du aldri sett en slik skjerm før? Rart... En stund siden jeg så det men. Android kjører den også faktisk..

 

 

Skjønner, du blir litt butthurt over dette. Men betyr det at du følger for å forsvare android eller et av merkene? Er ikke det litt spesielt? De skryter om både det ene og det andre når vaskemaskiner blir lansert, tv'er, biler osv. Er det like slitsomt?

Lenke til kommentar

 

Ufattelig at de gir en telefon som knuser for "ett godt ord" topp karakter.

Knuser for et godt ord? Hva mener du?

 

Les dette så skjønner du kanskje :

http://www.mobil.se/nyheter/testat-s-t-lig-r-iphone-x

 

Apple har lagd en for meg nærmest ubrukelig telefon selv om den sikkert er bra hvis du bruker den hjemme i sofaen eller pakker den inn i billig plastikk og/eller gummi.

Endret av jan-otto
Lenke til kommentar

Kan pakke den inn i dyrt skinn etui fra Apple om det føles bedre ;)

 

:p

 

Var forøvrig innom Eplehuset å trykte litt på en demoutgave med blank sølvramme rundt..det var ikke veldig pent syns jeg. Fikk skikkelig jalla bling inntrykk av den blanke rammen rundt, syns nesten den fremsto direkte stygg i den utgaven..urk.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det heter vel iPhone X, og ikke iPhone 10. Det har ikke vært brukt romertall før, og nummer 9 i rekken mangler. Man kan vel heller kalle denne iPhone X (9)?

Feil, det heter iPhone 10, på samme måte som OS X som uttales OS 10. Betyr ingenting at nummer 9 mangler i rekken. Hvor er Windows 9 for eksempel? Du sier jo ikke Windows X om Windows 10?

Men windows 10 skrives jo windows 10 så da sier jeg det, mens Iphone X skrives med X, som er en bokstav. Jeg krangler bare nå, men rett skal være rett. Når noen velger å bruke romertall av en eller annen grunn så er det alltid forvirrende og blir lest "IXVIXXXIXV" som en rekke idiotiske bokstaver og ikke det faktiske tallet.
Nå sa de iPhone 10 under lanseringen, hvis du skal flisespikke, så er kanskje en mail til Apple plassen å gå. Vi andre forholder oss til hva Tim og gjengen har bestemt

 

Apple sier OS X skal uttales OS 10, men jeg har aldri i mitt liv hørt noen si OS 10. Aldri hørt noe annet enn OS X.

 

Apple kan si hva de vil egentlig. Hvorfor bryr folk seg om deg? Folk kaller det folk vil kalle det. Sånn er det, sånn vil det alltid være. Om Apple er så opptatt på at det skal være 10, så ville de skrevet 10 ikke X.

 

Så hvorfor skal jeg forholde meg til hva Apple har bestemt? Jeg kommer til å si det andre folk sier. Og de fleste sier X.

 

Forstår ikke hvorfor folk later som om Apple har en rett til å bestemme hvordan folk skal si noe? Med mindre du faktisk tror Apple er kult-leder da. 

 

Og jeg tror 100% at Apple kalte den X med vilje. Med tanke på markedsføring. De vet jo folk vil kalle den X og ikke 10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det heter vel iPhone X, og ikke iPhone 10. Det har ikke vært brukt romertall før, og nummer 9 i rekken mangler. Man kan vel heller kalle denne iPhone X (9)?

Feil, det heter iPhone 10, på samme måte som OS X som uttales OS 10. Betyr ingenting at nummer 9 mangler i rekken. Hvor er Windows 9 for eksempel? Du sier jo ikke Windows X om Windows 10?
Men windows 10 skrives jo windows 10 så da sier jeg det, mens Iphone X skrives med X, som er en bokstav. Jeg krangler bare nå, men rett skal være rett. Når noen velger å bruke romertall av en eller annen grunn så er det alltid forvirrende og blir lest "IXVIXXXIXV" som en rekke idiotiske bokstaver og ikke det faktiske tallet.
Nå sa de iPhone 10 under lanseringen, hvis du skal flisespikke, så er kanskje en mail til Apple plassen å gå. Vi andre forholder oss til hva Tim og gjengen har bestemt

Apple sier OS X skal uttales OS 10, men jeg har aldri i mitt liv hørt noen si OS 10. Aldri hørt noe annet enn OS X.

 

Apple kan si hva de vil egentlig. Hvorfor bryr folk seg om deg? Folk kaller det folk vil kalle det. Sånn er det, sånn vil det alltid være. Om Apple er så opptatt på at det skal være 10, så ville de skrevet 10 ikke X.

 

Så hvorfor skal jeg forholde meg til hva Apple har bestemt? Jeg kommer til å si det andre folk sier. Og de fleste sier X.

 

Forstår ikke hvorfor folk later som om Apple har en rett til å bestemme hvordan folk skal si noe? Med mindre du faktisk tror Apple er kult-leder da.

 

Og jeg tror 100% at Apple kalte den X med vilje. Med tanke på markedsføring. De vet jo folk vil kalle den X og ikke 10.

Så folk får kalle telefonen det de vil?

 

Da kaller jeg den Overpriset Dritt.

Lenke til kommentar

Så folk får kalle telefonen det de vil?

Da kaller jeg den Overpriset Dritt.

 

Du har selvfølgelig lov til det, men jeg anbefaler ikke den strategien om du er ute etter å bli kjent med folk akkurat. Det sender ikke de riktige signalene om du er så opptatt av å si stygge ting om en telefon liksom. Hvertfall ikke om du snakker med andre voksne mennesker. Og jeg vil ikke anbefale å lære slik språkbruk til barn heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ufattelig at de gir en telefon som knuser for "ett godt ord" topp karakter.

Knuser for et godt ord? Hva mener du?

 

Les dette så skjønner du kanskje :

http://www.mobil.se/nyheter/testat-s-t-lig-r-iphone-x

 

Apple har lagd en for meg nærmest ubrukelig telefon selv om den sikkert er bra hvis du bruker den hjemme i sofaen eller pakker den inn i billig plastikk og/eller gummi.

 

Så en telefon som knuser når du dundrer den ned i betong er ubrukelig?

 

Akkurat.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ufattelig at de gir en telefon som knuser for "ett godt ord" topp karakter.

Knuser for et godt ord? Hva mener du?
Les dette så skjønner du kanskje :

http://www.mobil.se/nyheter/testat-s-t-lig-r-iphone-x

 

Apple har lagd en for meg nærmest ubrukelig telefon selv om den sikkert er bra hvis du bruker den hjemme i sofaen eller pakker den inn i billig plastikk og/eller gummi.

Så en telefon som knuser når du dundrer den ned i betong er ubrukelig?

 

Akkurat.

Nå er jo ikke din framstilling av testen helt saklig heller. AtW

Lenke til kommentar

Telefoner i plast er best for å bevare skjermen. Plasten absorberer støtet fra fallet, i motsetning til metall enten aluminium eller stål, som bare sender mesteparten videre inn til glasset. Men ingen bryr seg om det. Folk mener aluminium er beste byggekvalitet, så da bygger produsentene i aluminium.

 

Samsungs S-linje er godt eksempel på hvordan kundene har drevet telefonene mot mer og mer utsatt mot fall. Først gikk Samsung vekk fra plast-designet i S5, og med S7 så var Edge modellen mest populær så da gikk de over til det. Folk vil ha mobiler som ser og føles gode ut, men i realiteten er ekstremt utsatt for fallskade. Kan ikke skylde på produsentene egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse droptestene er jo så bingo som man får det. Man har jo lest og hørt om de som såvidt mister mobilen fra stuebordet hvor skjermen brester til de som mister dem ned trappa uten at det skjer noe. Så en youtube video hvor iphone x ble sluppet fra 1000 fot uten at skjermen ble knust, bare baksiden.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...